Příspěvků: 25, poslední: 29.4.2017 12:44:5364338.Nejede nebo nestartuje
Zdravím chalani, mám taký problém s motorom z pioniera, popíšem vám ako som postupoval. (Je to dlhšie, stačí ak prejdete na koniec, tam popíšem aký má teraz problém)
Kúpil som motor no nemal dobré tesnenie- Motor som rozobral, medzi kartery som dal silikón. Naštartoval som a motor asi po 5 minutach zdochol a z výfuku šiel moto olej. Rozobral som motor, dal som miesto silikonu papier no znovu to isté. Celé som to rozobral, skontroloval a zistil že je prasknuté gufero, kúpil som teda nové guferá, vymenil, dal som papier no po cca 10 min zasa tiekol olej z vyfuku. Rozobral som to, pri klukovke bolo asi deci oleja. Prekontroloval som všetko, prefukoval kompresorom, vybral som klukovku a poskladal skriňu, svietil som si lampášom aby som videl či dobre dosadaju obe polovice skrine- nebolo vidieť ani najmenšiu medzeru. Kúpil som sadu origo tesnení, dal som na oba kartery trochu silikonu, papier, poskladal... vydržalo to asi 50 metrov a znova dusilo motor. Rozobral som to znovu, tesnenie bolo tak natesno, že ako som rozobral skriňu tak sa neodlepilo ale po celom obvode sa roztrhlo na pol, čiže polka tesnenie ostala na jednej polovici a druha na druhej čím usudzujem že to doliehalo a tlačilo dobre. Prefukoval som to celý deň kompresorom a nič....
Dal som teda nové tesnenia, papier hrúbky 0,8. Odtrh som nastavoval podla návodu, predstih 1,7mm pred hornou úvraťou na hrúbku cigaretového papierika. Zakaždým mi chytal na prvý nakop, no teraz nechytá.. Iskru má, sviečka je nová, očistená, no aj keď podstreknem trochu benzínu tak neodpáli. Benzín mám nariedený Stihl olejom v pomere 1:50.
Už si s tým neviem rady :/
Ota: Až do tvého prvního příspěvku jsem si nevšiml, že by Maek někde "prohlásil, že mu to lobilo stejně i za studena". Tys napsal: "...se ta trhlina projeví až po zahřátí mot...". No, tak jsem se tě zeptal, jak dokážeš zahřát motor po 50 metrech ? (50 metrů je údaj z Maekovo dotazu). Prostě mi není jasný způsob jak lze tak rychle zahřát motor, proto jsem se tě zeptal. Ty jsi na to opakovaně neodpověděl.
[fk]
(29.4.2017 12:44:53)
fk: Nemám o čem se rozepisovat. Když Maek prohlásil, že mu to lobilo stejně i za studena, tak tím pádem moje teorie o trhlině, která se projeví po zahřátí motoru kvůli tepelné roztažnosti kovu padá.
Navíc z dalšího popisu to spíš vypadá, že má problém s karburátorem, kdy mu pořádně netěsní jehlovej ventil a motor se ulejvá.
[Ota]
(24.4.2017 13:37:25)
Ota : Nic ?? Klidně se můžeš rozepsat.
[fk]
(21.4.2017 12:48:01)
Plavákom to nebude, stále je hladina benzínu rovnaká. Skúšal som aj uzatvárať palivo ale robí to stále :X Zhodil som blok motora a striekačkou a hadičkou z kluky vycucal čo tam bolo, bolo tam asi 10ml benzínu (dlho som ju bezvýsledne štartoval aj prepavoval) no benzín mal farbu uleja - schválne som dal do prevodovky starší aby som to videl, smrdelo to ako ten olej, farba bola úplne rovnaká keď som si zobral kvapku čistého oleja a kvapku z klukovky, dal vedla seba na kus plexi tak sa úplne prekryli. No aj ja si myslím že s tým benzínom to nebude v pohode. Skúsim zohnať druhý karbec a potom dám vedieť.
[Maek]
(19.4.2017 22:48:16)
To co ti teče z vejfuku nejni olej, ale benzín s olejem. Motorka nejede protože se za chvilku uchcává. Kolem cupáku ti to teče protože netěsní ventil plovákovky, anebo těsní ale plovák ho nezavře. Vada je proraženej plováček, anebo netěsnící ventil. Nastartuj to, a jakmile chytne tak zavři přívod benzínu. Pokud ti vydrží jet dýl než předtím, tak je vada viz popis výše.
[dePorsche]
(18.4.2017 23:58:14)
Nie nie :D viem ako sa preplavuje :D a ani nemusí byť zemetrasenie... dal som dolu veko karburátora- hladina bola po vrch plaváčika a ako som naštartoval motor tak ako sa to celé triaslo benzín vyprskoval do vzduchu.......
[Maek]
(17.4.2017 20:25:55)
telegrafista :-) jestli teče benzín z karbu ven, tak to není vlivem vibrací. To už by zavánělo zemětřesením.
[maspe]
(17.4.2017 19:59:33)
Jaký cukátko?
Tobě nejpíš nějaký pitomec ukázal, že karburátor přeplavuje tak, že tam tím kolíkem dělá "cep-4xcep", že jo...?
[Venca_n]
(17.4.2017 14:37:57)
No k tomu sa ešte vrátim, ešte ma trápi jedna vec- ako som už písal, v karburátore je hladina benzínu v poriadku ale ako naštartujem motor, vplivom vibrácii to palivo preteká cez všetko možné, dal som tam riadne tesnenie ale cez cukátko stále preteká. Ako je táto vec riešená ?
[Maek]
(17.4.2017 12:26:23)
Někudy tam olej vniká, takže hledej...
[Venca_n]
(17.4.2017 11:21:30)
No guferá som už menil a robí to presne to isté, aj som pozeral či je hladká oska alebo či to nejde okolo gufera, no všetko dosadá a tesní :/ Ja už fakt neviem.
Len potrebujem vedieť či mu nevadí ten náklon motora, ak nie tak rovno kupim nový.
[Maek]
(16.4.2017 20:20:42)
Pokud tam není trhlina v karteru, jde to přes gufero.
[Venca_n]
(16.4.2017 20:14:34)
Chalani takto- Nieje to pionier, mám len motor z pioniera a motorka ako celok je robená. Motor ale nieje uložený rovno, ale je v 8 stupňovom uhle, koleno karburátoru mám vymenené aby karburátor bol v polohe v akej má byť. Vadí to uloženie motora ?
Dnes som ju skúšal, bez oleja v prevodovke, benzín nariedený 1:20 olejom DYNAMAX M2T super, motor šiel krásne. Dal som do prevodovky olej a kedže šiel fajn, tak som sa vybral na cestu no asi po kilometri začalo hrozne zahadzovať sviečku, výfuk bol mastný, po očistení šla chvílu no znovu ju zanieslo a odvtedy nejde vobec i keĎ iskru má, po prvom nakope je sviečka celá utopená v oleji, čiže som tlačil... Okrem toho počas jazdy z cukátka na karburátore preteká palivo vplivom vibrácii, inak je hladina v komore v poriadku.
Takže moja otázka je, vadí samotné uloženie motora ? Neoplatí sa mi už nič kupovať, ak nevadí to ako je uložený, tak ja už sa mu venovať nebudem, kúpim motor po generálke. Vďaka za odpovede :)
[Maek]
(16.4.2017 18:25:20)
Teplotou to podla mňa nebude, robil to aj studený :X Dnes, ktovie ako, ale naštartoval, po roztlačení ale opäť, plyn som musel nastaviť na 1/3 aby držal. Chytá na prvý nakop a drží sa, no občas akoby zrazu došla šťava a motor zdochíňa, vtedy mu musím rýchlo pridať a znovu sa drží. V elektrike to ale nebude, skúšal som pripájať druhu cievku aj kondík a bez zmeny :X
[Maek]
(15.4.2017 17:07:37)
Ota: "po zahřátí motoru vlivem tepelné ro..." - Podle tebe se kartery fixla zahřejou po 50 metrech ?? Máš na to nějaký postup ?
[fk]
(15.4.2017 10:31:58)
Třeba se ta trhlina projeví až po zahřátí motoru vlivem tepelné roztažnosti kovu.
[Ota]
(15.4.2017 7:23:51)
No ale skúšal som to aj tak, že som nedal klukovku a tak som to dotiahol... keď som to pozeral z vnútra tiež tam žiadna nebola, žeby bola až tak zamaskovaná ? :X
[Maek]
(14.4.2017 21:41:57)
Trhlina v karteru, někdy nemusí být pořádně vidět.
Po montáži se vlivem dotažení zvětší a olej z převodovky proniká do prostoru klikovky.
[Venca_n]
(14.4.2017 20:39:20)
Cievkou to nebude, skúšal som inu a robilo to to isté.... Ale ten kondík... myslíš že by mohol byť on na vine ? žeby stratil kapacitu či skratoval občas ??
[Maek]
(14.4.2017 18:23:37)
To by chtělo asi kondenzátor nebo indukční cívku hodit sousedům na zahradu a zkusit jiné.
[Klouzec]
(14.4.2017 18:21:50)
To s tou ohriatou vodou sa mi zdá byť dobrá skúška.
Nieje to bohatou zmesou ani nevyplavuje nič z výfuku, mám tam prirobený nový výfuk v ktorom nebolo nič :X Plaváčik som pozeral už na začiatku, mám ten typ, ktorý má priamo na plaváčiku taký dzindzík čo upcháva palivo- nemám tam samostatný ventil :X ale skúšal som ako uzatvára a funguje to fajn, hladina sa drží tak, že keď plavák stlačím tak je benzín po okraj. čistil som aj trysky a všetky potrubíčka v karburátore a všetko šlo pekne preplaviť benzínom.
No to som aj ja rozmýšlal že bude prasknutý no nevidieť tam ani najmenšiu puklinku :X
Oleju do prevodovky dávam niečo nad 0,4L max 0,45... Ono ja som skúšal najprv len čisto silikón, aj tenký papier, myslel som že je príliš tenký ale asi nie.
Vôle nemá, aspoň po rozobratí všetkého som rukou necítil žiadnu vôlu, ani v ložiskách. Ja som sa riadil údajom na oleji kde udávaju 1:50 no je to len skúšobné. Sviečku som dával na 0,4 - 0,5mm
Teraz som ju skúšal no a nejde vôbec nakopnúť. Iskru má, aj benzín je v karburátori. Naštartovala len tak, že som dal 2-ku a roztláčal, asi po 20 metroch chytil ale nevedel držať volnobeh, od asi 1/3 plynu šiel dobre po max ale nižšie nedržal. Nastavil som lanko na 1/3 plynu a oprel ju nech sa motor zahreje no asi po dvoch minútach plynulého chodu zdochol akoby došlo palivo, pritom bol plný karbec, keĎ som ju zas roztlačil znovu šla a po chvíli sama zdochla.... Elektrika je prekontrolovaná X krát :X
[Maek]
(14.4.2017 18:12:50)
Udělal bych zkoušku, slepil prázdný kartery k sobě v oblasti klikový hřídele, nalil bych tam vodu a ohřál bych je.
[Klouzec]
(14.4.2017 17:02:12)
a nezaměnovat olej z převodovky za brutálně bohatou směs, která vyplavuje z výfuku léty usedlý mastný howna. hladina půlovákovky tak, že po stlačení plováčku lízá benzín hranu plováčku, ne plech pro opírání plíšku ventilku a už vůbec si plováček nesmí připadat jak potápěč... a taky nesmí být v sání myší hnízdo :-)
[krf]
(14.4.2017 16:43:50)
znamej se setkal s prdlým kártrem... jakmile se motor aspon trošku zahřál, puklina se zvětšila a motor chlastal olej jak já pivo.
z osobní zkušenosti je u fekálu celkem jedno, jestli tam dáš čtvrtku ze školy, silikon, hajzlák se silikonem nebo originál papír :-) na nepřesnost už je z výroby, maximalne to začne zvracet olej na stojánek nebo padat trojka...
[krf]
(14.4.2017 16:40:57)
decka oleje v klikovce? to se tam skoro ani nevejde, když si vezmu, že to je dvojnásobek zdvihového objemu. A taky to by byla nezanedbatelná část olejové náplně. Do fíka se vejde něco kolem půl litru. Kolik tam leješ oleje? Když se dává silnější těsnění, měla by se dle toho taky vymazit převodovka. Obecně se papír + silikon nedoporučuje. Zásadní otázka je, kudy se tam olej dostává. Nejsou třeba vydřené čepy na klice, nebo vůle v ložiskách?
Poměr beznín olej je malý, pod 1:30 bych nešel, pokud nejde jen o vyzkoušení. Svíčka je zklepnutá na 0,4mm mezi kontakty?
[maspe]
(14.4.2017 12:34:54)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17