Příspěvků: 37, poslední: 21.11.2016 21:45:1963658.Elektro
Zdravím,
dneska jsem zprovoznil mojí 592 s origo zapalkem 50 W. Po zapnutí klíčku svítila kontrolka dobíjení, ale po nastartování okamžitě zhasla a i při volnoběhu a zapnutých světlech ani neproblikávala. U mých ostatních motorek (559, 361, 634) jsem toto nikdy nepozoroval, vždy kontrolka při volnoběhu problikávala...
Je možný, že 50 W zapalko dává i při volnoběhu tolik, že stíhá dobíjet???
On jen tak trochu mrmíkuje...
[Majkl250]
(21.11.2016 21:45:19)
jestli chceš vyslechnout a politovat jak to máš těžký že ti nebliká kontrolka tak běž na mimibazar, tady dostaneš jen rady jak to zjistit nebo opravit
[xTas]
(21.11.2016 20:32:40)
Jj Venca_n má pravdu. On sám je jediný, kdo umí perfektně poradit. Nikoho neuráží. Na problematiku kolem Pionýrů, benzínu a olejů je jedinečný odborník.
[jawa.velorex]
(21.11.2016 20:03:59)
Tak to chodí na správném "motorkářském" fóru...
:DDD
[Venca_n]
(21.11.2016 19:11:49)
:-D Pane, to jsou reakce. To si už ani nezaslouží komentář... papa
[mr.Mic]
(21.11.2016 17:22:41)
Tohle musí být nějaká osobní averze k voltmetru:-) Protože o úkonu "přiložit dva dráty k pólům baterky a podívat se na ciferník" snad nejde říct neumím.
[Jad]
(21.11.2016 17:12:25)
Sim: než jsem se dočetl těma hrůznýma negativama až k tvému textu, napadla mě podobná věc, ale se splachovacím hajzlem aneb chytá se všeho jak hovno košile
[krf]
(21.11.2016 16:44:31)
Pokud motorka v pohodě dobíjí a nepozoruješ problémy, na nic se neptej, nic neřeš a hlavně do toho nevrtej, abys zjistil, jak je to možné. Prostě si užívej to, že ti mašina funguje, jak má.
nunici, Ruda, maspe: kdo má nadšení a chuť něo dělat a k tomu třeba taky kapku talentu, ten bude umět vždy. Mladí, co mají možnost práce s vercajkem, si vyrobí leccos. Stačí se toho nebát a mít chuť zkoušet.
[longr]
(21.11.2016 13:02:18)
[mr.Mic] > sorry, ale tvuj dotaj ze presne z tyhle kategorie:
- Ahoj, palivomer mi ukazuje pul nadrze, jak poznam, jestli funguje spravne?
- Zmer si, kolik mas paliva v nadrzi a kdyz to bude cca polovina, spravne ukazuje.
- Ja neumim merit mnozstvi paliva, ja se ptam na to, jak zjistim, jestli palivomer ukazuje spravne!
- Bez zmereni paliva to nezjistis. Vypust palivo a zjisti, kolik ho mas.
- Buuu, proc mi nikdo nechce poradit? Kazdej tu ma plnou hubu kecu mimo tema a nikdo neporadi k veci. Vzdyt je prece jasny, ze kdyz nevim, kolik mam paliva v nadrzi, ze na to prave potrebuju ten palivomer, abych to vedel! A kdyz nevim, jestli funguje spravne, proc mi nikdo neporadi, jak to mam zjistit?
[Sim]
(21.11.2016 10:39:09)
nunici: ta teze mi přijde krajně zjednodušená.
[maspe]
(21.11.2016 7:34:34)
nunici: OK, plně souhlasím. Beru si ze školy učně ve třeťáku.... Raději nebudu pokračovat.
[Ruda]
(20.11.2016 22:35:41)
Lehce od tématu ,ale divím se co se dneska mládež ve škole učí nebo spíš neučí stylem všechno je na internetu...ale když pak mají něco triviálního vyrobit rukama, problém( beru to podle našeho mladého)
[nunici]
(20.11.2016 21:19:28)
mr. Mic: jenže oni ti všichni správně píšou, že dokud to nezměříš, tak víš prd a pořád to jenom odhaduješ. Nejlíp si najdi nějakýho jawaře kolem, pokud nemá vape tak multimetr určitě vozí s sebou :-) případně kohokoliv kdo dělá motorky i hobík, multimetr mají skoro všichni, nebo na jakýmkoliv sraze i když to teď asi těžko.
Je to úplně triviální, prostě se dvěma koncema měřáku dotkneš na + a - baterky, a sleduješ hodnotu napětí na baterce při vypnutým motoru, nastartovaným a při různých otáčkách a při světlech. Jednou ti to někdo ukáže a je navždy vyřešeno.
Jestli umíš anglicky (i když to není potřeba), máš to třeba tady https://www.youtube.com/watch?v=LGB6ZEjGm7Q - tam vidíš 12.6V napětí na baterii při chcípnutým autě, po nastartování vyskočí na 14.2V - to tam právě tlačí altík a znamená to, že to dobíjí. Pak připojí spotřebiče, klesne to na nějakých 13.9V, ale pořád to dobíjí. No a to je to co chceš zjistit, akorát u tebe budou hodnoty poloviční
[xTas]
(20.11.2016 21:03:59)
Myslím, že ti ostatní poradili dostatečně. Ovšem pokud se opravdu v multimetru, tedy v elektrice nevyznáš tak nenastavíš a nevíš, co měřit. Pokud si nějaký ten měřák seženeš, dej vědět a určitě ti poradíme.Jen orientačně. Nastavíš na multimetru točítkem tzv. napětí, tedy V se znaménkem = a rozsah třeba 20, černý kabel zasuneš do dutinky COM, červený do V. Jeden kabel na kostru podle polarity + červený, nebo - černý, a tedy ten druhý kabel tam, co chceč měřit. Displej ti ukáže hodnotu.
[Ruda]
(20.11.2016 20:24:37)
Nenazývám blbama lidi, který mi smysluplně odpovídají či radí, ale lidi, který místo rady hned rejpou do něčích nedostatků. Je slušný odpovědět na dotaz a poradit (případně nereagovat, pokud něco neví), a ne rozvádět témata jako je vlastnictví multimetru, nezkušenost práce s ním, lakomost, nebo třeba že jsem blb prostě jen proto, že to neumím změřit...
Děkuju těm, kteří mi poradili, co a jak mám udělat, najít si a naučit se, abych zjistil to, na co jsem se ptal...
[mr.Mic]
(20.11.2016 19:33:32)
Pucfol: pokud jsi to nepochopil, tak to byla narážka na autora dotazu, kterej hází blbama u lidí, co se mu snažili smysluplně poradit. Ona trocha pokory, pokud někoho žádám o radu/pomoc, není od věci
[xTas]
(20.11.2016 19:08:19)
El Fag: souhlasím s tím, že když je spínač seplý, je zkratována a nesvítí - ale opět bez ohledu na hodnotě napětí, kdy relé spíná. ALE když je rozeplý, tak svítí díky rozdílu potenciálů mezi (-) baterky a živého uhlíku dynama, takže, i když relé nepřipojí dynamo do sítě, ale napětí mezi uhlíky bude 5+ V,tak stejně zhasne, protože na žárovičce bude cca 1V.
[JZ]
(20.11.2016 18:20:15)
[xTas] Právě si se zařadil mezi ty létající.
[Pucfol]
(20.11.2016 18:10:54)
všechny odpovědi bez vyjímky k tématu, a stejně tu lítaj blbové.. co se takhle zeptat jak se měří multimetrem, místo psaní o blbech a jejich blbých kecech? Ono je technicky docela těžký zjistit, kolik voltů dává dynamo, aniž se to změří.. věštecký koule ani kouzelný zrcadla tyhle informace zpravidla neposkytují
[xTas]
(20.11.2016 18:03:04)
Nastartuj,odpoj baterku a uvidíš jak dobíjí na volnoběh.
[Pucfol]
(20.11.2016 17:23:55)
MIC - mereni napeti urcite zvladnes a bez toho, ze si napeti zmeris muzes jen doufat,ze ti dobijeni funguje spravne.Tobe evidentne dobijeni funguje ale jestli uplne spravne jistotu nemas. Mit jistotu za 100Kc uplne mimo neni.
[El Fag]
(20.11.2016 17:15:20)
Nikomu se neomlouvej a nečerti, občas jsou i blbější dotazy a rady. Na multimetr za 99,- není třeba speciální vzdělání a dílnu bez něho nemá cenu komentovat, změřit 6V zvládnu i já jako elektronýmand a měřáky mám už dva protože jeden jsem uklidil a potřeboval jsem změři baterky tak jsem šel a koupil hned druhý k řešení podobných jawazáhad.
[ventil]
(20.11.2016 17:09:15)
Všem se moc omlouvám, že jsem svým dotazem urazil tolik odborníků a že jsem měl tu drzost zeptal se na tak banální věc...
Vím, že 99,9% obyvatelstva ČR denně multimetrem měří, učí se to už ve školce. Jen já, blb z pralesa, jsem to nějak prošvihl a představte si to - dokonce nevím, co znamenají ty zkratky na multimetru a nevím, v jaké poloze a jak se měří dobíjení...
Ale očividně je jednodušší nezkušeného hned pořádně seprat, jak je dementní, než poradit, navést na návody, popsat postup apod... Holt se musím smířit s tím, v jakém výběhu to žiju :-( ... Zkusím najít někoho, kdo ještě dokáže normálně komunikovat a pomoct...
[mr.Mic]
(20.11.2016 15:52:01)
JZ - ale no tak.......Zarovka je jednim koncem pripojena na zivy uhlik, to se rovna pripojeni na D regulatoru, druhy konec je pripojen na 15 a to se rovna po zapnuti spinacky pripojeni na baterku.Souhlasim s tebou ze mezi uhlikem(D regulatoru) a spinacem je vinuti(3zavity silneho dratu)ktere odmagnetovava rele pruchodem zpetneho proudu ale to je zanedbatelny odpor, jde rict ze pri zapnutem zapalovani je kontrolka paralelne ke kontaktu zpetneho spinace.Dokud neni spinac seply, sviti samozrejme podle rozdilu napeti, po sepnuti je zkratovana a nesviti.
[El Fag]
(20.11.2016 14:03:06)
El Fag: u 353 se standardním zapojením se zhasnutí žárovky nerovná připojení dynama k síti! Protože žárovička je přímo připojena na uhlík dynama. To signalizuje jen, že napětí dynama je již blízké síťovému.
Jako (velmi orientační) test dobíjení bych zkusil vyndat baterku a moto roztlačit "na dynamo". Pokud poběží a při mírně zvýšených otáčkách i svítit, považuju za bezpečné na motorce jezdit.
[JZ]
(20.11.2016 13:53:38)
(Pokud to bylo na mojí reakci) Blb jsi sám když to neumíš změřit tak jak se dá na tvou otázku odpovědět, člověk ti chce pomoct jak si to změříš nenáročně doma sám a jen máš blbý kecy. Na tvou otázku se bez měření napětí nedá odpovědět. Napsal to už maspe a nemá cenu cokoliv dodávat. Blbej multimetr za stovku, to bys mohl zvládnout otočit kolečkem a přiložit k baterce dva drátky, kdyby ses tady zeptal tak ti každej poradí jak na to, nehrál si na mistra a trochu pokory. http://www.mujplan.cz/postupy/dilna/mereni-digitalnim-multimetrem/ Když tam na zvýšenej volnoběh bez světel bude kolem 7v a se světlama třeba 6,9 nebo 6,8 tak je dobíjení v pořádku a není třeba nic řešit. Klasický 45w zapalování má na volnoběh rozpínat ( kontrolka svítí ) a při zvýšených otáčkách sepne - to je normální, 634 jakbysmet, protože při nízkých otáčkách nedobíjí. Stačí ?
[Klouzec]
(20.11.2016 13:05:24)
Spravna otazka na kterou lze odpovedet je od kolika otacek 50W dynamo dobiji.Ty pracujes se dvema neznamymi - s otackami volnobehu, s napetim dynama -ani jedno neznas. Vis jen ze zhasne kontrolka dobijeni = sepne spinac na regulatoru, pri jakem napeti spina take nevis.Spravne by to melo byt kolem 6.3V. Spinac by se mel rozpojit kdyz z baterky tece proud do dynama kolem 3A, na dynamu je v tom okamziku mene nez 6V - takze muze nastat situace, kdy dynamo odebira z baterky proud (baterku vybiji) a presto kontrolka dobijeni nesviti.
Dobre serizeny regulator s dynamem dava pri dostatecnych otackach(zalezi na zatizeni a stupni nabiti baterky) cca 7 az 7,2V . Rozdil mezi napetimi bez dobijeni -plne dobijeni je pri dobre baterce cca 1V, to je pri 6V baterce cca 16% rozdil napeti a cca 35% ve svetelnem vykonu zarovky - to by melo byt znat.
Ale ty chces slyset, ze mas zazracne vychytany stroj o jakem se ostatnim jen muze zdat, ale nejspis to tak neni, bez mereni nevis nic konkretniho.Pokud baterku po delsi jizde se svetly nemusis dobijet bud rad a dynamo sregulatorem ti zrejme funguje dostatecne.
[El Fag]
(20.11.2016 12:34:35)
Dík za rady k tématu, a nedík za blbý kecy o něčem jiným...
Já už si nějak poradím, tady se to asi nikdy nezmění, pořád tady budou i blbové, co se vyhejbaj tématu a rejou a rejou a rejou...
[mr.Mic]
(20.11.2016 12:04:42)
tak nastartujm rozviest svetielka, pridaj plyn a odpoj baterku
ak pojde tak ti to dobija... ak chcipne tak nee
hm? co na to pani elektrikari?
[janko]
(20.11.2016 10:45:16)
Světlo svítí pořád stejně, a to na Jawu dost silně. Jak na baterku bez motoru, tak na volnoběh i v otáčkách.
Multimetr nemám a kupovat ho nechci, protože ho neumím používat a nevyznám se v jeho funkcích. Smutné, vím...
[mr.Mic]
(20.11.2016 10:31:18)
ta žárovka zhasne z jednoho důvodu - rozdíl napětí dynama a baterky je menší než nepěttí při kterém svítí ta žárovka. Tedy pokud zhasne při napětí 1V tak, když dynamo dává 5V tak už může být zhasnutá ale dynamo ještě není připojené k baterce, tedy nedobíjí. Bez měření je to jen věštění. Aneb udělat základní test dobíjení - zapnout světla a přidat plyn. Pokud se světlo rozvítí víc, tak dobíjí, a pokud to nemá jiné projevy (odcházející baterka, vařídcí baterka) tak nemá cenu to nějak řešit.
[maspe]
(20.11.2016 9:40:13)
smutné, občas bývají v akcích obyčejný mulťáky za 99kč, určitě se jako kutilovi hodí, já mám za 99kč z lídlu a chodí jak víno, i mA měří přesně na setinu, jen šnůry už mám domaděl
[krf]
(20.11.2016 9:38:56)
Natáhnout komplet novou elektriku umím, už jsem to dělal několikrát a vždy bez problému. Na dobíjení jsem ještě nikdy nemusel šáhnout. Ale elektrikář nejsem, nemám žádnej měřák a ani s žádným neumím pracovat, takže nezměřím nic...
[mr.Mic]
(20.11.2016 9:27:36)
změř napětí za běhu, třeba se ti dynamo připojuje při nižším napětí
[krf]
(20.11.2016 8:27:05)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17