Příspěvků: 20, poslední: 4.11.2016 13:31:3963575.Nejede nebo nestartuje
Ahoj,
rád bych se poradil o příčině problému na mé 354. Při zařazené 4ce motorka jakoby mechanicky vynechává- cuká (jako kdybych vzal dvě ozubená kola a jedno z nich mělo jen 1 zub). Vzhledem k tomu, že je to přímej rychlostní stupeň tak předpokládám chybu ve spojení kamínky-převodové kolo řetězového kola. Je mi ale divný, že tam ten kvalt zůstane a nevypadne. Nenapadá vás, co se tam může dít, popřípadě na co se mám připravit ?
Je mi jasný, že z křišťálový koule nikdo věštit neumí. Spíš mi jde o vaše zkušenosti, na co bych se měl připravit.
Upřímně - Vůbec se mi nechce ten motor půlit - a když už, dá se tenhle motor rozpůlit zprava, abych se vyhnul rozebírání spojky a primáru? Zatím sem rozebíral jen svou 356tku - je u 354 nějaký špek na který bych se při rozebírání připravit?
díky za rady,
V.
flexa to je spíš taková bruska na šišato
[Klouzec]
(4.11.2016 13:31:39)
longr: Ideální je bruska na kulato:-)
[Ota]
(1.11.2016 13:43:59)
do 360 motoru jsem převodovku dostal bez podkládání poloautomatu. Jen bylo potřeba ubrousit kousek toho osazení k ložisku na výstupním kolečku. (Chce to zkoušet, kolik je potřeba. Navlíkl jsem si kolo na starou hřídel a flexou jsem to opatrně odlešťoval, ubroušení na soustruhu by taky šlo, ale nůž se toho nechytá, je to tvrdé jak šutr.) Pak jsem použil 17z kolo z 638 a origo distanci pod kolo. Vše se pěkně vešlo.
[longr]
(1.11.2016 10:14:37)
To od sesy tam dáš a vůbec nic neupravuješ.
Když bys sehnal převodovku ze 4ky, musíš ubrousit lem výstupního kola a potom podložit poloautomat nebo zkrátit závit na matku řetězovýho kolečka.
[Kuba z Neve]
(1.11.2016 7:24:59)
Osobně bych zainvestoval do tý moderní převodovky - alá 634...
[Kuba z Neve]
(31.10.2016 10:40:58)
Obecne, pokud chces aby to vydrzelo, vykasli se na kejvackovou prevodovku, a kup prevodovku z 634. Eventuelne upravenou prevodovku od sesy. Jinak kolecka na burzach, porad se daji, ale vzhledem k tomu jaky klades dotazy, tak pochybuju ze poznas slusny kolecko od odrbanyho. Jak pise klouzek, cokoli co neni vyrobeno v CR nebrat. Na aukro se vykasli, tam se slusna prevodovka neobjevila uz nekolik let.
[Krizoň IV.]
(29.10.2016 22:54:50)
nejlepší je sehnat zachovalý originál někde v prohrabový bedně na burze za 20kč, druhovýrobu jedině CZ pokud někde mají. Turek, taiwan, čajnu a jiné nebrat
[Klouzec]
(29.10.2016 18:01:42)
díky za rady, nějak se do toho v nejbližší době pustím. Ještě se zeptám: Pokud bude třeba měnit některá kolečka, je druhovýroba CZ, co nabízejí třeba na motoústí-nl OK, nebo hledat zachovalá kolečka někde po aukru? A co věci z Taiwanu/Turecka?
[Vládík]
(29.10.2016 15:05:17)
jo a když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo :D
[Klouzec]
(28.10.2016 17:56:30)
Klouzec: Kdyz mi Buchtic pulil nikdy nepuleny motor Califa, tak ten drzel jak helvetska vira. Stredovy celo melo takovy presahy ze to proste nechtelo povolit, muselo se to nahrivat a potukavat dost zbesile. Ale to je vyjimka potvrzujici pravidlo. Normalne s pulenim neni problem, spravny stahovak a jde to prakticky samo.
[Krizoň IV.]
(28.10.2016 17:00:11)
ale jo jde to, rozpůlíš to a zůstane ti všecko kompletní nalevo, ale smysl to moc nemá, leda při nějaký akutní opravě na cestě kdy ti praskne vidlička nebo tak něco, předlohovku vyndáš ale hlavní hřídel ti tam zůstane stažená ke koši matkou
[Klouzec]
(28.10.2016 12:59:25)
Rozpůlit jenom zprava je něco jako "tak trochu těhotná". Buď se motor rozpůlí na dvě půlky nebo nic.
[ladis]
(28.10.2016 12:52:37)
Jinak k dotazu než se tu rozhádáte do krve kůli capovině.
Motor nemůžeš rozpůlit jen z prava k opravě tvojí závady, ty ho potřebuješ rozpůlit celej abys vyndal převody, zjistil závadu a sesadil si skříň na prázdno jen s převodovkou! Pokud se necejtíš, napiš odkud jsi, určitě by někdo pomohl. Závada bude v tom že kameny zubů nedrží v sobě, může to být jen v kolech, nebo souhra křivý vidličky a automatu, velké vůle atd.. Takovou převodovku dělám klidně 2 hodiny, všecko měřím úhelníkem a zkouším vůle, samozřejmě pohledová kontrola opotřebovanosti kol - jo někdy kolo vypadá bez opotřebení a nemůsí držet v zubech - stalo se mi u ČZ 1x. Závada půjde odstranit defakto za odpoledne, jen to nesmíš rozvrtat do krve.
[Klouzec]
(28.10.2016 12:04:01)
Jak píše maspe, motory se půlí ze strany dynama, musí se samozřejmě povolit všechny šrouby, mít vyťuknutý středící futra a nervat za to jako blázen, ještě se mi nestalo že bych strhnul závit a to jsem se něco napůlil, taky je to o stahováku, musí mít kuličku veprostřed toho trnu, pokud se to půlí JZD stahovákem se šroubem m12 tak je jasný jak to dopadá. Ten motor defakto drží jen na těsnění ( některý silikony držej jak prase při správným postupu ) a na ložisku u kliky a to ve většině případech u původních motorů těsněných novinama nebo heremetikem není problém.
[Klouzec]
(28.10.2016 11:59:58)
Jer250: za poslední 2 roky mi prošlo rukama odhadem tak 100 skříní na jawy a čz a žádný to neměl stržené. Navíc, pokud je použité rozumné těsnění a jsou vyndané středící čepy, tak ta síla není větší než když se vyndavá klika samotná(tření je jen na ložisku případně čelu), tedy nevidím jediný problém - stejně to tak pro kompletní demontáž musí proběhnout, tak co?
[maspe]
(28.10.2016 8:09:16)
každy druhý? :-D ja se s tim jště nikdy nesetkal... asi mam štěstí na první.
[LubošPardubice]
(28.10.2016 6:51:25)
maspe: Standardně to půlit za dva M6 šroubky? A pak se člověk diví, že každý druhý motor má strhané závity na uchycení dynama.
[Jer250]
(28.10.2016 1:01:55)
ad 1 stáhni a nastuduj si dočkala. Pak zjistíš, že prakticky všechny jawí motory se půlí standardně zprava.
Může to být jen přepnutý řetěz a díky tomu se převodovka ohýbá a kvalt střídavě vyskakuje a zase zaskakuje. Předpoklad výměny vidličky, kolečka, případně náboje, případně tyčky řazení. A nebo tam najdeš peklo a z převodovky zbydou dvě zdravá kolečka.
[maspe]
(27.10.2016 21:33:24)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17