Příspěvků: 45, poslední: 3.7.2017 20:28:5364723.Informace
Chtel jsem zvysit vykon u 632 vyndanim labyrintu ze sani a zmenou HT. Dal jsem tam HT 115. Vyndal na vstupu sání ten plastový labyrint a dal nový vzduchový filtr. Nemůžu to ale seřídit. Dělám to postupem: zahřát motor, zvednout volnoběh, a pak štelovat šroubkem bohatosti tak dlouho až nebude díra v plynu. To se mi jakž-takž daří, ale když snížím volnoběh na normální hodnotu tak tam zase je díra v plynu po přidání. Zkousel jsem i dat jehlu smerem dolu, ale je to vicemene stejne. Co s tim?
Tak nakonec asi nejlepší varianta na mé moto co do projevu motoru je s replikovým karbecem HT 110 při vložkách jako 638 (3 přepážky). Nechám tak a budu jezdit.
Jinak souhlas s kolegy níže...Jawa je na klidnou projížďku krajinou a užívání si právě toho, co dokáže Jawa:)Na honění výkonu je třeba jiný stroj.
[Ondra120]
(3.7.2017 20:28:53)
[Ondrero] Přesně tak,to je nejlepší cesta.
[Pucfol]
(2.7.2017 10:52:04)
Ja výkon zvedl nákupem SV1000S a zatím bohatě stačí.
Na tom se vyřádím a na kochačku je Jawa a Virago.
[Ondrero]
(2.7.2017 9:35:03)
U jaw lze celkem snadno mírnými zásahy zlepšit projev motoru, třeba už jen "odškrcením", slícováním, vyšší kompresí apod. Pak se dá blbnout se stáčením kliky, pokračovat třeba většími kanály, jiným karbem, laděnými výfuky, klapkami apod. Možností je dost a je to jen o míře šílenství a ochoty investovat čas a peníze. Proč ne. Já se třeba jen snažím, aby ty mašiny dávaly s minimem zásahů to nejepší.
[longr]
(1.7.2017 14:15:56)
Nějak nechápu proč zvyšovat výkon na Jawě. Někdo má 125 a chce zvýšit výkon - pořiď si 250. Máš 250, chceš výkon, pořiď 350. Pak to jde hůř. Proč si ale za prachy, co narvu do zvýšení výkonu u 350 (+hromada času) raději nekoupit výkonější stroj jiné značky. Otázky typu "jak zvíšit víkon na jawě" (záměrně píšu "í") budí úsměv. Představa, že výměnou filtru a trysky zvednu výkon o několik desítek procent (jinak to ani nepoznám, že) je mimo. Chci-li maximální výkon od tohoto stroje, pak dám motoru GO (ale pravou).
[pračlověk]
(1.7.2017 13:33:53)
Posílal jsem výkres do několika firem. Cena se pohybovala v rozpětí 20-10 tisíc. Samozřejmě pokud budou vyrábět jednu, tak to bude spíše 15. A je to bez řadícího bubnu, jen kolečka a hřídele.
[Jer250]
(1.7.2017 12:56:44)
Jer250: s tou cenou jsi to myslím celkem podcenil. Když si vezmu, že pionýracký 4kvalty jsou přes 10 000kc a pětikvalty přes 15k. A to se jich už vyrobilo celkem dost. Pochybuju, že by 5kvalt pro 350 byl levnější. Každopádně být do 15k, tak bych byl ochotný do toho jít.
[Bakoun]
(1.7.2017 12:20:32)
Mě by třeba bohatě stačila ta 5 rychlostní převodovka. Byla by to úplně jiná motorka. V podstatě by se nic nezměnilo, jen by to v rychlostech 90+ ještě něco dělalo :D Nedávno jsem se ptal pár lidí, jestli by neměli zájem o takovou převodovku, protože pochopitelně čím víc kusů, tím levnější by jeden kus vyšel. Při více zájemcích by cena byla 10-12 tisíc za kus, jenže se mi nepovedlo nikoho zlanařit. :)
[Jer250]
(1.7.2017 12:10:02)
Mi to pripomina jeepare. Zacne s radovym sestivalcem, ale da na to velky kola a ten to poradne neutahne tak tam napasuje V8 a samozrejme se posere prevodovka a tak ji vymeni za NV4500 ale pak se mu zase vysype diferak a tak na to da Dana 60 ....
Jo a prubezne resi chlazeni, dobijeni alternator, tlumice, rizeni...
Gearheads jsou vsichni stejny :)
[70CB750]
(1.7.2017 2:33:01)
A az bude podvozek stihat tak to neubrzdis.
[70CB750]
(1.7.2017 2:28:44)
mais: můžeš to posunout ještě dál...odlít si nový blok a nechat vyrobit 5 rychlostní převodovku, ale pak zase narazíš na to, že nestíhá podvozek :D
[Jer250]
(30.6.2017 23:01:28)
Jak Jawě nejlépe zvýšit výkon? likvidujte výrobní nepřesnosti a nedostatky, až tohle poladíte, tak můžete začít tunit...bohužel čím lepší bude podvozek, motor, spojka, zapalování, brzdy a sekundární zpřevodování, tím víc narazíte na to, jak je blbá převodovka...ale je to hezký hraní....taky mi doma stojí vylazená 350, ze které jsem za nemalé prachy vyrazil její maximum, akorát já na ní už 4 roky nejel...
[mais]
(30.6.2017 22:11:04)
[tomajko] Taky jsem si jednou hrál s 350,dokonce jsem i vape koupil,bohužel jsem nepřekontroloval pořádně předstih a jel do Alp.Tam jsem to šteloval a šteloval a až doma jsem zjistil,že základní nastavení je díky přetočenému čepu špatné a měl jsem velký předstih.Před tím jezdila motorka docela slušně,ale chtěl jsem víc a tak jsem si zkazil celé Alpy.Joo, chybami se člověk učí a dobrá rada je nad zlato.Časem na to příjdeš sám.
[Pucfol]
(30.6.2017 21:53:08)
tomajko: To je tak, když se vrtá do funkčního nastavení, sám to znám:-) Já bych to tipoval na falešný vzduch přisávaný pod karburátorem. Těsnění je nové, potřené olejem? Nemohlo při sundavání / nandavání karburátoru dojít k přetažení matek a prohnutí příruby? To se klidně může stát… Nejlépe zkontrolovat rovinnost příruby na skle a případně zabrousit. Ten nový vzduchový filtr je nasazený správně? Není to nějaký šmejd? Když to předtím jelo dobře, musí znovu.
[Jad]
(30.6.2017 20:38:00)
Dal jsem zpátky HT 92 i labyrint. Kromě snížení hluku asi žádný podstatný rozdíl, seřídit to nejde asi tak stejně. Takže jsem tam kde jsem byl. Taky pozoruju že když jedu rychleji (přes 100km/h) a ještě vezmu za plyn tak začne cukat. To dřív nedělalo. Měl jsem podezření na starý benzín, ale tím to není. Nápady?
[tomajko]
(30.6.2017 15:40:16)
Praclovek, Milos: Napadlo mne přesně to samý ale rozhod jsem se být tolerantní a nekomentovat. Asi jsem konzerva ale motorky poslední dobou vypadaj jak kdyby je navrhoval vožralej lešenář.
[70CB750]
(30.6.2017 13:51:27)
Jawa se musí brát jako veterán.I já mám občas záchvat zlepšovatelství a pokouším se hledat kobylky kde se dá a ono to jde,ale se musí překopat úplně všechno u motoru a když se překope motor najednou zase nestíhá podvozek.Proto je to nahánění výkonu sisyfovská práce.Lepší je nechat to být ,tak jak to je a když se chci svézt na pořádné motorce,tak si ji prostě za cenu jiného veterána koupit.Spousta motorkářů-veteránistů na to již přišla a ten zbytek ať se v tom tluče,oni na to taky příjdou.
[Pucfol]
(30.6.2017 10:04:25)
Ahojte, řeším něco - hodně podobného u 632 (vyndaný labyrint,HT momentálně 115, výfuky jako 638 utěsněné dle Poliho) a nakonec to dopadlo koupí nového karburátoru...zkusil jsem Pacco a volnoběh přechod šel krásně naladit, ještě si hraju s velikostí HT - problém je, že i při HT 115 jde moto vytočit jen do cca 5000 ot/min a začne poškubávat a prostě konec. No mám nachystané ještě nějaké trysky na vyzkoušení, tak uvidíme - a nebo je to prostě jenom motorem, co má něco za sebou:)
[Ondra120]
(30.6.2017 6:25:08)
To Krizoň:Ano jsou to ty polské stránky. Podle mých zkušeností jde hlavně o to, aby motor nasávál dobře filtrovaný vzduch a měl vše ostatní dobře utěsněno. Jak v prostoru sání, tak i u výfuků. Pak by neměl být problém se seřizováním karburátoru. Všechno chce ale hold to svý a trpělivost.
[skodna]
(30.6.2017 5:43:19)
Bmw robí podľa mňa najhnusnejšie motorky na svete, úplny humus. Všeliake plasty, rohy, hovadiny, zbytočnosti, každé svetlo iné... Neviem čo na tom všetci vidia....asi iba tu modrú vrtuľu
[Milos634]
(29.6.2017 23:08:39)
Nojo, cena přijatelná, výkonu skoro dvakrát tolik, určitě dobíjí, dá se lehce klopit na kolínko... Podívej se ale, jak to vypadá! Proč se musí dělat motorkám (a i autům) tzv. "obličeje"?
[pračlověk]
(29.6.2017 22:31:40)
Navýšení výkonu je možné použitím výfuků z ČZ 350/472 - poté naladit a půjde, jako střela. ČZ měla vždy u většiny strojů lepší výfuky - jsou otevřenější, dovolují motoru vyšší maximální otáčky.
[cezeta22]
(29.6.2017 15:12:33)
stspravce: mne sa najlepšie vypaľuje vo velkej plechovej bandaske z riedidla kde som odstrihol vrch. Hodím tam vnútornosti z tlmiča, nalejem trochu benzín a z diaľky tam hodím zápalku :) Pekne to vyhorí do čista
[Milos634]
(29.6.2017 15:12:22)
tomajko: Mas fotku toho plastovyho labyrintu do 634 airboxu ? Celkem by me zajimalo jak vlastne vypada, hod to prosim nekam (:
[Krizoň IV.]
(29.6.2017 12:59:21)
cihlovek = cihlovej. Prasek cihlovy barvy (:
[Krizoň IV.]
(29.6.2017 12:58:44)
no vidím to tak, že tam mrsknu zpátky ten labyrint a HT92 :-)
[tomajko]
(29.6.2017 12:56:26)
stspravce: S tema 634/638 vlozkama moc zkusenosti z prvni ruky nemam. Ale par lidi nadavalo ze nemuzou s triprepazkama poradne naladit karb. Navic je vyzkouseny ze netesny triprepazky degradujou vykon, a triprepazky slozeny ve spatnym poradi taky (oboji se ovsem vztahuje na 638 motor). Cili bych cekal ze to vazne neni jenom o mnozstvi der ale i o jejich umisteni. 634 a 638 motor si proste reknou o neco jinyho, to samy plati i pro airbox (urcite neni nahodou ze na 632ku se daval 634 airbox)
Na cisteni triprepazek na moji 639 jsem pouzil benzin + horkovzdusku. Dal jsem to na beton, polil, zapalil, a pak na to foukal horkovzduskou, az se to to horelo natolik aby blafnul ten mazlavej karbon. Potom co to chytlo to shorelo na cihlovek prasek kterej sel vyklepat.
[Krizoň IV.]
(29.6.2017 12:51:07)
To krizoň - Když jsem porovnal ty fotky vložek do raket tak dvoupřepážková vložka má naopak dír méně. Nebude to tedy horší? I když na těch polských fotkách tam bude asi o jeden uzávěr(nebo jak se jmenuje ta přapážka uvnitř trubky tlumiče výfuku)méně což by ji mělo asi víc uvolnit. Našel jsem doma starý dvoupřepážky (jednu dobastlenou navrtáváním tak je dám zavařit) a cca do měsíce jsem dám dojmy jestli se na mojí čtveře něco změnilo. Hluk mi už tak nevadí, stejně jezdím se špuntama v uších:)Apropo ty dvoupřepážky jsou zakarbonovaný jak sviňa, co funguje na odstranění nejlíp? Polít směsí nafty s benálem a zapálit? Nebo nějáký odmašťovátko?
[stspravce]
(29.6.2017 12:20:10)
viz Westfan634. Postup na seřízení volnoběhu je takovej, že povoluješ šroubek volnoběhu, dokud nedosáhneš nejvyšších otáček motoru. Pak zkoušíš, jestli jde motor dobře za plynem na prásknutí heftem. Pokud nejde, musí se směs zase nepatrně obohatit.
Každopádně já taky nemůžu seřídit 634 tak, aby nebyla díra v přechodovém režimu karburátoru a motorka dobře akcelerovala. Je to konopnice s třípřepážkovými tlumiči ve výfuku a bez labytintu v sání. S předepsanou HT 115 je to moc bohatý, s HT 110 zase trochu chudší. Nyní jsem objednal HT 112, tak uvidím. Původní tryska v karbu byla nějaká menší, číslo stržený šroubovákem, takže nečitelný. Dost možná, že to byla 92 určená pro provoz s labyrintem. Ten jsem ale v sání neměl.
U těhle výfuků si nemyslím, že by dvoupřepážkový tlumiče na výkonu nějak dramaticky přidaly, když se třípřepážkový tlumiče používaly u motoru 638, kterej má 25 k. Každopádně časem je taky vyzkouším, mám je doma z původních výfuků, akorát jedna vložka se bude muset trochu opravit po nějakém nesmyslném tuningovém zásahu předchozího majitele.
[Ota]
(29.6.2017 8:01:43)
tomajko: Tři otáčky už jsou moc! Tu díru tam můžeš mít i proto, že už je to moc chudé.
[Westfan634]
(29.6.2017 7:40:21)
Někdo sem kdysi dal odkaz na polské stránky, kde bylo docela přesně popsané i z fotek zřejmé, jak upravit třípřepážkové vložky z 634/638 na dvoupřepážkové z 634.Byly u toho i fotky kde co různou, kde co vyrazit a co kde svařit a vyvrtat. Porovnal jsem to se svými vložkami co mám v konopnici (dvoupřepážkové) a sedí to. Pokud to sem někdo nedá dřív, tak až dorazím domů z dovolené tak to sem dám. Jinak měl jsem možnost porovnat motorky stejně otryskované bez labyrintu s oběma druhy výfuku a až na větší hluk jsem tam ty koně jsem tam nepoznal
[skodna]
(29.6.2017 5:54:08)
Není nový vzduchový filtr, jako nový vzduchový filtr !!!! I filtry jsou jen repliky, které nemusí být vyrobeny jako originály. Nejen výfuk je alchymie. Asi každý má zkušenost, že koupil repliku a potom jí musel vyhodit. I tam bych hledal botu.
[Pettr]
(29.6.2017 2:42:15)
teď přesně nevím o kolik jsem to povolil, prostě tak aby tam při zvýšeném volnoběhu nebyla díra v plynu...odhadnu - 3 otáčky?
[tomajko]
(28.6.2017 23:55:07)
O koľko otáčok máš povolený šrob voľnobežnej zmesi? Koľko ti to vyšlo?
[Milos634]
(28.6.2017 23:02:12)
Když koně žerou, musej i srát - tohle pravidlo platilo vždycky a nejspíš vždycky bude
[xTas]
(28.6.2017 22:41:56)
Nejlepší koně nahoru jsou kilogramy dolů a taky se říká,že objem válců ničím nenahradíš a u starý motorky to platí dvojnásob.
[Pucfol]
(28.6.2017 21:53:57)
Prisel jsem s tim ja, pote co jsem vyndal z original anglickych 86 db vyfuku vlozky co maji vic der nez to cp se bezne vyskytuje v cr(podle dokumentace 23k verze). A taky potom co jsem videl derave vlozky z 634ky rok 73, urcene (nejspis) puvodne do ruska, ktere maji jeste o diru vic (jedna se o 24k verzi)
Holt se donekonecna papouskuje to samy, katalog dilu (mam k dispozici original) o tom taky mlci, ale bez odemceni laufu proste dvoutakt nepojede, fyziku neukecas.
[Krizoň IV.]
(28.6.2017 21:15:29)
By mě zajímalo, kde se vzala ta historka o jinejch dírách ve výfukových vložkách. Kdo na to jako přišel a první prohlásil. Před lety se mluvilo pouze o jiné trysce a vyjmutí labyrintu a teď už i o změně výfuku. Všichni o tom mluví, ale nikdo vlastně neví, jak jsou ty díry jinak. Jinak já mám 115, bez labyrintu, výfuky 3 přepážky, ale díru po přidání jsem nepozoroval.
[pračlověk]
(28.6.2017 21:07:57)
Vykon u 634 motoru s doutniky se zvedaj nejen vetsi tryskou, ale zejmena jinou (vic derovanou) vlozkou vyfuku. Silne pochybuju ze u 632 motoru s raketou vyfukem se vlozka nelisila, a staci jenom pretryskovani. Cili bych to videl tak ze pokud nesezenes dokumentaci k tomu jak upravit vlozky vyfuku na hlucnou 86db verzi, neseridis to.
[Krizoň IV.]
(28.6.2017 20:49:56)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15