Příspěvků: 26, poslední: 9.1.2017 12:45:4363860.Informace
Ahoje
http://marekdd.rajce.idnes.cz/Jawa_634-X/#piestkpia.jpg
Co s tym??
Doplnujuce info, priemer piestu je 61 mm
Vdaka
Ahojte, tak uz su na ceste nove valce (druhy vybrus), aj s piestami :-)
[marek_d]
(9.1.2017 12:45:43)
Ahoj krúžky aj piesty, rešpekt vybrus Ceba Lucenec, alebo Motoservis Petra.
[Jawaro nepr]
(8.1.2017 8:53:21)
hmmm motor 634-4. ze ho vidim poprve
[Jefo]
(6.1.2017 17:47:55)
Skus zavolat Kormoczimu motoservispetra, ten by tie kruzky mal mat.
[Brano]
(5.1.2017 18:56:46)
Jen doplním, že druhý pístní čep lze při montáži pístu zpět nahradit dvěma oříšky z goly - myslím že velikost 11, ale z hlavy nevím určitě.
[Jin]
(5.1.2017 16:44:24)
Kedze priznal aj buracku, tak verim ze dalsie tuningy nezatajil. Hovoril este o vacsej tryske v karburatore.
[marek_d]
(5.1.2017 15:54:15)
Doktor ma pravdu. Bez rozhozeni motoru a kontroly toho co s tim kdo provadel bych asi moc v klidu nepokracoval. Na druhou stranu tim ze das standardni valce nic moc neriskujes - maximalne budes casem shanet neupraveny kartery, coz neni problem.
[Krizoň IV.]
(5.1.2017 15:48:32)
Ještě je otázka, zda s tím 12. výbrusem nebyly dělaný nějaký další úpravy, aby to mělo smysl - např. zvětšení sacího kanálu + větší karbec a zvětšení přefuků, aby to mělo smysl. Otázka je, jak by to pak jezdilo se standardníma novejma válcema bez úprav.
[Ota]
(5.1.2017 15:46:48)
Marek: to mas se vsim co koupis v Cechach nebo na slovensku, zachovaly 634ky prakticky neexistujou. Koupit par valcu a nechat udelat poradny vybrus podle pistu z Almetu u padalika je jistota, a asi to ani nebude nijak silene drahy. Nebo mrkni na www.partdeck.cz maspe tam tusim ma nejaky slusny valce i s odpovidajici puvodni pistni sadou.
[Krizoň IV.]
(5.1.2017 15:38:13)
On to vlastne aj bol tunnig. Ale bol som rad ze so nasiel nieco aspon v akom takom stave, a hlavne s cerstvou STK. Porpavde srdcu blizsie mi je dat peniaze navyse a nech je to 350tka nie 380 :-)
[marek_d]
(5.1.2017 15:16:38)
To je dane tim ze malokdo v realnem provozu jde pres treti - ctvrty vybrus. Vybrus vydrzi klidne 50 tisic km... Na osmy vybrus abys takhle nalital 400 tisic. 8 vybrusy atd jsou vesmes akorat tuningy. Nicmene kdyz se preptas primo klikare (zavolej padalikovi) nejspis krouzky mit bude.
[Krizoň IV.]
(5.1.2017 14:56:09)
Vdaka za upresnenie. Takze zmeram volu na ojazdenom kruzku. Podla toho budem vediet, ci mam zmysel zhanat nove kruzky na 12 vybrus. Inak po prvom rychlom prieskume internetu by som povedal, ze skor sa podari zohnat celu sadu 5ty vybrus napriklad
[marek_d]
(5.1.2017 14:49:22)
MArek: ne, vule se meri na ojetych krouzkach. Dost casto staci vymenit pistni krouzky, a valec i pist muze zustat. Nejvic a nejrychlejc se sjizdi krouzky.
V tvem pripade nicmene specialy na 12 vybrus budes shanet asi hur, ale mohlo by se zadarit. Ty zlamany budes muset vymenit urcite, zmer vuli na tech co prezily.
[Krizoň IV.]
(5.1.2017 14:34:37)
Ota, teraz si ma trochu zmiatol. Citujem "Změř vůli v zámku pístního kroužku, vloženého do v��lce cca. 3 cm na výfukový kanál. Pokud bude vůle menší než 0,8 mm, tak válce měnit netřeba". Mas na mysli nove kruzky na urcene na 12ty vybrus? Z pôvodných co boli na tom valci mi zostal len jeden. Jeden totiz je kusok stale v pieste, a druhy bolo zlomeny uz ked som to otvoril.
[marek_d]
(5.1.2017 14:27:23)
Jehly jsou v originále volný, ale dělají se i v kleci. Potřebuješ vytlačovák pístního čepu + pomocný čep, který je o fous užší, než ojniční čep, kterej čep z ojnice vytlačí a zároveň zabrání vypadnutí jehel.
Jinak nejdříve ty písty očisti od karbonu a zhodnoť jejich stav, stejně tak i stav válců. Změř vůli v zámku pístního kroužku, vloženého do válce cca. 3 cm na výfukový kanál. Pokud bude vůle menší než 0,8 mm, tak válce měnit netřeba. Pokud bude dobrej ten píst, tak budeš muset sehnat jen nový kroužky.
[Ota]
(5.1.2017 14:08:44)
Skusim zohnat kruzky na tento rozmer ako "qucikfix" a potom sa poobzeram komplet po sade valce piesty kruzky. Pokial viem 634ky piestne capy na inhlach. Tam je tiez potrebne specialne naradie? tie ihly su volne, ci v klietke?
[marek_d]
(5.1.2017 13:45:45)
Tak to je dvanáctý výbrus. To těch 61 mm odpovídá.
[Honza (Js)]
(5.1.2017 13:01:54)
cislo hore na pieste je 12
[marek_d]
(5.1.2017 12:59:23)
Pak budeš mít opravdu tak velký průměr. Pokud vložíš kroužek do válce, nemá být uzavřený. Nový by měl mít mezi konci mezeru 0,25 až 0,5 mm. Opotřebovaný by měl mít mezeru pod 1 mm, pokud je větší, kroužek je na výměnu. Pro různé průměry válce jsou potřeba různé kroužky. Pokud budeš chtít běžně prodávaný písty a kroužky, potřebuješ nové válce.
Mohl by jsi se taky vyjadřovat u svýho předchozího dotazu.
[Honza (Js)]
(5.1.2017 11:24:54)
Vdaka za postreh, vymenim za svorniky. Uz som pochopil, ako to ma vyzerat. S tym priemerom som si isty. Jednak som to meral pre istotu viac krat. Druha vec, ze ked som ju kupoval, tak pan predavajuci vravel ze ma zakazkove piesty a je prebrusena az na objem 380. Preto neviem ci sa mi podari kupit take kruzky. Ak to chapem spravne, tak po stlaceni, by mali byt zamok kruzku uavrety, cize na moje piesty musim mat ine ako na 58mm. Preto si myslim (zle?), ze ak nove piesty v normálnom rozmere, tak treba aj nove valce.
[marek_d]
(5.1.2017 10:50:24)
Pokud by se to stalo tobě, určitě by jsi to poznal. Přijde mi to jako by to někdo zadřel a pak s tím bez opravy dlouho jezdil, možná pár tisíc km.
Pokud to chceš opravit nízkonákladově, kroužek vypač a drážku oprav, aby šel kroužek volně. Pokud to nepůjde, kup nový píst.
Kupovat nový válce je zbytečný. Pokud nechceš nízkonákladovou opravu, dej válce na výbrus.
Předpokládám, že průměr jsi změřil špatně. Standartně se dělá nejvýše osm výbrusů a při osmém výbrus má píst průměr 60 mm. Jaký číslo máš vyražený ze shora na pístu? Pokud by válce byly vybroušený tak, že by další vybrus nebyl možný, teprve pak by mělo smysl shánět jiný válce.
Davy má namysli svorníky, který držej válec a hlavu. Místo nich tam máš závitovky.
[Honza (Js)]
(5.1.2017 10:39:24)
ty čtyři závitový tyče namísto svorníku... toto je obyčejná závitová tyč z hobbymarketu a má tam být svorník - ty čtyři tyče se závitama jen na koncích zašroubovaný dole do kártru, procházející válcem a hlavou a dotažený čtyřma matkama na hlavě válce...
[deyva]
(5.1.2017 10:39:02)
Netusim ako sa to stalo. S motorokou som jazdil zatial len asi 10 km cez mesto, ked som si ju viezol domov. Je pravda ze v rychlosti okolo 70 bol zvuk iny, ako pri 30. Toto som vcera zistil, ked som otvaral motor zhora, ze to oskrabem. Jeden s kruzkou bol aj prasknuty.
Davy, ake svorniky mas na mysli?
Inak nemam tam rovno kupit valec s piestmi? Lebo vyklepavat som to skusal a nepohlo sa to ani kusok. Mozno to skusim nahriat teplovzdusnou pistolou, ci?
[marek_d]
(5.1.2017 10:16:04)
Opatrně vylámat a vysekat šroubovákem, aby nedošlo k dalšímu poškození pístu a drážku pístu na kroužek v poškozeném místě opravit jehlovým pilníkem.
Jak došlo k poškození pístu? Vidím tam, jako by byl v inkriminovaném místě píst nějak rozmáčklý - kus materiálu pístu byl přehrnutý přes kroužek, přitom známky zadření nejsou vidět. Ledaže by se ze zadřeným pístem dále již dlouho jezdilo, že se stopy zadření zakryly karbonem.
Jinak závitový tyče místo svorníků taky nejsou úplně košer, mohly by se časem natáhnout.
[Ota]
(5.1.2017 10:01:02)
Vyloupnout ten zbytek kroužku a tu drážku s nim proškrabat. Píst případně lehce líznout pilníkem, začistit otřepy. Zjistit proč se to mázlo (chudá směs?). A vyhodit tu závitovku a dát tam pořádný svorníky!
[Davy_]
(5.1.2017 10:00:48)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17