Na tento dotaz mohou odpovídat pouze přihlášení uživatelé.
Příspěvků: 36, poslední: 28.6.2017 22:58:0864711.Informace
Borci mám možnost koupit krásnou hasičskou ávku pětikvalt na podlaze za skoroděkuju, ale nemám céčko, nevíte zda li by nějak nešlo to nechat přetypovat do 3,5t ? Rok je to myslím 78, ještě mě napadlo jestli by nešly udělat véčka do 3,5t kdyby byla odhlášená ,je jasný že je lepší si udělat céčko který bych měl na dosmrti ale taky stojí 18 tisíc, kdyby se to dalo třeba za těch dvacet přetypovat tak bych šel cestou nejmenšího odporu..
taky jsem 3 roky zažil furgona-sanitku, co musel každý ráno v 6:55 vyrážet - i když bylo třeba -20. To startování a to co byl schopnej vyplodit výfuk si pamatuju dodneška, od tý doby mám respekt před jeho startérem, co vydržel točit několik desítek vteřin každý studený ráno
[xTas]
(28.6.2017 22:58:08)
mais: pokud není otypovaná do 3.5 t z výroby, což některý furgony byli, tak to změnit nejde. Jeden známej aviatik se o to pokoušel s obytnou 15 20 21? Nevím přesně a neuspěl.
[Dřevák]
(28.6.2017 16:33:32)
Krf: Motor Saviem byl ve své době velmi moderní, má přímé vstřiky. Originál rotačka měla mnohem vyšší tlak, motory dobře startovaly, míň žraly a měly lepší emise. Na fóru majitel A15 s rotačkou Saviem psal, že mu obytný furgon (nepřetížený) žere pod 9 litrů a bez obtíží startuje.
[Pajka]
(28.6.2017 7:13:07)
v čem je řadovka horší jak rotačka? maximálně v hlučnosti. řadovky jezdí dodnes todem(exliaz) na drážních vozidlech
[krf]
(27.6.2017 20:04:25)
našel jsem na internetu pár firem který se zabývají přestaveb vozidel a montáží nástaveb atd, zkusím to během tejdne obvolat a kdybych něco zjistil tak to sem dám, osobně se mi nechce jezdit do autoškoly 50km a dělat jí v cizím městě kde to neznám nechci
[Klouzec]
(27.6.2017 18:28:24)
Dřevák: vím o několika bydlíko avií typovaných 3,5 tuny - jak je to možné? Nerozporuju, že to nejde, jen by mě zajímalo, jestli nevíš cestu, jak to lidi na to dostali...
[mais]
(27.6.2017 18:20:33)
Jer250: No, ve srovnání s dvanáctsettroskou tam bylo aspoň víc místa :-)
[charlie.vlcak]
(27.6.2017 16:55:18)
krf: ta technická je problém. Doprava na podvalníku je cca 40 Kč/kilometr a platíš samozřejmě celou cestu podvalníku a to je ranec. To jedině že by to bylo někde do 30 kilometrů.
[Jer250]
(27.6.2017 15:22:12)
charlie: nevím, jen podávám jak jsem koupil. Tak jako tak, to ale asi nebyla dobrá volba pro záchranku... :)
[Jer250]
(27.6.2017 15:19:54)
Klouzec: Jojo, čtyřsvíčka už to dávala, ale to zas nebyl rok 78 :-) S tím srovnáním s jawou bych cekem souhlasil, ve svý době to nadělalo hromadu práce. A dneska pro radost, když to někdo chce a doma se to hodí, proč ne... :-)
[charlie.vlcak]
(27.6.2017 14:01:02)
Ávie která má jednu žhavičku v sání tak moc nestartuje to je pravda, ale co jsme měli rv 1990 s 4 žhavičkama tak ta startovala na otočení i topila. Co se týče servisu tak zkuste si vyndat altík třeba z jedničkový oktáfky 81kw nebo z mondea naftovýho který má altík za motorem... Ávie je jak jawa, kultovní záležitost :D
[Klouzec]
(27.6.2017 12:08:13)
přetypovat nelze
[Dřevák]
(27.6.2017 7:49:52)
Kdyby Avie měly rotačku čerpadlo, jako originál Saviem a naši konstruktéři se pohráli s řešením kabiny tak, aby šla odklopit, bylo by to dobré auto.
Bohužel. Při licenční výrobě se počítalo s nakupováním francouzských čerpadel, ale po roku 1969 jaksi nákup takového množství dílů ze západu nepřipadal v úvahu. Na velmi rychlé vybudování závodu a rozjetí výroby stát nemalé prostředky uvolnil, když ale po krátkém čase přišla žádost o zafinancování výroby nových čerpadel, stanovisko bylo zamítavé. "Na co to potřebujete, když to s řadovými čerpadly jezdí taky?" Státní plán řešil důležitější věci... Bohužel podniky nedisponovaly vlastními penězi. Dnes dojdete do firmy, že něčeho chcete 10.000 kusů a oni si na základně smlouvy výrobní technologii zařídí a zafinancují. Tehdy musel dodavateli všechno zaplatit odběratel, což nebylo možné... Postavit funkční fabriku (klidně na zelené louce) nebyl problém, ale později inovovat jakoukoli blbost už nešlo.
[Pajka]
(27.6.2017 7:44:47)
jezdil jsem na větší podnikové nákupy avií se šoférem.Nejhorší bylo do Hostomic pod Brdy ( od ostravy), odjezd ráno v pět, dorazili jsme těsně před obědovou pauzou,naložili a zase 7 hodin zpět...tachometr max. 75, spíše se na té vzdálenosti hýbala ručička palivoměru...ale byly to krásné časy
[nunici]
(27.6.2017 6:21:32)
Jer250: veděl bych o CAS32 na 148 s pp bez tk. prodavá ji místní gumodělný závod údajně za cenu šrotu.
[krf]
(27.6.2017 6:18:37)
Jer250: Proti A15/30/31 uměl furgon už utíkat docela slušně...
[charlie.vlcak]
(26.6.2017 23:53:21)
To, že dám motoru přečíst noviny nepokládám za to, že "startuje i v zimě".
[charlie.vlcak]
(26.6.2017 23:50:27)
dejvVe, brzdi s pohádkama :-) Bavíme-li se o A30/31, jezdil jsem s ní téměř denně skoro čtyři roky, ani prázdná neudělala víc jak +/- 70 km/h (s "rychlým" diferákem o 10 víc, s odstupem času jsem v ní ještě občas tu a tam vozil koně. Na servis to byla pomsta, jen na našponování řemene u alternátorujsi u toho málem visel hlavou dolů a ruce zalomený mimo klouby v dalších třech místech. Zimní startování byl požer, za použití prodlouženýho startéru to v mrazech znamenalo tak kilometr na laně, než se to ráčilo rozškytat. Systém startování se zapáleným palivem (to zajímavé žhavení) posunul funkční teploty o pár stupňů níž, nikdy ale zvlášť hlouběji pod nulu. Trochu se to dalo vochcat éterem, ale tam to zas neutočily baterky, pokud nebyly v top stavu, což u národního podniku nebyly nikdy. Zlepšení přišlo až s topným tělesem v hlavě, což ovšem předpokládalo mít v dosahu zásuvku.
Zacvičovali nás na to chlapi, co jezdili celej život, na T111, s erenama a Czepelama... a lepší recept taky neměli.
[charlie.vlcak]
(26.6.2017 23:48:27)
Pucfol: tak to není zrovna dobrá cena...97 000,- za odjetou sklopku. Nejhorší je, že do toho nevidíš. Beztak to vozilo 2x tolik než by mělo, takže musíš počítat s tím, že se tam po prodeji (jak už to bývá) něco vysere. Navíc nemáš možnost vyzkoušet jestli fungují jednotlivé uzávěrky, to zjistíš až v terénu, když to nepůjde zavřít.
[Jer250]
(26.6.2017 22:30:19)
charlie+dejvV: táta dostal na hodně krátkou dobu u záchranky avii furgon. Vždy, když jsme to později někde potkali, tak přikládal k dobru historku, jak ho jednou po cestě do nemocnice s pacientem někde v kopci předjel pionýr - nejelo to. O tom, že by s tím neuměl nehodlám spekulovat, on byl stará škola, před záchrankou jezdil roky se 111 a 138 autobagrem a to jsou jinačí strojky než avie. Po tom co si na ní kolektivně stěžovali i ostatní saniťáci, tak to od záchranky stáhli na převozovku a za nedlouho vyřadili úplně.
[Jer250]
(26.6.2017 22:27:04)
Avii mě tady ty vaše kecy baví že nejede, Avie jede, ale musítě vědět jak na ní a startuje i v zimě. Jsou ještě stále lidi co tomu dobře rozumí a baví je to, bohužel nejsou na netu a na jwm.
[dejvV]
(26.6.2017 22:09:45)
Pucfol: To jsou kecy, že nejede. Většinou byla v čele kolony... Starty pod +3 stupně Celsia už bylo dobrodružství.... :-)
[charlie.vlcak]
(26.6.2017 21:42:23)
Zrovna dnes někdo oranžovou sklopku vezl na podválu někde u Olomouce tak jsem si vzpomněl jaké bylo za jedním kolchozem u Brna před 20 lety vrakoviště samých pokladů Kolos 813 8x8, tahač s prodlouženou boudou T111, cisterna T138 z letiště...
[ventil]
(26.6.2017 21:11:27)
Smradlocha Avii nebrat,smrdí,žere a nejede.
[Pucfol]
(26.6.2017 21:05:39)
Můžu se přisrat? :D Já zase sháním tatru 148 sklopku nebo valník za dobrou ceu a když už se objeví pěkná, tak nemá doklady, ale občas se zase objeví samotné doklady z cisterny, valníku atd. Jak se dá tohle přetypovat (spasovat)?
[Jer 250]
(26.6.2017 20:45:08)
Pamatuju si nějaké nižší furgony kde kabina přecházela přímo nad nákladový prostor, které měly bílé čísla jako osobáky takže bych to tipoval na "B". S klasickým furgonem "C" nijak neobejdeš. Teď jsem poslal mladýho ke známému na rozšíření A,T,C je to investice do budoucna, která se mu v životě neztratí.
[ventil]
(26.6.2017 20:16:42)
levnější bude udělat si céčko, však profesák netřeba, není to k činnosti
[krf]
(26.6.2017 20:11:55)
Tak za prvé:[Zdeněk]Furgony to nebyli,když o tom vím hovno tak neradim a druhé:Přetypovat to nelze,šlo to jen a pouze u furgona A21.
[Sojka]
(26.6.2017 20:05:50)
Na avii cokoliv montovat je za trest, to si nevybereš :-D
[charlie.vlcak]
(26.6.2017 18:51:41)
Já už si ho loni šel dělat, mám tu i propadlý lékařský vyšetření :D
[Klouzec]
(26.6.2017 18:10:08)
kámoš ji má taky, je to na klasické Céčko, s tím nic jiného nenaděláš. Mě by se Céčko taky hodilo, ale nemám čas se vše znovu učit...
[dejvV]
(26.6.2017 18:00:14)
Je to přesně takováhle ale novější http://jpeg.cz/obrazek/goe6 , tuto už jsem vykuchal o boudu a podvozek si vzal kámoš k předělání na sklopku, no uvidíme jak to dopadne asi jí koupím tak jako tak a uvidí se, noty dám do depa, taková ávie se doma neztratí :D Jinak některý A15 a Furgony jsou do 3,5t ale sehnat pěknou 15 je problém navíc už na ní nejsou díly, furgon se mi nelíbí a bejvaj většinou dost shnilý.
[Klouzec]
(26.6.2017 17:48:32)
Řazení na podlaze a 5q mi k r. 1978 taky nesedí. Co koukám po netu, tak pětikvalty šly do A21 až od r. 83 a řazení na podlahu od r. 88 .... Celková hmotnost byla 4200 kg, přestavby na obytňáky se přetypovávaly na 3500 kg.
Ale jak říkám - kor, když to bylo/je hasičský auto, kdoví, co má v papírech. V ČSAD měly avie v kolonce číslo motoru a číslo rámu zapsáno "výměnné" (nebo tak něco) a GO se dělala výměnným způsobem přijelo se s autem do opravárenskýho podniku, sundaly se značky, našroubovaly na auto v druhý řadě a bylo zgenerálkováno a jelo se pryč... :-)
[charlie.vlcak]
(26.6.2017 17:11:27)
jestli to je stara hasičská, tak to je na 90% právě furgon. Jinak V čka by šly, ale určitě jen nad 3.5t
[Zdeněk]
(26.6.2017 16:18:20)
Myslím, že tudy cesta nepovede. Matně si pamatuju, že nějaký kouzla šly provést s furgonem (buďto se vešel, anebo se dal přetypovat, už si to nepamatuju), ale klasická 15 (30, 31) měla celkovou kolem 6t.
[charlie.vlcak]
(26.6.2017 15:03:23)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15