Příspěvků: 30, poslední: 24.3.2017 19:32:0864225.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Vážení, jsem bezradný. Jsem kutil a chtěl bych si měnit doma pneu na bezdušovce. Jenže jsem kokot a poškrábal jsem si ráfek, teď přez zimu mi začal ucházet z pneu vzduch, na 99% to jde přeš škrábance na vnitřní stěně ráfku.
Potřebuju opravdu radu od nějakého zkušeného člověka. Nějaký postup, jak na to, ale pořádně. Prohlížel jsem si nějaké videa, ale prostě mám 2 problémy:
respekt před každým, kdo je ochotnej tohle podstupovat a bez poškození si to přezouvá :-) mě stačí když musím přezout 120 drapák na krosku, a to mám slušný montpáky na moto, k dispozici svěrák a svěrky na zmáčknutí gumy, a za ráfek můžu rvát jak magor bo to má duši, nějakou křehkou slitinu si vůbec nedovedu představit.
Ono to v servisu na mašině vypadá jako hrozná prdel ale není, chce to velkou sílu ale zároveň poměrně citlivý zacházení, což je blbá kombinace.
K věci: 1, já mám kus tlustý kůže a měděnej plech - ale ráfek je normální plecháč pro duši
2, dobře namazat, a klasicky našlapat gumu z kraje ráfku na střed, aby se ti celá posunula a uvolnila - jako se to dělalo vždycky, akorát na jawě stačil člověk s pevnejma botama, MC7 bys nazul snad holejma rukama :-) Pneu na težší a silnější moto jsou tuhý a jde to strašně blbě, a ten ráfek prakticky vždycky doprasíš
[xTas]
(24.3.2017 19:32:08)
to je zajímavé, já když nechávám přezouvat bezdušáky na vostroma, tak to maník hustí bez ventilku a guma naskáče už v průběhu huštění, žádné zběsilé skákání po zemi se nikdy nekonalo...
[jaw250]
(23.3.2017 22:14:52)
Taky jsem musel dát skoro 7. A ráfek byl nový, namazaný, guma taky. Nějaké pobouchávání, poskakování o zem ani ťuk. Prostě jsem to kompresorm narval a pak poskákal. Ale ta šupa fakt stla za to. Doufám, že to někde nepíchnu, bo bez servisu bych to asi dolů nedal :)
[longr]
(23.3.2017 16:20:11)
[longr] > co je to "skoro k prasknuti"?
Na jednom z prvnich Krucemburku jsem si pred cestou nechal v pneuservisu nazout novou gumu, bezdusovou Savu na trochu orezly klasicky rafek s dusi. Aby si patka spravne sedla, bylo nutny ji prefouknout neco pres 6 atmosfer, pak si to prdlo a bylo. Ale s rucni pumpickou si ani neskrtnes, takze jsem pri defektech pak stopoval ke kompresoru. A jako na potvoru meli v Naceradci na pumpe zrovna kompresor mimo provoz :-/
[Sim]
(23.3.2017 13:36:26)
Taky jsem měl problém obout 19" na kalifa. Natáhnout to tam s řádným pomazáním jarem šlo. Ale nechtěla naskočit na patku po celém obvodu. Nakonec jsem ji musel přefouknout skoro k prasknutí, byla jak skála, ale furt ne a ne naskočit, jakoby byla menší. Tak jsem s ní párkrát bouchl o zem a naráz šupa, až sem si málem cvrnk. A byla tam.
[longr]
(22.3.2017 19:18:49)
Pokud mas moznost volit mezi bezdusovkama a dusovkama, urcite se u silnicni motorky na dusi vykasli - nejde ani tak o to, jestli je to bezpecnejsi nebo neni, ale o to srani kolem toho. Pokud to doma prezouvas po ojeti na limit, je to vcelku fuk, to mas moznost si s tim vyhrat a dat bacha na to, abys dusi necvaknul. Ale nekde na cestach pri nahodne sebranym vrutu je to u bezdusovky zalezitost na par minut s knotama (pricemz tretinu casu zabere vlastni hledani a vyndavani opravne sady a dalsi tretinu hledani diry v gume), zatimco pokud pichnes dusi, neni jina sance, nez ji vyndat - pokud nemas bramboru nebo jinou potvoru s letmo ulozenym kolem, ceka te demontaz kola (coz uz samo o sobe u motorky bez hlavniho stojanku je libova zalezitost), polovyzuti gumy a vytazeni duse ... pak bud lepeni, nebo kdyz mas nahradni rovnou ji das do gumy, gumu nazujes zpatky, nafouknout, oskakat a kolo zpatky na motorku. Pokud mas naradi po ruce a mas natrenovano, da se to stihnout kolem ctvrt az pul hodiny, ale pro nalozenou motorku na dovoleny to klidne muze znamenat par hodin zdrzeni.
A to uz vubec nemluvim o tom, ze u dusovky se ti muze odchlipnout zaplata, coz je zavada, jakou bezdusovka vubec ve statistice nema :-D
[Sim]
(22.3.2017 19:12:28)
Někdo tady před časem zmiňoval, že při nazouvání pneu maže Regumem na ošetření pryže. Je to lepší než nejaká mýdlová voda, zbytek se vsákne do gumy a je to bez starosti. Tak jsem to posledně vyzkoušel a musím potvrdit.
[Jad]
(22.3.2017 18:46:30)
lepší nez li nic je i indulona dobrá
[Gepin]
(22.3.2017 18:22:16)
jo a taky jsem to dělal poprvé když nepočítám třiapůlu, minska nebo kolo.
[deyva]
(22.3.2017 14:32:36)
No já jsem si loni zkoušel vyměnit na Hondě tvrdou C-O2 Mitasku za E-09 novou vzadu na 17" kole a i když jsem použil tři montpáky na moto a asi půl litru tekutýho mýdla, šlo to velmi velmi ztuha a trvalo to několik hodin (celý, vyzout, obout, nafoukat aby si sedla, odrazit, znovu nafoukat atd atd... )
[deyva]
(22.3.2017 14:31:33)
Jj, mazat a nejlíp speciálním roztokem, je lepší než všechny ty mejdla a saponáty.
A taky je dobrý pořídit montážní páky na motorku. Zkoušel jsem to pákama co používám na pneu na jeepu a skřípnul jsem duši ať jsem byl opatrnej jak jsem chtěl.
[70CB750]
(22.3.2017 12:11:32)
z mé zkušenosti - 80% práce a problémů při přezouvání si lze ušetřit řádým nmazáním gumy. O tom jsem tu neviděl nikde ani slovo.
[maspe]
(22.3.2017 8:43:54)
Jezdec: na jake motorce tu E07 mas a jak vypada rafek? Ja ji obul v pneuservisu na 1100GS, 20let stare rafky. 5 mesicu vpohode a pak zacala uchazet - nekdy za 2-3 dny, nekdy do rana.
Udajne na vine byla fest zoxidovanej zlabek na hlinikovem rafku, kam zapada patka pneumatiky.
Ocistilo se to smirglem, objelo nejakou zakladovkou a jeste zamokra jsme to obuli a zatim drzi.
Kdyz jsem studoval, kudy mi to utika, tak na obvodu rafku bylo nekolik mist a hodne casto to slo kolem nejakeho gumoveho fousu, ktery byl zastrcenej mezi rafkem a pneu - cestou nejmensiho odporu.
[agent]
(22.3.2017 8:23:56)
Zase bezdusovka ma tu vyhodu, ze kdyz pichnu, tak to muzu rychle zadelat kaucukovym knotem a lepidlem a taky jsem uz slysel pribehy, ze razantne pichnout dusovou je o poznani nebezpecnejsi, protoze i s pichlou bezdusovou se da porad jet, nebot odstredivou silou drzi tvar a je prilepena na rafku, kdyzto dusova se na rafku zdeformuje.
[Jezdec]
(21.3.2017 20:44:30)
Mam stejnou zkusenost jako [Sim]. Bezdusova guma jde o poznani hur nazout. A hlavne odtrhnout patku pri zouvani. Pokud je to navic Mitaska, je to jeste vsechno horsi.
Ja prezouvam 2 motorky 2x rocne, takze v mym pripade ma smysl to delat sam. Jesli budes zouvat 1 za 2 roky, stejne zapomenes, jak sis posledne poradil.
Muj tip je pouzivat mazadlo - sprej na obouvani pneu. Nebo aspon nepouzivej saponat/jar pri nazouvani/zouvani jako mazadlo. Jakmile totiz uschne, funguje jako lepidlo, to znamena, ze pri zouvani budes tu patku trhat hodinu.
Pripadne, pokud mas moznost, montuj dusovky + dusi. Tu zujes skoro jen prstama, jenze zas je tam riziko cvaknuti duse.
Jestli jses porad jeste odhodlanej, urcite investuj do vyvazovacky nebo si ji udelej. Staci v podstate 4 loziska a kulatina stejnyho prumeru jako oska.
[_remove]
(21.3.2017 19:53:36)
No já to zkoušel pod vodou a nikde neunikla ani bublinka.... ono to začalo ucházet až po nějaké době, cca po 4 měsících co jsem to přezul, po zimě. Trvá to tak 3 dny než klesna tlak z 2.5 Atm na nějakých 1.3 Atm. Nikde tam nevidím nějaký trn nebo něco. Na ventilku mám dobře těsnící čepi��ku.
[Jezdec]
(21.3.2017 19:33:22)
Pokud je škrábanec hlubší,tak zatmelit a je to OK.
[Leopold Makumba]
(21.3.2017 18:51:44)
Jo, jeste jsem zapomnel ... skrabance by vadit nemely, na prednim kole provozuju na bezdusovym rafku dusovou Maxiss bez duse, vzduch v ni pritom drzi lip, nez v zadni bezdusovy Dakarce od Mitasu. Bublinkovej test prozradi vic.
[Sim]
(21.3.2017 18:38:47)
Jako chapu, ze neni od veci si umet gumu prezout sam. Ale delat to pravidelne (kvuli skudleni) nema smysl uz jen proto, ze je vhodny kola i vyvazovat a pak uz to v pneuservisu vychazi levnejc, nez se s tim mordovat doma.
Bezdusovka ma oproti dusovce jen o neco tesnejsi patku, zaroven bezdusovej rafek ma navic rantlik, za ktery patka zaskoci. Vlastni postup zouvani a nazouvani je stejny u obou provedeni, s tim ze u bezdusovky odpada manipulace s dusi a naopak vyvstava problem, jak pri zouvani usazenou a "prilepenou" patku prevliknout pres rantlik na rafku ... a naopak pri obouvani nove, ze stran zmacknute pneu, jak ji vlastne nafouknout, pokud jsou patky u sebe a rafek netesni.
Ze je potreba na druhe strane, nez mam montpaky, zatlacit patku do prohlubne v rafku, je doufam jasny.
Jinak Mitasky nejsou zrovna optimalni material na uceni se zouvani, jsou pomerne tvrdy. Ale daji se a pokud vse dukladne promazes, jde to i bez nasili. Sice to treba ve srovnani Michelinama (ktery v podstate staci namazat a pak jdou klidne jen naslapat) je ty sily potreba vic, ale porad plati, ze jak je potreba hruby nasili, delas neco spatne. Snad krome odlepovani stary patky z rafku pri snaze prehodit ji pres rantlik na rafku, tam je primereny nasili potreba vzdy.
[Sim]
(21.3.2017 18:36:40)
Voda s jarem,opatlej ten škrábanec a uvidíš-bublinky.Je li skutečně rejha zdrojem úniku,tak zahladit hliník dohladka.Chceš li se to skutečně naučit kulturně,tak z videí na netu jsi určitě viděl jak se to dělá.Ale dělat to montpákama z volhy to fakt nee.
[daveho]
(21.3.2017 18:24:58)
tak to buď v klidu, TL Mitasky jsou pověstné tím, že ztrácí tlak...to určitě škrábancema není...
[jaw250]
(21.3.2017 17:58:04)
Jedná se o Mitas e07 TL - Tube Less. Byla to pravda trochu tužší pneu, předtím jsem už nazouval Michelin PR2 na jinou svojí motorku a ta tak ztuha nazout nešla.
[Jezdec]
(21.3.2017 16:42:56)
pokud se nemýlím 200 kc v servisu
[Gepin]
(21.3.2017 16:23:31)
stačí si koupit nazouvačku a vyvažovačku...pokud přezuješ ročně 20 motorek, je to za chvíli zpět..bezdušovky se monpákama nepřezouvaj
[mais]
(21.3.2017 16:17:04)
když vidím co některý gumy zatěsní, od odřených, zmačkaných a prorezlých ráfků, divim se že škrábanec vadí... je to guma pro bezdušák? abys na to nenazouval nějakej betonovej gotwaldov
[krf]
(21.3.2017 16:15:30)
Co to je za pneumatiku? To by teda musely být rýhy jak od majzlíku...
[jaw250]
(21.3.2017 15:49:07)
Prostě jsi to už zprasil,a jediná pomoc je duše.
Draze ušetřená stovka za servis.23x
[monty]
(21.3.2017 15:38:12)
Tak tam dej duši. Takhle jsem to měl kdovíproč na KTMce. Ráfky byly dělaná jako bezdušové, ale i tak jsem tam našel duši.
[Bakoun]
(21.3.2017 15:06:13)
1. Nedaří se mi dát na ráfek nějakou ochrnau která by vydržela páčení, všechny umělé hmoty co jsem zkoušel praskly.
2. Často se mi nedaří tam tu pneu napáčit když už finishuju, prostě to nejde, musím to celé zout a začít znovu. I tak mi to jde ztuha. Už jsem si jednou i přerval tu měkkou část gumy co je po obvodu a má těsnit.
Prostě se to chci naučit dělat kulturně doma sám. Když to budu umět, tak to bude rychlovka a nemusím s tím do pneuservisu. Je to přece motorka, člověk by si na tom měl být schopný aspoň vyměnit pneu...
[Jezdec]
(21.3.2017 14:38:38)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17