Příspěvků: 26, poslední: 29.11.2016 10:04:3063671.Informace
Zdravím všechny! Drive jsem někde viděl , že východní 472ky měly padaci rám už z fabriky a mám několik dotazů...
1. Jsou tohle origo padáky na 472ku? https://www.youtube.com/watch?v=4nIPFx92zzI
2. Ty zadní jsou opravdu tak divné tvarované?
3. Jak jsou ty zadní uchycené k rámu je tam nějaké očko?
4. Nemáte to někdo zaměřené nebo detailněji nafocene?
Bonus
5. Provozuje někdo PAVa s blinkrama (kulaté blinkry z hranatý z jaw a CZ) na tykadlech? Nevadí, že tam pak chybí červené odrazky?
chlup: kdybyste to vyráběli a bylo to za rozumnou cenu, tak bych měl zájem.
[Bakoun]
(29.11.2016 10:04:30)
T.A.J: díky za info, zvážím bágl, co sebou obvykle "vláčím" a rozhodnu se. Případně bych si tam asi dodal ty vzpěry k zadním stupačkám (nějaké demontovatelné na šrouby). Tažné na PáVa nemám, tak by zas takovej labyrint trubek nevznikl...:-)
[Peterson]
(28.11.2016 15:03:01)
Pokud chceš jezdit ve dvou, tak z důvodu ohýbání celé podsedlovky bych na něj víc než nějakých 10kg nedával; pokud ovšem jedeš sólo, tak i o něco více - podsedlovka v tom případě nebude namáhána hmotností spolujezdce. Pro představu k tomuto http://www.jawamania.info/Files/users/197793/zetka.jpg (letní spacák, karimatka, polštářek, černá igelitka obsahuje rezervní kecky a hlavně batoh s prádlem + drobnostmi na prodloužený víkend) jsem letos přidal ještě masivní, cca 4kg vážící řetěz od Abusu a nosič už docela dost pružil - naštěstí bez trvalé deformace.
[T. A. Jawettsson]
(28.11.2016 13:08:49)
Díky. A udrží podsedlovka hranaté Zetky ten nosič - ty podsedlové trubky mi připadají subtilnější než třeba u 634, kde naložený kufr ji dokáže ohnout dolů... Resp.kolik kilo ten originální nosič "bez problému" zvládne? Uvažuju, že bych nějaký nosič na svoji 487 namontoval...
[Peterson]
(28.11.2016 10:40:21)
Peterson: určitě šel, ale pak už by to bylo v kombinaci s tažným to co píše kolega Plesha - nevzhledná změť vzpěr a trubek. Navíc ten čezetí nosič je ve srovnání s vojenským půdorysně výrazně menší a i kdyby unesl sebevíc, moc se na něj prostě nevejde, dimenzovat jej na třeba 30 kilo nedává smysl.
chlup: to by mohlo být dobré řešení bez vlivu na vnější vzhled, který je dle mého soudu povedený. Tak držím palce, ať to dobře vymyslíte a až to zrealizujete, tak mi dej prosím info - o takto vylepšený kousek bych měl zájem. Akorát uchycení na 477 (můj případ) bude možná trochu jiné než na 487 - ten můj nosič (původem nalezený ve šrotu ve stavu orezlém) jsem kdysi nechával upravovat - o pár cm neseděly rozteče vidlička <-> zadní úchyt.
[T. A. Jawettsson]
(26.11.2016 10:28:21)
T.A.J.. jo tak díky za předanou zkušenost, zkusíme repliku udělat třeba z nepatrně silnější trubky, stačila by úplně jen ta nosná a nebo do ní před ohýbáním natlouct ještě kus průběžný kulatiny cca 10 cm před a za ten zadní úchyt, kde je to právě max. namáhané v ohybu, jinde to nepovolí.
Peterson, tak vzpěra ke stupačkám by šla určitě, ale pak je z toho pro mne paskvil, takhle to ladí k motorce viz T.A.J.. a šlo to tak i z fabriky, mně se tedy samodomo viditelný úpravy vůbec nelíbí.
[chlup]
(25.11.2016 13:17:54)
A nešel by posílit přidáním vzpěr k zadním stupačkám?
[Peterson]
(25.11.2016 11:45:50)
Jo, to je přesně on - jak jsem psal, po stránce designové s motorkou hezky ladí, ale mnoho na něj z principu naložit nelze.
[T. A. Jawettsson]
(25.11.2016 11:07:20)
Jo, pokud by někoho ještě zajímal ten origo nosič na 487, tak fotky mám v datech.
[chlup]
(25.11.2016 8:05:53)
No na 487 nebo 472 by to neměl být problém, nosič drží jenom nahoře a tažné by se tedy s ničím nekřížilo. Na starších typech (354, 362) mám originální nosič s tou vzpěrou na tři šrouby pod stupačku a k tomu originál tažné, je to trochu opruz tam na ten jeden zadní šroub u stupačky dostat nosič, tažné a ještě držák výfuku, ale jde to, žádný další vzpěry tam nejsou a dostat z boku na ty tři trubky ještě boční brašnu taky není problém. Všechny nabastlený vzpěry, kdy se nosič opírá o horní trubku tažného podle mně vypadají nepatřičně hůř než ta origo skladba :)
[chlup]
(24.11.2016 22:01:01)
Máte někdo nějak elegantně vyřešené tažné s nosičem ať tam není všude milion vzpěr a táhel? Popřípadě ještě i s držákama na boční kufry/tašky.
[Plesha]
(24.11.2016 16:29:58)
Já právě taky uvažuji nad nějakým vyztužením - takhle dost pruží, je tam velká páka. Dovařit silnější dráty jako táhla/vzpěry do vnitřku oblouků by myslím pomohlo. Samozřejmě ani pak na něj nepůjde naložit totéž co na vojenský - podsedlák je dost slabý a absence vzpěr ke stupačkám zatížení limituje, to je mi jasné. No, díky, něco s tím přes zimu provedu.
[T. A. Jawettsson]
(24.11.2016 15:33:20)
No já si psal s jedním majitelem, který si ho uvnitř té trubky nad tou zadní oporou dovyztužil ještě vevařením plné kulatiny a asi je spokojený. Ten původní nosič je trubky 15/2 mm a asi by šel udělat i ze silnější, otázka je jak by pak vypadal.
No a už kvůli systému uchycení to nikdy nebude nosič jako na vojandě žejo.
[chlup]
(24.11.2016 15:15:46)
chlup: díky, je to ten samý, co mám na svojí moto. Je sice oku lahodící, ale dost malý a větší zatížení mu nedělá dobře.
[T. A. Jawettsson]
(24.11.2016 13:13:20)
chlup: jak vypadá ten fabrickej nosič na 487, mohl bys prosím dát někam jeho fotku? Současný nosič co mám na své 477 je z funkčního hlediska naprd, proto se pídím po něčem lepším.
[T. A. Jawettsson]
(24.11.2016 11:18:40)
Simon - bez Ftípku. Půjčil bys ty zadní na výrobu replik ?
S kamarádem se chystáme vyrobit si taky podle fabrickýho nosiče na ČZ 175/487 (máme originál) i nosič na ČZ 350/472.6.
[chlup]
(24.11.2016 11:06:58)
Díky všem za odpověďi!
[Plesha]
(24.11.2016 10:19:55)
Aha, já si říkal proč na 472.5 díry nejsou a 472.6 má díry v podsedláku, tak mi tam chybí tohle
[Kubas]
(23.11.2016 21:36:48)
http://zenit1.rajce.idnes.cz/472.6/
Taková vzácnost a já už to téměř pět let nechávám nečinně válet v krabici s ostatními ND k mojí 472 ;-)
V minigalerii fotky jak to vypadá namontované, jedna vysvětlující proč padáky musely dolů (ty uchycovací díry jsou k nezaplacení) a nakonec obrázky zadních padáků sólo :-)
Zítra to začnu vyrábět - sice to nebude leštěná nerez, ale zase to nechám za 3000 Kč za pár :-D Ftípek ;-)
[Simon]
(23.11.2016 18:39:27)
Mám panelkové blinkry na Pavu z boků nahoře kousek pod víkem, ale upřímně, dnes bych už je na Pava nedával. Ve dne ty panelkový téměř nejsou vidět a v noci jezdím málo. No a ukazuju i ve dne stejně raději rukama :)
[chlup]
(23.11.2016 14:13:03)
5)Pav byl schválen s odrazkami na tykadlech, nahradit je blinkrem je dost provokace.
blinkry mám malé oválné na korbě- reakce STK "origo to není, ale jako zvýšení bezpečnosti, no řekněme ano"
[Mirek150]
(23.11.2016 13:40:53)
Je to kusova vyroba, dela to z lestenyho nerezu podle originalu. Cena kolem 7500Korun je fakt dost.
[Jirka]
(22.11.2016 21:59:08)
nepochopil jsem ty ceny
[nunici]
(22.11.2016 17:43:49)
Jo jsou to padáky na 472.6, dávaly se údajně na vývozní kusy pouze do Ruska a rám byl vzadu vybaven vzpěrou mezi blinkrama nad blatnímem a navíc oky pro přední úchyt zadních padáků. Ostatní rámy tyto úpravy nemají. Viděl jsem to komlet i na motorce v Čechách, ty zadní mají takto trojúhelníkový tvar.
Převzal jsem info od zdejšího znalce typu, ty padáky i rám sháním :(
[chlup]
(22.11.2016 13:58:53)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17