Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 6, poslední: 27.6.2017 14:03:2964713.Informace
Ahoj, chystám se teď na výměnu kluzáků přední vidlice (ta chromová část přední vidlice) na Jawě 250/559, původní kluzáky mám na povrchu ůplně zrezlé a na burze sem sehnal pěkné se zachovalým chromem a potřebuji poradit jak je vyměnit. Bude stačit sundat přední kolo a blatník a pak je jen vyšroubovat dolu ? Musím rozebrat celé vidlice ? Musím vypustit olej ? Sehnal jsem kluzáky z Jawy 350/634 jsou shodné do Jawa 250/559 Panelka? Vypadají že by měli být shodné.
Grošák:

4. bod patří k ČZ 250/471
[Jin] (27.6.2017 14:03:29)
Knoxville: Tam je víc rozdílů , které dokážou dost potrápit:
1: síla dna - jedno provedení má cca 4mm a druhé přes 10mm - což znamená, že pokud použiješ rozdílná provedení, budeš muset jeden z kluzáků přizvednout, abys tam narval osu kola a až to pustíš, bude vyosený blatník a bude to na jedné straně dřít.
2. otvor na pojistný kolík u III. provedení vnitřku - ve dně kluzáku je slepý otvor, pro kolík, který zajišťuje vnitřek proti protáčení (ta dirka jde dodělat).
3. výška kluzáku - existuje i provedení kluzáku, kdy je trubka cca o 10mm vyšší - pokud nebudou oba stejný, budeš mít kolo šedrem )vážně jsem to viděl takhle namontovaný).
4. Držák navařený v jiné výšce - ale to bylo na nějakou čízu nebo co.

Pak sou možné problémy:
A. prasklá trubka v místě navaření držáku - u čistého vnitřku to může být vidět, chce to vyzkoušet před namontováním.
B. Ohnutý kluzák - trubka v něm nechodí korektně až dolů.
[grošák] (27.6.2017 13:35:52)
Pouzdra jdou po ohřátí horkovzduškou dolů většinou i bez naříznutí. Jsou lepší bronzová, ale i ty duralový se dají použít. Nicméně třebas je nebude třeba měnit. Uvidíš až to dáš dohromady. Matice s guferama ale vyměň určitě. Jsou většinou po smrti za ty roky. [Verdom] (27.6.2017 6:01:51)
A pouzdra opatrně naříznout, nová nasunout ohřátá na očištěnou trubku. Alespoň tak to šlo mě. Nové matice bych dal taky, je otrava to pak rozebírat kvůli netěsnosti. [Jarda.E] (27.6.2017 5:22:37)
559 až 634 mají víceméně stejnou vidlici, rozdíl je jen ve způsobu uchycení předního blatníku. Poslední 634 už na kluzáku nemají navařený držák pro blatník. Olej ti vyteče, až vyšroubuješ M6 šroubky na spodním konci kluzáku + musíš vhodným nástrojem nadzvednout pístek, který sedí uvnitř. Asi by stálo za zvážení vyměnit i matice s gufery, když už se do toho budeš pouštět. To ovšem znamená navíc stáhnout pouzdra z nosných trubek. [Knoxville] (26.6.2017 23:28:09)
Tak jednoduché to zase neni, v Dočkalovi najdeš postup. Až to rozhodíš asi bude třeba vyměnit i futra atd. Něco si o tom přečti a pak zjišťuj detaily jestli to chceš udělat kvalitně. [ventil] (26.6.2017 20:26:48)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15