Příspěvků: 21, poslední: 7.3.2017 17:58:2764128.Automobily a jiné vehikly
Ahoj, jaro se nám blíží a tím i přezutí pneu na autě. Mám Mondeo 2009, které je vybavené přímím měřením tlaku v pneu, v ten rok to nebyla povinná výbava, ale na autě je to namontované, je v toto případě nutné, aby byl sytém na STK funkční, nebo to doplňková výbava a může být nefunkční?
Jde nějak zjistit v jaké kondici jsou baterie? Jde snímače nějak vyzkoušet bez montáže na auto? Loni fungovali.
Dát 4000 Kč za neoriginální sadu ventilků se mi nechce, zvlášť když kvalitní guma stojí 2000 Kč/Ks a člověk neví jak dlouho tomu vydrží baterie.
Kosta: pri renovaci jsem to hodne resil i s pametniky a vysledek je tento...mimochodem ve vsi jsme meli veschmy cz s oranzovou brzdou a ceskymi stitky
[mais]
(7.3.2017 17:58:27)
na letáky se fotily prototypy a předsérie, těch odchylek najdeš víc. Ale hádat se nebudu...
[Kosťa]
(7.3.2017 16:00:59)
Kosťa: a ještě detail - křidýlkatá škodovka je od roku 1961!! - jedna z prvních mi stojí v garáži
[mais]
(7.3.2017 6:57:58)
Kosta koukam ns letak skoda felicia 1962 predni bile blinkry..asi chyba matrixu ne? Letak octavia 1963 predni bile blinkry dalsi chyba matrixu? Andrt schema zapojeni blinkr jde do spodni zarovky model 1961 asi vlci mlha ne? Horni oranzova pres pozici 110 brzda plati od motoru 500001 fel a 620391oct ale jak myslis...
[mais]
(6.3.2017 21:31:10)
Čondra: to protoze mas starsi verzi systemu kdyz to jeste bylo dobrovolna vybava. Ta novejsi co debilove v EU rekli, ze je povinna, tak uz takhle nejde... curaci.
[Labakov]
(6.3.2017 10:09:39)
To jsem to se svym renckem (Megane III) celkem vyhral... Jedno cidlo 500kč a auto si umi samo nacist cidla ktera zrovna v kolech jsou. A muzu prehazovat predek/zadek a vzdy to tlaky zobrazi spravne
[čondra]
(6.3.2017 7:12:35)
Wiku: to by nefungovalo. Ten bezmek v kole je vysílač a podběhu je přijímač, pro každé kolo je jeden vysílač a jeden přijímač. On by to nebyl, až takový problem, kdyby to mělo normálně výměnou baterii, jenže to by se prodávali baterky po 50Kč a ne celí bazmek za 1000...
[auuu]
(5.3.2017 23:27:58)
btw, pro přesnost - červené/bílé blikny jsou tolerovány do data imatrikulace 1.7.1972 (viz závada číslo 4.4.3.1.6). Do tohoto data výroby můžou být třeba i potkávací světla žlutá (4.1.4.1.5). Brzdovka musí být červená, co je zajímavé, že metodika připouští až do roku 2002 nehomologovanou svítilnu; takže by se to asi dalo uhádat i na tu žlutou, pokud bude mít technik dobrou náladu. Koneckonců žlutá je taky odstín červené, ne? a pokud může být nehomologovaná, tak nejsou stanovené ani fotometrické vlastnosti...
[Kosťa]
(5.3.2017 22:20:43)
JAWO, podle mně máš smůlu. Oranžová brzdovka byla sice od nova, ale pokud vím, bylo to na export do NDR, kde prostě brzdovky svítily oranžově; tehdy holt globalizace předpisů nebyla vyvinutá. Taky wartburgy 311 měly originál (pro NDR) oranžové brzdovky a pro ČR červené. Jenže to nikdo neřešil. A Maisi, je mi líto, ale křidýlkatý škodovky ,tedy rok výroby po 1963, měly oranžové blikny. A stejně tak i "bezkřidýlkaté" oktávky od roku 1959. Poslední co tu z fabriky mělo bílý blikny vepředu a červený vzadu byly Spartaky, tedy max 1958 (a do 1959 kabriolety 450, feldy na spartackém podvozku). POkud jsi to někde našel jinak, je to možná zapojení pro NDR (viz výše), ale ne tak pro ČSSR.
[Kosťa]
(5.3.2017 22:10:06)
Ocelový jekl, zavařit čela, navrtat čtyři otvory a vsadit ventilky. Nafouknout na předepsaný tlak, hodit na dno kufru a zapomenout že ta věc existuje.
[Wiku]
(5.3.2017 22:02:08)
s těma ventilkama pruďte úředníky!!!! a neustále a neustále...je to jejich zhovadilost, že je to požadováno - v reálu se to řešívalo přes snímače kol ABS, ale to legislativcům přišlo pomalé, tak si někdo proloboval tuhle kokotinu...
[mais]
(5.3.2017 20:54:36)
xTas: mam to na Megane (III r. 2015) a je to jedina vec ktera me na tom sere - umi to jen jednu sadu kol, pak se musi naparovat pres diagnostiku. A pritom jine verze umi 2 sady. A to me jeste bez problemu prodali v autorizaku druhou sadu i s ventilkama a ze no problem. Hovno leda, ale evidentne z toho byli prekvapeni taky, drivejsi verze umely 2 sady. Jeste ze original Renault stoji jen 500kc/ks a autorizak se k tomu stavi tak, ze parovani dela na pockani a zdarma.
Takze pro ostatni - Renault TPMS: Kovove ventilky: umi jen jednu sadu. Gumove ventilky: umi 2 sady kol.
[Labakov]
(5.3.2017 19:56:03)
tak pak napiš jak jsi dopadl, to mě zajímá. Tuhle píčovinu má máma u novýho bmaxe, dvě sady kol takže se koupila další sada ventilků za čtyřku, a pořád se to sere, v servisu to slavně nastavěj, ujede se 100 kiláků a hlásí to chybu komunikace - a tak pořád dokola. Takže se na to sere, a prostě to při startu řve a během jízdy svítí kontrolka.
Ale zajímá mě, jestli to bude závada B nebo C - předpokládám že kontrolka nebo nějaký varování na displeji tam bude, k čemu by se tam dávaly když by informace o tlaku hlásily na lampárnu? Ale možná to půjde vypnout, pokud to tam je jako volitelná výbava
[xTas]
(5.3.2017 19:40:24)
JAWA-ceZetak: u určitých roků výroby je to správně:
např. křidýlkatá Octavia origo zapojení - přední blinkr má blikat bíle, zadní červeně, oranžová je brzdové světlo
Kosťa: problém je, že místo odborníků je na stk víc odporníků, co se tím jenom živí a o ministerstvu darmo mluvit...
[mais]
(5.3.2017 14:34:30)
taky se na něco zeptám když kosťa začal s těmy červenými blinkry... mám čz476 a ta má origo z výroby oranžové brzdové světlo.. je to rok 1974 ... na technické měl kecy.. tak do kterého roku mohly být brzdovky oranžové na motorce když je to tak od novoty?
[JAWA-ceZetak]
(5.3.2017 11:45:53)
ne všechna povinná výbava je v TP (neboli ORV část II). Jde hlavně o to, jak moc se bude zajímat technik o to, jestli tvoje auto tvého data imatrikulace má v povinné výbavě TPMS nebo kterýkoli jiný bazmek. Klasické pro veteránisty je diskuze, dokdy mohly být na autech v ČSSR zadní blinkry červené barvy, hlavně kvůli Spartaku; btw, správná odpověď je 1976,a když to nevíš a technike nepodívá o příručky, vyhodí tě. A stejně to výhledově bude s TPMS.
[Kosťa]
(4.3.2017 23:11:53)
V TP o tom není zmínka, ale to není ani o ESP a podobně. No zkusím o hodit na auto před přezutím jestli se načtou a pak uvidím.
[auuu]
(4.3.2017 17:54:53)
tak je to mitsubishi ASX :)
[daveho]
(4.3.2017 12:31:47)
Jo tak tohle je tak bezvadná věc na autech,to opravdu nevymyslíš.Kolega má rozdíl 0,1v jedný pneu a neustále mu to pípá-mitsubishi AHR(nebo tak nějak).Normálně zavolej na technickou kam pojedeš a uvidíš.
[daveho]
(4.3.2017 12:30:51)
Souhlas s tím, co napsal maspe, prvně koukni do TP
[Marlboro]
(4.3.2017 8:45:03)
Pokud to není v Tp a pokud nesvítí při použití kol bez ventilku kontrolka, tak by to na tk řešit nemuseli.
[maspe]
(4.3.2017 0:21:42)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17