Příspěvků: 17, poslední: 27.4.2017 9:31:3264371.Veteráni
Zdravim veteranisti.
Prosim o Vase vyjadrenie (Odborne skusenosti). Ked nastavujete odtrh, tak postupujete podla ktoreho bodu?
1)Piest v HU (tak ako piše Dočkal). Nastavi sa 0,4mm a ked sa pohybuje piest dalej, odtrh sa moze zvacsit aj na 0,5mm (0,6mm).
2)Odtrh sa nastavuje pri najvyssom bode vačky, t.j. kde je najvacsia vzdialenost medzi kontaktami (pritom piest nemusi byt v HU).
Prosim Matisa aj o jeho nazor. Vopred vdaka za Vase reakcie.
fk-Znovu som si precital Dočkala.Na strane 158 kapitola 8.Serizeni predstihu sa o.i. pise ... sa nastaví správny predstih. Je to nejětší vzdálenost mezi pevným kontaktem přerušovače a kontaktem raménka přerušovače, když je raménko vačkou nejvíce zvednuto. ...píst je v HU, nebo neco málo za ní.(Dočkal Seřizování a opravy motocyklu JAWA, r.v. 1971. Inak dik a tiez aj Otovi a dalsim kolegom za Vase nazory.
P.S. Dockal podporuje bod č.2). V zadani som ho omylom dal k č.1.
[MV]
(27.4.2017 9:31:32)
Správně by nejvyšší místo vačky mělo odpovídat pístu v HÚ. Protože ale za léta provozu bývá vačka opotřebená a tím pádem premisa uvedená v předchozí větě neplatí, je lepší nastavit odtrh v max. místě zdvihu vačky, a to z toho důvodu, co píše Maspe.
[Ota]
(26.4.2017 12:53:44)
MV: Jak to nastavit ti napsal Mates, a důvod proč to tak nastavit napsal maspe.
Nyní se již také přikláním k názoru jawa.velorex, že Vencu_n je třeba ignorovat (pokaždé když ho vezmu za slovo, tak mu dojdou rozumy).
[fk]
(25.4.2017 0:07:09)
Jo, návod je kdejakým manuálu od výrobce vozidla.
Posunu píst do horní úvrati, nastavím odtrh 0,4 mm.
Změřím předstih, případnou korekci provedu otočením statoru (u alternátoru) nebo destičky s kladívky (u dynama).
Nač vymýšlet blbosti, když tento postup funguje...???
[Venca_n]
(24.4.2017 18:17:25)
Doporučuji Vencu-n IGNOROVAT. Všichni jsme pro něj typický motorkáři, kteří nic nevědí. Jen on je ten nejchytřejší, ale nikdy nic kloudnýho neporadí a jen každého uráží :(
[jawa.velorex]
(24.4.2017 15:18:39)
"Nic se nebije.
Návod je v kdejakým manuálu. [Venca_n] (23.4.2017 21:50:01)"
Venco, když se nic nebije, tak v JAKÉM manuálu je uvedeno seřizování při nejvyšším bodě vačky ???
[fk]
(24.4.2017 13:43:04)
I když jakože nevím co je odtrh tak logichy v HÚ nemůže být max. odtrh protože vačka už kousek přejela .Nejvyšší odtrh podle vačky
Machři před 30 lety když jsem k nim dojel s tím že to nejede tak podle zvuku se v tom nějako povrtali a ono to pak jelo podstatně líp..byli to chlapi co dělali závodní motory na škodovky
[nunici]
(24.4.2017 9:05:27)
MV:
Nic se nebije.
Návod je v kdejakým manuálu.
[Venca_n]
(23.4.2017 21:50:01)
Pucfol- dik za link. Pozrel som si vsetky ponuky v nom. A presne aj v Tvojej ponuke su prezentovane oba nazory - bod 1) a aj bod 2). A sme na zaciatku. Mozno som zbytocne velky detailista, ale prave pre rozdielne udaje v "Návodoch" som zalozil toto tema. A vacku som mal origo kupenu este pred 40rokmi (tolko s mensimi prestavkami jazdim na Jawe 350/360). Ked som dal piest do HU, nebol tam max. odtrh. A tak som chcel zistit, kde je vlastne pravda. Alebo je zakazane sa pytat?
[MV]
(23.4.2017 21:20:18)
Mě by zajímalo, co je na tom za vědu. Jednou jsem si přečetl jak se to dělá a od té doby jsem hledal jen hodnoty pro ten či onen stroj. Vždy všechno běželo normálně na první nastavení.
[Jer250]
(23.4.2017 18:13:09)
Venca-prave som si chcel overit, k čomu sa priklana vacsina, resp. "odbornici". Niektori preferuju bod 1), niektori zasa bod 2).Pritom som zistil, ze tieto dva nazory sa biju. Ked je piest v HU, nemusi byt zakonite max. odtrh. A propo. Na otazku sa neodpoveda otazkou...
[MV]
(23.4.2017 14:21:00)
pokud s tím jde nastavit předstih (nastavení max zdvihu), tak pak zapalování přestává stíhat ve vyšších otáčkách, než s nastavením v HU -jelikož se zvýší doba sycení cívky a kladívko se rychleji vrací, protože nejde do tak vysokého zdvihu.
[maspe]
(23.4.2017 9:23:14)
Nastavuju v horní úvrati. Nemám důvod nastavovat jinde. U pionýra je to podstatný rozdíl. U něj bys to s nastavováním v největším zdvihu neseřídil. U velkých Jaw je to nepodstatný rozdíl.
[Honza (Js)]
(22.4.2017 21:57:29)
A proč to dělat jinak, než normálně?
[Venca_n]
(22.4.2017 21:15:52)
Maspe-vdaka za Tvoj nazor. Dovolim si tiez citovat kolegu Matesa z r. 2009. Citujem:
"pořád dokola:) otočíš motorem jednou dokola a v nejvyžším zdvihu kladívka(nikoliv pístu) nastavíš 0,4 - 0,5 mm , pak zapneš klíček a vyjedeš s pístem nahoru, jakmile ti skočí jiskra , tak píst musí vyjet ještě o 3 - 3,5 mm nahoru , motor se točí doprava tak stim nekrut na druhou stranu. [Mates] (22.6.2009 13:28:53)"
[MV]
(22.4.2017 20:20:40)
osobně nastavuju odtrh v nejvyšším zdvihu, pokud s tím jde nastavit předstih.
[maspe]
(22.4.2017 20:03:35)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17