Příspěvků: 24, poslední: 11.6.2017 13:02:1964193.Informace
Ahoj. O víkendu se chystám zapojit sajdu 562 k 350/638. Kdysi jsem našel někde návod, ale teď se nemůžu dohledat. Buď jsem našel kejvu a 560,nebo 640 a velorex 700. Mojí soupravu jsem nikde nenašel. Máte někdo osobní zkušenosti se zapojením? Odklon tuším že by měl být 2 nebo 3 stupně,pokud se nepletu. Jak je to se sbíhavostí a nějaký postup zapojení,netuším. Zatížený to mít moc nebudu. Chci jezdit převážně sám nebo vozit kolem komína syna který má 20 kilo. Děkuji předem za Vaše rady a osobní zkušenosti. Aleš.
Díky všem, kteří přispívají bez urážení - pro zúčastněné utrpení reagovat, pro čtenáře nechtěná komedie.
to Chlup: 362 je Californian? Pak i na sajdkáru máš velké kolo? A geometrické hodnoty jsou stejné jako u 16´ malé kývačky? Koupil jsem panelákovou soupravu, podle TP zřejmě originální; sbíhavost jsem ještě nezjišťoval, ale je tam PŘÍKLON, jak jsem si sám ověřil ze svatební foto. A to co jste tu tak pěkně, Sajmone & Chlupe, popsali - to lze nastavit v jednom, jako sám jeden člověk? Jsem teda dělal sám akorát sólo mašinu, to jo. Nebude tedy přesnější měřit podle ráfku, než podle balonu? Jde sice o mikro úchylky, ale na těch dvou metrech už se to projeví, nu ni? Spíš jsem si myslel že zajedu do Mýta, nebo odkud byl ten maník s Kobrasem, který to seřiďuje.
Díky za koment k problému ... bude-li se komu chtít psát místo jízdy samotné.
Kdysi jsem byl na Motocyklu v Holešovicích, a nějaký pán mně vrazil do ruky parádní občasník MotoXpress (jak jen to jde ve dvou třech lidech nejlíp udělat ;-.) Tam jsem se konečně dočetl, jak za jízdy zvednout loďku (bez nutnosti najet na klín jako s autem) a surfovat luftem. A i když jsou tací, kteří upozorňují na k.rvení rámu, neznám s touhle mašinou co kdysi byla za pár šupů lepší zábavu ;-.) Možná tak ještě jízdu se šátkem přes oči na Stěně smrti v podání Pánů Chaloupků z Třebechovic pod Orebem.
[Hobo]
(11.6.2017 13:02:19)
Gepine, co ti vadi? Mam pravdu? Mam. Minule jsi do me ryl v tom dotazu o prevodovce, taky jsem mel pravdu ja. Videli jsme se nekde, nebo proc jsi na me tak alergickej?
[Davy_]
(19.3.2017 20:16:38)
Davy sklidni se laskave!!!!Na netu si hustej a v realu se jen blbe tlemis do ksichtu.Tys asi sezral salamounovo hovno ty rejpale
[Gepin]
(18.3.2017 22:32:45)
Odklon moto a side podle vlastní zkušenosti.
Pokud jedu s prázdnou side, je odklon spíš špatně. Se side ale jedu proto, že chci něco nebo někoho v ní vézt.
Když někoho naložím do side, která má jen jeden tlumič a těžiště má blíž k tlumiči než jsou úchyty na rámu moto, tak si ten tlumič u side znatelně sedne a celou moto tedy přikloní na svou stranu, protože zatížení v side se málo projeví na sednutí 4 zbylých tlumičů na moto. Pokud bych tedy neměl předem nastavený odklon od svislice, tak se moto mírně nakloní k side a celá souprava pak znatelně táhne doprava.
Jde to vyladit tak, že stačí hýbat tím předním táhlem pod krkem o 1-3 a někdy ještě tím zadním horním o 1-2 otáčky závitu a odklon moto si vyrovnat podle zatížení v side, na delší cestu se to vyplatí, řízení je pak "v pohodě". Pokud si na moto ještě vezmu za sebe spolujezdce, tak odklon zmenším zpět k side. Není složitý, spíš časově náročný, seřizovat na rovným přímým úseku a moto se side musí jet rovně i když hrazďáky držím jenom ve dvou prstech (mám tlumič řízení). Foto ježděné soupravy mám datech, při plným zatížení vozila rodiče a dvě děti v side, jó to byly časy :) Jo a Aleš353 má pravdu, je pátek venku zatím motohezky.
[chlup]
(17.3.2017 9:48:55)
Kluci nehádejte se.Chce to klid a hlavně zítra je pátek:-)
[Aleš353]
(16.3.2017 22:44:45)
Tak určitě :-D
Dobrou :-)
[Šimon]
(16.3.2017 21:55:57)
Simone> co te urazilo? Ze jsi toho moc nenajezdil? Cece, nemas nahodou premenstruacni syndrom?
[Davy_]
(16.3.2017 21:51:48)
nastavení jsem dělal následovně - nastavit dle návodu. Zatížit sajdu předpokládaným průměrným zatížením , projet se, pozorovat kam táhne, dle toho upravit sbíhavost, aby táhnutí kompenzovala, dosáhnout nulového táhnutí do stran. Odklon možná tam nějaký je, neřešil jsem úplně nějak extra.
[maspe]
(16.3.2017 21:43:36)
A netuším, vždyť jsem byl až druhý... ;-)
[Šimon]
(16.3.2017 21:25:11)
Možná plácám, ale o věcech, se kterými mám praktickou zkušenost. A to bylo jádrem dotazu.
A narozdíl od tebe nikoho neurážím a nevymýšlím si ;-) Jednoduché :-)
[Šimon]
(16.3.2017 21:23:20)
tak me jeste napadlo, Simone, kdyz jsi tak zkuseny, tak zkus na zaklade svych zkusenosti vymyslet proc se motorky s hnanou sajdou serizujou na nulovej odklon, zatimco ta sama s nehnanou na kladnej. Ze by byly urceny na jinak prohnuty silnice? Kdyz jsi byl druhej po buchticovi, tak to urcite budes vedet ;)
[Davy_]
(16.3.2017 21:19:14)
Simon> Matese znam a vim ze to tvrdi, ale nema pravdu. Kvuli profilu silnice to skutecne neni. Placas kraviny, tak jsi povazovan za zacatecnika, jednoduche.
[Davy_]
(16.3.2017 21:09:18)
Přišel mi od kamaráda tento mail:
"to sis dovolil teda dost...vyjadřovat svoje názory mezi elitou na jawamanii :D"
Nejdříve jsem nechápal, ale po otevření diskuze jsem prohlédl :-) Asi bych to ani nekomentoval, ale vkládají se mi tady do úst věci které jsem neřekl ani nenapsal, tak se pokusím alespoň krátce - i když asi zbytečně - ještě jednou vyjádřit svoje názory :-D
Davy_: Ano, uznávám, jsem zelenáč, který toho se sajdou opravdu moc nenajezdil. Vždyť ji mám teprve 8 let (Jawa 638 a Velorex 700) a těch X tisíc km lze zanedbat. Zkušenosti se sajdami kamarádů, známých (všemožné sestavy Jaw se sajdami Velorex 560, 562 a 700), s Jawou 650 s Velorexem (a teď si nevzpomenu typ) přímo od Velorexportu, nebo třeba s Dněprem (nebo Uralem? V těchle strojích se taky nevyznám a s tou kovovou sajdou jsem po dvou taky jezdil několikrát vlastně omylem)... a se kterými mám najeto jen něco málo v řádu stovek kilometrů... Tak to všechno ze mě dělá věci neznalého začátečníka.
Druhé místo na Motogymkhaně za ďáblem Buchtičem se vzhledem k malému počtu a navíc ještě více nezkušených jezdců taky nedá počítat.
Teď k těm nepravdám, co mi vkládáš do úst: kde jsem psal o odlišnosti starých a současných sajdkár?? Nikde, že...
Psal jsem o historické záležitosti, dále jsem to nerozváděl. Ale ať neřekneš, že se dělám záhadným - měl jsem na mysli profil silnice, kdy se ten z padesátých let (hlavně na silnicích nižších tříd) dost lišil od toho, po čem jezdíme dnes (i když to je taky někdy na polemiku :-D ). A než napíšeš, že je to nesmysl, musím ti ještě napsat, že to není moje teorie - slyšel jsem ji od více lidí, z nichž ty budeš určitě znát Matese. A to je člověk, u kterého se jistě shodneme, že ví o čem mluví a že má zkušeností se sajdami a najetých kilometrů více než Šimon s Davym i chlupem dohromady...
chlup: To ti neberu - nemohu to potvrdit ani vyvrátit, protože já s tím sice také laboroval, ale z jiných důvodů. Prostě mě prudila ta ohnutá trubka od hospodského pokusu předchozího majitele, tak jsem ji měnil a zrovna si sajdu i trochu přesadil aby mi vyhovovala. Jawu mám prostě sajdě a sedí mi to tak. Sice asi trochu táhne (já to za jízdy nepociťuji), ale podle mého názoru lépe sedí (na podobné sestavě ale s odkloněnou motorkou jsem měl pořád sajdu ve vzduchu - což mi sice nevadí, ale na normální ježdění mi to prostě nevyhovuje :-)
Aleš353 se ptal na rady a osobní zkušenosti. A ty jsem popsal. Nikomu nic nenutím, nikomu žádné teorie neberu. Ať si to každý odzkouší sám a rozhodne se, co je pro něj nejlepší.
[Šimon]
(16.3.2017 19:59:50)
Šimon - už jen dovětek. Odklon moto od side má zásadní vliv na to, jestli moto se side při jízdě přímo drží přímou stopu a nikam netáhne. Mám to vyzkoušené, dost jsem s tím laboroval, než se mi to podařilo vyladit. Píšu o typu Velorex 560 u Jawy 350/362 a né o dotazovaném 562 u 638.
[chlup]
(16.3.2017 11:43:54)
Šimon> to je vidět že toho moc nenajezdíš. Odklon umožňuje nastavit menší sbíhavost, čímž dosáhneš toho že ti víc vydržej pneumatiky. Jaks přišel na to že to je historická záležitost? Čim se dřívější sajdkáry lišily od současnejch?
Aleš353> Tabulkový hodnoty jsou nahovno. Nastav to tak abys měl nějakou rozumnou sbíhavost, třeba centimetr na délku motorky a nějakej odklon, hlavně ne příklon. Pak to projeď s takovym zatíženim s jakym budeš běžně jezdit a dolaď odklonem chování soupravy tak aby ti to při běžný cestovní rychlosti nikam netáhlo. Když ti ten odklon vyjde moc velkej, tak udělej větší sbíhavost a znova.
[Davy_]
(16.3.2017 11:37:05)
Díky všem za odpověď,snad se to povede.
[Aleš353]
(16.3.2017 9:26:52)
část článku k montáži:
2 rovné latě nebo prkna delší než 2.000 mm přiložíme na jedné straně ve výšce cca 150 mm ke kolům motocyklu tak, abychom docílili doteku na pneumatikách ve 4 bodech ( je-li zadní pneu podstatně širší než přední, musíme dva dotykové body na přední pneu vypodložit příslušnými redukcemi, optimálně nad 20 mm celkové šířky). Linie latě určuje stopu kol motocyklu. Na druhé straně provedeme totéž s kolem sidecaru na dva dotyky a při rovnoběžnosti stop musíme naměřit vzdálenost latí /A/ vpředu i vzadu ve stejné hodnotě.
Vlastní nastavení hodnoty sbíhavosti provedeme tak, že manipulujeme s připevňovacím dílem /2/, u JAWA zasouváním trubkového konce do trubky rámu, u UNIVERSAL stejně, v kombinaci se stavěcím šroubem a ev. přestavením /1/, tak dlouho než přední vzdálenost /A/, měřená v místě dopadu svisle spuštěné tečně od přední pneumatiky, nebude menší o 35 mm než původně naměřená. Při nastavování musí být latě neustále v dotyku a pneu všech kol.
Jednotlivé komponenty připevňovacích dílů /1/ a /2/ můžeme utáhnout napevno, kromě spojovacích šroubů v okách a vidlicích u UNIVERSAL. Utažené spoje zajistíme závlačkami.
[Daliss]
(16.3.2017 9:18:51)
Jeste k odklonu - to je historicka zalezitost do nekonecna prebirana dal. Dnes nema smysl.
Ja mam dokonce priklon - ale to je jeste prace predchoziho majitele a jeho nepovedeneho pokusu dostat se do hospody se sajdou... skrz zed :-D
[Šimon]
(16.3.2017 9:13:54)
Sajda musí mít mírnou sbíhavost, s rovnoběžností, nedejbože rozbíhavostí ti to bude tancovat na cestě.
[longr]
(16.3.2017 8:23:06)
Sajda má mít sbíhavost a né rovnoběžnost.
[chlup]
(16.3.2017 7:52:23)
Jasný s těma latěma jsem to četl. Dát je do výšky 150 mm a pak ladit. A sajda má být rovnoběžně s motorkou,nebo má mít nějakou sbíhavost? To jsem právě nikde navyčetl. Je mi jasný, že u Jawy si nemá asi cenu hrát s digitálním úhloměrem na desetinu stupně,takže úhel štelovat nebudu,to kdyžtak až za provozu. Zatím to nechám ve vinglu s motorkou.
[Aleš353]
(16.3.2017 7:09:20)
nastav dle hodnot 640+700. sbíhavost je pořád stejná. Ty rozměry jsou furt stejný jen jiná škatule. Svislost každý ladí podle sebe. Mám to jak Zbýňa - motorka na svislo. tak jak to je uvedeno v manuálu mi to nevyhovovalo. Jinak na sbíhavost dvě rovný dvoumetrový latě a ladíš.
[daliss]
(16.3.2017 6:25:03)
Mám sice 250/353+560, nicméně hodnoty bych nastavil třeba podle tý 640+700 a uvidíš jak se ti to bude chovat. Osobně ale odklon nemám. Mám motorku nastavenou svisle. Jezdim většinou taky sám, takže je to příjemnější. Při připojování je dobrý nenastavit všechny táhla úplně na přesno, ale tak aby šly zamontovat s mírným předpětím, soustava pak získá tuhost. Hodně důležitý je i nastavení brzdy na sajdě, aby ti i při prudkým zabrždění jela rovně.
[Zbýňa]
(16.3.2017 6:20:18)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17