Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 22, poslední: 21.2.2017 12:13:1564045.Oleje, mazání ...
Cau kluci, mam technicky dotaz ohledne kanalu na mazani stredovych lozisek na jawe 638.kdyz na stred posadim mezikus co jde mezi kartery, tak to pul diry nesedi. Kdyz to vybrousim aby to sedelo a udelam tim padem vetsi diru, nebude vadit, ze tam tim padem bude mensi tlak?
Strdovy loziska maji mezi sebou labirint, ten ma po obvodu o-krouzek aby nefunel mezi stredovym uppozenim a labirintem mezi valci... maze se smesi a prefoukne se skrz mazaci kanal k lozisku a pak skrz lozisko ke klice, tzn. Prave lozisko ma kanal z leve strany a prefukuje skrz kanal v labirintu kprave klice... olej tam nestejka, za jizdy ani nemuze v tom pomeru a teplu... nejaky tam vzdycky je ale to je nedokonalym spalenim smesi, ne kvuli mazani lozisek... [Cecil] (21.2.2017 12:13:15)
Alebo to proste pretlačí ten olej po troche cez ten labyrint (nefučí, iba jemne pretlačí olej) z oboch polovíc kľuky. Prejde ložiskom a vyfukuje ho hore do ľavého valca. To by potom vysvetlilo prečo mi viac húli ľavý výfuk :D :D [Milos634] (19.2.2017 22:08:20)
Tak mně vysvětlete ten oboustranný labyrint v čele třípade 354-634. Proč tam je, když se to má mazat přefukem. Kudy to nasaje a kam to vyletí? A proč se tedy na některé 634 dávala maznice na domaz? Já si trvám na svém. Krajní ložiska mohou být mazané i profukem přes dírku, ale to středové prostě ne. [longr] (18.2.2017 13:43:26)
a například co starý 2t rejže? některý měli possilube, který mazalo přímo ložiska, nekterý ne, systém stejnej jako u jawy, kanál od ložiska do přefuku. Točili i 10 tisic a kdyby se měl olej jen stékat při vypnutém motoru, tak by řidič nedojel ani z Brna do Prahy a jak je ten kanál mastnej při 1:60? inu skoro vůbec ani při 1:25 :-))) [krf] (18.2.2017 11:07:23)
v jakých motorech je středové ložisko zazátkované labirinty? vždy se "proplachuje" mastnou směsí, stékání oleje :-D to by měli motorový krosny plný hlavy oleje, když maj kebuli smerem dolů vyjýmku u motorek tvoří fichtl, kde je v karteru drážka, kde se sbírá olej a točením klikovky se tlačí na vnější stranu ložiska a skrz ložisko leze zpátky k setrvačníkům. Btw jak je mazanej motor trabant/wartburg? nijak, jen ložisko čumící jednou stranou k setrvačníku a druhou stranou na labirint :c) [krf] (18.2.2017 11:03:52)
No, kdysi jsem to víčko po obvodu omázl silikonem a olej se v ložisku v určité míře držel. Když jsem to měl loni rozdělané (dával jsem nová ložiska zvenku a centroval kliku), ložisko bylo v pohodě a udělal jsem to zase stejně. Jinak aby se to dobře umazalo, je třeba dodržovat poměry oleje a správnou viskozitu (tedy nedávat málo a předředěné břečky, jak píše Pavel :) [longr] (17.2.2017 13:26:53)
..a ak ten olej aj steká dole ku ložisku, sranda že ho nezaplaví, nenaplní sa to olejom [Milos634] (17.2.2017 13:05:50)
Áno tomu rozumiem, len sa mi nechce veriť že to dokáže umazať tá jedna dierka. Oleja sa tam zasa nezráža toľko aby to stekalo dole. [Milos634] (17.2.2017 13:03:23)
Právěže labyrint se tam dělá proto, aby se zamezilo proudění při rychlých změnách tlaku. Je to funkční vynález. Kdyby to tam chtěli mazat, tak jedině bez toho vlnolamu, který by oleji každopádně bránil. Kdyby to mělo fungovat přefukem, nedávali by tam labyrint. [longr] (17.2.2017 10:51:52)
longr: áno presne pre toto sa to aj mne nezdá. Ložisko je zatvorené z oboch strán. Jedine že by na jednej strane mal ten labyrint väčšiu medzeru aby tade pretlačilo olej ku ložisku. 638 má malý labyrint iba medzi ložiskami. [Milos634] (17.2.2017 10:43:31)
Když lezu do motoru kvůli GO, čistím mazací kanály a dělám kuželové náběhy, aby se olej z kanálu lépe sbíral. Ložiska v karteru se za běhu mažou spíše mlhovinou než tím kanálkem, ale středové ložisko je závislé na tom, co k němu steče z kanálu, převážně po zastavení motoru. Takže se snažím, aby se tam toho sesbíralo a steklo co nejvíc. Než to vše prosákne přes spáru mezi deklíkem a čelem, zůstane tam trocha oleje ajko loužička, do které se kuličky namáčí.
Proto vždy před skládáním do kanálku naliju trochu oleje, ať má ložisko něco do začátku.
[longr] (17.2.2017 10:19:24)
Dovolím si oponovat. Vždyť čelo má v sobě drážky (obdobu labyrintu mezi ložisky jednoválce). A ten deklík, co se montuje na kliku (je tam vložen před slisováním), má v sobě taky labyrint. Takže ložisko je uzavřeno v labyrintu z obou stran, čímžto pádem josu obě poloviny skříně stejného objemu a nemůže to tedy nasávat přepouštěním. Ty labyrinty tomu brání, právě aby nepřefukovala směs skrz ložisko zleva doprava nebo mezi kanály. Nebo se pletu? [longr] (17.2.2017 10:14:11)
Ložo 634 je mazaný plně stejně, labyrint má jen z jedné strany.
Cecil: ano, důvod tvýho zadření je dnes jedním z nejčastějších - chudá směs kvůli posraný gumičce v kohoutku. Nicméně k dotazu - slícuj, nezvětšuj celej kanál, dodržuj mazací poměr a používej olej, ne předředěnou obarvenou sračku. A budeš mít klid.
[pavelEC300] (16.2.2017 22:16:57)
Lozisko na 634 se maze podobne, akorat misto dvou lozisek je tam jedno, tudiz jeden kanal k lozisku na mazani... Nicmene jestli ma jeste nekdo zkusenosti k puvodnimu tematu nebo k jinemu duvodu zadreni, budu rad... [Cecil] (16.2.2017 16:29:08)
longr: mne to krf napísal na dotaz ku ložisku 634. Ložisko síce je v labyrinte, ale asi ho aj tak "nejako" maže. Je to pre mňa trochu záhada :D [Milos634] (16.2.2017 16:00:18)
Pravda, zapomněl jsem, že je to 638. U 354-634 je to ale přecejen pouhým stékáním. Vždyť to ložisko je zavřené v labyrintu. [longr] (16.2.2017 14:47:20)
No zvetsim prurez te diry mazani... Zadreni prisuzuju vedru a chude smesi, ponevadz mi naboptala guma v kohoutu nadrze a nepoustela dost benzinu... nevim ktery benzin to mel na svedomi z tech vsech statu prez ktery jsme jeli... A v mazani 1:50 i v tech vedrech... [Cecil] (16.2.2017 14:46:18)
Samozřejmě, že je to mazaný tlakem při přefuku, tam žádnou gravitací za chodu motoru nic stejkat nemůže. Zvětšování nemá smysl, ale slícováním nic nezkazíš, tím přece nezvětšuješ kompl světlost kanálu, žádný tlak neklesne, ale proudění bude snazší. Zadření středových ložisek bude ale v něčem jiném. [pavelEC300] (16.2.2017 13:39:16)
Myslim ze kdyz zvetsim kanal, tim padem se tam zmensi tlak... Jinak jak pise Milos634, je to mazany tlakem smesi benzinu a oleje kdyz prefukuje pist smes pri pohybu dolu. Dily jsou original jawa ale nesedi na sebe, diry se prekryvaj skoro o pul. Dal bych foto ale nejde mi to. Zadrel jsem loziska uprostred, tak se ptam... [Cecil] (16.2.2017 12:32:25)
Isto ten olej steká dole ku ložisku? Kedysi som sa tiež na to pýtal a krf mi dal túto odpoveď:

žádné stejknání (to při té teplote a rychlosti proudění ani nejde), to je fáma jak noha, mastná směs se tlačí v době přefuku přes ložisko do přefukovýho kanálu a pak jde nahoru do válce. ja sem si nechával vždy otvor v labirintu zvětšit a dbal na správné usazení a průchodnost celeho kanálu, pak nektere zahraniční labirinty nesedí plnou svetlostí kanálku [krf] (5.5.2014 21:43:48)
[Milos634] (16.2.2017 10:59:13)
Na mezikuse mi to nesedělo na žádné co jsem dělal. Udělej tam kuželové otvory - funguje to pak lépe jako sběrač oleje z kanálu. [ED250] (16.2.2017 10:30:31)
Jak myslíš menší tlak? Jako v kanálku? Tam je mazání v podstatě gravitační :) Díry na sebe slícuj a v pohodě. [longr] (16.2.2017 9:34:08)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17