Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 14, poslední: 22.3.2017 20:40:3264204.Informace
sehnal jsem kompletní stator dynama i s relé 6V 45W na burze a po zapojení a nastartování motorky vůbec nedobíjí (kontrolka dobíjení pořád svítí a po zvýšení otáček a odpojení + pólu baterie motor ihned zhasne) Jak postupovat při hledání závady? vůbec nevím jestli jde ze statoru nějaký napětí, jak zjistím? nebo jestli je zaoxidovaný relé? kde co mám proměřovat abych zjistil kde co je špatně? Děkuji.
longr: taky jde o to, že některé kontakty měly původně nějakou předepsanou povrchovou úpravu a ta šla časem kukat. Viděl jsem z tohoto důvodu relé lepit - přivařovaly se kontakty i při celkem malém proudu. Taky se pak kontakty opalují a mají malou kontaktní plochu, takže špatně vodí a vyhřívají se. [maspe] (22.3.2017 20:40:32)
"Přiseštelovat" to jde celkem snadno, ale pokud se v tom někdo hodně vrtal a rozdrbal všechny zakapané šroubky, tak už je to fakt vyšší dívčí. [longr] (22.3.2017 19:26:32)
moje rada by byla koupit elektronický regulátor od AEV. Štelovat jednocívku je opravdu vyšší dívčí a dle mých zkušeností málokdo to zvládne. [maspe] (21.3.2017 8:33:54)
maspe - nějak nechápu jak donutit aby kontakty byly vodivé? Jinak celá elektroinstalace je správně protože když nahodím jiný stator s relé od kamaráda tak vše funguje jak má, a když tam dám zpět ten můj tak to dělá co jsem popisoval. Celý problém bych tipoval že bude v relé, po��ádně nesepne kotvu. ale co udělat s relé aby pořádně seplo kotvu to vůbec nevím. [jawa 250] (20.3.2017 15:09:47)
To, že ti po nastartování slabě svítila kontrolka dobíjení a po zvýšení otáček svítila víc a víc, mohlo být způsobeno buď chybným zapojením kontrolky, kdy byl jeden její kontakt ukostřen, anebo nabuzením dynama na opačnou polaritu, než je zapojení baterie. Po zmáčknutí kotvy relátka rukou se ale muselo dynamo nabudit správně. Pokud ti to správně nedobíjí, doporučuju proměřit a zkontrolovat celou dobíjecí soustavu dle knihy od Jiřího Dočkala - Údržba a opravy motocyklů Jawa, která je ke stažení zde v technice. Pokud jsi čistil kontakty na relátku, je možné, že bude potřebovat doseřídit. Dokud si ale nenastuduješ toho Dočkala a nepochopíš, jak dobíjecí soustava pracuje, tak se do toho nepouštěj. To, že někdo původní dobíjecí soustavu z motorky demontoval a nahradil jí soustavou VAPE už evokuje domněnku, že původní dobíjecí soustava nefungovala tak, jak má (i když to tak být nemusí). Takže by mě nepřekvapilo, kdyby to bylo nutné seřídit či opravit. [Ota] (20.3.2017 11:44:47)
u kontaktů není důležité, aby byly čisté, ale aby vodily. Takže donutit je vodit je to co pomůže. [maspe] (20.3.2017 10:46:49)
Jednocívku s bakelitovým držákem, je to originál Pal co se dával do Panelek. Co je to spínací kontakt? co udělat aby lépe vodil? Všechny kontakty sem pročistil nejjemnějším smirkovým papírem. Mám to pročistit ještě znovu? [jawa 250] (19.3.2017 22:15:37)
ten spínací kontakt špatně vodí. Ještě dotaz, máš jednocívku, dvoucívku, nebo uhera? [maspe] (19.3.2017 19:41:41)
Tak sem dál laboroval a zjistil jsem že při nastarovaném motoru a zvýšených otáčkách se sepne kotva relé jak už jsem psal a kontrolka nezhasne ale když ji ještě domačknu rukou tak kontrolka zhasne včem je problém? když dám klíček ůplně doleva tak motorka běží i po odpojení baterky na volnoběh když dám klíček normálně doprava běžně zapnuté zapalování tak motor běží po odpojení baterky jen při zvýšených otáčkách ale to by tak mělo být správně. [Jawa 250] (19.3.2017 15:37:08)
je tam něco blbě, protože pokud sepne spínaci stupeň relé, tak de facto zkratuje kontrolku dobíjení, takže nemůže svítit. Zaměřil bych se na polaritu a hodnotu napětí. [maspe] (19.3.2017 14:26:58)
Tak jsem zas postoupil, očistil jsem kontakty relé a po nastartování motocyklu a přidání plynu už se sepne kotva relé a když odpojím baterku za běhu motoru v otáčkách tak moto stále běží jak má. Ale je tu ještě problém kontrolka dobíjení pořád svítí jinak než by měla na volnoběh svítí slabě a po přidání plynu svítí víc a víc ( má to být přesně naopak, nechápu jak je to možné ) Během zkoušení mi to vypálilo kontrolku neutrálu. Kde je ještě problém ?? [Jawa 250] (19.3.2017 13:49:41)
Dnes sem pokračoval v hledání závady a zjistil jsem že ze statoru nějaký proud jde ale na relé se nesepne kotva po nastartování motocyklu a zvýšení otáček, kde hledat problém? Kopmpletní dynamo sem koupil na burze a prodejce říkal že je vymontováno z funkčního motocyklu protože přešel na VAPE, půjčil jsem si od kamaráda jiný stator s relé a vše funguje tak jak má ( tak že elektroinstalace na motocyklu je vše zapojeno jak má být, problém musí být buď ve statoru nebo relé ) Napadlo mě jestli třeba vlivem skladování nejsou zaoxidované kontakty na relé? (stator jsem nabudil po vyndání uhlíku a nepomohlo ). Když motorku nastartuju tak kontrolka svítí ale slabě jak zvýším otáčky tak se rozsvítí víc, ale mělo by to být spíš naopak.Celej problém je že nesepne kotva na relé, co ji spíná? [Jawa 250] (19.3.2017 11:53:36)
1)Zapojils to spatne ,poradne si projit schema a zkontrolovat
2)Stator je odmagnetovany nebo namagnetovany na opacnou polaritu - nabudit stator
3)Je vadne rele(spatne nastavene) - zkusit funkci dynama bez rele = drat buzeni statoru ktery neni pripojeny k zivemu uhliku pripojit na kostru (normalne je pripojeny na svorku M),po nastartovani je mezi kostrou a zivym uhlikem napeti umerne otackam -opatrne, napeti muze byt az k pres 20V a stator to dlouhodobe nesnese!
4)Popis rele a jeho serizeni je v Technice http://jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=186690&nodeid=186692
4)
[El Fag] (19.3.2017 11:04:53)
máš-li polohu bez baterky, tak nastartuj, zvyš otáčky a přepni na tuto polohu. Pokud to nepojede, tak je problém v dynamu, pokud ano, tak v regulátoru. Komutátor jsi měřil? Čistil? Stator jsi zkoušel? Nebo jsi jen koupil celý šedesát let starý motor za pár šušňů a věřil že bude A1?
Všechny postupy jsou popsané v Dočkalovi.
[maspe] (19.3.2017 9:12:22)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17