Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Barva válec [jawačezet](14.6.2017 18:55:17)
Příspěvků: 14, poslední: 19.6.2017 7:15:5464651.Barvy a lakování
Zdravím,

jakou používáte barvu na válec, aby byl černý a lesklý ? Donedávna jsem používal barvu na krby a válec byl matný. Díky.
Ta barva na tabule je matná a tuším dokonce olejovka :). Je fakt že v době své slávy se s tím stříkalo na autě i mašině kde co když se to ředilo nitrem - povrch krásně matný ale prach s toho dostat děs :). Měl jsem s tím kdysi udělanou střechu na Škoda 100 - takový ty kapky kdy to imitovalo koženkovou střechu :) - holt móda. Na válec jsem použil (po opískování) černej lesklej Color spray (dostupný v práci) a je to tam 6 let - neloupe se a lesk to má. [skvarek] (19.6.2017 7:15:54)
Vím, že dříve se tu hojně doporučovala na nátěr válce barva na školní tabule. [Ota] (18.6.2017 21:31:00)
Já na všechno už léta používám černou barvu na motory od MOTIPU.
Má to takovou zvláštní konzistenci, ale po vypálení teplem to pěkně ztvrdne.
Otestovano na kolenou na Rejži, na výfukových svodech a turbu u auta.
[Ondrero] (16.6.2017 22:56:01)
sam559: podle mě se válce lakovaly před obrobením funkčních ploch, alespoň podle fungl nového válce na ČZ 487 co mám doma - dosedací plochy ke karterům a k hlavě jsou čistě obrobeny a přitom barva dosahuje až k hranám těchto ploch s jednolitým ostrým přechodem, kterého sotva mohlo být dosaženo jinak než obráběním až po lakování. Stejný postup zmiňuje i p. Hošťálek v knížce o mopedech v kapitole "litinový válec". [T. A. Jawettsson] (16.6.2017 9:05:13)
Máčením určitě nee, barvení je poslední operace a určitě by se v seriovce nikdo nesral se zaslepováním děr nebo čištěním... Stříkali to pistolema, to vysvětluje tu lišku hluboko v žebrech. Kapky jsou na těch žebrech tu a tam vidět, trochu jim to teklo. Jinak na válce používám po opískování hned vrchní černou syntetiku, trochu víc naředěnou a 2 nátěry. Výsledkem je lesklý trvanlivý povrch. Jo prach na tom je vidět dobře, no.. [sam559] (16.6.2017 7:51:16)
Otázka je, jaký by měl být výsledek. Měl jsem na zetce dva válce v komaxitu - jeden byl i po letech naprosto ok (umřel na vyskočenou segerovku a byl to už osmý výbrus, takže šel do šmelcu), na druhém se po čase začaly dělat jemné bublinky (zřejmě nějaký technologický šlendrián). Jinak origo povrchová úprava válců (tedy alespoň na hranaté zetky) byla černou nepříliš lesklou barvou nanášenou zřejmě máčením, takže barva místy na okrajích žeber tvoří kapky a naopak v hloubce mezi žebry jsou snad všechny válce co mi prošly rukama zrzavé jak liška, asi to holt dělali ve spěchu :)
Krizoň IV.: relativně tlustá vrstva komaxitu skutečně ničemu nevadí, ověřeno v mém případě desetitisíci kilometrů.
[T. A. Jawettsson] (16.6.2017 7:19:15)
LK: taky dávám syntetiku [Zbýňa] (15.6.2017 20:20:21)
Ještě doplním, že jsem to polejval airbrush-kou, kterou lze nanést fakt tenkou vrstvu. [LK] (15.6.2017 16:59:16)
Poslední dva válce (čz 450) jsem po opískování poprášil hodně naředěnou antikorozní základovkou, na to jsem dal slabou vrstvu obyč syntetiky a výsledek je zatím nejpovedenější ze všecho co jsem zkoušel... Aktuálně už mám další válce (původně natřené hnusnou silikonovou vypalovačkou) opět na pískování a opět je dám do syntetiky.
Ale je fakt, že na tom jednom válci mám zatím najeto jen cca 500km, takže to ještě nemám stoprocentně ověřeno, ale zatím se to jeví beze změny.
[LK] (15.6.2017 16:56:38)
chlup: Vim ze jsou stroje co se s tim uchladi, ale prije mi to jako zrudnost. Dat misto tenoucky vrstvy barvy co dobre vyzaruje teplo tlustou vrstvu plastu mi prijde jako obludnost, ktera rozhodne chlazeni nepomuze.
Nicmene co pouzit za barvu neporadim, osobne to vzdycky necham opiskovat a natrit rovnou u Padalika, a hotovo.
[Krizoň IV.] (15.6.2017 16:50:57)
Lesklý černý komaxit. Mám takto válce na 350 už asi 15 let let a pořád celkem i lesknou, když se otřou od prachu. :) Fotku dávám do dat. [chlup] (15.6.2017 13:13:37)
Lesklú som aj ja hľadal, ale nenašiel som vhodnú. Nakoniec som dal z plechovky matnú vypaľovaciu. So sprejom mám zlú skúsenosť. 150km po dialnici v daždi a farba zliezla dole.
Treba slabú vrstvu a potom ju vypáliť. Vypaľoval som valce na dvojplatničke a meral ich teplotu. Na motorke nedosiahne takú teplotu.
[Milos634] (15.6.2017 11:34:29)
Vypalovací barvu ve spreji. Základ je malá vrstva. [Sukin] (15.6.2017 10:43:17)
Nejběžněji toto: http://www.kittfort.cz/produkty/barvy-a-naterove-hmoty/aluksyl-vypalovaci-silikonova-zaruvzdorna-barva/
Ale leskoblesk to není.
Nebo sprejovku: https://tuning.autodoplnky.cz/autokosmetika/motip-dupli/zaruvzdorne-barvy-na-vyfuky-a-motory/motip-cw-zaruvzdorny-sprej-cerny-obsah-baleni-4-s28352442

Origo se dávala nějaká tuš a ta taky lesklá nebyla.
Čím méně toho dáš, tím líp to bude chladit
ale tím méně to bude na tom odlitku lesklé.
Lze i komax, ale toho je vrstva a v případě těsnějšího výbrusu bych se bál, že se to drbne. Ale pokud to máš do vytríny, tak v poho. ;)
[Verdom] (15.6.2017 10:13:28)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,234 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15