Příspěvků: 40, poslední: 12.12.2016 14:44:4663734.Veteráni
Zdravím koupil jsem 354, rok 1957, všechny čísla sedí. Můžete mi prosím poradit co je originál a co není? Vím, že výfuky mají být rybiny, jiné páčky, jiná páky zadní brzdy a nejspíš jiný tachometr. Jaký patří na tento typ kryt karburátoru?
Dále se chci zeptat mám u zapalování vylomený kus karteru, dá se to opravit? A jaká firma nebo kdo to dělá.
Pak mě zajímá díra v karteru u karburátoru, páč je to díra na klapku což je divné.
Zde jsou znovu nějaké fotky, přestavby motorky do nepoškozeného rámu, a výměna poškozených dílů za pěkné. Plus je tam detail té drážky na škrtící klapku, kde je jasně patrné, že se jedná o strojní úpravu tj. o frézování nikoliv pilník.
http://ogar69.rajce.idnes.cz/Jawa_350_354_prestavba/
[Ogar]
(12.12.2016 14:44:46)
Uďo nemáš recht, hlavy a kartry opravuje též ta firma která chemicky čistí.
[Klouzec]
(7.12.2016 11:43:09)
Maspe: dekuju ti, nacelniku, ze ses me zastal :-)
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 23:59:49)
klidně nafotím ultimátní detail té drážky.
[maspe]
(6.12.2016 23:34:41)
K té drážce...Klousec to píše správně,žádná drážka na kartrech 354 nemá být! Ty se dělaly jen u 353.toto je jasně pilovaný a ještě tak hnusně.
[PavelZRX]
(6.12.2016 21:52:53)
Já to myslel spíš tak, aby se s tím nemusel dělal no. Jako taky mám v okolí hodně svářečů co jsou schopný to zavařit, ale raději to dám někomu kdo to udělá pořádně a bude to vypadat jako původní nepoškozené kartery.
[Ogar]
(6.12.2016 20:33:28)
Dnes umí vařit hliník a jeho slitiny skoro každé dobré vesnické zámečnictví. V okolí Šumperku vím minimálně o desíti firmách, svařují od litiny po titan, dnes je to skoro nutností, aby takové technologie zvládali. Horší je to s elektronem.
Každá slévárna hliníku měla svářeče a opraváře odlitků už za komančů. Takto jsem opravoval kartery už před 30 lety, díry pro ložiska nebyl problém, na horizontce se to spasovalo a obrobilo, cena jedny sparty nebo protislužba...
[holdas]
(6.12.2016 20:25:18)
mám známýho v JČ ve Vacově. Od kud jsi?
[klick]
(6.12.2016 20:24:38)
Nikdo ti ji nedoporučil, protože neexistuje. Najdi si firmu, která se zabývá svařováním hliníku, firma, která by se zabývala jen svařováním karteru motoru by se neuzivila !
[Uďa]
(6.12.2016 20:12:24)
Ale stále mi tu nikdo nedoporučil, firmu kde se specializují na opravy karterů.
[Ogar]
(6.12.2016 19:59:37)
Co zkusit ten parní čistič, ale nevím zda by to nepoškodilo chrom, ale je to pouze pára že jo.
[Ogar]
(6.12.2016 19:56:12)
Já prach často neřeším, myju většinou dvakrát do roka, jaro a podzim nebo když zmoknu a škrábance v laku nemám. Dobře vytvrzený a v dostatečné vrstvě provedený akrylát je dostatečně odolný. Po umytí aplikuji vosk. Na mytí používám hadici s vodou do 4 atm a autošampón.
[holdas]
(6.12.2016 19:52:59)
Co zkusit ten parní čistič, ale nevím zda by to nepoškodilo chrom, ale je to pouze pára že jo.
[Ogar]
(6.12.2016 19:47:44)
Zdravím mám dotaz ohledně údržby laku na mojí 250. Mám ji po renovaci a často řeším prach na laku. Ovšem pokud ho umyji tak jsou na laku vidět vlásečnicové škrábance. Jak to řešíte vy, aby jste lak mytím nepoškrábali?
Díky
[Jawa 250]
(6.12.2016 19:30:35)
Klick: videl jsem to I na 57, viko bez loga, na konci propilovany tak aby se vesla maznice. Taky je to primo z tovarny, zadnej homemade.
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 18:54:36)
levý víko motoru se mi zdá, že je bez loga a mělo by být asi s prolisem (s logem jawa)
měl bych jedno pěkný navíc
[klick]
(6.12.2016 18:17:51)
Jo, moje rada zni "nejspis tenkrat pouzili exportni kartery pripraveny na airbox, nech to tam, akorat na to placni spravnej kryt karbu"
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 17:26:15)
takže ve finále rada teda zní ,,je to moc hezký a origo, nech to tam,, ?
[Klouzec]
(6.12.2016 17:20:18)
tak mohlo jak říkáš asi je to nějaká extra vývozní raryta ?
[Klouzec]
(6.12.2016 17:17:00)
Klouzku mam origo 353 rok 59, sipovy kartery lity do pisku, provedeni s airboxem, a je tam presne takhle vybrousena drazka pro klapku. Vysvetli mi proc by se to same nemohlo pouzit pro 354 v roce kdy uz uzavrene sani s airboxem existovalo.
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 17:10:06)
kártry litý do písku, hlavy 2 vodorovný žebra, připouštím nějaký vývozní raryty a podobný nesmysly, ale ta díra tam je jak pěst na oko
[Klouzec]
(6.12.2016 16:58:31)
Je fakt že dokment nemám, ale tohle rozhodně neni z fabriky, podívej se na 353 motory ty to mají každej stejně
[Klouzec]
(6.12.2016 16:57:11)
Klouzek: Blbost. Takhle se delaly drazky na 250 primo v tovarne. Nevidim jediny duvod proc by to same nemohli delat i na 350. Novy odlitek 250 karteru vzniknul az v roce 60. A ze to tam nema co delat k otevrenemu sani ? To mas podlozene cim ? Mas nekde dokudment ktery rika ze v Jawe nemohli pouzit serii karteru pripravenych pro airbox na export s otevrenym sanim, proste protoze zrovna nic jineho nebylo po ruce ?
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 16:50:01)
nemá to tam co dělat přeci k otevřenýmu srání
[Klouzec]
(6.12.2016 16:40:49)
Klouzek: Co je na tom evidentne pilovanyho doma ? A cim se to lisi od jinych uprav co byly delany pilnikem v tovarne ? Souhlasim s tim ze v roce 57 je dira na klapku ponekud zvlastni, ale vzhledem k tomu ze filtrbox se (podle jawarmaniaka) zacina montovat koncem roku 57 to neni nic co by nemohlo tou dobou existovat.
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 16:35:05)
tady u tý 35 žádný díry bejt nemaj, to v karteru je evidentně pilovaný doma dle foto
[Klouzec]
(6.12.2016 16:13:54)
Hranatou diru jsem v krytu karbu snad nikdy nevidel - alespon na 250 je dira v kartery,a kryt karbu je proste rovny.
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 16:08:22)
Jen se zeptám, ten kryt karburátoru má mít také tu hranatou díru kvůli ovládání klapky?
[Ogar]
(6.12.2016 16:01:02)
No lepit se mi to moc nechce, chci to mít pevný. Nevíte teda někdo o nějakých firmách které se zabývá opravami karterů?
Jinak karburátor Emkový mám doma no, a kryt bych taky doma měl mít.
Jako je plánované dát pak z motorce sajdu no, a obyč zapalování vyměním za Vape aby to aspon trochu jelo.
[Ogar]
(6.12.2016 15:59:12)
A prestan mackat F5. Jawamanie je proste web jinyho gangu, pri reloadu stranky znova posle prispevek.
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 15:56:49)
Karburator je menenej, v roce 57 tam patril 2924M. Nicmene to by fakt shit, nekdo tam dal karb z 634ky (uz nema nahore zavit na matici. Mel jsem na svoji kejve to samy. Na shaneni eMka se vyprdni a nech tam SBD, akorat vymen horejsi vicko za provedeni se zavitem. Kryt karbu tam patri klasicky na 350 s matici, shanej na burze nebo v inzerci.
Ta dira na packu tam uz tenkrat asi byt mohla, proste priprava na airbox, unifikovany kartery. V roce 57 uz tusim airboxy na export sly (varianta sloni chobot stredoveho plechu)
Brzdova paka je homemade, shanej, a poradne si ji zmer, na 250 a 350 se lisi, a 350 se samozrejme shani blbe a draze.
Tachometr ma byt do 140, tenhle je z maly kejvacky.
[Krizoň IV.]
(6.12.2016 15:46:30)
To myslíš ten růžek u poloautomatu? Já takovýhle věci kde to prakticky neni vidět a nic to nedrží lepim. Díru opracuju do nějakýho vyrobitelnýho tvaru, hrany šikmý aby byla co největší plocha, vlepim tekutym kovem kus materiálu a obrousim.
[Davy_]
(6.12.2016 15:37:36)
Moc pěkný... Tu brzdovou páku si někdo vyrobil doma.
K tomu uraženýmu karteru a propilovaný drážce - to si musíš nechat dovařit někde kde vařejí hliník Tigem, no a pak si to musíš sám opracovat (flexa, fortunka, pilníčky, šmilgříčky, kartáčky atd...) Dělá to i firma, ale pokud si todle chceš nechat udělat od firmy, tak se vyprdni na renovaci doma a dej to do firmy celý.
[Klouzec]
(6.12.2016 15:27:28)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17