Příspěvků: 11, poslední: 21.2.2017 9:49:5564062.Informace
Dole už pomalu zapadá úprava mazacího kanálu u 350/640. Jakousi "přehradu" jsem fotil na podzim u zánovního rozpůlenýho Rotaxu. On když se motor zastaví, stéká mastná směs po stěnách motoru a tohle vedení ho nasměruje k ložiskům, která se krásně předmažou k dalšímu startu. Takže úprava na gravitační stékání určitě smysl má. http://www.jawamania.info/Files/users/6423/Fotografie0529.jpg
Tam jde právě o to, aby čelo sedlo do karteru zatepla volně a nadoraz, stejně tak pak druhá půlka karteru.
[longr]
(21.2.2017 9:49:55)
Lenže čo keď sa to šprajcne práve na stredovom? Tam nepomôže klepanie :)
[Milos634]
(20.2.2017 14:03:27)
Tak to je v pohodě. Kdyby nešel, přichází na řadu citlivé a zde ja JM rozporuplné odklepnutí ložisek :)
[longr]
(20.2.2017 13:33:45)
longr: Je to dobré po GO kontrolovať. Mne sa šprajcli ložiska pri skladaní 634 a na pol otáčky išiel ťažko pretočiť motor rukou. Po prvom naštartovaní a zohriatí si sadli. Nechal som motor úplne vychladnúť, vybral sviečky a rukou točil motor za VAPE. Ide už krásne hladko.
[Milos634]
(20.2.2017 10:04:25)
Myslím si, že ložiska musí vydržet klidně 50-60 tkm. Pokud se mažou tak, jak mají a nepříčí se.
Mnohdy je problém ložisek v tom, že se při skládání třípade ložiska středového čela mírně šprajcnou a pak se dřou, než se motorka zahřeje a ložiska si samy tak nějak najdou místo. Ona "těsnost" nového motoru se mnohdy zaběhne až po pár desítkách (stovkách) km a to už ložiska mohou být načnutá. Hřejou se při té extra námaze víc, než je stíhá přísun směsi chladit, takže životnost pak jde rychle dolů.
Proudění dostatečně mastné směsi s olejem o patřičné viskozitě ta ložiska musí umazat. Kanálek se ale vyplatí slícovat, protože každá kapka oleje navíc v ložisku je fajn. U 354-634 je podle mě středové ložisko závislé pouze na kanálku a na tom, co tam nastíká. Jinak by nezkoušeli přímaz. Když jsem svůj motor 360 skládal, při skládání čela jsem hrany talířku "ošpinil" silikonem. Když jsem ji po 9000 km rozdělal (kvůli převodovce a centrování kliky) a rozloupl čelo, vylila se na mě malá loužička oleje. Ložisko úplně v pohodě.
[longr]
(20.2.2017 9:39:59)
longr, Milos634: to mě nedošlo, že 634 má vlastně z obou stran labyrint, skrz který by to asi tlačit nemělo, na druhou stranu si neumím představit, jak v přefukovém kanále při rychlém střídání tlaků a kmitavém proudění směrem vzhůru do válce něco gravitací teče kanálkem. To krfovo vysvětlení by mohlo bejt. Zkusím to někde pozjišťovat u lidí, co motory konstruují.
A pokud jde o životnost středových ložisek 638, uvidíme. Zatím to má 30tkm.
[pavelEC300]
(19.2.2017 6:59:41)
Je to diskutabilní. Na 638 motorech to dělám v průměru 22 - 30 000Km. Na 634 a starších jsem to zadřené neviděl.
[ED250]
(18.2.2017 22:25:17)
Na 638 je to ako so životnosťou stredových ložísk? Tam majú labyrint iba v strede, takže sú "asi" mazané lepšie.
[Milos634]
(18.2.2017 15:47:56)
Jak jsem psal dole, středové čelo u 350/354-634 je s labyrintem po obou stranách. Jsou v tom hliníku drážky. Proč by je tam jinak dělali? Jen tak, aby to bylo dražší? A proč se pak dával přímaz vazelínou přes maznici?
Momochodem, když jsem motorku rozdělal po vychládnutí, bylo v klice a v kanálech docela mastno. Takže věřím, že těmi kanály něco steče. Než se mašina rozběhne, ložiska už mají svou kapku oleje. Ložiskům stačí relativně málo, ale musí to tam spolehlivě být. A než blafne a začne se to mazat prouděním směsi kolem vnějších ložisek, maže se to tím, co tam steče. Hernajs, proč by pak ta středová ložiska tak odcházela, kdyby tam byl profuk? To by byl účinný systém, ale zadřelo to i mnoho těch, co měli vše slícované nebo mazali hodně.
[longr]
(18.2.2017 13:51:04)
To mě taky napadlo, ona ta ploška kolem otvoru k ložisku je opravdu veliká. Má to prostě funkce dvě.
[ED250]
(18.2.2017 12:56:23)
tady to spíš vidím jako upravu ne pro stejkání do kanálu po vypnutí stroje, ale spíš jako usměrnění proudu směsi okolo, možná to dokáže díky vybrání vytvářet v místě kanálku podtlak a napomáhat proplachu ložiska směsí, stejně tam máš vyvýšenej lem u kanálku... a kolik oleje zbyde po odstavení motoru na stěně přefuku? jestli by to dalo aspoň na 1 kapku... a kdyby by to mělo být stékání jako primární mazání, tak bys mohl jezdit leda tak pro rohlíky, aby furt stékalo :-D
[krf]
(18.2.2017 11:19:26)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17