Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 32, poslední: 20.4.2017 9:34:4963769.Informace
Ahoj všem nevíte o někom kdo levně a kvalitně připraví starší tlumiče výfuku z Hondy Shadow 83r na nachromování, zbaví starého chromu obrousí vyleští pomědí atp.
Díky za odpovědi
Zdravím tak odpovídám jak jsem slíbil. Bezbarvý vypalovací lak mám na výfukách už asi tři měsíce, vypaloval se za provozu motorky poměrně dlouho ale neloupe se jen je chrom trochu matnější ale místa kde chrom není jsou tímto zakonzervovány. Při vypalování za jízdy je také třeba dát pozor aby se do tvrdnoucího laku nedostal prach, potom to zatvrdne i s tím. Až budu mít čas dám sem i fotky. R. [romel] (20.4.2017 9:34:49)
OK [romel] (19.12.2016 10:18:11)
Nevím, neznám. Mnou už několikrát vyzkoušený paraloid-b72 (viz níže) vysoké teploty nesnese a na hladkém chromu moc nedrží. S jiným krycím lakem nemám žádné zkušenosti. Jestli vyzkoušíš ten motip, tak mi pak dej prosím přes vzkazy vědět, jak to dopadlo - v budoucnu budu řešit stejný problém. [T. A. Jawettsson] (19.12.2016 9:26:07)
Díky ještě se zeptám máte někdo zkušenost s bezbarvým lakem do vysokých teplot(motip)tvrdí že je to i na výfuky ale nebude se to na chromu loupat. [romel] (19.12.2016 7:53:29)
romel: jako první bych zkusil na nějaké části výfuku to co píše Davy_ níže - silichrom a lidské sádlo. Pokud nebudeš s výsledkem spokojen, tak něčím neostrým a měkčím (hliníkový plech, kousek dřeva..) oškrábat volně držící rez, následně pečlivě odmastit a odrezovač na bázi kyseliny fosforečné a pozor - bez obsahu taninu (tanin by způsobil ztmavnutí až zčernání postižených míst, kys. fosforečná pasivuje zbytky rzi do šedé barvy, což není tolik nápadné - viz ta moje fotka níže). , V obou případech následně lojová pasta, udržovat v čistotě a konzervovat - konkorem, nebo stačí otírat výfuky mastným hadrem. [T. A. Jawettsson] (19.12.2016 6:57:19)
Davy_: pokud jde o rozplizlé tečky rzi prolínající chromem, tak mám stejný názor, ale chtěl jsem nějaký fotky, v jakém to má stavu. Pokud je koroze rozsáhlejší viz ta moje fotka níže, pak už chemie dává smysl, ovšem trvalá konzervace "bez práce" je na horkém výuku nemožná, jedině poctivá údržba (mytí a sušení) a pravidelná konzervace něčím mastným = spousta lidského sádla :) [T. A. Jawettsson] (15.12.2016 16:26:09)
na rez na chromu je odjakziva nejlepsi lidsky sadlo ;) Silichrom, hadr a jedes. Neni to tak elegantni jak kouzla s chemii, ale funguje to. Pak lojova pasta, prelestit a pravidelne cistit a konzervovat. Ale je to holt drina. [Davy_] (15.12.2016 15:20:49)
Zajímavý článek je na cs.wikihow.com/Jak-odstranit-rez-z-chromu. Coca cola alobal apod. [romel] (15.12.2016 11:24:47)
Když zapátrám v hlavě, co mi tam zbylo z hodin chemie, tak by měla reakcí hliníku z kyselinou chlorovodíkovou vzniknout voda a chlorid hlinitý, což je druh soli. Nicméně se obávám, že samotná kyselina by ten chrom sundala dolů a ten alobal by nic nezměnil, kromě toho, že by ho ta kyselina rychle sežrala. [Ota] (15.12.2016 11:02:38)
Nejsem chemik a specialista v oboru korozního inženýrství už vůbec ne, ale ze zkušenosti vím, že kys. chlorovodíková je velice agresivní ke všemu železnému (jednou jsem nechal na ponku nedbale zavřenou lahev s HCl a po dvou dnech se nestačil divit, co výpary způsobily v okolí jednoho metru od lahve). Sice netuším, co by to udělalo ve spojení s hliníkem (alobalem), ale do tohoto pokusu bych se rozhodně nepouštěl. [T. A. Jawettsson] (15.12.2016 9:32:15)
Někde jsem četl že na rez na chromu je dodrý použít alobal který se namáčí do kyseliny solné a třou se jím ta postižená místa, vytváří se tím nějaká chemická reakce. [romel] (15.12.2016 7:04:02)
Krizoň IV.: já bych si netroufl doporučit nic, ale zařídil jsem se dle rad pana Nováka (tuším, že chodí i sem, jen nevím pod jakým nickem) zde http://www.motorestaurovani.cz/restaurovani/ , který doporučuje granulát paraloid-b72 rozpuštěný v acetonu, toluenu či xylenu. To jde ale o pouhé závěrečné krytí, kterému musí předcházet operace v mém příspěvku níže či podrobněji dle odkazu o pár řádek výše :)
Vypadá to dobře a věřím že i životnost bude při občasné konzervaci konkorem či nanoprotechem vynikající.
[T. A. Jawettsson] (14.12.2016 21:53:20)
T.A. : jakym krycim lakem bys doporucil to konzervovat? Mam tu rafek s par rezavejma skvrnkama a uvazoval jsem nad tim to zkusit odrezit, a novy chrom na nej resit az nekdy v budoucnu... [Krizoň IV.] (14.12.2016 18:52:03)
To co psal Sukin (tmavé tečky v místech koroze), lze dosáhnout i hadrem a silichromem. Někdo tvrdí, že takto nikdy, že je silichrom buhví jaké abrazivum, poškrábe to a kdesi cosi... Což mně se teda nezdá, používám silichrom běžně. [Jad] (14.12.2016 16:20:51)
Já na chromové věci napadené používám následující postup:

Odrezení bezoplachovým odrezovačem
Leštění
Nakonec něco mastného na zatáhnutí

Ze zkorodovaných míst zbydou jen tmavé tečky.
[Sukin] (14.12.2016 9:58:12)
OK musím to nafotit pak to sem dám. [romel] (14.12.2016 9:33:17)
Šmirglem bych na to nesahal, to za prvé. Za druhé by to chtělo nějaké fotky postižených míst, pak teprve tady můžeme diskutovat o nejvhodnějším postupu, jak zachránit to co zbylo a zamezit další korozi. Kdyby nešlo zrovna o výfuk, tak je to snadné, ale na horkém výfuku žádný ochranný lak příliš dlouho nevydrží. Na jiných "studených" dílech spolehlivě funguje kombinace mechanického odstranění volné rzi / odmaštění / odrezení + pasivace / utěsnění / krycí lak, pro představu díly z pedálu mopedu před a po zde http://www.jawamania.info/Files/users/197793/IMG_1208.JPG , žel zrovna pro výfuk není toto řešení vhodné. Dej sem link na nějaký fotky a uvidíme. [T. A. Jawettsson] (14.12.2016 9:21:39)
No po všech diskusích na motorkářích cz a jawamanii se pokusím tu rez nějak jemně obrousit, ty šupinky chromu pod ní a chrom celkově něčím nakonzervovat. Je fakt že motka nebude stát v muzeu ale bude v provozu takže pokud to nebude moc vidět tak nový chromy řešit nebudu. Jenom ještě čím ty šupinky a tlumič celkově přetřít aby se tam netvořila nová rez? [romel] (14.12.2016 8:43:16)
romel: nejdražší věc na světě, krom zdraví, je lidská práce, takže pokud hledáš někoho, kdo stáhne hrom broušení a pak to ručně vyleští atd, tak to nemůže být levné - jsou dvě možnosti, nechat jak je jako patinovku, nebo si je zapasivovat schovat a koupit novou variantu... řešil jsem něco podobného, chtěl jsem mít na výfukách dokonalý chrom, stálo by to do mé představy 20 tis Kč (kompletní nový výfukový systém - repasování jsem neuvažoval), jelikož motorku normálně používám usoudil jsem, že takové poškození mi vlastně nevadí... [mais] (13.12.2016 18:39:35)
Kdo chce opici, musí mít na Banány
Není to tak dlouho co jsem zaslechl tuhle hlášku. Ve spojení s motorkama platí dvojnásob. Každej si může pořídit stroj snů, ale těch peněz okolo si nikdo nevšímá.-89x
Trochu jsem si tu hlášku vypůjčil tady http://www.5er.cz/articles.php?article_id=59
[Pucfol] (13.12.2016 18:32:06)
A nepouzivej refresh,jinak se ti neustale budou znovu odesilat posledni prispevky! [Ota] (13.12.2016 18:28:14)
Na chromovani je nejdrazsi priprava-brouseni a lesteni. Med ti na to daji primo v galvanovne-je to soucast technologickeho postupu,i kdyz ji dnes nedavaji vsude. A jakej jinej bys na to chtel dat chrom,nez dekorativni? Tvrdochrom neni tak lesklej. [Ota] (13.12.2016 18:27:19)
Můžu je dát Bártovy na Smíchov za 6000 za kompletní práci ale pro mě je to fakt dost, ale nový tlumiče bych kupovat nechtěl, tyhle jsou chycený jen zespoda. Bohužel takový ty metody jako dekorativní chrom apod. na nich držet nebudou, takže jediná varianta je ta klasická rozebrat, sundat chrom obrousit a znovu nachromovat no a právě na to jemný obroušení mědění a leštění atd. bych chtěl sehnat někoho kdo to hlavně umí ale není zase až tak drahej, rozeberu a složím si je sám ( problém bude taky je vyčistit zevnitř) možná by se ta celková cena snížila tímhle způsobem ale pokud ne tak do toho nejdu a nechám je jak jsou. [romel] (13.12.2016 14:05:04)
Jelikož a protože si občas sám nějaké díly připravuji na chrom (a výhradně pro sebe, na kšeft ani za zlatý prase), tak vím, že je s tím hooodně práce a ta musí být perfektní, jakoukoliv nedokonalost podkladu vrchní pokovení neskryje, ale naopak zvýrazní. Vzhledem k tomu, že výfuky na "hondu šedou" nejsou zrovna drobné díly mi cena 6.000,- se vším všudy přijde jako dobrá. [T. A. Jawettsson] (13.12.2016 14:04:00)
Můžu je dát Bártovy na Smíchov za 6000 za kompletní práci ale pro mě je to fakt dost, ale nový tlumiče bych kupovat nechtěl, tyhle jsou chycený jen zespoda. Bohužel takový ty metody jako dekorativní chrom apod. na nich držet nebudou, takže jediná varianta je ta klasická rozebrat, sundat chrom obrousit a znovu nachromovat no a právě na to jemný obroušení mědění a leštění atd. bych chtěl sehnat někoho kdo to hlavně umí ale není zase až tak drahej, rozeberu a složím si je sám ( problém bude taky je vyčistit zevnitř) možná by se ta celková cena snížila tímhle způsobem ale pokud ne tak do toho nejdu a nechám je jak jsou. [romel] (13.12.2016 13:57:17)
Můžu je dát Bártovy na Smíchov za 6000 za kompletní práci ale pro mě je to fakt dost, ale nový tlumiče bych kupovat nechtěl, tyhle jsou chycený jen zespoda. Bohužel takový ty metody jako dekorativní chrom apod. na nich držet nebudou, takže jediná varianta je ta klasická rozebrat, sundat chrom obrousit a znovu nachromovat no a právě na to jemný obroušení mědění a leštění atd. bych chtěl sehnat někoho kdo to hlavně umí ale není zase až tak drahej, rozeberu a složím si je sám ( problém bude taky je vyčistit zevnitř) možná by se ta celková cena snížila tímhle způsobem ale pokud ne tak do toho nejdu a nechám je jak jsou. [romel] (13.12.2016 13:03:38)
oprava 4 000,- [romel] (13.12.2016 12:58:48)
Za 40 tisíc koupíš celou motorku :D [Klouzec] (13.12.2016 12:56:14)
No cenově tak do 40000,- [romel] (13.12.2016 12:52:28)
Proč levně?
Proč chceš měď? Ta má funkci "plniče", pokud není výfuk samá díra od rzi, není měď potřeba.
[Kubas] (13.12.2016 12:45:08)
levně ti nenachromuje nikdo nic a už vůbec né vejfuk. Neřikám, že chromovat starej vejfuk je nereálný, má to svoje postupy. Kolik seš ochotnej za to dát? [Kuba z Neve] (13.12.2016 12:16:32)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17