Příspěvků: 24, poslední: 22.3.2017 11:07:5064220.Automobily a jiné vehikly
Zdravím vespolek,
shodou okolností se mi dostala pod pazoury stará dřevěná plachetnice Finn i s manipulčním vozíkem a podvalem za auto.
Problém je v tom že k podvalu nemám noty. Jediná věc kterou disponuji je SPZ. Noty jeden z předchozích majitelů prý někdy před 20 lety zrušil.
Mám pár nápadů jak to dostat zpátky do provozu, jen nevím jak to je reálné.
1) Dle SPZ nějak dohledat posledního majitele na kterého to bylo registrované, zkontaktovat jestli ještě žije a zda se mu ten techničák ještě neválí někde na půdě (je z druhé strany republiky). Případně s ním vyřídit nějakou kupní smlouvu abych měl nějaký papír a zkusit oživit starý papíry.
2) koupit vozíček domácí výroby s notama a použít jako dárce orgánů pro přestavbu.
3) Zkusit to celé postavit na veteránské papíry (což asi budou na případné testaci dost koukat) ale asi by to byla ve výsledku dost drahá sranda.
4) Manipulační vozík překopat tak, abych s ním po ližinách najel na vlek, který už mám (zúžit) na 125 cm a podval zlikvidovat. Asi nejsnadnější ale pak to bude dost hnusně vypadat.
Co vy na to?
5) Oželet původní vzhled (má to malý kolečka), narvat tam homologovanou nápravu z normálního vleku (mám) dát tam moderní žehličku (mám) a protlačit to jako individuální stavbu vozíku. Protože když z toho sjedu s tím manipulačním vozíkem na kterém je loď, tak to vypadá jako "normální" platoˇjen hodně nízké a dlouhé.
ad.4 krom toho že to bude hnusné tak to bude mít dost vysoko těžiště a vozík nebude vyvážený - nebude přítlak na kouli.
Ještě drobnost, nevíte náhodou někdo od jakého roku se na spz vozíku lepí ty samoleky o platné STK? Protože mám takový pocit že tam tahle věc nikdy nebyla neb se na tom žádná nálepka nezachovala...
Z úřadu mne vynesli v zubech neb nemám žádný doklad o nabytí (a v tu chvíli jsem ho sebou fakt neměl).
[Heykalov]
(22.3.2017 10:51:18)
Finn má plochu plachet 10.6m2 takže průkaz netřeba.
Ale stejně si přečtu pravidla plavebního provozu neb je to svět pro mne zcela neznámý.
[Heykalov]
(21.3.2017 23:16:37)
Mais: pokud jsem to dobře pochopil tak existuje kategorie "vybraná malá plavidla". Na ty nemusíš mít nic. Citace z WIKIPEDIE: Český zákon o vnitrozemské plavbě vyčleňuje z malých plavidel tzv. „vybraná malá plavidla“, která na rozdíl od ostatních malých plavidel nepodléhají evidenci. Do této skupiny patří malá plavidla o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m2. Plavidla nepodléhající evidenci nemusí být označena poznávacími znaky a nepodléhají ani povinnosti schvalování způsobilosti.
Pro vedení „vybraného malého plavidla“ není třeba průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla, ale vést je může každý, kdo je seznámen s technikou vedení plavidla a v potřebném rozsahu i s pravidly plavebního provozu. Pro vybraná malá plavidla bez strojního pohonu neplatí žádné věkové omezení, vybraná malá plavidla se strojním pohonem s výkonem do 4 kW může vést jen osoba od 15 let věku.
BTW se slzou v oku vzpomínám na modrého wartburga turist (kombík) kterého bratr toho času hajný během půl roku používání proměnil ze stavu "dědečkova leštěnka" na "troska na odpis". Jak to sehnal tak jsem to od něj chtěl koupit a když jsem to auto po měsíci a půl viděl znovu tak už jsem ho nechtěl... Jak by se mi teď hodil!
[Heykalov]
(21.3.2017 22:42:43)
mimochodem je na řízení finna nějakej průkaz?
[mais]
(21.3.2017 21:14:28)
Heykalov: testace jsou tři tis (tuším) členský příspěvek platit nemusíš...co vím, tak bude testace na dva roky a ne na rok jako dnes. dobová žehlička se sehnat dá a nebývá to problém. Co si pamatuju, tak se to dělávalo ze sportjachtových přívěsů, jak píšeš, případně hoď někam fotky...možná je to zjevení, že si máš pořídit T2 ;) nebo něco zajímavějšího...
[mais]
(21.3.2017 21:07:34)
Monty: Vzhledem k tomu že to má bílou SPZ lisovanou tak to nejspíš nějaký papíry mělo.
Mais: Ta cesta mi taky napadla, jen mi chybí to staré tažné vozidlo. Rok nevím, štítek na nápravě ani jinde jsem zatím nenašel. A platit testace a členský příspěvek abych s tím dvakrát za rok když mi to popadne dojel někam k vodě a tam dvě hodiny blbnul mi přijde jako celkem drahá sranda když nemám žádného dalšího veterána kterým bych to tahal aby to tvořilo historický celek. A přijet na sraz veteránů s T4 a za tím lodičku, mám obavu že by mne hned u brány umlátili čtyřicítkou klíčem :-)
Jsem si dost jist že ten podval vzniknul stavbou z dílů vozíku co vyráběl sportjacht +- čtvercová korba, bočnice dřevo a malý kolečka.
Uvidím co se zítra dozvím na ouřadě.
[Heykalov]
(21.3.2017 20:33:47)
Pokud je to hooooooodně starý, tak vlek možná ani doklady neměl. Někdy do roku 1980(možná 1975?) se vlek pouze připsal do TP auta a namalovala se SPZ stejná jako auto. Jeden vlek pak mohlo tahat jen jedno auto.
Vlastně tosamý je dodnes u PAVa.
[monty]
(21.3.2017 18:35:57)
Hele pokud to smělo na silnici a bylo to nějak zajímavé a je to dost staré, co to zkusit dát na véčka...taková soupravička š110 nebo žigulík + takováhle plachetnička na podválu by se moc hezky vyjímala (jakej je to rok?) mně by se to líbilo i za starou octavií nebo feldou (jen škoda feldu prznit závěsem)
[mais]
(21.3.2017 16:49:26)
Jo i Gepin je rypák,když chce:-D
[Gepin]
(21.3.2017 16:25:11)
Gepin nezklamal.
[70CB750]
(21.3.2017 14:42:04)
Super proc sem zas tahat cizi podminky,ktery unas neplati.Unas to neprihlasis,kdyz tomu nikdo nedal homologaci
[Gepin]
(21.3.2017 14:14:34)
70CB750: To není špatná rada. Heykalov to přihlásí ve Virginii. Zažádá o registraci, zaplatí policajtovi zpáteční letenku. Ten tady obouchne papíry a když to nebude mít bržděný, tak nemusí vlek posílat lodí na technickou.
Odpadne mu vymýšlení pí.ovin.
[Jirka N.]
(21.3.2017 14:03:01)
Na technické ti musí sedět celkové rozměry, takže by jsi musel sajtny a další věci udělat tak aby šli nasadit a šli i zajistit proti vypadení. takže např, můžu mít nákladní velký vlek dvouosý s bočnicama a ty můžu vyndat, dát nájezdy a můžu vézt auto atd. Ale na STk vždy s celým, (např. když má plachtu tak i z plachtou kvůli výšce atd...
[HonzaBK]
(21.3.2017 13:58:26)
Děkuji za postřehy, zítra vlítnu na úřad a uvidím co mi tam poví.
Ještě mi napadla jedna věc. Je povinné mít na nákladním vozíku bočnice? Respektive jak by úřad zkousnul úpravu vozíku Sportjacht na plato? Je v tom po stránce zápisu v TP nějaký rozdíl?
Nápad je takový: ze starého podvalu upálím nápravu, seženu Sportjacht na malých kolech (stejná šířka nápravy jako podval), upálím z něj sajtny, prodloužím oj a na to celé naložím ten podvalník s lodí. Bylo by to jako píše níže krf s tím karavanem. Světla s SPZ budou na přemistitelné konstrukci, která bude v nenaloženém stavu a při technické na svém původním umístění a ve stavu naloženém to přesunu na místo kde byly světla a čísla na tom lodním podvalu aby byly vidět.
[Heykalov]
(21.3.2017 12:46:48)
Vlek jsem postavil sám, pak jsem si zažádal o registraci, dali mi papír, VIN číslo vyražený na štítku a zatloukací nejty. To jsem frknul na oj a dohod se s policajtem (State Trooper) že se staví u nás doma a ověři to. To je normální postup ve Virginii. Policajt přijel, zkontroloval číslo na vleku a potvrdil na techničák že to sedí.
Vlek není bržděnej a tak mám číslo a technickou na furt. Bejt bržděnej tak musí na prohlídku každej rok nebo dva, to teď nevím.
[70CB750]
(21.3.2017 12:14:33)
Mě bylo vyraženo v.č. na oje, mám to i s papírem protože původní hliníkový štítek na tovární nápravě dávno uhnil.
[ventil]
(21.3.2017 11:55:55)
Já měl dva vleky, jeden kterej byl dle TP. ale náprava a další věci OK a druhej kterej byl bez TP, ale byl vše OK. Tak jsem provedl přestavbu - je to porod. musíš mít potvrzení od svařeče, zváženej vlek atd. A to jsem ěl štěstí že kola byly shodný, takže ty jsem neměnil, jen nápravu a plno dalších věcí. Takže to jde jak píšeš koupit jinej vlek a tento tam implantovat jako přestavbu.
[HonzaBK]
(21.3.2017 8:22:39)
pokud nemáš žádný štítek ani VINko na vozejku, tak to je problém. já taky neměl na tom samodomo vozejku štítek ani VIN, na techniký mi technik říkal okamžitě tam vyraž VIN co je dokladech, nebo je to velký problém... vyrazit stačí i číslo na kus hliníkovýho plechu a ten pak nanýtovat na vozejkem na vhodný místo, celý to zestařit a byl spokojený
[dejvV]
(20.3.2017 23:59:53)
Díky za reakce, na ten úřad se chystám tak jako tak.
Bylo mi tý loďky líto, nevypadá zle a bylo by pěkný jí mít na podvalu z +- stejného roku.
S tou individuální stavbou už jsem se díval, je třeba plánek, typové listy od nápravy a žehličky, ty by musely být moderní rozhodně mi neprojde stávající náprava, nechat si to schválit, sváry od člověka s průkazem svařeče atd.
JK - Takže pokud jsou zrušené tak mám smolíka, pokud byly v polopřevodu tak taky a pokud jsou živé tak doufat, že je na tom poslední majitel obdobně (pokud ho vůbec dohledám). Předpokládám že mi na úřadu řeknou že v registru jsou či ne ale pochybuji o tom že z nich vylomím adresu posledního registrovaného majitele.
Ani jsem na tom nenašel žádný štítek či vyražené VINko.
[Heykalov]
(20.3.2017 21:46:51)
Zajdi s Spz na úřad a zeptej se jestli je v registru, případně kdy byl vyrazen, třeba budeš mít štěstí
[JK]
(20.3.2017 21:09:54)
Na veteránský to těžko dostaneš. Na posledním školení tohle kritizovali a to se jednalo o obytný přívěs ze 70-tých let. Navíc pochybuju, že bys s tím jezdil na vetweránský srazy a komisař ani klub nebude chtít riskovat ztrátu licence.
[pmr]
(20.3.2017 19:39:18)
mám vozejk za osob. auto na velkých kolech, v dokladech je napsáno domácí výroba, ale asi bude problém rozměry, v každých dokladech jsou psány rozměry vozíku. rád ho kdyžtak prodám.
[dejvV]
(20.3.2017 19:24:53)
asi sehnat papír na vozejk domácí výroby, kde aspoň budou plusminus pasovat kola a rozměry vleku. Dvacet let odhlášený papíry neoživíš a individuální stavba přívěsů je dnes kapánek složitější než tehdy za sociku. znamej kupříkladu koupil velkej karavan bez papírů, očesal ho a když jede na dovo ještěrkou ho napasuje na podvál co má a jede...
[krf]
(20.3.2017 16:51:35)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,203 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17