Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 31, poslední: 14.10.2016 20:18:0763514.všechno ostatní
https://www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/941288-raryta-veteran.html
Peterson: Jo, da se to rict. Ale v roce 1970 jeste 634 nebyla na dohled. A calif i paneka se vlnily jako had, to uchyceni kyvky pres jeden jekl je fakt slabina. Oproti tomu bizon uz mel solidni kyvku. Prave proto je mi zahadou proc trvali na tech gumovejch prednich savlich. [Krizoň IV.] (14.10.2016 20:18:07)
Ta dvěstěpadesátka byl zajímavý kousek. Jistě by slavila úspěch. Jen ta malá nádrž se mi trochu nelíbí. Jinak to bylo celkem povedené. Al asi se pohlaváři báli, že by se na takové lehké a relativně silné mašině v Rusku pozabíjeli, tak to nechtěli. [longr] (14.10.2016 10:11:57)
To můžeš říct o celém motocyklu Jawa Bizon, nejen o přední vidli. Vrazili úsilí a peníze do přípravy výroby vč.zařízení. Na netu se lze dočíst, že dokonce v nějaké předsérii vyrobili nějakých 120 kusů UŘ (z nichž část pak byla přestavěna na Bizona). Tak to asi nechtěli hodit jen tak do šmelce. I když se Bizon vyráběl jen 2 roky a celkem jen cca 4,5 tisíce kusů... Nějakej smysl to nemělo, vyráběla se Panelka, Calif a 634 byla na dohled... [Peterson] (14.10.2016 8:18:54)
Peterson: Jako jo, ale vyrobni zarizeni na panelkovy savle tou dobou samozrejme meli taky, a klidne to mohli pouzit. Spis bych veril ze slo o politicke rozhodnuti - kdyz uz se ty stroje poridily, tak je musime vyuzit [Krizoň IV.] (14.10.2016 5:54:10)
K tomu Bizonu... tak jsem měl recht, s tou krátkou vidlicí šlo o využití už připraveného výrobního zařízení pro UŘ. Viz článek s vyprávěním desingéra Bizona pana Jana Tatouška (časopis MotoXpress, léto 2005). Koho to zajímá tak, sken článku zde: http://jawarmaniak.4fan.cz/clanky/tatousek/tatousek.jpg [Peterson] (13.10.2016 20:30:01)
Sim: ty motorky, byla prostě slepá větev vývoje, mělo to být prostě pohodlný cestovní stroj, ale záměr se nepovedl. Krátké vidle, v té době, byla také docela pokoušena, měl ji ten např ten ariel (k tomu kyvnou jako MZ), ale udělat ji tak aby byla dostač-ně tuhá...
Jo a zrovna ta MZ, má normální uzavřený rám z trubek. Po ní byla ješte řada TS kde 250 už měla otevřený, ale 125 a 150 ještě uzavřený, až pak přišla ETZ s otevřenými :D
[auuu] (13.10.2016 18:00:20)
Krizoň: těžko říct. Asi byla příprava výroby UŘ už tak daleko, že byla výrobní technologie (stroje, přípravky atd.) na přední vidlici už hotová (proinvestovaná). Tak ji chtěli využít - tomu odpovídá design nádrže, která je i u Bizona "nad" přední vidlicí. Což nutno přiznat vypadá nezvykle/zajímavě. Už víc lidí mi řeklo, že Bizon na první pohled vypadá divně, na druhý zajímavě, a na třetí snad i pěkně... :-D [Peterson] (13.10.2016 15:33:45)
Peterson: Jenze u bizona nebyla nutnost tohle pouzit. Existujou prototypy bizona s prednim cumakem z califa - klasicky dvoje brejle, a k tomu hrnec svetlo. Proc se nakonec rozhodli aplikovat bizoni cumak, to bozi vedi ... [Krizoň IV.] (13.10.2016 14:09:24)
Jo, ta přední vidle na Bizonu je slušné zvěrstvo... - inu k bizonu zvěrstvo patří... :-) Důvod je jasný, UŘ měla sloučenou nádrž a domek předního světla a tachometru co jednoho celku, tj, na klasickou vidli nebylo místo, jen na sloupek řízení. Jak na jízdním kole. U J90 - nemýlím se, že poslední verze J90 už měly vidli klasického střihu (dlouhou s 2 brýlema)? [Peterson] (13.10.2016 12:30:29)
[Ota], [auuu] > tak ona cela UR i jeji zahranicni derivaty tak trochu predbehly dobu - svarovanej trubkovej ram kolem motoru se zdal prekonanej, tak to zkusili s (z dnesniho pohledu) predchudcem deltaboxu, ktery byl svaren z ocelovych vylisku a ve kterem byl motor zavesen. U Jawy je to vnimano jako slepa vyvojova vetev, ale treba u MZ to byl pravdepodobne zaklad na pozdejsi radu ETZ, kde sice ram neni prostorovy, ale motor uz zustal podveseny a byla to uspesna modelova rada.
Me osobne se bizon dizajnove nezamlouva (podobne jako 638 nebo treba skodovky 105/120), ale technicky to vnimam jako velmi zajimavy pocin a docela mi prijde skoda, ze touhle cestou aspon nejaky nasledny modely nesly.
Btw, co rikate na uchyceni predni vidlice u bizona, kde v podstate chybi horni brejle? :-D
[Sim] (13.10.2016 10:50:00)
Nevíte, jestli je ten kurník po GO? [Bakoun] (12.10.2016 17:19:54)
Podobných motorek vzniklo víc. např Ariel Leader ( http://www.realclassic.co.uk/ariel03090503.jpg ),
Honda Dream ( http://www.2040-motos.com/_content/cars/images/32/4632/002.jpg ),
Yamaha YD-1 (http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/yd-1.jpg). A je Všechny se moc dobře neprodávali, už v době vzniku. MZ, ale neměla alternativu a tak se jich nakonec udělalo docela dost.
[auuu] (12.10.2016 16:25:23)
Jo jo, tehdy, v době vzniku UŘ, to prostě byla móda. Je dobře, že se UŘ nakonec nedostala do výroby. Nicmémě Pionýr 05, 20, 21 vychází designově ze stejný školy, ale u toho si člověk za ty léta na ten design prostě zvyknul:-) [Ota] (12.10.2016 14:44:22)
To si mně pobavil.Přezdívka radiátor tomu sedí.Motorka o hovně😁 [Viktor] (12.10.2016 14:39:34)
No vypadá fakt hrozně, skoro stejně jako ty novější, kámoš s námi na ní jezdí, tak o něm mluvíme jako o tom, co jezdí na radiátoru (MZ 250). [chlup] (12.10.2016 14:24:19)
DejvV: podivej se na to kdy to vzniklo. Ve skutecnosti UR obshlehnul design od MZ - tenkrat to proste byla moda. A predni earles vidlice pouzivalo ve velkym BMW, opet driv nez to dorazilo na uraly a eMZety. [Krizoň IV.] (12.10.2016 14:23:37)
přední vidlici inspirovanou ruským sráčem a zbytek obšlehli od hnusáka jawa UŘ. A vznikl tenhle super sráč. :-) [dejvV] (12.10.2016 14:18:29)
kdysi to prodával nějakej čobolák a měl v inzerátu:
"Rovnaký zázrak ako Jawa UŘ" :D :D :D
[Kuba z Neve] (12.10.2016 13:54:30)
No ty vole, by mě zajímalo co šňupali, když to kreslili... :-D [Peterson] (12.10.2016 13:50:25)
Peterson: se na ní koukni pořádně a neříkej, že tohle není úchylnej design... :D http://www.mz-es.de/fotos/motorrad-mz-es-250-2-2.JPG [ladis] (12.10.2016 13:29:29)
To, co je z motorky pod hnojem, tak už tam ani nebude, hovna to sežraly. To snad není možné, co už se tady prodává, a co za to chtějí, a aby jsi sis to ještě vykopal. [kriz] (12.10.2016 12:07:10)
Klouzku, bych se ani nedivil, kdyby ten vtípek byl od tebe? :-)
Ta hodnotnější část obsahu kurníku je to guáno! :D
Kuba - v čem je ten povoz perverzní? Zajímá mě to, je to neotřelou "jednoduchou" konstrukcí? A neb podle rčení, které používají v západních Čechách: "je to nějaký německý"...? :-)
[Peterson] (12.10.2016 12:01:08)
zas takovej zázrak ta MZ neni. Vloni byla v prosinci v Chotusicích na prodej za 9 000 Kč. Slušná, kompletní, pojízdná. Celou burzu jí nikdo nechtěl, tak sme se pro ní s kámošem vrátili na konci burzy a dovezli jí domu. Dodnes normálně funguje, je to ale hroznej perverz! [Kuba z Neve] (12.10.2016 11:53:42)
jo je to dobrej vtip, trefný popis který ukazuje na dnešní úroveň veteránismu [Klouzec] (12.10.2016 11:47:45)
Pokud bude kupec nadšený motorkář a zároveň pěstitel zeleniny, tak tato kombinace je pro něj splněným snem ... [Jirka N.] (12.10.2016 9:45:31)
beru zpět, je to MZ :-) jsem nevěděl, že to vypadalo všechno "skoro" stejně :-) [deyva] (12.10.2016 9:40:51)
Já myslím, že to je spíš simson... https://en.wikipedia.org/wiki/Simson_(company)#/media/File:Simson_Star.jpg [deyva] (12.10.2016 9:39:13)
vzhledem k rarytnosti bych za to chtěl podstatně víc,kuřince jsou dnes drahé eko hnojivo [nunici] (12.10.2016 9:12:46)
Na tenhle inzerát jsem včera koukal a docela jsem se bavil. Čmelíkům zdar. [JZ] (12.10.2016 9:11:09)
MZeta. a pro případného kupce bude vydolování práce doslova nahovno :-) [dejvV] (12.10.2016 8:47:20)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17