Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Generálka motoru [Philoun(175)](11.11.2016 6:55:40)
Příspěvků: 24, poslední: 14.11.2016 6:22:4363626.Veteráni
Zdravim chlapi, chci si dát dokupy motor z prvních kejvaček (dvoupáka), jelikož to je můj první motor co se chystám složit tak z vás potřebuju vytáhnout nějaké informace.

Dáváte přes ložiska gufera co tam mají být nebo stačí použít RS ložiska? To samé s labyrintem dát ho nebo je to zbytečné?

Dále mám koupit sadu šroubů motoru na kývačku nebo ještě na péráka?
Potřeboval bych vědět jaké rozdíly v těch motorech byly? Mám sice knížku seznamu náhradních dílu na péroše ale na kývačku už ne.

Jinak pojedu podle Dočkala a uvidím jak to pude.

Díky za rady.

Jawám Zdar!!!
Paráda zkusim to tou ocelovou vlnou. Jinak číslo vyražené na motoru je 988. [Philoun(175)] (14.11.2016 6:22:43)
Vy si fakt myslíte, že to rádoby chemické leštění je chemické? Není... Je to ono kuličkování. Je to krásně vidět na hraně, kam se kulička nedostane a povrch zůstane jinačí [Kubas] (13.11.2016 20:47:42)
já měl kuličkování jako záložní variantu, pokud bych nebyl spokojenej s žádným mým vytvořeným povrchem, takže za mě kuličkování OK [LK] (13.11.2016 19:56:42)
A jaký máte názor na povrchovou úpravu kuličkováním? http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=214903 [Shock] (13.11.2016 8:09:36)
Není zač. máš to pěkný. Ten chemický hnus akorát propagují v renovačních dílnách, kde rádi kecají a jak psal jeden co jim na to skočil z M.cz povrch je prý stabilizovaný a podobné *ičoviny. [ventil] (13.11.2016 7:36:13)
ventil: Dík. Já právě zkoušel poměrně dost postupů a prostředků, ale až tohle se přiblížilo mojí představě, jak jsem chtěl, aby motor vypadal. Původně jsem počítal, že to taky pošlu na chem. leštění, ta částka už by se v nákladech celkový renovace schovala, ale když jsem se po tom začal pídit, tak jsem zjistil, že se mi vlastně ten povrch moc nelíbí. Nejen že to hrozně vykreslí jakoukoliv povrchovou vadu, ale celkově to neodpovídalo mojí představě. Takhle mě to stálo pár korun a hromadu času, ale co jsem si udělal, to mám :) [LK] (12.11.2016 20:56:13)
Tak chemické leštění právě psí kule nejsou. Ta žíravina požere oxidy. Samo, že pokud tam jsou krátery, tak ty to na rozdíl od leštění mechanického nezplanýruje, ale pokud byly odlitky lité do písku, tak i tak jsou hrbatý a víceméně povrchově to je po chemii tak do půl roku vypadá jak to bylo. Nicméně i já používám to lidský sádlo, jak píše Holdas a ocelovlnu. ;) http://www.manahuna.cz/manahuna/eshop/8-1-Brouseni/34-2-Ocelova-vlna [Verdom] (12.11.2016 20:38:24)
LK: pěkná práce, jak je vidět jde to i bez chemie a bez leštění ala psí gule. Rouna jsou k dostání i v železářství. [ventil] (12.11.2016 20:15:51)
Klouzku, louh určitě neobsahují! Takto vypadají kartery vyčičtěné ultrazvukem a došmrdlané ocelovou vlnou. http://ariocarpus.rajce.idnes.cz/Repase_353_1962/#P3300726.jpg
Lidské sádlo je na to nejlepší...
[holdas] (12.11.2016 20:11:46)
Čistil jsem teď dva motory s tímto výsledkem: http://www.rajce.net/f1114795489
Kdyby někoho zajímal postup, tak jsem nejdřív zabrousil šmirglama různých hrubostí větší rejhy a následovalo ruční broušení brusnými rouny, která nabízí v motoústí. Žebra a hlavu motoru jsem dělal pomocí oscilační brusky tak, že jsem vždy kus brusného rouna nalepil na její planžetu, čímž se práce značně urychlila. Bez toho bych to asi šmudlal ještě teď ;)
[LK] (12.11.2016 20:01:47)
nezlob se na mně vždyť to není nic jinýho než slabej louh kterej to vyžere - jsou tam krátýrky chtě nechtě a nějaká leštící přísada nebo co, takže je to čistý lesklý jak psí kule a vyďobaný a ještě za 4000,- pár nových nepoužitých motorů a karterů jsem měl a rozhodně se to nedá přirovnávat, jenže dneska je to hrozně IN, lidi to jen pošlou a přijde jim to ,,krásný,, a o tom to dneska je, zase dostanu za uši že mám jinej názor ale musím si za tím stát [Klouzec] (12.11.2016 17:39:53)
Klouzku neblbni. Viděls někdy jak to vypadá? To je původnímu stavu po odlití asi naprosto nejblíž. S pískováním balotinou to vůbec nemůžeš porovnávat. [Verdom] (12.11.2016 17:16:11)
chemické čištění je stejná prasárna jak pískování balotinou, tak to přece nikdy nevypadalo a ani omylem vypadat nemohlo... líbívost vítězí nad rozumem ? [Klouzec] (12.11.2016 17:09:10)
Taky používám zde mnohými zatracované Al rouno [ventil] (12.11.2016 12:48:23)
To chemické čištění jsem myslel samozřejmě firmou co to umí. Na jawu se cena pohybuje kolem 4tis. Doma to takřka udělat nejde. [Verdom] (12.11.2016 8:20:42)
Krom chemického čištění lze použít brusné rouno a nebo já používám ocelovou vlnu střední hrubosti. Mezi žebrama jde namotat na silnější modelářskou špejli. Ale je to drbačka na pár hodin. Kdo je netrpělivej, to leštění chemicky je asi nejlepší volbou. ;) [Verdom] (12.11.2016 7:36:33)
Hmmmm, krásně vyčištěné kartery, čím vy čistíte? Myslím jak chemii tak mechanické pomůcky, potřeboval bych něco šikovného abych se dostal mezi žebra. [Philoun(175)] (11.11.2016 18:11:36)
Tady je sice motor z panely (ale kejva není o moc jiná) a ta ložiska tam jsou vidět. http://verdom.rajce.idnes.cz/Panelka_z_Titanicu/#P1100719.jpg
Doporučuju, pokud na tom budeš lítat, koupit NSK či Timken.
SKF je taky v poho, ale objevilo se pár plagiátů.
ZVL, ZKL, Kinex je poslední dva tři roky tragedie.
Někdo to přičítá jejich čínským kuličkám, ale rachotí a vaklaj už nový,
takže asi krom materiálu i rozměrově bída.
[Verdom] (11.11.2016 13:35:09)
RS ložiska jsou super do kol a dalších míst, kde je expozice prachu a dalšího bordelu a stálá tuková nápň. [JZ] (11.11.2016 13:32:17)
Zakryté ložisko je naplněno vazelinou, takže když jej dáš do prostředí, kde je olej, tak ten časem vazelinu vypláchne, nebude jej v ložisku (alespoň těsně po startu) dostatek. Navíc se za kryty bude držet bordel z třísek z motoru. [JZ] (11.11.2016 13:30:37)
K těm ložiskům. Krom toho, že bys měl vidět kuličky (když koupíš krytovaná, vyloupni kryt) tak na kliku patří ložiska s označením C3. A podle čísla je to dvěpade a u té někdo preferuje v pravém karteru ložisko válečkové. Lze rozebírat motor za studena. Nicméně i kuličky jsou v poho, ale musí se nahřát karter při montování. Dočkala proštuduj. To je taková Jawařova povinná četba. ;) [Verdom] (11.11.2016 13:29:12)
Gufera a labyrint nechat, jasný. Motor má vevnitř na karteru číslo 25-353-11-111, venkovní zjistím. Díky za rady. [Philoun(175)] (11.11.2016 11:05:32)
Do motoru jedině odkrytá ložiska + gufera. Labyrint je mnohem lepší, než jeho náhrada dvěma gufery. to se dělalo dříve, když labyrint nebylo možno sehnat. Pokud neodejdou ložiska, je labyrint trvalé řešení. No a než kupovat předražené sady šroubů, vyplatí se vypsat si z katalogu ND seznam šroubů a koupit je normálně ve spojovacích materiálech. [Ota] (11.11.2016 10:57:15)
Tak gufera tam rozhodně dej. ;) Nejsou tam z legrace a jsou důležitá.
A labyrint je v podstatě bezúdržbové a bezkontaktní zařízení, které je (pokud je správně rozměrově vyrobeno) takřka nezničitelné. Takže i labyrint bych ponechal.

Co se týče šroubů, tak zde asi spíše kývačkovou sadu. To že má motor dvoupáku ještě nemusí znamenat, že to je první kývačka. Dvoupáka lze dát i k poslední kývačce. Podle čísla motoru či podle fotky by se asi dalo povědět víc. Dvěpade, třipade?
[Verdom] (11.11.2016 10:00:49)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17