Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Připojení baterky [Rakasza_](13.3.2017 21:53:49)
Příspěvků: 11, poslední: 15.3.2017 21:04:4464179.Elektro
Zdraví vinšuju. Nenašel jsem, že by se zde řešila možnost připojení baterie v motorce konektorem, takže se ptám: je to možné? Proč se ptám? Mám více než dvě jawky s 12V, více než dvě s 6V a nechce se mi udržovat více než dvě baterie, jednu 12 a jednu 6V. A chtěl bych vyřešit výměnu baterky z moto do moto bez povolování a utahování matiček. Startéry nevedu, takže odběr by snad měl být v normě pro takovéto řešení. Ví, prosím, někdo o zásadních argumentech proti?
Díky všem. To [skvarek] souhlas, ale proč si nevyjít vstříc. To [Knoxwille] měl jsem je dnes v ruce, ovšem mimo to, že mi paní v GM řekla, že pár se všema těsněníčkama a pičičandičkama vyjde ka 100 peněz. Což teda kdyby to mělo mít vliv na funkci (rostlináře) dám. Ale přeci jen mi k té jawě víc pasuje FastOn omotanej izolačkou :-D [Rakasza_] (15.3.2017 21:04:44)
na všech motorkách beze startéru mám konektor s klasickými fastony kvůli snadnějšímu přehazování a dobíjení. No problem. [Kosťa] (15.3.2017 20:42:49)
Přehazuju teda baterku jen na dvou mašinách a povolit jeden šroubek mně zas nepřijde tak hrozný - [skvarek] (15.3.2017 19:06:38)
Tydle konektory mám v kývačce. Přehazuju tak kondík za baterku. Brácha v MZ to má na kontakt z Oltcita, přehazoval si baterku mezi moto a letadlem. [longr] (15.3.2017 8:42:16)
Kdybys to chtěl mít jó mazácký. https://www.gme.cz/superseal-konektory [Knoxville] (14.3.2017 22:00:45)
Fastonovu baterku zo zalozneho zdroja mam v 639 a maka uz dva roky v pohode, inak so starterom by tiez nemal byt problem, zalozna agm (nie gel) 7ah yuasa na 6.3mm fastony ma skratovy prud 210A dle datasheetu [gargamel] (14.3.2017 21:52:50)
Já jsem tohle dilema vyřešil objednáním 5ks čínských baterek za 200kus a dokonce i držej čož je k podivení ! Je fakt že se o baterky starám královsky, udržovací nabíječkou a přes zimu jsou ve sklepě. [Klouzec] (14.3.2017 21:12:41)
Díky pánové. Až do takových majstrštyků jako [Sim] nepůjdu, akorát jsem potřeboval takovou malinkou studii proveditelnosti. Teď už to zbastlím :-) Zdarec. [Rakasza_] (14.3.2017 20:21:11)
konektorů bych se nebál... já takhle střídám jednu baterku asi v 5ti motorkách... [LK] (14.3.2017 15:19:24)
Dulezity je vedet, jaky jsou tam proudy => pokud pises, ze ani jeden peklostroj nevladne starterem, je napojeni pres fastony v pohode.
Bezne jsem to takto provozoval u kejvacek - jeden "konektor" je pojistka, no a na druhy kablik jsem dal faston.
Jen je potreba si uvedomit, jestli motorka nekdy bude jezdit i bez baterky a podle toho to spojeni zaizolovat i v rozpojenym stavu, aby se draty zhavyma koncema jen tak nebimcaly po kastliku.

btw, za svuj majstrstyk povazuju obdobi, kdy jsem jednu baterku stridave provozoval v 6V i 12V strojich - byla to puvodne 12V, kde jsem predelil prostredni propojku a oba konce vyvedl ven. Paralelni zapojeni pro 6V a seriove pro 12V umoznovalo prakticky jakykoliv pouziti jak u hlediska umisteni ve stroji, tak i co se tyka nabijeni. Ale dve veci musel covek dodrzovat - nenechavat ji trvale spojenou paralelne (pro provoz nebo nabijeni je to bez problemu, ale diky drobnym rozdilum mezi clanky ma rychlejsi samovybijeni nez rozpojena nebo spojena do serie) a hlavne premejslet pri pripojovani (bo jsem neprisel na to, jak to udelat kombinacema konektoru jako blbuvzdorny bez upravy na motorce).
[Sim] (14.3.2017 6:59:41)
Doporučuji FastOny 6,3mm v pouzdře. Proudové zatížení 16A vyhoví. Navíc jsou dva druhy, takže lze zabránit záměně 6 a 12V. Viz:
Varianta 1: http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID179&catg=313 protikus: http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID184&catg=313
Varianta 2: http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID434&catg=313 protikus: http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID435&catg=313
[GeorgeB] (14.3.2017 5:52:11)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17