Příspěvků: 38, poslední: 23.7.2020 16:42:2763946.Informace
Zdravím jawapřátelé,
jelikož v elektrice mám pořád slabiny, chci se zeptat když zapojuji Jawa 250/353 s ampérmetrem není už potřeba regulátor dobíjení? je to tak správně?
Krizoň IV.: Jednocívkový relé má ochranu proti přetížení takovou, že čím větší proud se odebírá z dynama, tím relé reguluje na nižší napětí. Nechrání to tak dobře jako trojcívkový regulační relé nebo elektronický regulátor, ale ochranou proti přetížení bych to nazaval.
[Honza (Js)]
(1.2.2017 21:32:25)
jj to já chci koupit to aev jen mě zajímali zkušenosti...díky všem za pomoc!!!
[Milekk]
(1.2.2017 19:01:46)
Milekk: obecne ten jednocivkovy regulator je dost peklo seridit - musi presne sedet ty ruzny sily na pruzinach atd. Zadnou ochranu proti pretizeni to nema. Bez stolice a zkusenosti se to prakticky neda. Oproti tomu AEV proste sedi tak jak se vybali z krabice. Jedina nevyhoda AEV je vpodsate v tom ze ho muzes spalit spatnym zapojenim nebo zkratem. To uz jednocivky sice taky hrozi, ale v mensi mire. Pokud nejses s rozpoctem skutecne uplne na dne tak proste dej tech sest nebo sedum stovek za AEV a mas vyreseno.
[Krizoň IV.]
(1.2.2017 18:23:13)
Tak mám doma původní jednocívkový regulátor a majitel tvrdí že je funkční vyplatí se ho zkoušet a nechat ho tak kdyby šel nebo ho mám rovnou nahradit?
[Milekk]
(1.2.2017 17:44:16)
Milekk: Ale klidně můžeš koupit i regulátor bez proudového omezení (je tuším značený jako 100 W regulátor a je levnější), ale musíš bezpodmínečně dodržet, aby součet spotřeby veškerých trvale zapojených spotřebičů na motorce (tzn. bez brzdovýho světla a klaksonu) nepřekročil výrobcem udávaný výkon dynama, tedy oněch 45 - 50W.
[Ota]
(1.2.2017 8:13:05)
Dej tam 60W regulátor AEV 0360 nebo 0360P podle toho, jaký pól akumulátoru chceš mít ukostřený a buď úplně v klidu.
[Milan(OHC)]
(1.2.2017 8:00:05)
Když dáš 45W regulátor na 50W. Výkon bude 45W. Dynamu nic nehrozí. Pokud bys dal regulátor na větší výkon, než je dynamo,regulátor by nechránil dynamo před přetížením.
[Honza (Js)]
(31.1.2017 19:00:19)
tak já vůbec nevím 60W nebo 45W? nebude vadit 45W na 50W dynamo?
[Milekk]
(31.1.2017 18:36:44)
Každopádně 45 W rotor by krátkodobý a možná i dlouhodobý přetěžování odběrem 50 W snesl. Osobně bych ti ale doporučil spíš koupi 45 W regulátoru.
[Ota]
(31.1.2017 14:05:34)
Podle fotek na netu by to melo odpovidat....
[Milekk]
(30.1.2017 22:51:36)
Chybička se vloudila, rotor je taktéž Jawa, ale nevíš, jestli je k tomu přifařený 50W rotor.
[holdas]
(30.1.2017 21:33:26)
Tak to si dost fandíš, protože ten stator je z ČZ a rotor může být origo z Jawy, takže 45W.
[holdas]
(30.1.2017 21:28:38)
ten souhlasí...
[Milekk]
(30.1.2017 20:42:11)
Na statoru můžeš mít napsáno cokoliv, záleží, jaký tam máš rotor, ten je prvořadý.
[holdas]
(30.1.2017 19:59:24)
přímo na štítku na dynamu je napsáno 50W....
[Milekk]
(30.1.2017 19:34:01)
Jak víš, že máš 50 W dynamo? Na kejvačce by mělo bejt 45 W.
[Ota]
(30.1.2017 18:53:29)
Super diky moc :-)
[Milekk]
(29.1.2017 21:30:11)
Milekk: Shodli. 60W AEV s 50W vape chodi vpohode, akorat si musis davat pozor abys ho dlouhodobe nepretezoval. Cili spocitat odber zarovek a zapalovani, aby to neprelezlo tech 50W. Ve finale to znamena dat dopredu 6V 25W halogenku, a pripadne usetrit na LED podsviceni kontrolek, a vymalovano.
[Krizoň IV.]
(29.1.2017 21:07:46)
držák jsem si sehnal...jen teď řeším výkon AEV...jestli 60W nebo jen 45W, když mám 50W dynamo...co jsem přečetl zdejší diskuze tak jste se víceméně neshodli....
[Milekk]
(29.1.2017 20:58:40)
Těch regulátorů bylo nedávno poměrně dost na aukru (cenu si už nepamatuju). Stejně bych šel cestou toho AEV (jak ti tady bylo razeno) a ten držák není problém vyrobit - je to na tobě.
[skvarek]
(29.1.2017 20:05:59)
ten držák lze i snadno vyrobit,,, už asi na tři statory jsem ho dělal z kousku nerezového plechu a funguje to bez problému...
[LK]
(29.1.2017 19:09:14)
koukal jsem na netu, že není k sehnání...
no jak se to vezme placám i neplácám mám bohužel motorku docela zbastlenou a snažím se v tom zorientovat co tam patří a co ne :-)
chtěl jsem napsat že to nahradím tím AEV regulátorem, ale nebyla možnost odepsat :-D jako neregistrovaný nemám možnost odepisovat kolikrát chci :-D
jinak kdyby ten u odkazu nebyl starý hned jsem ho vzal :-D
teď akorád sehnat ten držák z toho starého....
[Milekk]
(29.1.2017 18:25:32)
no jo, já si nevšimnul........ omlouvám se
[monty]
(29.1.2017 16:44:42)
Až na to že to z odkazu má datum vložení 2011 :) ?
[skvarek]
(29.1.2017 16:28:28)
Milekk: vidím že se v tom pěkně plácáš, i o Dočkalovi jsi nic neslyšel? byla tu o něm x krát řeč. Jak píše Krizoň IV. sežeň bakelitový držák a jestli si myslíš že zapalko funguje doplň ho regulátorem AEV a nebo dej rovnou VAPE a jezdíš bez starostí o baterku, dobíjení a zapalování. Informaci najdeš zde 3pozadí a na veteranforu taky....
[ventil]
(29.1.2017 16:25:14)
Dynamo i s regulatorem sezenes na burze nebo na aukru. Dynamo i s funkcnim serizenym jednocivkovym regulatorem prakticky nemas sanci koupit, je to sazka do loterie. Za serizeni a repas dynama s jednocivkovym regulatorem das vyrazne vic nez na kolik te vyje AEV. Sezen akorat ten bakelitovy drzak regulatoru, dej tam AEV, a mas klid. Eventuelne pokud elektrice nehovis, klasicka rada nad zlato, dej tam VAPE. usetris si hromadu starosti.
[Krizoň IV.]
(29.1.2017 15:07:09)
Nový jednocívkový regulační relé nikdo nedělá. Koupit samotný starý relé bude asi problém. Komplet dynamo i s regulátorem seženeš snadno. Na aukru bývají běžně.
[Honza (Js)]
(29.1.2017 15:02:35)
Otázka zní jestli se někde dá sehnat ten originální regulátor.....samotný?
[Milekk]
(29.1.2017 14:33:34)
originál regulátor je na dynamu, žádný kabely k němu nevedou.
[monty]
(29.1.2017 12:02:19)
Mně právě přišlo divný, že na koupené elektroinstalaci chybí kabely na ten regulátor...
[Milekk]
(29.1.2017 11:31:02)
Honza (Js): přiznám se dobrovolně, celkem mě to překvapilo, že dobíjeli pouze přes tlumivku a usměrnovač a zdrojem proudu mají magnetku. Dalo-li se tomu říkat nabíjení
[krf]
(29.1.2017 11:20:01)
Regulátor dobíjení potřebuješ. Originál je jednocívkový na statoru dynama. Někdy se mění za dvoucívkový z novějších Jaw a ČZ nebo za elektronický. Ampérmetr je akorát dokonalejší varianta kontrolky. Vše s aukumulátorem nemusí mít regulátor dobíjení (viz ČZ 150C, Manet M90, Jawa 250 Special, ...), ale u Jawy 250/353 s dynamem ho potřebuješ.
[Honza (Js)]
(29.1.2017 10:34:53)
vše, co má akumulátor, potřebuje mít regulátor dobíjení
[krf]
(29.1.2017 8:44:32)
Regulator dobijeni je potreba vzdycky. Ampermetr ve spinacce ma stejnou funkci jako kontrolka dobijeni, ukazuje ti zda to dobiji nebo ne, a v pripade ampermetru i kolik to dobiji. K dynamu musis mit vzdycky bud jednocivkove rele na dynamu, nabastlene dvoucivkove rele nekde pod sedlem, nebo AEV elektronicky regulator.
[Krizoň IV.]
(28.1.2017 23:16:19)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17