Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Tekoucí nádrž [Libor-TR](1.6.2017 7:48:05)
Příspěvků: 4, poslední: 2.6.2017 8:00:3964585.Veteráni
Ahoj vespolek,

potřebuji vyřešit problém s tekoucí kejvačkovou nádrží. Nádrž teče u levého zadního úchytu - nejspíše přímo v jeho sváru nebo ve švu, nejde přesně poznat. Nádrž začala téct po vyčištění po cca 25 leté odstávce s cca 2-3 litry "benzínu". Předpokládám, že ten humus, co byl vevnitř ji utěsňoval a po vyčištění teď teče.

Nejjednoduší by bylo dát nádrž jinou, ale motorka je u majitele od novoty a priorita je zachovat vše původní.

Zapatlání tekutým kovem po venku asi nepřipadá v úvahu, protože není možný přímo určit místo odkud to teče, takže mě napadá zkusit nádrž něčím vylít zevnitř (epoxid, kaučuk).
Nikdy jsem to nedělal a radši než se to na tomhle konkrétním kusu učit, bych nádrž svěřil někomu, kdo ví co a jak.
Jsem z Třebíče, nevíte o někom v okolí, kdo by to byl schopný udělat?
Případně vítám jakékoliv návrhy na řešení.
Dulezity je si rict, jestli je to poskozeni kvuli silovymu namahani, nebo to vzniklo z jinyho duvodu.
Sam jsem mel prosakujici kalifackou nadrz, teklo to v miste bodovyho svaru, kterym jsou pripevneny ramecky drzici bocni gumy. Zapatlani tekutym kovem (zevnitr) pomohlo.
Pak mi na Piwe nejakej "benzin" prozral v Rumunsku do nadrze tri dirky ... na miste oprava karosarskym tmelem, doma pak vybrouseni a zamatlani tekutym kovem, - je to funkcni dodneska.
Zazil jsem i spatne umistenou indukcku pod nadrzi, kde zbytecne dlouhej sroub proklepal do nadrze dirku ... tady by taky tekutej kov pomoh.
Ale kde nepomuze, jsou ruzny praskliny v okoli uchytu, ono se to nezda, ale ta nadrz vazi i s palivem kolem dvaceti kilo (a to neuvazuju tankvak, pripadne nejaky krouceni ramu motorky pod nadrzi), takze je to hodne namahany misto. Takze takovy praskliny nejlip zavarit, v horsim pripade zaletovat.
[Sim] (2.6.2017 8:00:39)
Prasklinu vylití sice na chvilku může zalepit, ale vibracema se to trhne znova a opravovat už vylitou nádrž je mnohem větší drbačka než nevylitou. Ideální zapájet to (mosaz, stříbro) nebo to zmíněné COčko. Cín je problém, sám to neudrží, musel by se plátovat (přiletovat přes prasklinu kus plechu) a to si nedovedu nějak představit, jak by to asi vypadalo. ;) [Verdom] (2.6.2017 7:46:14)
Pokud je tam prasklina, tak to i po vylití může prasknout víc a dál. Lépe je to zalít aspoň cínem, mosazí nebo stříbropájkou. Zvlášť u úchytu, kde je to namáháno. [longr] (1.6.2017 23:02:46)
Moje nádrž tekla pod držákem kterej se trochu uškubnul a vzal s sebou i plech pod ním. Jednalo se o horní úchyt kejvový nádrže. Fortunou jsem odbrousil zbývající svar na držáku, nalil do nádrže trochu benálu a tím poškozeným místem položil nádrž na hadr a na něm papírovej ubrousek. Tak jsem si našel přesný místo kde to teče. Nádrž vyplách několikrát jarovou vodou a naplněnou nádrž vodou v poškozeným místě zavařil COčkem. Pak ještě dovařil odbroušenej držák a nakonec nechal nádrž vylejt epoxidem u Jawarmaniaka, bo jsem se s tim nechtěl drbat. To vylití už ale bylo jen tak pro sichr. Oprava už drží několik let. [Zbýňa] (1.6.2017 22:41:59)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,375 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17