Příspěvků: 29, poslední: 2.8.2020 10:31:1564350.Elektro
Ahoj,
máte někdo zkušenost s tím, že regulátor od AEV nedobíjí a klasické vibrační relé ano?
Vibrační relé napětí na baterce 7,3V při mírném zvýšení otáček. AEV se světly 6V, bez světel 6,3V (při max. otáčkách).
Dynamo kontrolováno dle zde uvedeného návodu- proměření statoru a rotoru (ok), připojení žárovky (spojení uhlíku se statorem, stator se žárovkou- rozsvítí se).
Regulátor AEV se nám z reklamace vrátil jako funkční.
U původního regulátoru zůstával viset zpětný spínač, můžu nahradit diodou a jezdit, ale když už jsem koupil nové, tak ať funguje...
Kontrolka dobíjení 6V/2W.
Elektrika nová, jsem ochoten připustit nějakou chybu, ale bylo několikrát kontrolováno.
Fotky zapojení: https://drive.google.com/open?id=0B5HK0zveoAZpSk91RDRjOXgyLVk
Problémy máme již od koupě před rokem. Při prvním nastartování kontrolka zhasla, vše ok. Po 30km problém při rozsvícených světlech. Pak cca 500km naježděno s parkovačkou, s ní kontrolka nejdříve zhasínala, ke konci jen pohasne při max. otáčkách.
Díky za odpovědi
Tak doplňuji, ať je to tady kompletní. Problém byl v uhlíku. Vodič v něm měl vůli a AEV to nepřebralo. S vibračním relé dobíjelo a najeto dalších hromadu kilometrů. Pak se tahle závada pořádně projevila a vodič jsem z uhlíku vytáhnul. Pak už bylo jasno. Bohužel na začátku tohoto problému tam ten drát pořád tak nějak držel a nebylo to poznat.
[adas]
(2.8.2020 10:31:15)
To je bída. Potřebuješ se dostat na napětí se světly při nabité baterce (vybitá baterka napětí sráží) na cca. 7,2 V.
[Ota]
(26.4.2017 14:00:03)
Poslední info s regulátorem AEV, než ho vymontuji. Napětí před nastartováním 6,2 V. Bez světel 6,8 V (takže nějak dobíjí) se světly 5,9 V. S plným buzením se světly se dostanu přes sedm.
[adas]
(24.4.2017 21:04:37)
Test se žárovkou a plným buzením jsem teď opakoval, spálil jsem ji skoro okamžitě. Namontováno vibrační relé, stále dobíjí. Pak znovu namontováno AEV a nejde, teď když jsem přikostřil M, tak napětí vzrostlo jen nepatrně. Když jsem M několikrát přikostřil a odpojil a pak držel, tak napětí rostlo až na nějakých 7,3 V a pak se přetavila 15 A pojistka. Na baterce bylo před nastartováním 5,9 V (předpokládám, že to pro funkci relé stačí). Spoje týkající se dobíjení několikrát čištěny a přetaženy, vodičen nové. Opravím původní relé a budu jezdit, třeba je tam závada a projeví se později i u vibračního relé. Věřím tomu, že relé AEV je v pořádku.
[adas]
(22.4.2017 15:32:25)
Ota: zkoušku se žárovkou, kterou popisuješ jsme dělali a výsledek byl kladný. Komutátor byl čištěný. Ještě jednou se zaměřím na zapojení. Musí to být nějaká pitomost. Díky
[adas]
(21.4.2017 13:42:23)
Spíš bys měl měřit napětí přímo na živým uhlíku proti kostře při ukostřeným M drátu. Tím pádem by bylo dynamo neustále naplno buzeno. Ještě lepší je provést zátěžový test dynama, kdy na živý uhlík (při ukostřeným drátu buzení M) připojíš žárovku z hlavního světlometu. Ta musí při lehce zvýšených otáčkách svítit plným jasem. Nesmíš otáčky ale moc zvýšit, jinak se spálí, protože moc stoupne napětí. Je ale divný, že s mechanickým relátkem ti ot fungovbalo. Máš to oravdu dobře zapojený? Neuvolnil se ti někde nějakej drát? Uhlíky jsou OK a dobře seděj? Je čistej komutátor včetně spár mezi jeho lamelalmi?
[Ota]
(21.4.2017 7:46:52)
Ukostřením M napětí nevztrostlo, přitom jsem měl všechny kostry pod jedním šroubem (kostra regulátoru, dynama, záporný pól baterie). Všechny kostry ozčištěné, prostříkané, utažené. Preventivně jsem i znovu očistil připojení vinutí na statoru. Kontrolka bez světel jen částečně pohasne. Je divný, že s mechanickým regulátorem to funguje (zkoušeno před týdnem). Když jsem odpojil M a měřil na něm napětí proti kostře, tak tam bylo 0,9 V, to mi přijde jako hloupost. Myslím, že by tam mělo být 6 V, když není uzavřený obvod, tak by neměly být úbytky napětí na žárovce a budícím vinutí ne? Teď se tomu bohužel nemůžu věnovat. Díky všem za tipy, až to odhalím, tak to sem snad napíšu.
[adas]
(20.4.2017 22:11:39)
Ukostřením M napětí nevztrostlo, přitom jsem měl všechny kostry pod jedním šroubem (kostra regulátoru, dynama, záporný pól baterie). Všechny kostry ozčištěné, prostříkané, utažené. Preventivně jsem i znovu očistil připojení vinutí na statoru. Kontrolka bez světel jen částečně pohasne. Je divný, že s mechanickým regulátorem to funguje (zkoušeno před týdnem). Když jsem odpojil M a měřil na něm napětí proti kostře, tak tam bylo 0,9 V, to mi přijde jako hloupost. Myslím, že by tam mělo být 6 V, když není uzavřený obvod, tak by neměly být úbytky napětí na žárovce a budícím vinutí ne? Teď se tomu bohužel nemůžu věnovat. Díky všem za tipy, až to odhalím, tak to sem snad napíšu.
[adas]
(20.4.2017 19:10:03)
Chtěl bych Milanovi (OHC) poděkovat za vysvětlení a návod jak si eventuálně poradit při vybité baterce.
[skvarek]
(19.4.2017 12:44:28)
Milan(OHC): protože rejže se strkají do servisu. Jawu do servisu nikdo nechce dát, protože vzhledem k ceně a relativní jednoduchosti stroje by to bylo drahé a přeci to nemůže být tak složité. Jenže každá věc chce svůj fortel. U té rejže občas panuje strach a tabu i když dle japonského manuálu může ledasco udělat i pologramotný lidoop neb tam je popsaný každý šroubek, konektor, drát.
[maspe]
(19.4.2017 11:16:43)
Kdo má strach o baterku, má si pořídit vape. A i tam se může třeba podělat snímač. Nic není bez alespoň mírného rizika. Přecejen s novými poznatky, s kvalitnější technologií se dá péče o motorku zjednodušit. Ovšm ne eliminovat. Ale pokud se člověk trošku stará a neodrbává alespoň základní údržbu, nemá se čeho bát.
[longr]
(19.4.2017 9:30:18)
Od toho je tam právě regulátor AEV, aby při funkčním dynamu k úplnému vybití baterky nedošlo. Pokud by k tomu z jakéhokoliv jiného důvodu snad došlo a nešlo roztlačit motorku přímo z dynama, tak se vezme kousek drátu a propojí se svorka M regulátoru s kostrou - uzemní se druhý vývod budícího vinutí a tím je dynamo plně buzené. Chvíli se to tak nechá než dynamo baterku částečně dobije a pak se propojka odstraní a obnoví se standardní funkce. Jinak jen na okraj.Proč řeší takové problémy s baterkama, možnost jízdy bez baterky apod. jen majitelé Jaw? Majitelé "rejží" apod. při kolapsu baterky jsou úplně v háji a zatím jsem nikde neviděl, že by byla plná fóra dotazů a řešení tohoto problému.
[Milan(OHC)]
(19.4.2017 8:32:34)
Výhledově o tom AEV taky uvažuju - mám klasiku relé na dynamu a zatím to dobijí. Mám jedno náhradní komplet zapalování kde to relé nefachá a tak buď nechat opravit a nebo tam dát to AEV. Někde (možná i zde) jsem se ale dočetl že pokud tam je AEV a vybije se baterka tak mašina nejde roztlačit ?? Pokud je to pravda tak to považuju za dost velký mínus a jak to potom teda někde na cestě řešit ?
[skvarek]
(19.4.2017 7:08:55)
U AEV je opravdu důležité dobré ukostření, právě jsem rozjel 475 s AEV a jsem max spokojený, asi překopu i 353. Dával jsem taky poprve komplet novou eletriku s extra kostrou navíc.
[ventil]
(18.4.2017 20:18:50)
Dobře, prověřím kostru. Jen si nedokážu představit, že by nerezový plech nepřeváděl. Děkuji
[adas]
(18.4.2017 15:27:53)
Tak přesně tohle mi AEV dělalo při jeho špatném ukostření.
[jenik250]
(18.4.2017 14:08:45)
Nic neodpojuj a vezmi kousek vodiče, kterým spoj svorku M s místem, kde máš připojenou kostru regulátoru - vodič s očkem. Na svorce D/61 resp. B/51 se pak musí zvýšit napětí. Pokud se tak nestane, tak máš špatnou kostru regulátoru. Pokud se týká kontroly regulátorů v AEV, tak vím, že jsou mimo jiné testy prováděny i na dynamech, tak bych zatím vycházel z toho, že regulátor je po jejich kontrole opravdu funkční.
[Milan(OHC)]
(18.4.2017 8:56:36)
Ota: kostra by měla být ok. Kostra relátka je chycená pod jeho uchycovací šroub, celé je to k nerezovému držáku, který je chycený šroubem do kastlíku... Všechno mi to směřuje na vrácení původního relé, ale chtěl jsem zlepšit užitné vlastnosti motorky. Teď tom mám hromadu času měření a sedm stovek zatím k ničemu.
[adas]
(18.4.2017 8:51:44)
Máš obal toho relátka dobře ukostřenej? Pokud ne, mohlo by to být příčinou tvýho problému. Na druhou stranu stejně musí bejt ukostřenej i obal vibračního relé, takže to by ti haprovalo i tam. Každopádně to vibrační relé ti dobíjí výborně, tak v případě neúspěchu s tím elektronickým tam vrať to původní a jen si zkontroluj a popř. seřiď mechanické nastavení zpětnýho spínače, aby ti neváznul.
[Ota]
(18.4.2017 7:56:25)
487 už má 75w pokud se nepletu
[Klouzec]
(17.4.2017 21:25:03)
50W dynamo se dělalo s odporem i bez odporu na statoru.
[maspe]
(17.4.2017 20:37:38)
jano: pokud vím, tak 75 W dynamo nemá odpor v dynamu, ale v regulátoru. V dynamu je odpor u slabších verzí 45, 55 W? Stator jsem měl sundanej a odpor tam na 90 % nebyl, ještě jednou prověřím.
[adas]
(17.4.2017 17:00:23)
A odpojil si (prerusil) odpor na cievke v dyname?
ten pri aev zapojeny nema byt
pri klasickom reg. ano
[jano]
(17.4.2017 16:19:49)
Hledej chybu v relé. Už jsem se s tím setkal že svatý AEV prostě neáevovalo...
[Klouzec]
(17.4.2017 14:29:51)
Má to zapojený asi dobře - B - jde na Baterii na + pól, M ze statoru na M od relé, D ze statoru na D od relé a jeden jde na kontrolku dobíjení do masky. Je to tam i napsaný na tý hnusný nálepce z izolepy na koberce nebo co to je 61
[Klouzec]
(17.4.2017 14:28:24)
Máš to správně nabuzený ? Předpokládám že to původní bylo buzený na (-) na kostru tak tohle taky musí být. Ale pokud magneton jde a tohle ne, tak je buď špatný nebo špatně nabuzený.
[Klouzec]
(17.4.2017 11:34:29)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17