Příspěvků: 14, poslední: 8.2.2017 13:33:4363988.Veteráni
Nevíte někdo, kdo provádí, nebo kde se porovádí renovace staré vidlice
na S1 s puky ?
[Majkl] > ani 20 ani 50 km/h neni nic prijemnyho, pokud covek nema kam letet a potka pevnou prekazku. Jen pro predstavu, 20 km/h odpovida zhruba padu z druhyho patra, 50km/h vychazi na patro treti az ctvrty (pocitano ve smyslu prizemek+1.patro+2.patro+...).
Na budiku rychlomeru se to nezda jako nejak velka rychlost, ale trefit v takovy rychlosti cokoliv zatracene boli. A jestli se clovek jen sklouzne po asfaltu, nebo zrovna trefi protijedouci autobus, to uz je o nahode.
[Sim]
(8.2.2017 13:33:43)
Je myslím i jiný prolis pro vidli a s tím související dírky pro výztuhu.
[longr]
(7.2.2017 13:27:25)
Dolní vzpěry blatníku jsou u pukovky kratší než u vahadlovky. Použít to jde, jen je musíš vyhnout do stran.
[ED250]
(7.2.2017 10:58:20)
Jak je to se záměností blatníků na tyhle dva typy vidlic?
[Kubas]
(7.2.2017 9:08:41)
Podle vyprávění pamětníků z ÚVMV při zkouškách Stadiona byla přední vidlice "s pukem" krutě připomínkovaná jako nebezpečná. Byla přesto prosazena do výroby a po krátké době, když se v provozu bouračkami dostatečně prokázalo že je opravdu nebezpečná, bylo vyvinuto nové řešení a udělaná svolávačka; na tehdejší dobu výjimečná akce. Takže starou přední vidlici bych si hezky nalakoval a pověsil nad místo, kde v garáži parkuje stadion, a napsal na ni "slepá ulička lidského poznání". Rozhodně bych na ní nejezdil.
[Kosťa]
(7.2.2017 8:22:31)
Kdysi dávno jsme jeli s kámošem na favoritech (kolech) na výlet. On měl rychloupínací náboje a patrně měl blbě utaženou osu kola. Při výjezdu z jedný zatáčky (takže rychlost patrně nebyla vyšší než nějakých 15 km/h) mu najednou vyskočilo přední kolo z vidlice, on se stále držel beranů a udělal i s kolem kotrmelec přes řidítka. Já jsem jel těsně za ním a jen tak tak, že jsem ho ještě nepřejel. Kromě pár odřenin se mu nic nestalo a po namontování kola jsme pokračovali v cestě. Takže je to vždy především o štěstí. Tehdy samozřejmě žádný helmy ani neexistovaly, jeli jsme v létě v kraťasech a tričku.
[Ota]
(7.2.2017 8:21:16)
T. A. Jawettsson: souhlas, ale podle mě tam hraje ještě jeden aspekt roli - a to podvědomý reflex "se chytit". Když jdeš přes, tak nějak tu motorku pustíš, ale když předek zdrhne, podvědomě ho řidič bude držet, takže "přijde i o ruce", kterými by mohl směřovat pád a fakt půjde rovnou na hlavu.
[maspe]
(7.2.2017 7:18:35)
Majkl: koncem minulého tisíciletí mi na hranatý zetce praskla vzpěra předního blatníku (byla načatá po nehodě), vlítla do drátů, blatník se okamžitě zahryznul do gumy, přední kolo šlo smykem a než sem si uvědomil co se děje, tak už jsem ležel a motorka na mě. Stalo se to ve městě při cca 40km/h. Byl sem trochu potlučenej a odřenej, na to že sem na sobě měl tepláky, kecky, mikinu a na hlavě kokosku se mi pendrek stalo, blatník jsem odmontoval, uvázal ho na motorku a frčel domů.
Na té samé motorce jsem si později ustlal v 80km/h na hladkém mokrém asfaltu. Krom prodřeného rukávu bundy a na řiti mírně ošoupaných džín měla motorka ohnutou stupačku a odřenou koncovku výfuku, mě nebylo vůbec nic.
Ale náhle upadlý předek motorky nebo mopedu je úplně jiná situace, to prostě zákonitě jdeš hlavou střemhlav proti silnici, tam je i rychlost chůze o zlomení vazu. Konec konců na zabití stačí blbě spadnout ze dvou schodů..je to prostě o tom, jak spadneš, rychlost nehraje zas takouvou roli.
[T. A. Jawettsson]
(6.2.2017 20:22:00)
Majkl: můžeš se zabít i na jízdním kole, jeden děda co jsem od něj bral babetu tak jel od baráku a praskl mu rám za krkem řízení, odjelo mu kolo a byl rozbitej jak cikánský hračky.
[Klouzec]
(6.2.2017 18:54:20)
Znam typka kterymu pri zavodech upad predni blatnik na s11 a zaseknul se do kola takze okamzite letel pres riditka, v maximalce - cca 50km/h nejak to rozchodil naohejbali ten predek tak aby na tom slo este jet a ten zavod dojel... to jen tak pro info ze pri 20ti by ses hned zabil..
[Majkl]
(6.2.2017 18:47:05)
Renovace stadioních vidlí se silentbloky nedělá nejspíš nikdo, neb a) dochovalo se jich velice málo a hlavně b) kdo by se chtěl dobrovolně zabít, že. Ony se ty vidlice tenkrát něměnily nadarmo. Oficiální důvod výměny se tajil, bylo prezentováno tak, že továrna (rakovnická Stadionka) nebo prodejna Mototechny zašle každému majiteli mopedu v rámci neustáleho zlepšování novou vidlici zdarma; že se kvůli vidlici několik lidí zabilo a další zmrzačili s doživotními následky vědělo jen několik málo zasvěcených, oficiálně se o tom ani mluvit nesmělo.
Na výstavní kus je vidlice s puky ok, ale nejezdil bych s tím ani po dvorku..představa, že i při pouhých 20km/h mi najednou zmizí přední vidlice s kolem a následuje pád hlavou do asfaltu - i sebelepší helma je pak pendrek platná, na něco takového prostě není krční páteř stavěná..
[T. A. Jawettsson]
(6.2.2017 13:48:15)
O kauze téhle vidlice píše obsáhle p.Hošťálek ve své knížce o S11. Několik lidí se tenkrát kvůli téhle konstrukční chybě zabilo, proto proběhla ta plošná výměna vidlic - drahá akce, do které by se výrobce určitě nepouštěl, kdyby to nebylo fakt nutné. Tj. jestli to nemáš jen na výstavu a chceš na tom jezdit a jestli tě neomrzel život, tak původní vidlici uschovej do depozitáře a namontuj vahadlovou...
[Peterson]
(6.2.2017 11:35:08)
Ta vidlice je skutečně poddimenzovaná. Je to vlastně skoro jen upravená cyklovidle. Silentbloky bývají v pohodě, ale praskalo to rádo v krku řízení a pak také dole u uchycení kola. Sám jsem se vidlice se silentbloky zbavil a namontoval jsem vahadlovou, ikdyž vím, že jsem tím snížil hodnotu jinak původního stroje. Ale já rád jezdím a svůj život mám docela rád.
Má vidlice byla prasklá právě dole mezi upevněním osky kola a výstupem od silentbloků. Guma byla i pře stáří vidle zdravá.
[longr]
(6.2.2017 9:12:23)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17