Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 18, poslední: 24.12.2016 14:20:0463808.Veteráni
Zastavil jsem se ve výbrusárně a bavil jsem jak je to s písty, když mi tvrdil, že mu stačí válec a vše dodá. Říkal, že do všeho dává BERTY, že stejně jiná možnost není a že do Škodovek se dávají písty od výrobce BERTA již několik let. Jediné co mi tvrdil, že je nedává do Jaw 350, protože tam ty písty zvoní, jinak OK. Jaké jsou vaše zkušenosti s písty BERTA?
do čízy 455 bych bertu zkusil, po letošních zkušenostech (vylítali kolíčky z pístu, moc hezké asi 200 km domova) bych do ní už asi znovu nedal Almet (píst cca 2-3 roky starý). [zelyvel] (24.12.2016 14:20:04)
Extrém v roztažnosti pístů jsem viděl u americkýho motoru VM do Alfy Romeo TDI. Má písty s ocelovýma vložkama, a naopak hliníkový vložky válců s nicasilem. Za studena písty jdou hodně ztuha,s teplotou se vůle zvětšuje. Taky po nastartování v minus 20 motor vůbec neklepe. [monty] (24.12.2016 13:17:19)
longr: nevím co znamená T píst :-) ten mám tak možná v husqvarně, fagot má normalně válcovej píst jen kolem čepu vyfrézováno, řekl bych pohledně stejnej jak na 742, jen embasa měli píst jako válec bez ofrezovane plochy [krf] (24.12.2016 13:14:15)
Ten tvrdší píst se zahříváním tolik nezvětšuje a ve válci může trochu cinkat. Díky tomu ale není náchylný k přidírání. Mimochodem v 455 mám píst BERTA a jsem s tím spokojený. Po ujetí 300 km jsem to mohl hrát v kuse pod plným bez náznaku vadnutí. [Pajka] (24.12.2016 12:20:11)
Tak on brouk má vlastně v podstatě T písty, fáčko taky. Tam se to dává taky hlavně kvůli tuhosti toho ouška, co se ve válci šoupe v ose ojnice a brání pístu v naklápění. [longr] (24.12.2016 10:57:18)
longr: kupříkladu kovový podkovy má v pístu zalitej jako první českej verk favorit v roce cca 87, u brouka se divim, že v té době už to konstruktéži v dojčlandu využívali a jak dlouho to trvalo, než to přelezlo na východ [krf] (24.12.2016 6:33:46)
Barva pístu je daná podíly kovů a prvků (Al, Mg, Si) ve slitině. Třeba druhovýrobové písty do brouka se dokonce grafitují nebo molybdenují a jsou tedy šedé, pouze dno pístu a plocha před kroužky jsou čisté. Do některých pístů (hlavně 4T, právě třeba brouk) se dokonce zalévají ocelové vložky kvůli roztažnosti. Důležité je vystárnutí, každá slitina potřebuje jinou teplotu a dobu. (To bývá často problémem levných pístů - nějaké stárnutí se neřeší, písty pak mají nesprávnou strukturu a bobtnají) Ovšem záleží i na přesnostt obrobení pístu a výbrusu válce, aby píst ve válci při přechodech z úvratě do úvratě "netikal". Každá slitina má i jinou znělost. Některé motory opravdu nejsou háklivé, protože cinkání spolehlivě přehluší jiným rambajsem. Ale jak píše Pajka, v hliníkové a gumami odhlučněné 350 to pak může být slyšet.
V pionýru teď máme asi bertu, v staďáku taky, možná ji mám i v califu. Nikde nic nezvoní a jsem spokojený.
[longr] (23.12.2016 19:10:02)
první věc je slitina, jde tam dost o jiné prvky než jen o křemík. Potom to stárnutí je taky otázka, záleží jaké mechanické vlastnosti chceme. To zda je píst stříbrný a nebo matný nemusí přímo souviset s mechanickými vlastnostmi [Kastanyi] (23.12.2016 17:03:05)
Jedna vec ke zvoneni, co s tim delaji po odliti? Jak a vubec nechavaji vystarnout? [mais] (23.12.2016 14:09:05)
Písty z Trabanta (originály) jsou šedivý, od Almetu si sice blýskají, ale písty od Berty jsou extra blýskavé. Navíc docela zvoní, když jsem do nich uhodil klíči od auta, tak mě to trochu překvapilo. Nezdá se mi, že by Trabantí nebo z Almeťácký tak zvonily. Nicméně, je to jen můj neodborný názor a zpracování je hezké. Písty od Berty jsem ještě do žádného stroje nedal a neměl, proto se ptám... Vím, že ČZ motory 175/250 jednoválce jsou rolničky, ale obzvlášť 250 opravdu mnoho není, tak bych tam nerad dal píst a budou s tím jen problémy... [jelen] (23.12.2016 13:21:13)
BERTA písty pro pionýry jsou dobré. Co jsem se s více "znalci" bavil, tak silumin prý obsahuje víc křemíku. Písty jsou údajně tvrdší a teplotně stabilnější. Což je třeba u upravených pionýrů výhoda. U rolniček ČZ to asi znát nejde, ale u dobře odhlučněné 638 ale může být cinkání znatelné... (Můj názor). [Pajka] (22.12.2016 17:53:20)
Berta super. Jen dobrá zkušenost. Možná lepší jak současný Almet. [Verdom] (22.12.2016 17:52:23)
longr: ze zkušenosti si to nemyslím - ano správně udělaný výbrus je jednou podmínkou, další podmínkou je správné (ne z hlediska mechaniky, ale z hlediska generace a vedení zvuku) umístění a vytvoření všech technologických náležitostí a tvarů - vše to padá do oblastí modální analýzy a to je opravdu vyšší dívčí, nicméně i takto nemusí ty písty zvonit v každém motoru - již může být odstraněna závislost, která zvuk v těch pístech generuje (jiná vůle, trochu jiný materiál atd) [mais] (22.12.2016 17:48:20)
Jezdil jsem Berty v několika pionýrech a problém nebyl. [Bakoun] (22.12.2016 17:25:48)
V mé třiapůli mám taky písty BERTA po výbrusu mám najeto 200 km a žádné cinkání se neprojevuje, za mě bych řekl kvalitní písty. [Jawa 350/354.04] (22.12.2016 17:12:10)
já mám zase zkušenost, že ty maďarký ve třiapůli fakt cinkaj [Kuba z Neve] (22.12.2016 17:00:31)
souhlas s tím co napsal níže longr, byť jezdím bertu jen v S22, tak nemám problém [Marlboro] (22.12.2016 16:21:28)
Berta patří k těm nejlepším maďarským výrobcům pístů. V jawě nemají písty proč cinkat, pokud je výbrus udělaný správně (ne příliš volně), správná tolerance čepu a jehel, kolíčky správně aretované zámky, správné kroužky a pokud jsou sražené hrany kanálů.
Takže za mne se Berty netřeba bát.
[longr] (22.12.2016 15:47:00)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17