Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 26, poslední: 19.5.2017 9:46:3464324.Informace
Měl bych pár dotazů ohledně spojky na 353:

1) jak nejlépe vydloubnout pertinaxovou zátku z výstupního kola na převodovce? Zátka mi vypadla, já ji tam zpátky naťuknul, ale teď mě napadlo, že jsem zapomněl vnitřek očistit od šmíru a nečistot aby mi pak ty nečistoty nezadřely spojkovou tyčku nebo neudělaly na té tyčce nějakou paseku :((( No ale vydloubnout ven mi to už nejde.

2) jaké máte zkušenosti s replikovými zátkami do výstupního kola převodovky? To už není pertinax, že? Fungují?

3) Jak dlouhá by měla být spojková tyčka k poloautomatu? Já jsem na své staré naměřil 130mm, prodávají se v replice akorát kratší anebo pak až 140mm, jak to řešíte?

4) Má být vypínací poloautomat na třech šroubech podložený podložkami?

5) Může mít vliv na chod spojky opotřebovaná (otlačená) tyčka vypínání spojky? Tedy hlavně to, že nožní vypínání při správném seřízení spojky stále trochu unáší (lamely mám nové)?

Díky moc za info.
chlapi a rozmer gulicky bez poloautomatu na 634 je tiez 6,35? [marek_d] (19.5.2017 9:46:34)
Poškozený gufero od horkovzdušky bys poznal vizuálně podle toho, že by gum na něm byla nějak natavená či spečená. [Ota] (11.4.2017 16:10:35)
V tomto případě by netěsnost gufera měla vliv pouze na ztráty oleje okolo hřídele. Převodovka má stejně vlastní odvětrání, ničemu jinýmu to nevadí. [PetrL3] (11.4.2017 15:37:21)
Díky kluci.

Foukal jsem na to asi dvě minuty horkovzduškou na řetězové kolo, tak se snad nic nestalo.

A poškozené gufero bych poznal jen tak, že kolem něj bude prolínat olej? Nebo i jinak?
[Prohorovka] (11.4.2017 15:17:24)
Jak psal krizoň, jen bych dodal, že jestli si to foukal přes řetězové kolečko, tak samotným ohřítím vedením přes hřídel si s nejvyšší pravděpodobností ani nepoškodil gufero. [PetrL3] (11.4.2017 14:53:18)
Prohodovka: Gufero muzes horkovzduskou znicit, ale narozdil od loziska ho za 5 minut vymenis zvenku bez nutnosti motor vyndat z ramu, natoz ho pulit. [Krizoň IV.] (11.4.2017 13:21:27)
Petr L3: No a tomu guferu nemůže ta horkovzduška uškodit? [Prohorovka] (11.4.2017 13:11:11)
..koukám, že vše už správně popsal kolega Krizoň IV..čímž se omlouvám za zbytečný příspěvek. [T. A. Jawettsson] (11.4.2017 12:26:08)
To si pleteš s guferama. Ložisku 120 stupňů určitě neva. [PetrL3] (11.4.2017 12:25:17)
Kulička je opravdu stejná jako v krku řízení, tedy 1/4" neboli 6,35mm. Dávat menší je blbost, jinak hrozí, že při sundání vypínání spojky vypadne, což by byla mrzutost (i v dílně, natožpak někde v trávě při polní opravě). Mezi tyčkami u velkých motorek kulička být nemá, není pro to důvod - při sepnuté spojce (rozuměj nezmáčknuté páčce na řidítkách, tedy 99% procent času chodu motoru) je mezi tyčkami vůle a ty se mohou volně otáčet spolu s hřídelemi převodovky. Kulička mezi tyčkami by mohla časem způsobit roztemování jejich konců (u replik vyrobených z bláta, u originálů to asi nehrozí) a váznutí v dutině hřídelí, pak by spojka vypínala blbě a s odporem. [T. A. Jawettsson] (11.4.2017 12:25:08)
A když člověk tu tyčku chce zkrátit a zakalit doma, jak to v domácích podmínkách provést?

Jinak dle mopedového Dočkala stačí k poškození ložisek teplota už nad 120 stupňů, provozní teplota motoru bývá kolem 80 - 90 stupňů, ne?
[Prohorovka] (11.4.2017 11:48:13)
PavelZRX: Delka te druhe tycky se lisi motor od motoru, existuje nekolik delek. Idealne to zmerit primo v motoru, kolik ti chybi. Je to tusim 10cm 11cm anebo 14cm. Nicmene videl jsem i tycky s talirkem ruzne delky, takze cert vi. [Krizoň IV.] (11.4.2017 11:28:09)
dadajan: Ta kulicka nema jit ven. Ma idealne zustat v poloautomatu a nevypadavat. Mozna nekdo tvrdi ze mezi tycky dat dalsi kulicku, ale zatim jsem neslysel jediny relevantni argument proc by tam mela byt, ale zato existuje padny argument proc tam byt nema. To ze fura lidi tvrdi bludy je pravda, ale blud se nestava pravdivym tim ze se ho fura lidi drzi (-: [Krizoň IV.] (11.4.2017 11:26:41)
Díval jsem se a kuličku tam nemám,jen je od ní,na tom seřizovacím šroubu důlek.
Dále mi chybí ta druhá tyčka(bez talířku),musí mít určitou délku nebo se to pak doladí na seřiz.šroubu? (třeba 2mm)díky
[PavelZRX] (11.4.2017 11:08:15)
Já jsem tou horkovzduškou mířil na celé řetězové kolečko, tak snad se to tepelnou vodivostí kovu nepoškodilo... :( [Prohorovka] (11.4.2017 11:07:44)
Je lepší tam dát kuličku 4mm, protože 5mm někdy nejde ven. Kuličky samostatně prodávají prodejci ložisek. Co se týká "druhé" kuličky mezi tyčky, tak je to 50:50, jedni říkají nedávat, druzí naopak, že to je lepší ji dát. [dadajan] (11.4.2017 11:07:39)
No pokud člověk míří horkovzduškou na ucpávku ve výstupním hřídeli, tak je vymezena vzdálenost od ložiska. Neumím si představit, jak dlouho by to muselo z této vzdálenosti působit, aby člověk poškodil ložisko. [PetrL3] (11.4.2017 10:43:57)
PavelZRX: Kdyz tam tak kulicka neni tak to vadi. Kulicka tam je proto aby slouzila jako kulickove lozisko pro rotaci tycky. Je to ta sama kulicka co je v krku rizeni, neni problem ji vzit z krku pri vymene loziska. Ma tam byt pouze jedna, a to mezi poloautomatem a prvni pulkou tycky. Mezi tycky se nedava, protoze zpusobi roztemovani konce tycky, zvetseni prumeru tycky, a vaznuti v hrideli.

Co ze nahrivani loziska tyce, pokud snese praci v rozpalenem motoru na 200 stupnu, rozhodne snese i horkovzdusku, pokud ho nerozpalis do cervena.
[Krizoň IV.] (11.4.2017 10:42:10)
S tím nepoškozením horkovzduškou při nahřívání zvenku jste si jistí? Kdy se tedy to ložisko poškodí nahříváním?

Jo a má na funkci spojky vliv opotřebovana otlačená tyčka třeba od kuličky? Hraje tam roli zkrácená té tyčky řádově o desetiny mm? Když se třeba kulička vymačká důlek do tyčky?
[Prohorovka] (11.4.2017 10:08:53)
Vadí, ale podívej se pořádně. Ona někdy skoro není vidět a sama nevypadne, přesto tam je. Zašťourej tam třeba jehlou a přesvěč se. [PetrL3] (11.4.2017 10:01:31)
Omlouvám se za můj dotaz..Když není v tom poloautomatu kulička vadí to?? popřípadě kde ji sehnat?? díky [PavelZRX] (11.4.2017 9:59:30)
Nahříváním horkovzduškou z venku na 100 % ložisko nepoškodíš. Bez obav. [PetrL3] (11.4.2017 9:56:53)
Ruční vypínání je správně seřízeno.

Já jsem to ještě zkoušel na smontovaném motoru nahřívat horkovzduškou a teď mám trochu strach, jestli jsem nevyhřál ložisko výstupu převodovky. Ale zas si říkám, když je tam gufero a foukal jsem jen na výstupní řetězové kolečko, tak to snad tak moc ta horkovzduška ohřát nemohla... nebo už jste si někdo takhle vyhřál ložisko?
[Prohorovka] (11.4.2017 9:46:04)
1) Nedestruktivně to nejde. Nejlepší je opravdu našroubovat tam vrut a zátku vytrhnout. Když se rozpadne, zbytky odsekat.
2) Nyní se zátky vyrábějí z bakelitu + pod nimi je plastová miska s o-kroužkem, popř. z hliníku + hliníková miska s o-kroužkem, což je patrně nejlepší řešení.
4) Pod hlavami šroubů mám pérový podložky. Mezi automatem a karterem není nic.
5) Jedině, že by ta tyčka byla opotřebované tak, že by vázla v dutině hřídele, tedy ohnutá nebo z roztemovaným koncem (když dal někdo kuličky mezi tyčky). Spíš zkontroluj, jestli ti neváznou lamely ve vymačkaných drážkách ve spojkovém koši.
[Ota] (11.4.2017 7:34:36)
1) vrutem
2) je to nepodstatná blbost. Dej tam cokoliv. Jen je dobré, aby to mělo vůli pro tyčku.
[PetrL3] (11.4.2017 6:59:54)
1,2 nevim, nasral jsem tam vždy silikon :-D
3) uříznu a zakalím konec
4) jako podložky mezi karter a automat? ne
5) leda tak křivá, popřípadě křivý konec. opravdu je nožní vypínání dobře seřízené? nemá palec ústrojí vůli? není vyježdená kolíbka? ručně neunáší?
[krf] (11.4.2017 6:21:59)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,25 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17