Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 26, poslední: 28.1.2017 8:21:2163924.Informace
Zdravím a předem se omlouvám za dotaz na auto. Potřebuju vyměnit manžety na poloose a už nevím jakou značku zvolit, zkoušel jsem Febi, Lobro, Spidan, Gomet a žádná nevydržela víc jak dva roky. Poraďte co teda koupit nebo jak prodloužit životnost, díky.
Díky za názory, jedná se o Peugeota to jsem nenapsal.Sehnal jsem neoprenové, prej by měli držet, nemáte někdo s neoprenem zkušenosti ? [M.L.] (28.1.2017 8:21:21)
sim - samozřejmě reálných :-), není to auto z bazaru.
auto jsem kupoval zprostředkovaně od Iveco - Magirus Deutschland (hasičský žebříky), kde 2 roky jezdilo jako služební. Fleetový auto pod originálním servisem, klíče, kartičky, serviska ... nic se v žádným bazaru neztratilo.
[sc1971] (26.1.2017 8:41:26)
[sc1971] > diky za info ... jen me jeste napada doplneni - tech 120 pri koupi je realnejch, nebo deklarovanejch? [Sim] (26.1.2017 7:02:18)
Manžety poloos který něco vydrží vyrábí rubena a je na nich hroch (logo) [crowack] (25.1.2017 23:06:09)
samozřejmě jsem zapomněl :-) :
turbo - po cca 300000km se začaly objevovat kapičky oleje na zadním nárazníku, začalo být i malinko slyšet zastudena = dali jsme repasovaný, auto ted chodí super i v táhlých dálničních kopcích
senzor polohy klikového hřídele - klasika u všech JTD,nová varianta už drží.
[sr1971] (25.1.2017 15:48:46)
1,9 JTD, 110hp
co jsem měnil nestandardního :
1 vstřik repas, hned po koupi,(120000km) šel moc do přepadu
po 350000 začala vypadávat pětka, dali jsme novou převodovku
ted odešel motor od stěračů
je tam 3tí spojka, taky od těch 350000km, preventivně
několikery přední ramena (druhovýroba většinou NOK)
druhý tlumiče
druhý kotouče
loni vytekl zadní brzd. váleček
měněná řemenice pomocných agregátů
Zadní ramena začínají tlouct, nápravnice už se mi taky nelíbí, takže tam nechám dát "novou"
Pánové, to je fakt snad vše, :-), případně se ptejte, vzpomenu si
Olej měním pravidelně, naftu beru kdekoli, občas přileju Stanadyne.. to auto mi nikdy nezklamalo. Ted při -18C start naprosto bez problémů, emise na STK bez problémů..
Teď už začíná být vybydlený interiér, křehnou plastový díly atd..
Nicméně to auto dá další desetitisícekm bez problémů.
Přemýšlel jsem, čím Mareu nahradím, chtěl jsem zase JTD.. naštěstí to za mě vyřešil zaměstnavatel.
Ptejte se, autem jezdím od 2004 a najezdil jsem 280000km vlastních
[sc1971] (25.1.2017 12:59:59)
Na Fordu mi manžety na vnější straně poloos popraskaly po 24 letech provozu. Na vnitřní straně jsou po 25 letech pořád ještě v pořádku. Ty vnější jsem dal nějaký no-name, protože žádné jiné na tak staré auto koupit nejdou. Předpokládám, že nevydrží ani 2 roky. Musím to hlídat, poloosa repasovat nejde, protože homokineťák na tohle už nikdo dávno neprodává. [Deadman] (25.1.2017 10:44:54)
Ano, u nas v rodine dve marey, obe chciply. Jedna na zanedbanfj servis, druha koupena asi stocena a bylo s ni trapeni. Napr. v nejakych prednich manzetach byly integrovany gufera a porad z toho tekl olej. Na to, ze to bylo auto z 90tejch, tak docela drahy dily, rikali pribuzny. Vnitrni prostor obrovskej, ale u levnejsich vybav mi zpracovani a materialy prisly podprumerny. Sc1971 ma se svyma 400t urcite jiny zkusenosti. [Endy] (25.1.2017 7:18:03)
[sc1971] > otazka naprosto bez rejpani - zatim kazdy, kdo z meho okoli mel nejakou souvislost s Mareou, driv nebo pozdejc dosel k nazoru "nikdy vice" - jak je na tom pri tomhle najezdu a veku zbytek auta? [Sim] (25.1.2017 7:00:26)
já to teda za 30 min neumím. A je to hlavně zbytečná práce, měnit to každý 2 roky. Takže otázka na kvalitní manžety je zcela namístě. Na Maree mám všechny původní od 2001, 400000km. Asi dobrej oddíl. [sc1971] (24.1.2017 21:56:31)
gsdfg: třicet minut? :-D možná tak na zánovním autě, kde zas neplatí 60kč a kde je měníš každej rok před zimou a máš v tom zažitou praxi :-D někdy se půl hodiny sereš jen s čepem spodního ramene, někdy s blbou maticí poloosy, někdo tahá ven i čepy řízení, někdy nejde lehce srazit kloub na autě a musíš celou poloosu ven a jiné brzdící věci jako vyčistit a znovu naplnit mazivem...
ano, poloosu u feliny lze vyměnit na parkovišti u paneláku s heverem dodávaným k autu :-)))
[krf] (24.1.2017 21:53:48)
Fňukat nad manžetou za 60Kč, když výměna zabere tak 30 minut, to je opravdu to, co si představuju pod pojmem "plně prožitý den"... A že vnitřní manžety vydržej déle? Že by tam ta poloosa nezatáčela? Kdo by to byl řekl.. Občas mě udivuje co za hovna se tu řeší.. [gsdfg] (24.1.2017 19:32:53)
Gumovy dily normalne nemeckou prvovyrobu. Cena cca 10x vyssi oproti druhovyrobe. Zivotnost taktez. K sehnani napr. 8.brana v Bouli nebo u dobrych prodejcu. Druhovyroba ...setri se na energii. Proste to neupecou tak dobre. [h] (24.1.2017 17:07:23)
Gepin: kyčelní?? :D [Gunsmith] (24.1.2017 14:23:53)
Mam klouby meyle [Gepin] (24.1.2017 14:05:51)
Dík... počkám až se lehce oteplí a jdu na to [nunici] (24.1.2017 9:33:16)
já jsem dával manžety Bruss [noname] (24.1.2017 9:08:02)
když jsme u feldy - dá se "na dvoře" vyměnit poloosa? [nunici] (24.1.2017 7:54:23)
Zdarec, vnější manžety jsou dneska (už pěknejch pár let dozadu) hodně velký sračky se životností kolem 2 let - bez ohledu na km. Jejich materiál je výrazně jiný, hrubší a tvrdší, než originály starý 15 let. Na mý feldě, 2000 a najeto 77 t. km si vyloženě hýčkám původní manžety, protože stejnou kvalitu už neseženu. Ani ve Škodovce, protože oni berou díly od toho, co to zrovna vyrobí a je jasný, že na tak starý auto se na to kašle..Málo výrobců=žádný výběrový řízení na kvalitu. A tak si je pěkně, pokaždý, když jdu pod auto, vyčistím a pomáznu silikonovým olejíkem. A proč odcházej víc vnějšky? Vnitřky jsou namáhány víceméně jen kyvným pohybem, kdežto vnějšky kyvný + otáčivý při zatáčení - ten klade největší nároky na kvalitu materiálu. Proto nikdy nenechávám stát auto s vytočenejma kolama. zdar sam559 [sam559] (24.1.2017 7:20:23)
ED250: si mi připomněl, že vnitřní klouby vč manžet mám z roku 1989 :-D [krf] (24.1.2017 6:29:13)
S tím jsem taky kdysi válčil. Nakonec jsem koupil manžety na vnější klouby od značky Continental (žlutá krabička) a ty už jsou na autě skoro osmý rok. Byly o poznání měkčí a jedna stála i s mazivem tuším 320Kč... Je zvláštní, že manžety vnitřních kloubů mám ještě originál (20 let staré)a nic jim není. Nedávno jsem dělal manžetu řízení na hřebenu. Originál škoda se slepicí vydržela 2 roky... [ED250] (24.1.2017 5:45:26)
Toto je důsledek dnešního systému, kdyby to vydrželo víc, nevyrábělo by se. Tak je to se všemi díly na auta, nejvíce vydrží ty komponenty, které jsou namontovány z výroby. Jsou to třeba akumulátory, tlumiče, výfuky, kuláky. Díly pro servis od stejného výrobce vydrží půlku, někdy ani to. [holdas] (23.1.2017 22:21:22)
A bavíme se o autě nebo o felicii ?
Na fel jsem kupoval celej kloub novej a manžeta praskla ani ne po 40 tisících a kloub už je volnej.
[Klouzec] (23.1.2017 21:45:34)
Jsem na tom úplně stějně jako krf. A to se týká jak manžet, tak i kloubů. Koupil jsem vnější spidany, vnitřní starline protože nikdo jiný je nevyrábí a oboje vydrželi cca 2 roky a už mají vůli jako pra.. Jestli někdo máte vyzkoušenou nějakou značku sem s ní :-)))) [Ataman] (23.1.2017 21:43:12)
sorry za šup nahoru :-) ale originál manžety vydrželi 180 tisic, ty nový i s certifikátem vw, audi, seat, udajne original dil, mením co druhej rok :-/ Co se týče gumovejch dílů jsem nejvíc spokojenej, když seženu gumokov :-)))) ale to jsou skladový zásoby na výrobny národního podniku mladá boleslav... [krf] (23.1.2017 21:30:30)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17