Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 28, poslední: 15.2.2017 17:41:1964019.Informace
zdravim chcem sa opitat ci ma niekto skusenosty z valcekovimy loziskami na kluku čz 250/455 pripadne na inej moto . Rozpraval som z jednim panom a on mi poradil aby som dal vsetky 3 loziska valcekove ma to niekto tak ake z tym mate skusenosty ? Bolo mi povedane ze motor pojde tichsie a vraj viac vydrzia .
Jo jasný, z levý půlky samozřejmě, díky za opravu. [M.L.] (15.2.2017 17:41:19)
myslím, že M.L. si jen popletl strany a myslel to zleva takto: kuličkový ložisko-labyrint-válečkový ložisko-klika-válečkový ložisko... mysli, že když se ti to takhle povede dobře seskládat, tak by v tom neměl bejt žádnej problém, i když mi tam to jedno válečkový ložisko přijde zbytečný... [LK] (15.2.2017 16:12:15)
M.L.:Prave z duvodu usnadneni puleni motoru se na pravou stranu dava valeckove lozisko,kdy vnitrni krouzek zustane na klice a vnejsi v karterech.Na leve strane by toto nefungovalo kvuli labyrintu mezi loziskama. [Ota] (15.2.2017 14:54:44)
Krizoň IV - Slibuju si a líbilo by se mě na tom následující
1/ Obě ložiska mazaná směsí by byla válečková
2/ Usnadněná montáž kliky do pravé půlky, stačilo by pouze nahřát vnitřní kroužek vnějšího ložiska.
3/ Usnadněná demontáž, většinou zůstane při demontáži kliky z pravé půlky ložisko na klice a vylisuješ ho z karteru, čímž trpí uložení v hliníku.
[M.L.] (15.2.2017 7:25:31)
M.L. Jen tak ze zvedavosti, co si od toho slibujes ? Lepsi zivotnost ? Je tu vubec nekdo kdo se se setkal s tim ze u dobre udelanyho motoru odeslo hlavni lozisko, a pritom klika byla vporadku ? [Krizoň IV.] (14.2.2017 23:45:42)
Nezkoušel někdo u tříložiskovýho motoru dát na stranu ke klice na obě strany válečkový a kuličkový jen napravo vnější ? Plánuju to takhle dát na ČZ 175/450. [M.L.] (14.2.2017 22:47:53)
Dokud nevyzkousime, nepozname. Ja snad vylezu na pudu, sundam paradni dvojloziskovou panelku a narvu to tam. Kdo z Vas hodne jezdi ? Ja to neujezdim, potrebuju nekoho normalniho komu to namontuju do motorky a ten na tom natoci za sezonu 10.000 km a bude vse evidovat.Normalniho myslim zasveceneho cloveka, co vi jak jawa funguje, aby si pripadne umel poradit. [clixclax] (14.2.2017 21:10:10)
Bude to vibrovat jako kráva a ten motor vydrží tak 10 tisíc km než začne klapat jak sládkova kobyla ! [Klouzec] (14.2.2017 15:50:41)
Jo, dvouložisko je v pohodě, to by šlo. Mám doma kartery, na kterých to chci jednou zkusit. Musely by se ložiska usadit dost přesně, aby pak klika neštrejchala o kartery a z obou stran se co nejvíce axiálně vedla. Ale mírné cestování v řádech desetin mm vadit nebude. Ojniční ložisko to pobere a primár taky. [longr] (14.2.2017 8:16:48)
Longr: jsou dvojloziskovy jednovalcovy panelky bez labyrintu. Tam by to slo z obou stran jako o dvouvalce. Resilo se to tu minule. Byla obava z cestovani kliky do stran. Dle me to zas takova streka nebude :-)) Zalezi kolik je tesneni mezi karterama. [clixclax] (13.2.2017 22:28:01)
U jednoválce je montáž válečků na obě strany v podstatě zbytečná, navíc skoro nemožná. Používám váleček jen na pravou stranu, v C3, obyč plechová klec.
U 350, kde je klika držena axiálně středovým ložiskem (ložisky) a z obou stran je po jednom ložisku, tam jsem dal válečky na obě strany.
Teoreticky by šly dát válečky i na střed, kdyby se přesně usadily a to tak, aby každé vedlo axiálně z jedné strany proti sobě.
[longr] (13.2.2017 15:43:55)
Já motor skládám takto: 1) Zmrazím klikovku a dvě levá ložiska. 2) Na plotýnce nahřeju levý karter a dám do něho ložiska s labyrintem. 3) Teploty se srovnají a ložiska "roztáhnou". 4) Vložím do levého karteru studenou klikovku. 5) 6ehce nahřeju levé ložisko a nasadím ho na čep kliky. 6) poskládám převodovku. 7) Nahřeju pravý karter v oblasti ložiska a nasadím ho na motor (stále studenou kliku). [Pajka] (13.2.2017 7:14:33)
Hoši myslím že existujou i válečková ložiska s pevnou klecí, ale je to zbytečně drahý, do levý půlky stačí kuličky a do pravý kvůli lepšímu skládání válečkový dvojdílný, ta klika do leva padne za tepla vždycky, jen párkrát se stalo že byl třeba hodně do plusu nabroušenej čep, nebo se to zaseklo na replikovým hajzlovským labyrintu z moto-ústí. [Klouzec] (12.2.2017 12:52:48)
Marlboro: Nojo, axialni, co po me chces, kdyz pisu prispevky aniz bych mel prvni ranni kafe ... (: [Krizoň IV.] (12.2.2017 10:46:50)
no ide mi o tu montaz presne o tom som rozmyslal ze pri dyname to bude lachsie ale labyrin bude problem ... [razor666] (12.2.2017 10:43:56)
Krizoň IV.: spíš axiální [Marlboro] (12.2.2017 9:18:00)
Resilo se to tu nedavno, zaver byl takovy ze to sice jde, ale cert vi co to udela, valeckove lozisko nebere radialni sily. Smysl to ma pod dynamem, kde to ohromne usnadni puleni a skladani motoru. Kvuli zivotnosti mi to prijde nesmysl, driv odejde klika nez loziska pod primarem.

Navic si dost dobre nedovedu predstavit bys tam ty dve loziska kolem labyrintu montoval. O nejakem usnadneni montaze nemuze byt ani rec.
[Krizoň IV.] (12.2.2017 9:01:42)
cize valeckove lozisko iba ku dynamu. Na druhu stranu iba gulikove. Pripadne daval niekto aj tam valeckove ??? [razor666] (12.2.2017 7:25:56)
Tak když to bude o nějakou desetinku tak se asi nic nestane, hele je možnost II dát ložisko s okrajem karteru - a došroubováním bloků by se ti (možná) doprdělo do správný polohy, ale podle mě je montáž číslo I v pořádku. Třeba u 350 u těch který nemaj segrovku a mají jen gufero a segrovku za ním, tak si namontuju gufera, ohřeju bloky a pustím si ložisko pěkně na gufero který mi zajistí správnou polohu ložiska, též je to možný dávat s okrajem karteru. [Klouzec] (11.2.2017 20:54:35)
Klouzec: diky,to je prave vec,proc se ptam,kdyz vnitrni krouzek dam do max.krajni polohy,to same z loziskem v kartru,tak jestli budou valecky na krouzku celou svoji plochou,jestli se nemuze stat,ze bude o 1-2 mm vedle [Gunsmith] (11.2.2017 20:45:14)
Kroužek na čep kliky a ložisko normálně na doraz, pokud se teda jedná o motor 250/455 tak si dáš ten trojuhelníček + těsnění jaký tam má bejt a ložisko si pustíš až k němu, tak skládám i s kuličkovým všechny tyhle motory, na nějaký doklepávání nepomysli. [Klouzec] (11.2.2017 20:17:09)
vnitrni krouzek po nahrati nasadis na cep,nebo vlozis do loziska?nez to sestavis? [Gunsmith] (11.2.2017 15:55:17)
holdas: na úplně stejným principu mám udělaný natahováky/vylisováky ložisek - resp. vypadají úplně stejně jak ty tvoje, jen je lisuju, případně vylisovávám utahováním šroubu za použití vhodné opory z opačné strany ložiska. Většinou je používám spíš pro demontáž, než montáž :-) [Marlboro] (11.2.2017 15:41:13)
Usadím venkovní kroužek s válečky do karteru za tepla, po schládnutí nahřeji vnitřní kroužek a celé sestavím. Kroužek sedne tam, kde má být. [holdas] (11.2.2017 14:58:19)
maly dotaz,toto reseni s vyleckovym loziskem se mi moc libi,a urcite to v budoucnu udelam taky.otazka zni,jak stredite obe poloviny loziska,aby pri slozeni sedelo jak ma,na kliku nadoraz,a do kartru skusmo,doklepavat,az to bude na sobe sedet jak ma? [Gunsmith] (11.2.2017 14:07:03)
To nejsou natahováky, ale přípravky na jemné doklepnutí nebo po ohřátí k vyklepnutí ložisek, tlačí na venkovní kroužek. [holdas] (11.2.2017 13:23:42)
Holdas: co to v tech karterech mas polozene a k cemu to je ? To mas k natazeni lozisek do karteru ? [Krizoň IV.] (11.2.2017 13:06:17)
Zbytečné všechny tři, stačí válečkové k zapalování, foto 455 zde: http://ariocarpus.rajce.idnes.cz/Motor_CZ_455/#2012-06-08_17.10.06.jpg ,
foto 353 zde: http://ariocarpus.rajce.idnes.cz/Repase_353_1962/#P6210917.jpg .
[holdas] (11.2.2017 13:04:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17