Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 29, poslední: 7.2.2017 17:48:0163981.Automobily a jiné vehikly
Zdravím, před časem jsem si dovybavil Feldu 1.3 BMM palubním počítačem. Pěkná to hračička - venkovní teplota, doba jízdy, průměrná rychlost, aktuální spotřeba, průměrná spotřeba, litry paliva v nádrži, dojezdy, digitálně zobrazovaná rychlost, otáčky apod.. Neměl jsem k němu čidlo "průtoku". To jsem sehnal dodatečně a včera namontoval podle manuálu na oranžovo bílý kabel co jde z ŘJ ke vstřiku. Montuje se to jako senzor s předzesilovačem dotekem ke kabelu a snímá to přes izolaci impulzy. Na benzin vše OK, ale na LPG to nejde. Tento kabel ke vstřiku je hned za ŘJ motoru rozpojen a vede k relé od LPG. Tímhle se nejspíš vstřik odpojuje. To čidlo pulzů jsem napojil ještě před toto relé, těsně k ŘJ a stejně po přepnutí nejde.. Musí to ale nějak jít, protože při napojení auta na PC se zobrazuje délka vstřiku i při provozu na LPG. Nedělám si iluze, že by to měřilo přesně, počítalo by to dále korekci provozu na benzin. Chtěl jsem si jen porovnat spotřeby a pak v nastavení palubáku procentuálně zvýšit korekci a přiblížit se k množstí spotřebovaného LPG. LPG je tam BRC lambda Blitz a přepínač elegant. Nenapadá Vás kam to čidlo napojit aby to bralo signály při provozu na plyn? Na netu se to řešilo, ale výsledek nikdo nenapsal..
xxx krát jsem řešil problémy v elektroinstalaci a jakmile vytáhnou ostatní lidi ty fázovkový šroubováky, praskám ve švu... mimojiné tahle mezidrátová indiukce na přepínání je dost povznášející zážitek na led žárovky [krf] (7.2.2017 17:48:01)
Ota > tohle je zakerny hlavne u schodistovyho zapojeni prepinac+krizak+krizak+kri.....izak+prepinac, kdy at to mas otoceny jakkoliv, pokud mas prepaleny vlakno zarovky, oba draty co vedou pres vsechny prepinace na fazovce sviti. Teprv podrobnejsim srovnanim se da vypozorovat, ze na tech naindukovanejch sviti preci jen o trochu min.
Ja se s timhle trapil ted v zime, v jednom miste pod vypinacem se ulomil drat, kontakt nemel, ale svitil taky. Prisel jsem na to az kdyz jsem to v zoufalstvi zkousel pod proudem metodou pokus-omyl az do tmy ... a najednou koukam, ze to pod vypinacem trochu jiskri :-D
[Sim] (7.2.2017 16:02:55)
Davy_, Honza (Js): Žárovku jsem tam samozřejmě neměl a když jsem fázi měřil na obou drátech, už jsem si myslel, že jsou oba dráty někde zkratovný. A nakonec to byl jen zoxidovaný spoj nuláku v krabici:-) [Ota] (7.2.2017 8:29:17)
ED250: statisíce! [krf] (7.2.2017 6:14:46)
A všem díky za rady. [ED250] (6.2.2017 21:28:39)
Davy jasně. Vím, stačí odpor. Dole ve spodku této stránky http://stekly.wz.cz/bmm.html asi budou stačit 3 Ohm. Borderer uvidím, asi bud pokračovat až po mrazech PS: mám ještě jeden počítač kdyby jsi chtěl... :-) V garáži jsou veteráni.. :-) Davy LPG není hrůza, to je vášeň co šetří desetitisíce.. :-) [ED250] (6.2.2017 21:27:42)
ED250: Kdyby se ti to podařilo vyřešit, poděl se. Dlouho už o tomhle taky přemejšlím. [Borderer] (6.2.2017 18:57:44)
Hlade> Tak ono LPG v aute je taky tak nejak navic a hruzostrasnej bastl, takze dalsi dobastlena vec uz to nerozhodi :) Jinak ja ten pocitac mam original z vyroby. Sikovna vecicka. [Davy_] (6.2.2017 15:50:10)
Martine, a ty potrebujes aby ten vstrik bezel, nebo jen aby tim obvodem protejkal proud? Tam dej prepinaci relatko a odpovidajici odpor. Bude to sice kurvitko jak ma bejt, ale fungovat by to mohlo. [Davy_] (6.2.2017 15:07:53)
Napadlo mne relátkem odpojovat čerpadlo a nechat vstřik v činnosti. Ale to by mu asi vadilo - životnost. Na sucho by se mu to moc nelíbilo.. :-) [ED250] (6.2.2017 13:50:07)
Právě že je to moc pěkný výrobek. Dělala ho firma Apri a Škodovka ho pojala jako originální díl a za příplatek ho montovala v prvovýrobě. Felda měla vše připraveno - místo na čidlo v tachometru a díru na palubce. Měří pěkně a přesně. [ED250] (6.2.2017 13:47:42)
Davy_:Tak nějak jsem myslel, že tam Ota žárovku neměl. S žárovkou by to snad bylo Otovi jasný hned. [Honza (Js)] (6.2.2017 13:27:01)
Davy_: Potíž je v tom že ten palubní počítač co se montoval do felicií tam byl naroubovanej tak nějak navíc a nekomunikoval s ŘJ... Takovej hrůzostrašnej bastl.... [Hlade] (6.2.2017 13:23:10)
To je mi jasný.. Vypadá to na to co píše wiku. Prostě se relátkem rozpojí obvod. Chtělo by to do obvodu při jízdě na LPG, když vstřik stojí vložit buď další vstřik, nebo jiný spotřebič o stejné spotřebě. To chce ovšem další relé. [ED250] (6.2.2017 13:23:06)
ED250> Diagnostika nemusi nikde nic brat, vzdyt diagnosticky udaje generuje stejna jednotka ktera ridi motor. Proste promennou "delka vstriku" vypocita, posle na diagnostickej konektor, ale jinak nepouzije. [Davy_] (6.2.2017 13:16:11)
Ota, Honza (Js)> ani kapacitni, ani induktivni, jednoduse pres vlakno zarovky ;) [Davy_] (6.2.2017 13:12:39)
Honza (Js): Díky za vysvětlení, i když je pro mě nesrozumitelné. Budu si k tomu muset něco naštudovat:-) [Ota] (6.2.2017 11:12:46)
Ota: V tebou popsaném případě se napětí na odpojený nulák dostává kapacitní vazbou, ne induktivní. [Honza (Js)] (6.2.2017 8:30:32)
Krf: Píšeš, že indukční pole kolem vodiče tvoří procházející proud vodičem, né pouze napětí. Jak mi pak vysvětlíš toto? Prvorepubliková světelná elektroinstalace v baráku s hadrovými dráty, na vypínači je zapojenej nulák, nikoliv fáze. Po zhasnutí světla - tedy odpojení nuláku, fázovkou (klasickej šroubováček z doutnavkou) naměříš napětí na obou dvou drátech. Tohle mě kdysi při opravě poruchy dost potrápilo, než mi došlo, že se napětí na druhým odpojeným vodiči jen indukuje a není na něm skutečně. I když chápu, že 220 V a navíc střídavých se může chovat jinak, než 12 V stejnosměrných. [Ota] (6.2.2017 8:22:32)
Já se zbláznil a pořídil druhou feldu ,mám dva kombíky a udělám ze dvou jeden gut [Gepin] (6.2.2017 7:58:39)
ED250: délku vstřiku si benzínová ŘJ počítat musí. Ona vůbec netuší, drát vedoucí ke vstřikovači je odpojený a vstřikovač nepracuje. Benzinová jednotka vlastně vůbec neví, že motor jede na LPG.
A doplním Hladeho, že jako zátěž místo odpojeného vstřikovače bych na druhý kontakt relé připojil opět vstřikovač. Alespoň na testování by to mohlo být řešení, než hned vymýšlet něco se stejným odběrem.
[Wiku] (5.2.2017 16:20:21)
ED250: Problém bude v tom co popisoval krf. Napadá mě pokud tam je na odpojení vstřikovačů přepínací relé tak na volnej kontakt připojit nějakou zátěž místo odpojenýho vstřikovače... [Hlade] (5.2.2017 14:25:55)
Hele jestli se rozhodnu to auto ještě držet a opravovat - protože přes zimu zase orezlo, tak bych možná v létě tu hlavu sundal, udělala by se gufera zabrousily ventily, srovnala se na magnetce, nový tísko.. kdyby aspoň tak nehnilo, ta koroze mi nedává chuť do oprav ve smyslu aby to mělo cenu, navíc je to 40kw a už je to celkem bída tah, dostal jsem perverzní nápad pořídit něco 4x4 do lesa a okolo chalupy namísto felicie, tu si ještě nějakej zoufalec koupí :D [Klouzec] (5.2.2017 13:07:14)
Gumičky na ventilech. Žralo mi to stejně. 1L na cca 4000Km. Teď je klid. [ED250] (5.2.2017 12:50:30)
Viděl jsem na youtube videa kde kluk zapojuje palubák tak to zkus najít ta videa a třeba by ti poradil evidentně tomu rozumí. Když jste tu řešili tu spínačku tak jsem si říkal že bych se mohl taky aspoň podívat na olej, inu nebylo tam už ani na špičku risky :D za 5000km sežere snad 3 litry oleje. [Klouzec] (5.2.2017 12:45:14)
Krf to zní logicky.. Ale kde bere údaje o vstřiku diagnostika, když se vstřik při jízdě na plyn vypnutý.. [ED250] (5.2.2017 12:22:51)
Tam není vstřik plynu. Je to řízený podtlak a bohatost se bere podle lambdy. Blíž k ŘJ už se napojit nemůžu. Jsem před relátkem odpojení ventilu plynu a stejně to nejde.. Ale v diagnostice to délku vstřiku vesele počítá i při jízdě na plyn.. [ED250] (5.2.2017 12:21:21)
zajimava uvaha, indukční pole kolem vodiče tvoří procházející proud vodičem, né pouze napětí, pokud má lpg jednotka velkou rezistivitu, mohlo by to nastat [krf] (5.2.2017 12:20:40)
Nebude to tím, že při jízdě na benzín teče kabelem ke vstřiku proud který musí nasytit cívku vstřiku, kdežto při přepnutí na LPG se z kabelu bere pouze signál pro určení délky LPG vstřiku? [Wiku] (5.2.2017 11:35:46)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17