Příspěvků: 20, poslední: 14.7.2018 17:13:5964020.Informace
Existuje nějaký jednoznačný, charakteristický prvek na motorce, či na motoru Jawa 350 632, podle kterého lze určit, zda má mít tato motorka v převodovce 13z nebo 12z hřídel předlohy?
Já jsem koupil starou a asi mockrát půlenou 634 s 632 motorem rok 84 která má pastorek s 13 zuby, je plastovej a omletej ale jakej tam opravdu patří ? Babo raď.
Jak jste s tím nakonec pochodili ?
[Martin]
(14.7.2018 17:13:59)
pastorek 14z z 638 nejde zaměnit, zůstane tam 11z
[Pettr335]
(14.3.2017 17:05:57)
kriz: to jsem rád, dík za info. Pořád u 632 zjišťuji nějaké odchylky a myslím si, že to někdo přede mnou předělával. Nakonec se zdá, že je vše originál. Dnes by mi měl přijít ten pastorek 638 14z, tak vyzkouším, jestli půjde vyměnit.
[Pettr335]
(15.2.2017 0:42:54)
Pettr335: Byl jsem se podívat na motor JAWA 350/632 a má skutečně 11 z. pastorek v motoru na rychloměr.
[kriz]
(14.2.2017 18:59:21)
kriz: myslim ze to bylo mineno tak ze pokud nekdo meni pastorek (pripojuje side a dava 15z sekundar) tak by bylo dost brutalni ho nutit kvuli tomu menit predlohu.
Co se 12z/13z predlohy tyce tak bych cekal ze na to proste jawa kaslala, nebo to zkorigovala 17z koleckem vzadu (a docilila stejneho pomeru jako ma 638)
[Krizoň IV.]
(14.2.2017 11:03:05)
Marlboro: Měnit kvůli pastorku předlohu ne. Opačně, měnit kvůli předloze pastorek. Nechám tam pastorek na 12 z. předlohu.
[kriz]
(12.2.2017 20:19:41)
právě že 13 zub. předloha se bud točit pomaleji tak i pastorek nahonu tacho. se bude točit pomaleji, ale rychlost motocyklu zůstane stejná.
Znamená to že pokud pojedeš kilo tak tam to kilo skutečně bude.
Jinak bys jel kilo a realita by byla 95km/h.
[mira]
(12.2.2017 19:24:50)
kriz: to je právě otázka, zda různý počet zubů pastorku dorovnali korekcí aby zachovali stejný průměr nebo ne. To už asi nezjistíme, ale nedovedu si představit, že bych jen kvůli tomu aby správně ukazoval tachometr, měnil kvůli pastorku i předlohu. To bych se radši spokojil s odchylkou, která tam v případě Jawy vždycky bude
[Marlboro]
(12.2.2017 16:50:50)
pračlověk: Podle mě, když na 12 z. předlohu je mezera mezi 3. a 4. rychlostí a na 13 z. předlohu se mezera zmenší, tak se musí 13 z. předloha točit rychleji, protože 4. rychlost je stejná, když je 1:1. 13 z. předlohu má 638 a ta žádnou mezeru nemá. Jezdil jsem na ní v práci 11 let a s odstupňováním rychlostí jsem byl spokojen, proto jsem byl v šoku, když ČZ 350 má mezeru a hned jsem si vzpomněl na Jawu panelku, jak byl z ní brácha na hlavu, že se s tím nedá jezdit.
Marlboro : Jde o to, zda s různými počty zubů pastorku pro 638 bez sajdy a se sajdou se, už nepočítalo ve výrobě s tím, že změnili počet zubů a průměr zůstal stejný a dorovnali to korekcí zubů. Korekci zubů má kolo s nábojem na 638 na 13 z. předlohu a stejný počet zubů jako 638 má i kolo s nábojem na 634 na 12 z. předlohu, s tím že na 638 kole s nábojem je menší průměr ozubeného kola, než na kole s nábojem na 634.
[kriz]
(12.2.2017 13:56:08)
všechny tyhle přepočty se dají za 20 minut vyřešit v excelu i s grafem
[maspe]
(12.2.2017 12:31:28)
Jestli máš 12z a nechceš používat 4ku jenom jako rychloběžku tak si vyměň 12z předlohu za 13-zubvou, samozřejmě k tomu potřebuješ dát i kolo do páru, to kolo do páru je výstupní, někdo to nazývá kolo s nosem a je na tom kole upevněno sekundár. kolečko 16-18 zubů jak kdo dá podle jeho potřeby.
Byla to ta nejlepší úprava na jawce kterou jsem kdy udělal, v prvních chvílích jsem měl dojem že jedu na jiné motorce....po prostě se všechny první 3 rychlosti posunuli ke čtyřce, fakt to byla bomba.
Pastorek náhonu při 13 zub. předloze nech takový jaký je (na 12z.předlohu) bude to ukazovat reálnou rychlost.
[mira]
(12.2.2017 12:21:45)
Pettr335: bohužel neporadím, a�� do takové míry jsem se problematikou převodovky nezabýval, nicméně to co píše kriz níže o výměně pastorku náhonu tachometru má svojí logiku - větší počet zubů, t,j. větší průměr - logicky by se měl zmenšit průměr hřídele v oblasti šneka aby se pastorek vešel. Nicméně u 638 se pastorek mění taky buď pro solo nebo sajdu a předloha zůstává stejná. Zřejmě je ten rozdíl na průměru u +/- jednoho zubu bude tak zanedbatelný, že se to prostě vejde :-)
[Marlboro]
(12.2.2017 11:17:42)
Ten pastorek jde normálně vyměnit. Měnili jsme tak náhon tachometru (14z pastorek místo 12z) na 638 se sajdkárou, kdy se dává 15z sekundární kolečko a podstatně se tak změní poměry.
Jinak mi vychází, že předloha s kolem 13z se točí pomaleji oproti 12z předloze (při stejných otáčkách zadního kola a stejném sek. převodu)
[pračlověk]
(12.2.2017 10:00:53)
Myslel jsem, že poradí Marlboro, ale zatím se nechytil. Marlboro, poraď, dík!!!
[Pettr335]
(12.2.2017 9:50:24)
Ty počty zubů pastorku byly uvedeny ve smyslu motoru 638, předpokládám k předloze 13z. S tím mým pastorkem právě nevím, to bych potřeboval poradit. Nemám možnost to vyzkoušet pomocí volně ložených dílů a nemám s tím ani zkušenost. **** Dá se do motoru 632 s 11z pastorkem dát pastorek 14z z 638?**** Zajímalo by jak je to na 638, když se tam zřejmě pastorek mění, např. sidecar 15z.
[Pettr335]
(12.2.2017 9:28:44)
No jo, ale u JWM, jak jsi uvedl počty zubů na pastorku v závislosti na počet zubů na sekundáru, tak tam není uvedeno na kolikazubou předlohu jsou ty počty uvedeny. Je rozdíl, jestli na 12 z. nebo 13 z.. Na ČZ 350 mám 18 z. kolo sekundáru - 12 z. předlohovou hřídel - 12 z. pastorek rychloměru. Jestli jsem to dobře pochopil, tak na 18 z. kolo sekundáru - 13 z. předlohovou hřídel - by měl být 13 z. pastorek rychloměru. Na 13 z. předlohové hřídely jsou větší otáčky než na 12 z. předlohové hřídely, tak když tam nechám 12 z. pastorek, tak se otáčky pastorku zvýší, a tím i ukazatel rychlosti. Abych otáčky pastorku snížil, tak bych tam musel dát 13 z. pastorek. Je to tak? Další problém je, že zde u skříně není štelování vzdálenosti pastorku od šneku předlohové hřídele. Takže, když budu chtít dát místo 12 z. pastorku 13 z., tak se mi tam nevejde.
Pettr335: Když budeš mít 14 z. pastorek. Půjde tam dát?
[kriz]
(12.2.2017 9:01:05)
kriz: Když jsem 632 koupil, tak jsem měl na sekundáru 18z kolo, ale nevím, jestli ho od novoty někdo měnil. Teď jezdím 16z. Na JWM bylo v poradně uvedenou: 18z kolečko - 12z pastorek, 17z kolečko - 14z pastorek, 15z kolečko - 15z pastorek. Já mám v motoru na 13z předlohu, 18z sekundár = 11z pastorek. Tachometr ukazoval na 18z sekundár dobře. Tak nevím. Teď bych potřeboval nový pastorek na 16z sekundár a nevím, který tam dát, protože mi tachometr ukazuje nyní okolo 10 km více. Asi zkusím ten 14z.
[Pettr335]
(12.2.2017 0:03:56)
Po tomhle jsem se taky pidil a nezjistil nic. Jen tu 13z. predlohu jsem dostal vzdy z 632 motoru
[Bakoun]
(11.2.2017 21:56:10)
Na mé ČZ 350/472.6 jsem měl před GO motoru a má být dle návodu na obsluhu 12 z. předlohová hřídel. Spokojený s tím nejsem, protože mezi 3. a 4. rychlostí je mezera a jízda není moc plynulá. Hlavně jsem to pociťoval při jízdě ve dvou osobách při zátěži. Tak jsem se naštval, rozebral motor a budu tam dávat 13 z. předlohu s kolem s nábojem z 638. Pídil jsem se po tom do čeho dávali 13z. předlohy. Na 634 by měly být 12 z., co jsem studoval návody na obsluhu. Literaturu k 632 jsem nesehnal, kde by bylo napsáno, jaká tam má být předlohová hřídel. U jednoho kamaráda jsem zjistil, když rozebral motor, že tam má 13 z. hřídel. Jinak jsem měl 13 z. předlohy a pořád mě vrtalo v hlavě, do čeho to dávali. Mám ještě jednu ČZ 350/472.6, a až budu dělat GO motoru vyměním 12 z. předlohu za 13 z. Pettr335: Prosím tě, u tvé JAWY 350/632 kolika zubé má být sekundární kolečko v motoru?
[kriz]
(11.2.2017 20:19:42)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17