Příspěvků: 9, poslední: 5.6.2017 13:58:1364592.Informace
Jsem zoufalý. Dávám si bacha, abych při montáži dodržoval všechny utahovací momenty ze servisního manuálu. Dělal jsem si ventilové vůle a ztrhnul jsem přesto celkem 2 závity... jeden závit který drží víko od hlavy válce. Měl na sobě napsáno 14 N.m, a šup, byl stržený. Utěšoval jsem se, že to už musel načnout někdo předemnou, protože ten závit je vyřezaný v ocelovém dílu. Pak jsem si měnil rozetu na zadním kole. Každý šroub, co jí drží, má mít 60 N.m moment. Nastavil jsem si schválně na klíčei 55 N.m, protože jsem si řekl, že jsou to už starší šrouby, no a pro jistotu jsem tam dal kapku loctite nejnižší pevnosti. No a jeden šroub se prostě urval.
Tak já už fakt nevím co mám dělat, vždyť to je přece průser, když se člověk nemůže ani spolehnout na utahovací momenty v servisním manuálu.
Momentový klíč nemám žádný starý krám, je značky Tona a používá se svátečně, je jako nový.
Co s tím vším?
EDIT: "Měl na sobě napsáno 14 N.m" je myšleno jakožto v servisním manuálu.
Celkovou škodu odhaduju tak na 2000,- kvůli šroubům, co se prostě urvaly. Jo a jedná se o Suzuki V-Strom.
takhle jsem si nabeh u vacek na XTZ. M6 s predepsanym momentem 40Nm. Bylo mi to divny, ale ty srouby byly taky pekne drahy, tak treba neco extra. Znicil jsem vacku, pak jsem manual zahodil a momentakem utahuju jen hlavu.
[Davy_]
(5.6.2017 13:58:13)
Krom hlavy kde si hlidam Nm, nebo spis teda fp - utahuju vsechno po nemecku - gutentajt - proste aby to drzelo a abych to neurval.
Taky rozdil jestli je to nasucho nebo je zavit namazanej. Jedinej manual kterej jsem kdy videl co uvadel hodnoty pro mazanej a nemazanej zavit byl od Novak Adapters kdyz jsem pasoval np435 za AMC 258 motor.
Klidne je mozny zes to urval kvuli tomu loctite kterej ti to primazal.
Jo a hovorice o minciri, taky jsem uz utahoval na electronickej mincir, kdyz nebylo nic jinyho - jako treba pound inch wrench - po ruce.
[70CB750]
(5.6.2017 2:55:36)
Tak zjistil jsem, ke je zakopaný pes. To ten předepsaný utahovací moment na rozetu je chybný, řešilo se to na Internetu. Pro srovnání, jedná se o závit M10 a závit té samé funkce u Hondy Horneta je M12 a má se utahovat jen na 42N.m. Tak možná přecejen momenťák bude ok, seženu si mincíř a přeměřím ho.
[Jirka90]
(4.6.2017 19:59:56)
krf: Ano, toto je nejjednodušší způsob testace, který funguje. Jinak jsem počítal únosnost závitů při použitém materiálu a u některých spojení byl kolikrát předepsaný moment, který přesahoval při bežné bezpečnosti únosnost. Takže mnohem lepší je použít rozumné utažení a zajištění závitu lepidlem k tomu určeným (výrobců a typů je mraky).
[Verdom]
(4.6.2017 18:49:55)
značka klíče není rozhodující, rozhodující je kalibrace a samozřejmě zdravý rozum...i v manuálech jsou mnohdy kraviny - víko ventilů, aniž bych viděl motor a moment 14 N.m mi řve v hlavě alarm, že je to moc a je to divné...ano taky mám veterána, kde je takto víko poškozeno, protože někdo utáh moment počkal a pak to dorval..
[mais]
(4.6.2017 16:19:19)
momentový klíč vyzkoušenti lze snad tak, vezme se metrová trubka, nasadí na momentak a na konec pověsi 5kg brambor a máš 50nm
[krf]
(4.6.2017 9:04:13)
Rozdíl ceny momenťáku obyč a zkalibrovaného byl 4000, teď jsem ho kupoval, ale ten velkej na 200Nm, tak snad ty šrouby (M16) nestrhnu...
[grošák]
(4.6.2017 0:26:27)
Klid, do motoru půjde dát helicoil a do rozety natočit vyrobená vložka, to nebude neopravitelný.
[grošák]
(4.6.2017 0:23:25)
Buď ty závity byly opravdu načaté nebo máš vadný momenťák-Tona se dělá v Číně, ne? Pokud nemáš protokol z metrologického ústavu nebo alespoň orientačně ověřeno pomocí mincíře, tak to může dotahovat podle nálady...
Já bych začal buď porovnáním s jiným momenťákem nebo alespoň tím mincířem...
[jaw250]
(3.6.2017 22:58:49)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,297 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 4:00:17