Příspěvků: 23, poslední: 9.2.2017 14:50:2063971.Informace
Zdar chlapi, předem se omlouvám za nejawa dotaz, chci si pořídit auto a mám docela dilema co vybrat, chtěl jsem jít do Škody 1,9 nebo 2,0 prostě dvojková octávka před face bez DPF, ale recenze mechaniků a i na fórech mě docela odrazujou, auto je to pěkný jen mě trochu štvou motory, ze kterých lítaj ojnice a nebo se přidřou na klice. Budu brát z druhý ruky, nevím jak se k tomu kdo choval a hlavně servisoval.
Ale dostal jsem pozitivní recenzi od člověka co servisuje, na kia ceed SW 1,6 CRDI 85 kw, ale neměl jsem možnost ji řídit a ani neznám nikoho, kdo ji z jihu má. Srovnal jsem to jen papírově. Doma ji má táta a po stránce karoserie, náprav, motoru a atd. nemůžu nic říct, za 10 let do ní prakticky neinvestoval, jenže táta má benzín a mě zajímá nafta.
co myslíte vy, do čeho jít. Předem díky za odpovědi :)
Tak nakonec jdu do octávky 1,9 :)
[Karlos559]
(9.2.2017 14:50:20)
Garfield: Mě hlavně u VW štve, jak pořád mění ty motorizace. Přijdou na trh s TSI, na kterých začnou přeskakovat rozvodové řetězy. Tak to hned "opraví" tím, že tam dají zpátky řemeny, které předtím leta fungovaly. Místo toho, aby ty motory vychytali a pokusili se jim tak vrátit pošramocenou pověst, tak najednou ohlásí opět změnu motorizace. Takže dneska je to 1.0 TSI a za chvíli bude 1,5 TSI. Zase plno nových neověřených věcí, zase past na zákazníka. Kdo koupí jako jeden z prvních, tak spláče nad vejdělkem. 1,4TSI má prý skončit, tak jsem zvědavý z čeho udělají G-tec nebo TGI.... že by z té 1,5 TSI plné opět převratných novinek? Asi se oplatí zase počkat :-D
[jc]
(7.2.2017 6:54:24)
jc: ne je to problém kombíku. Vyřeší to puštěný rádio, ale přijde mi to jako úlet něco takového řešit s novým autem. Cenu servisu nevím když jsem končil v práci mělo to naše najeto ani ne 8tis a navíc jsme byli autorizovaný servis. Na můj vkus snad všechny nový auta byly až moc často v servisu kvůli nesmyslným problémům tohle nebude výjimka. A tuším už na tom nejde civilizovaně trvale zlikvidovat start-stop :-/ O problémů vyloženě kvůli plynu jsem neslyšel, vše jen v dobrém. I ta 1,4 je z té bídy co VW vyrábí z těch lepších. Předem upozorňuju, že jsem trochu zaujatej, živilo mě udržovat v chodu techniku potřebnou k tomu tyhle věci servisovat takže jsem se k něčemu dostal vpodstatě pouze když něco nefungovalo.
[Garfield]
(6.2.2017 21:39:12)
Garfield: 350 tis na CNG to už je dobrá porce kilometrů :-). Zajímalo by mě, o kolik je dražší servis než u klasické benzínové TSI. Nepočítám revize, protože to beru jako samozřejmost a tyto náklady tudíž akceptuji. Ale spíš jestli se nekazí nějaké ty elektromagnetické ventily, případně reduktor, tlaková čidla a jiné serepetičky. Takže kombík hučí ? A to je jakože specialitka jenom G-tecu nebo všech trojkových oktávek v kombíku ? Nemůže třeba vznikat nějaké víření kolem těch tlakových nádob ? Ale sedan je má umístěné stejně. Takže ty bys raději doporučil sedana jo ?
[jc]
(6.2.2017 19:24:20)
Novou Octavii 1,4 G-TEC jsme měli v práci. Náklady asi cca sedí, motor se chová pěkně... Plynu bych se nebál měli jsme na bazaru s 350tis km najeto o jednoho majitele co jezdil dálky. Ale jinak je to auto dost příšerný. Sedan byl lepší z toho jen se svými cca 190cm nevidím pořádně ani dopředu....kombík vydával při 60km/h takovýho aerodynamickýho hluku, že by se za to 120tka styděla.
[Garfield]
(6.2.2017 14:05:15)
ondero
Pokud máš k dispozici kradenou naftu, není důvod uvažovat o benzínovým pohonu, to je logický. Akorát by stál za zvážení jiný výrobce pohonu, než VW. To martýrium, který řešíš po 200tkm je příšerný, kam ten VW dospěl, je to ostuda.
[sc1971]
(6.2.2017 13:37:26)
Technickou stránku nedokážu posoudit, auto je 2 roky staré a najeto ani ne 30000 km. Mám jen pár postřehů z pohledu řidiče. Kiu Ceed, model 2014/15 1.6 nejsilnější motor tuším 100 kW, máme jako služebáka a moc mě nenadchlo. Je to nové auto se sterilním odezvou na plyn a motorem, který se nechová jako 100kW. Nesedí mi divný posilovač řízení, který se snaží kola vracet do rovného směru, takže mírné zatáčky nutí projíždět trhaně. Co je úplně nejhorší je jízda za tmy. Světlomety mají na horní části clonítko, které ořezává světelný kužel shora a taky vůbec nesvítí do stran. Jízda v neznámém kopcovitém a zatáčkovitém terénu je v podstatě hazardem a jízdou poslepu. Že jsou ta světla vůbec schválena! Skoro chápu ty jelita, co si musí svítit mlhovkama furt :-)
[Jiřík]
(6.2.2017 8:46:30)
Chlapi, co byste řekli na Octavii 1,4 G-TEC (CNG) ? Spotřeba 4kg/100km, cena CNG 25Kč/1kg. Teoretické náklady na palivo 1Kč/1km.
Máte na to někdo nějaké reference co se týká spolehlivosti tohoto originálního plynového systému ?
[jc]
(6.2.2017 7:00:25)
A já jezdím 58km denně a 90% po dálnici. S tím že mám naftu za dvacku/litr. To už není pár korun. Ale ročně solidní tisíce. Na benzinovém turbomotoru odejde turbo a výfukové svody atd dříve než na TDI. Rozvody na TDI INA včetně pumpy jsem měl za 2800 Kč. Výměna s prstem v nose. Kolik stojí řetězový rozvody na TSI? Já jsem srdcem benzinovej. Postavil jsem si 400hp 1.8T motor, ale to TDI prostě není špatný, když si to člověk opravi sám a jezdí dálky po dálnici. Zkušenosti a názory lidí na motory co si sotva vymění destičky jsou fakt vtipny.....Jawy jsou taky mrdky pro lidi co si neumí nic opravit samy. A přesně takový když hodnotej auta, tak to pak podle toho vypadá. To samé kecy o tom jak můj Hjundai nikdy nebyl rozbitej. To je jak můj kamarád s kejvackou. Machroval že Kejva jen jezdí a žádnej problém. A pak zjistím, že ložiska v kolech mají vůle, v krku vůle, v kyvce vůle, pakny sjetý na nejty, řetěz a rozeta zničeny. Elektrika samá čokoláda ....ale kejva prej super stav. Bodejd by mi to neříkal,když tomu nerozumí a jen jezdí.
[Ondrero]
(5.2.2017 23:34:27)
já to vím, taky proto do 1,8TSI jdu :-)
u TDI tě brní ruce až k ramenům a na mých 2OOOOkm ročně... není důvod.
[sc1971]
(5.2.2017 21:44:25)
On to už koupil s tím, že je to potkaný a nakonec to byla jen prasklá ventilová pružina, nicméně rozvody se stejně udělaly. Ale ten klid v autě, jak jde ten motor krásně klidně a potichu, jak to jede... To mi prostě za tu spotřebu při mým nájezdu stojí. Nerozumím tomu, proč se lidi mučí s tdíčkama na dojíždění 10 km do práce...
[cPetan]
(5.2.2017 21:29:37)
1,8 TSI ve dvojkový - ověř si, že jsou slabý místa vychytaný (písrní kroužky a napínák). Myslím, že nebudou bohužel.
Jinak si myslím, že pro trojkovou octavii je to ideální motor, tam už se montuje spolehlivá verze. Značeno EA888.
[sc1971]
(5.2.2017 21:08:43)
Kamarád si pořídil Oct II 1,8 TSI, a je to úplně jiný auto než ty chroctáky, nechápu proč se s tím dobrovolně lidi mučí kvůli trochu nižší spotřebě, která se stejně servisem vyrovná.
[cPetan]
(5.2.2017 20:44:03)
Karlos559: spočítal bych si LCC, jestli fakt potřebuju naftu, dneska to vychází mezi dieselem a benzínem do nájezdu normální soukromýho vlastníka šul nul a pokud se na tom dieselu něco po...tak je hotovo...v dnešní době "kvality" servisů bych řekl, že je lepší akceptovat auto s vyšší spotřebou, ale rozhodně jednodušší konstrukce a snazší servisovatelnosti - tedy platit to celé z vlastní kapsy, pokud to neprotáhneš přes účetnictví, tak jedině auto s atmosférickým benzínem
Měl jsem OCT II, která byla v rodině od nového auta - kompletně známá historie a bylo to fajn auto, pokud se na něm něco nes.. a to se stávalo často - nebourané rezlo, zlobila elektrika jediné, co se významně nepo byl motor - byla to 2.0 TDi PD a při prodeji se divili, že to ještě nemá dělanou hlavu a nic tomu není, otázka je jak dlouho to ještě pak vydrželo..
[mais]
(5.2.2017 12:15:05)
Vždy záleží jen na majiteli auta jaké to auto bude.
Dement zničí nejspolehlivější auto do 50 tis km. A majiteli co se stará výdrží v pohodě 30 let i Fáčko. A majitelů s poskozenyma TdIckama bude tolik,protože to je samej sluzebak kterej každej honí a taky jich je tu nejvíc.
[Ondrero]
(5.2.2017 9:26:37)
Mam firemnu Kiu Ceed Crdi SW 1,6 85kW... mam ju od nova, jazdim na nej len sam, mam na tom natocenych 285 000 km a mozem povedat ze jedina zavada na nej bola len poruchana automaticka klimatizacia (nejake ovl. motorceka ovl. klapky ),... S motorom absolutne ziadny problem, spotreba oleja - minimalna- od vymeny do vymeny (20 tis. km) netreba dolievat nic, nema to dvojhmotak, ma to retaze (bezproblemove na rozdiel od koncernu VW), ... ked som to fasoval pred 7rokmi, tak som tiez na korejcov pozeral cez prsty,ale nazor som musel casom korigovat pozitivnym smerom... pozrite si trebars mobile.de a hladajte tuto Kiu s poskodenym motorm ... nenajdete, na rozdiel od vozov skupiny VW...
[Brano]
(5.2.2017 0:59:22)
Nám po 400 tis. odešel služební transporter 2.5 TDI PD. Nebylo to prvně, dvakrát se před tím dělalo turbo. A když jsem s tím byl v Norsku, začlo se to srát. Naštěstí jsme to dojeli až do ČR. Nechali jsme to spravit. Byla prasklá příruba turba a vačka v řiti. Nevím přesně, auto jsem nevyzvedával ale asi taky záslepka. Oprava v autorizáku stála přes 40 tis. Ale auto je jinak skoro jak nové, takže se to dalo dokupy a jezdí jak zamlada.
Nevím, do Kie bych asi nešel, ale to jsou jen subjektivní pocity. Dvoulitr bych taky vynechal a jednadevítek v dobrém stavu je ještě dost a jsou to tolerantní motory.
[longr]
(4.2.2017 21:51:04)
Já mám Scouta 2,0 TDI BMM 103kw 8V s 220 tis km a rok 2007.
Dělám repas hlavy, protože vačkový hřídel je v háji a zdvihátka taky. Měnil jsem vodítka ventilů a dával nové ventily. Čistil komplet zasrané vedení vzduchu od egr ventilu. Turbo po těch km bylo ještě v pohodě schopné provozu. Ale budu dávat větší lopatky atd, tak sem ho rovnou zrepasoval. Na jednom držáku vahadel pro vstřikovače byla vyskočená záslepka. Tudy tedy mohl utíkat tlak oleje a nemazala se pořádně vackova hřídel. Nebo někdo poctive neměnil olej. At to bylo jakkoliv,tak byl motor před smrtí. Komplet materiál mě vyšel na 15tis. Vsechny tesneni,vackova hridel, ventily,zdvihátka, rozvody,vodítka atd atd. Veskerou práci jako je rovnání hlavy a lisování a struzeni vodítek jsem si dělal sám. V servise je taková oprava za 35-45 tis. Pokud mi auto dalších 100 tis km vydrží, tak oprava za 15tis Kč je podle mě v pohodě. Jezdím za 5,8L a to je Scout 4x4. A naftu mám za 20 korun litr. Mě se tedy diesel vyplatí i když mám benzín radši. Pokud někdo bude kupovat PD diesla je dobré se podivat pod víko hlavy jak na tom je vačka a zdvihátka. DPF se dá dnes vyčistit a turbo taky stojí pár korun. Jinak já mám velmi dobrou zkušenost s motorem 1,8T AGU 110kw v jedničkové Octavii. To je motor kde není tolik elektroniky. Klapka ještě na lanko atd. A sám za sebe mohu říct, že jedničkova Octavka je co se týče servisovaní daleko lepší. Dvojková je zlo. Pokud někdo jen jezdí a davá auto do servisu, tak je lepší dvojková samozřejmě.
[Ondrero]
(4.2.2017 21:34:27)
A bude hůř.Dřív býval benzín v ojetině jistota,dnes se sypou i benzíny.K motorům
PD shlédni na youtube kanál Bez komprese.Pobavíš se.
[daveho]
(4.2.2017 20:00:34)
Co já vím, tak 2.0 PD není dobrý motor na kup z druhý ruky, 1.9 by na tom měl být líp.
Obecně tyhle motory jsou hodně moc citlivý na kvalitu oleje, a pokud někdo nalil trochu levnější olej, co neplní normy WV dle doporučení výrobce, tak se to rozsype.
[bartoň]
(4.2.2017 16:17:18)
dehet z druhý ruky je záruka budoucím problémům a za špatně zvolenou kategorii budeš pranýřován :-D kia crdi měl majitel firmy a jezdil hodně, ale šla pryč asi po 5ti letech, mohla mit do 200tkm, ale nevím že by se to někdy vysralo, když bych chtěl mervomocí dehet a škodovku, tak jedině starou mechaniku traktor dizl injekce
[krf]
(4.2.2017 13:42:00)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17