Příspěvků: 14, poslední: 2.7.2017 18:06:2864720.Informace
Zdar Jawaři, dávám teď dokupy motor Jawa 632 a potřeboval bych poradit ohledně ložisek. V šuplíku se mi válí ložiska která jsou rozměrově shodná pro klikový hřídel tohoto motoru a jde o ložiska staré výroby ZKL,výroba ještě ČSSR, jsou ještě v původním balení dobře nakonzervovaná. Myslíte že tyto ložiska mohu v klidu do motoru použít ? Nebo raději zakoupit nová dnešní výroby? A ještě otázečka nemají označení C3, kdežto všude se píše že musejí pro kliku mít toto označení, ani nevím co to znamená.
Viz Verdom. Když jde dnes koupit nový C3 od NSK, neřešil bych to. Ta cena versus drbačka s montáží a demontáží je debata o ničem.
[domino1973]
(2.7.2017 18:06:28)
Zadřel jsem kliková ložiska na ČZ250/455. Po výměně za C3 se problém neopakoval. Někdo má to štěstí, že to s ložisky bez zvětšené vůle vydrží, jiný zadře. Originál zabalené ložisko si vystav na polici a kup to co tam patří.
Nejlevnější ložiska tě vyjdou na kolik? 300Kč celkem? I šmejdy typu Kinex stejně na Jawí klice vydží víc než jehlové ložisko v dolním ojničním oku. A při GO klikové hřídele každý vymění i všecha kuličková ložiska na klice. Ale to už je na vkusu každého soudruha, jestli chce při příští generálce kliky preventivně vyhazovat naprosto fungující sadu ložisek za 300 nebo SKF za 1000Kč.
[Wiku]
(1.7.2017 18:14:46)
Dělal jsem několik 250tek, kde byly všechny 3 ZKL ČSSR bez vůle a žádnej motor neměl zadřený nebo protočený ložiska, jak se tady straší. Tyhle ložiska jsou hodně kvalitní a nebál bych se je na kliku dát. Důležitý je je proprat od starýho maziva, vyndat prachovky jestli jsou a po montáži poklepnout, aby se klika uvolnila tak akorát. Potom budou v cajku sloužit..
[sam559]
(29.6.2017 14:39:21)
[Verdom] > no prave ze jsem hledal a mam asi nejaky jiny tabulky, nebo co;
pro priklad prumer 20:
- normalni vule loziska 0,005 az 0,020 ... tady to odpovida tebou odkazovany tabulce a temer se to pasuje na G6, i kdyz jsem to nikde uvedeny nenasel
- zvetsena vule C3 vychazi podle mych tabulek na 0,110 az 0,114 ... zatimco podle tvych na 0,013 az 0,028, coz se blizi spis F5 (resp. neco mezi F5 a G7) podle mych tabulek
[Sim]
(29.6.2017 14:31:03)
Označení A se používá pro ložiska přesná. Na klice nemají co dělat. Na druhou stranu při půlení motoru 638 jsem našel to dvouřadé ložisko s označením C3 na výstupním kolečku z převodovky, kdežto bez označení C3 na klice. Asi to ve fabrice při montáži prohodili. A taky to očividně fungovalo. Nicméně to nemusí dělat dobrotu.
[Ota]
(29.6.2017 8:11:26)
Jawa měla pro motory přímo zakázkově dělaná a balená ložiska. A do motorů se při opravách v servisech dávala ta samá a ti co si to dělali repas doma, tak ti tam dali co sehnali. ;) A když nebylo ložisko, dalo se obří futro s bronzovou vložkou. I to jsem viděl. ;) Dnes, když je možnost, dal bych tam nové nsk C3 nebo Timken a je od toho na chvíli klid.
[Verdom]
(28.6.2017 22:43:03)
Já sem měl vždycky dojem. že staré Československé ložiska jsou ty nejlepší pro motor co může být, než ty dnešni pochybné výroby. Pokud vím tak na ložiskách původně od výroby taky nebylo označení C3, to označení v té době snad ještě ani neexistovalo. Na těch původních ložiskách mám psané číslo a písmenko A , to znamená co?
[Jawák]
(28.6.2017 21:54:51)
C3 je tam údajne aj kvôli tomu, že ložisko na nalisované na čape (ak myslíš stredové ložisko), a z druhej strane zasa stiahnute v stredovom labyrinte. Takto je už to ložisko "stiahnuté" a keď sa ku tomu pridá ešte teplota, nemusí to robiť dobre.
[Milos634]
(28.6.2017 21:43:05)
sim: Najdi si tabulky vůlí a zjistíš dle rozsahu vůlí, jaký je překryv tolerancí ložisek. Bývá to sice jen pár procent, ale překryv tam je. Rozsah tolerančního pole je dán vnitřním průměrem ložiska.
[Verdom]
(28.6.2017 18:18:47)
i kdyby byly C3, nedoporučuji. Viz diskuze o něco níže. Ale co se týče C3, na některých strojích tuhle verzi nemám, ani nevím na kterých, a nikdy s tím problém nebyl. Pravda je, že extrémní podmínky (35°C, plnej plyn proti 12% stoupání ve dvou a s bagáží) moje motorky nikdy nezažily.
[Kosťa]
(28.6.2017 18:11:08)
[Verdom] > jak jsi prisel na to, ze se tolerancni pole prekryvaji?
[Sim]
(28.6.2017 17:09:52)
Jak pise predrecnik. C3 je lozisko s vetsi vnitrni radialni vuli. Tolerancni pole se prekryvaji. Takze to chodit muze a nemusi. Ja bych asi koupil novy. Nez tu drbacku s pulenim, pokud by se to kousalo.
[Verdom]
(28.6.2017 16:48:32)
Pouzit je muzes, v klidu ne. C3 znamena vetsi vuli, na klice se lozisko po ohrati roztahne, bez C3 vule muze zadrit. Obcas to chodi, obcas ne. Predem ti to nikdo nerekne. Stara dobre nakonzervovana loziska porad muzou byt chycena, a rychle se rozpadnout. Pokud nemas problem s tim motor rozpulit a loziska vymenit, pokud se vysypou, dej je tam. Pokud ti tech usetrenych par stokorun za to nestoji, kup nova.
[Krizoň IV.]
(28.6.2017 16:40:07)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15