Příspěvků: 20, poslední: 2.12.2016 12:02:4863688.Elektro
Muzu propojit paralerne dve baterie stejne kapacity, stejneho napeti, ale ruzne znacky? Jedna je nejaka cina a druha znackova cina :)). Potrebuju dvojtou kapacitu a moznost to tak i nabijet. Jsou to obyc oloveny baterky. Dik za odp.
Ano ávie měly dvě 6v baterky, měli jsme ávii z roku 94 a dala se tam standartní baterka z auta, nevěřte normálně malá z auta a startovalo to na pohodu, jen nepříjemný bylo když jsme jeli a kámoš kopl do přerušovače a shořela celá elektrika :D
[Klouzec]
(2.12.2016 12:02:48)
Ota: V naklaďácích se 24V sítí jsou spojený dvě 12V baterky, ale samosebou sériově, což je ti jasný, jen ses nechal unést :-)
Např. starý Avie (30, 31 a spol.) mívaly síť 12V a taky dvě 6V baterky v sérii. Často se to nahrazovalo jednou velkou 12V v kastlíku někde pod valníkem, protože to původní umístění prakticky nechráněnejch baterek pod podlahou boudy bylo dost nešťastný. Pominu-li, že na aviích bylo nešťastný asi tak všechno :-D
[charlie.vlcak]
(2.12.2016 1:45:53)
Běžně používám na traktoru, kde se dříve montovali dvě baterky. Většinou nemám o stejné kapacitě. Používám i 120 Krystala,kdy jsou běžně paralelně, ale při startování do serie.
[rolnik956]
(28.11.2016 12:05:06)
Baterky paralelne spojene muzes mit klidne na nabijecce a přes zimu je takhle udržovat. Nabijecka ale musí umet nabijeni konstantnim napetim(voli se 13.6 az 13.8V , nekdy s kompenzaci na teplotu, nižší teplota = mirne vyssi dobijeci napeti),pokud bys k nabijecce pripojoval baterky znacne vybite, tak by nabíječka mela mit omezeni proudu na hodnotu kterou snese nejslabsi baterka. Takhle udržovat muzes i baterky s velmi rozdilnou kapacitou.V době kdy nabíječka nebude zapnuta je baterky lepsi rozpojit.
[El Fag]
(28.11.2016 11:54:08)
Je to vsechno o tom, na co to chces. Prusvih dvou (a vice) paralelne spojenejch baterek je hlavne v rezimu klidu, kdy do nich nic necpes, ani nic neodebiras - jedna z baterek bude mit rychlejsi samovybijeni a ta se stane spotrebicem, druha se bude chovat jako zdroj a bez externiho dobijeni se to vybije podstatne rychlejc, nez kdyz je kazda zvlast.
Naopak, cim vetsi proudy tam tecou (hlavne pri odberu), tim to tem baterkam vadi min; proste pokud ti pri startovani klesne napeti treba na 10V, po pripojeni jakykoliv baterky paralelne to nebude pokles tak vyrazny.
Takze, pro velky proudovy odbery - proc ne. Ale po ukonceni odberu pokud mozno odpojit od sebe, pokud je mozny pak nabijet kazdou baterku zvlast, taky jim to udela preci jen lip, nez to rvat do obou najednou ve smyslu "at se o to poperou" ... zejmena, pokud se to tyka nejakyho inteligentniho nabijeni s udrzovacim napajenim. Naopak v rezimu rychlyho dobijeni s tim bude problem minimalni, takze pri jizde v aute je mozny mit k siti pripojenou i baterku v nastavbe a dobijet ji tim.
Kdyz bylo nejhur, nabijel jsem za jizdy v aute i gelovky puvodne urceny do UPSky ... furt je lepsi to nabijet takhle, nez je nechat dlouhodobe vybity.
Ota > neni nakladak jako nakladak, ale pokud se bavime o 24V rozvodech, tak tam urcite nespojujou dve 12V baterky paralelne :-D
[Sim]
(28.11.2016 9:57:30)
Běžně používám na traktoru, kde se dříve montovali dvě baterky. Většinou nemám o stejné kapacitě. Používám i 120 Krystala,kdy jsou běžně paralelně, ale při startování do serie.
[rolnik956]
(28.11.2016 9:08:44)
Ota: spojujou, máš vzít stejnou značku, stejný typ, stejnou sérii a nejlépe po sobě jdoucí výrobní čísla, aby jsi tento nežádoucí jev omezil
[mais]
(28.11.2016 8:49:21)
kocoure, neni duvod aby to nezvladla. Akorat je to nesmysl. Kdybys nabil kazdou zvlast, tak by to trvalo stejne dlouho. Ta nabijecka jede klasicky 1. regulace proudu 2. regulace napeti 3. impulsni dobijeni. Nastaveni proudu ma jen mala/velka baterka. Takze jela relativne malym proudem, odpovidajicim prumerny automobilovy baterce a ten cpala do ty ohromny kapacity, kterou jsi k ni pripojil. Problem by byl kdyby to bylo opacne. Kdyby nabijecka byla schopna dat plnej nabijeci proud odpovidajici souctu kapacit obou tech baterii. To by se jedny z nich nejsis moc nelibilo.
[Davy_]
(28.11.2016 8:32:50)
Jak je to na náklaďácích? Nespojujou se tam náhodou taky paralelně dvě 12 V baterky?
[Ota]
(28.11.2016 7:43:35)
Davy no holt jawa neni letadlo. ja spojoval 12\180 ah +na+ -na- kdyz jsem skladoval dve naprosto stejny baterky z nakladaku. Stejna kapacita stenna kondice stejne vyrobni cislo stejne stari atd proste dvoucata. Secvak sem je startovacima kabelama aby to melo echt spojeni napojil na nabijecku z lidlu. Te se asi muselo zdat o idiotech ale zvladla to. Nechal sem to takhle par dni nez zahlasila plne nabito a pak to zase rozpojil. Takto pres zimu skladovane baterie mi vydrzely cca 3 roky. Pak mi jednu ukradly tak se koupily zase dve dvojcata.
[kocourluk]
(28.11.2016 1:57:28)
u jakýchkoli baterek vyšší účinnosti a kapacity je největší knowhow a největší průšvih zároveň balancování a algoritmy - aby to fungovalo optimálně a zbytečně nestárlo, obyčejné paralelní spojení 12V pro náklaďáky je lowcost znouze cnost
[mais]
(27.11.2016 22:36:17)
Prvně jsem vymýšlel, blbiny na sajdě a potom mě taky napadlo, že bych tak zapojil všechny 6V baterky, pač všechny mají 11 Ah a tak je v zimě všechny nechal na nabíječce o malým proudu.
[4yt]
(27.11.2016 22:13:49)
Tyjo, ja na to do letadla kupoval drahy balancery zateze a ono staci jen propojit a neotocit polaritu. Zahradniku, to si nech patentovat, treba zbohatnes :D
[Davy_]
(27.11.2016 20:45:01)
Při paralelním zapojení se doporučovalo spojit je tímto způsobem. Spojit je paralelně spolu a + ke spotřebiči napojit na + pól jedné baterie a - na - pól druhé baterie. Tak se dosáhne toho, že žádná z baterií nebude ke spotřebiči "blíž, nebo dál". To zajišťuje rovnoměrné rozdělení zátěže i nabíjecího proudu na obě z nich. Snad jsem to vysvětlil srozumitelně. Hodil bych sem skicu, ale jsem líná lama.
[Zahradník]
(27.11.2016 20:00:15)
V dnešní době kdy se seženou různý baterie vcelku za levno bych to krom použití do V3S a podobně neviděl jako přínos
[Klouzec]
(27.11.2016 18:16:18)
Je to trochu čuňárna ale použitelný to je. Než je natvrdo sklemuješ tak je spoj třeba přes žárovku ať se můžou vzájemně vyrovnat napětí nějakým inteligentním proudem a neshořej ti dráty pod rukama. Na co to chceš?
[Hlade]
(27.11.2016 17:47:19)
Můžeš je mít paralelně, když je spojíš přes schotkyho diodu. Takže třeba pro motorku se sajdou v pohodě, u auta už jsou moc velké proudy při startu.. Do 30-50 A je to sranda za pár desetikorun.
[PetrL3]
(27.11.2016 17:45:06)
Takze jako zdroj nepouzitelny. Ale aspon nabijet by tak slo?
[4yt_venku]
(27.11.2016 16:39:50)
paralelni spojení se moc často nevidí, ta slabší baterka tu druhou na čas nepoužívání vysaje a chcípne to jako celek :-D
[krf]
(27.11.2016 16:36:04)
Můžeš, ale stejně dřív odejde jedna :D, nešlo by to vyřešit jednou normální ?
[Klouzec]
(27.11.2016 15:31:30)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17