Příspěvků: 16, poslední: 7.4.2017 21:04:3764311.Informace
Zdravím páni.Zaujíma ma z akého dôvodu mali Cz 473/470 štít brzdy nasadený z lavej strany?Ahoj.
už Šťastnej jezdil na třipade se čtyřklíčem. Ale prosadit to do levnýho sériovýho stroje je něco jinýho.
[Kosťa]
(7.4.2017 21:04:37)
Dvouklíčová bubnová brzda je 100 let stará věc.
Tady jde o dvouklíč do běžnýho Jawskýho bubnu.
[monty]
(7.4.2017 20:32:19)
Myslím,že dvojklúč sa používal už aj na iných strojoch/autách pred našími motorkami.
[hastrman]
(7.4.2017 20:17:38)
Já teda myslím,že první dvouklíč na brzdu jako 634/477 měla ČZ 250 typ 986,ale to byl pouze prototyp, v serii to měla JAWA dřív.
[monty]
(7.4.2017 19:59:03)
monty, pokud bereš že pakna není absolutně tuhá - jo, trochu pravdy na tom může být. A Chlupe, soudruzi z ČZ otáčeli brzdu a soudruzi z Jawy vymysleli dvouklíčovku :-)
[Kosťa]
(7.4.2017 18:58:21)
Kosťo, O tom se nepřu. Jenom jsem důvěřivý a věřím technikům, kteří psali knihu o údržbě moto ČZ někdy v 60 tých letech, že tam nepsali věci vycucaný z prstu, že to měli vyzkoušený.
[chlup]
(7.4.2017 18:33:06)
Kosta - zkus si to namalovat, a zjistíš, že tam přece jen malej rozdíl je. Když se otáčí vačka mezi paknama, na jednu paknu působí dál od osy otáčení pakny, a na druhou blíž(o rozměr té vačky- takže asi 20 mm)
Síla na jednu paknu je větší,na druhou cca o 10% menší.
Když tu mín přitlačovanou paknu dáš jako náběžnou,výsledný síly jsou na obě pakny téměř stejný, a brzda víc brzdí.Ve Strakonicích prostě o práci víc přemýšleli, v Jawě víc kecali a chodili na schůze KSČ.
[monty]
(7.4.2017 18:31:08)
Chlupe, pakna je symetrická a je jí jedno, ze které strany taháš za klíč. U jawy je akorát náběžná ta druhá. Přehoď si ji chceš kam chceš, ale symetrická pakna na symetrickém klíči bude brzdit stejně.
[Kosťa]
(7.4.2017 16:28:09)
přehození tlumičů samozřejmě nenapadlo mě právě že se dá takhle otočit štít. A otočím i klíč na tisícihranu
[nunici]
(7.4.2017 16:10:47)
No já při reno 250/455 rovnou nandal ten novější blatník a přehodil to, když na to neupozorníš, tak si toho ani nikdo nevšimne. Akorát holt musíš přehodit tlumiče a mít ten blatník s držákem bowdenu na správnej straně.
[chlup]
(7.4.2017 15:34:21)
takže teoreticky bych to mohl přehodit i u kývačky? Mám 19"kolo s dvojklíčem ale kvůli STK jsem se do toho zatím nepustil.
[nunici]
(7.4.2017 15:25:55)
Kosťa - No když si to načrtnu.
Brzdový štít vlevo : kolo při brzdění mi rve štít proti směru, kterým tahám lankem za klíč brzdy.
Brzdový štít vpravo : kolo při brzdění mi rve štít po směru, kterým tahám lankem za klíč brzdy.
Takže ty případy z hl. mechanický konstrukce nejsou stejný.
Proč by v ČZ nemohli mít vyzkoušeno, že v prvním případě to prostě brzdilo lépe ? Delší páka klíče účinku samo taky pomůže.
[chlup]
(7.4.2017 15:15:54)
:-) to je prdel :-) "při zamontování víka brzdy vlevo je náběžná čelist servoúčinkem přitlačovaná... úběžnou čelist přitlačuje..." akorát když je náběžná a úběžná čelist naprosto stejná, tak si akorát prohodí jména a funkce. Tomu říkám PR článek; dneska by nevypadal jinde... že aspoň ty PR nevyvinuli jiný techniky... no vono to na nás pořád stačí, že :-( a o delším klíči jsem nevěděl, jo ten by účinek mít mohl. Proto mám možná v šupleti tolik různejc dýlek klíčů, to jsem se snažil vymyslet...
[Kosťa]
(7.4.2017 10:25:25)
fakt mne nenapadá, jak může symetrická jednoklíčová brzda brzdit nalevo líp než napravo. Snad že jawa má kratší (levnější) brzdový bowden a u čízy může líp pracovat... Při pohledu na čízové řešení mne dost děsí klíč vytrčený dopředu, proti potenciálním klackům a šutrům... ale díky tomu mají přední blatníky dobrý poznávací znamení jestli je z jawy nebo z čízy (zejména u sportek) - očko na bowden u vidlice.
[Kosťa]
(7.4.2017 7:21:18)
Kvůli lepšímu brzdnému účinku. Změna byla od roku 1963.
[kriz]
(6.4.2017 21:38:41)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17