Příspěvků: 15, poslední: 29.5.2017 7:34:3264545.Veteráni
Zdravím pánové, jaký je rozdíl ve strojku na 120 km/h a 140 km/h?
[Petan69] > uz jsem to dlouho neresil, ale mezi pacidlo a cifernik jsem si daval silnejsi papir, aby se cifernik neodrbal.
[gargamel] > tyhle budiky jsou v principu vsechny stejny, pocita se s jednou otackou nahonu tachometru na ujety 1 metr jizdy => diky tomu muzes mit stejne pocitadlo vsude a nastavenim zkrutne pruziny si pak doladis jen spravnou stupnici. Ty ruzne prevody v motoru jen slouzi k tomu, aby nahon se nahon tachometru co nejbliz priblizil te normovane 1ot/1m, i kdyz mas ruzny sekundarni kolecka a ruznou velikost kol pri stejnem bloku motoru a prevodovce.
[monty] > samosebou at si kazdy jezdi s cim chce, na stranu druhou presne takhle vznikaji ty famy ve smyslu perak 250 jedouci 130 a tak podobne. Ale souhlasim s tim, ze laboraci se sekundarnim koleckem se to spolehlive rozhasi, i kdyby to bylo nastaveny absolutne presne. To ovsem nic nemeni na tom, ze dorovnavat to pouze presazenim rucky na hridelce (a tedy predpetim pruziny, nikoliv jeji tuhosti) je spatne a osveta v tomhle je - s ohledem na prispevky - vcelku nutna. Neni snad nic horsiho, nez kdyz nekdo v dobre vire dela neco spatne - proste jen proto, ze je presvedceny, ze prave takhle je to spravne.
[Sim]
(29.5.2017 7:34:32)
A neurčuje prevod 90,110,120,140... náhodou kombinácia ozubené kolečko z predlohy s vývodovým kolčkom sekundáru? Mám za to, že strojčeky samotného tacho majú všetky tacho od kývačky rovnaké a predpružením ručičky zmením ukazateľ voči ciferníku o -10~-15km/h.
Ručičku dávam osobne dole s klasickou jedálenskou vidličkou, zatiaľ sa to podarilo vždy bez ujmy.
[gargamel]
(27.5.2017 11:19:15)
ED- pokud měníš 120 na 140, o kolik to může ukazovat špatně? Sice teoreticky má SIM samozřejmě pravdu,ale v praxi přece 3% na budíku Kývačky neodečteš.
Navíc - kdekdo má kdejaký kolečko sekundární, a tím si změní převod ze zadního kola na tachec klidně o 20% proti originálu.24x
[monty]
(26.5.2017 22:26:30)
Sim má dle mého pravdu.. Taky jsem se při přestavování pružinky lhalo. Nahoře, nebo dole...
[ED250]
(26.5.2017 22:00:27)
Petan 69: Tak můžeš i opatrně kleštičkama, ale nesmíš přitom ohnoit osičku rafičky.
[Ota]
(26.5.2017 18:46:48)
Ahoj, zajímavé téma, já bych se chtěl optat na způsob sundání ručičky. Páčením přes ciferník se bojím odření dílů... existuje nějaký stahováček?
[Petan69]
(25.5.2017 17:12:48)
Sim: Ok díky, myslím, že mi to už je jasný. Teď otázka čím nastavujete tu pružinku šroubkem s kontramatkou na hřídeli co je na kjonci ručička?
[Sukin]
(25.5.2017 11:25:58)
[Sukin] > udelej si graf, na x dej rychlost, na y vychylku rucky.
Tuhosti pruziny menis sklon funkce.
Predpetim pruziny (= jina pozice rucky na hrideli) posouvas stejne sklonenou funkci nahoru a dolu.
Takze pokud mas budik nastaveny na stupnici 120 a chtel bys ho pouze zmenou predpeti predelat na 140, povede se ti to jen pro jednu konkretni rychlost, pri ostatnich to bude kecat.
[Sim]
(25.5.2017 10:58:19)
Nie som si istý, či sa to dá len napružením, t.j. posunutím ručičky. Ten priebeh výchylky (uhol výchylky, alebo krok) ručičky je pri tacho 120 km/h, 140 km/h príp. 160 km/h pri zmene napr. o 10 km/h stále iný. Napružením (posunutím) ručičky pred 0 km/h len posunieš bod začatia merania tacho.
Myslím si, že strunka na rozdielnych tacho má rozdidielnu dĺžku (počet závitov) a tým rozdielny priebeh výchylky vzhľadom na rýchlosť. Predpokladám, že 120 km/h tacho má strunku s najväčším počtom závitov (najdlhšiu) a 160 km/ najkratšiu, takže teoreticky by sa dal z tacho 120 km/h urobiť 140 albo 160 km/h skrátením strunky.
Druhá možnosť je zmena intenzity magnetického poľa. Každý tacho má pod magnetom podložku ktorá vymedzuje výšku zasunutia magnetu do plechového kalíšku s oskou ručičky a tým aj intenzitu mag. poľa (čím viac je to zasunuté, tým je magnetické pole pôsobiace na ručičku väčšie, tzn. pri rovnakých otáčkach bowdenu väčšia výchylka). Ale myslím si, že takto to nastavované nebolo, jednoduchšie je skrátiť pružinku pri tachometroch na väčšiu rýchlosť.
Momentálne sa s tým zabávam na svojej moto, takže ma to dosť zaujíma....
[robinez]
(25.5.2017 9:36:00)
Měl jsem za to že to předpětí pro tacho do 140 jde vyřešit přesazením ručky?
[Sukin]
(25.5.2017 7:07:37)
klick: docílíš toho, že pružina klade větší nebo menší odpor ručičce. Těleso ručičky je od bowdenu odděleno jakousi magnetickou spojkou. Ale jiné je měřítko ciferníku (120 vs 140 km/h), takže ciferníky do 120 km/h mají volnější pružinku. Rychlost otáčení bowdenu je stejná, ale ciferník 120 km/h tachometru má třeba šedesátku přesně na 12 hodinách, kdežto ciferník do 140 tam už má 70 km/h...
[Jer250]
(25.5.2017 0:36:30)
[monty], [Krizoň IV.] já vim, že je to hodinářská práce, ale tím povolením pružiny, nebo utažením docílím přesněji čeho? Např. utažením snížím na tachu rychlost?
Předem dík :)
[klick]
(24.5.2017 23:15:00)
co sedí je mechanismus počítání kilometrů.... ale ze starých tachometrů se vyplatí vypreparovat bronzové nebo hliníkové soukolí :-) ty plastový se sice neojedou, ale prasknou :c) mě zásoba došla .-(
[krf]
(24.5.2017 20:28:52)
přesně tak
[monty]
(24.5.2017 16:00:32)
Monty to potvrdi s jistotou, ale mam za to ze zadny, lisi se akorat napruzenim pruziny co drzi rucicku.
[Krizoň IV.]
(24.5.2017 10:42:55)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,297 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17