Příspěvků: 17, poslední: 11.8.2017 20:27:3364882.všechno ostatní
Vyzná se tu někdo v novelizovaném zákoně či vyhlášce o registraci historických vozidel co vyšla v červnu? Vím, že "véčka" už nejsou jen na rok, ale na dva, ale prý existuje přesun vozidel mezi registry, tedy kdo má "véčka" může na registru zažádat o evidenci vozidla na tzv. "bílé značky". Zkoušel jste to někdo?
Nevím, zda link půjde otevřít, řešilo se to i na FB automotoveterán bazaru (příspěvek s nejvíce komentáři) https://www.facebook.com/groups/337513993073446/permalink/864410717050435/
Tak ta bublinka splaskla, no škoda, ale taky jsem tomu nevěřil. Děkujeme za zpřesnění, oni někteří vykladači práva jsou přesvědčeni o své pravdě...
[ventil]
(11.8.2017 20:27:33)
dePorshe: Myslel jsem si to, nicméně ten pán na facebooku vystupoval velmi přesvědčivě. ;) Proto jsem se optal.
Pajka: O spravedlivosti systému jsem asi podobně na pochybách jako ty. A v ČR je dnes možná buzerace ovčanů taková, že si o tom bolševik tehdy mohl nechávat jen zdát.
[Verdom]
(11.8.2017 20:05:27)
Jedná se pouze o přesun z bílých na veteránské značky. Opačně to nejde, a nikdy nepůjde. Testace bude jednou za dva roky, nicméně prováděcí vyhláška stále nebyla vydána, takže teď se jede podle provizorních podmínek viz výsledky schůze VCC ČR na ministerstvu dopravy 18.7.
[dePorsche]
(11.8.2017 19:25:48)
Verdom: Když to vemu do úplně absurdnosti. Když už se prolomila nedotknutelnost obydlí a úředník se ti může šťourat v topeništi, proč by tě nemohli pokutovat za to, že si políčko za zahradou obděláváš neekologickým, z registru vyřazeným, nebo nedejbože podomácku vyrobeným traktorem? Pro sekačky se taky budou zpřísňovat limity... Abychom se "na stáří" nedivili a se slzou nevzpomínali na staré časy...
[Pajka]
(11.8.2017 14:37:09)
Verdom: No a co že je dvoutaktů už málo? Nevšiml sis, že když už je někdo osamělým jedincem, že ho nenechají v klidu dožít, ale ještě z něho exemplárně udělají nepřítele systému?
Když se řeší stáří vozového parku, jeho neekologičnost a nebezpečí občanům, tak se nejvíc zmiňují stará auta, kterých je registrovaných už jenom hrstka. V nějakém článku od ÚAMK se vyloženě pohoršovali nad tím, kolik je u nás ještě registravaných Favoritů a počet registrovaných Trabantů dokonce doplnili vykřičníky! Přitom každému, kdo umí trochu počítat musí být jasné, že s průměrným stářím nejvíce hýbou jedničkové Octávky, Fabie a podobné keply, které tu budou jezdit ještě za deset let.
Nedělám si iluze o spravedlném systému. Jednoduše čím starší vozidlo máš, tím větší zločinec jsi nezávisle na tom, jestli je to nablýskaný veterán na občasnou projížďku, nebo auto sloužící do skončení platnosti technické prohlídky...
[Pajka]
(11.8.2017 14:32:51)
jawar559: Určitě se optej, protože by mě to docela zajímalo. Jinak na zákaz 2T motorů by snad dojít nemuselo. Jezdí už dvoutaktů tak málo, že by se s tím snad nikdo zabývat nemusel. Řekni sám, kolikrát si v běžném provozu něco s 2T potkal. Spíše udělají zóny, kdy do zelený nebude smět nic než Euro4 jako v Německu a tím rázem vyřeší nejen 2T, ale i auta bez katu a atmodiesely či jiné čoudily ve městech. Bo na vesnici po polňačkách se svoboďákem či s nějakým malotraktorem to asi těžko někomu zakážou.
[Verdom]
(11.8.2017 6:27:52)
Snad to reálné nebude... Je taky otázka, který testační komisař by to chtěl otestovat. V poslední době se řeší problémy hlavně v Praze a okolí, kde vznikají kluby jen účelově kvůli testování... Jen se bojím toho, že se dožijem toho, kdy EU zakáže 2T úplně a všechny veterány budou chtít dát jen na véčka...
[jawar559]
(10.8.2017 23:41:23)
jawar559: Pravda, každá mince má rub i líc. Dle tvého scénáře by vozový park v ČR a jeho stáří, díky podvodným machinacím se starýma vraždama a techničákama na paštiky co požral magnet v kovošrotě průměrově zestárl během pár měsíců asi celkem výrazně. Což by se asi nemuselo europrůměristům líbit. Nicméně, kdyby se to bralo poctivě, jako nápad to až tak špatně nevypadalo. ;) Proto jsem se optal, co je na tom pravdy.
[Verdom]
(10.8.2017 21:59:14)
Upřímně, delší dobu skupiny na FB už nesleduji. Je to zajímavá teorie a zeptám se na to na schůzi VCC, ale pochybuji o tom, že by to bylo možné. Asi v březnu jsme byli seznámeni s prodloužením atestace na dva roky a s tím, že bílé značky se budou smět vyměnit za véčka ale opačně ne, tak jak jsem psal dříve-problémy se světly na STK u předválek atd.
Spíše by se ten obchod s papírama rozjel ve velkém a výhodu by měli ti, kteří mají ´lepší přístup´ k véčkům, kdy by se otestoval totální vrak v hodnotě třeba 8K, testace by vyšla na pár tisíc a motorka by se pak třeba se ziskem 15-20K prodala... Navíc je plno odhlášených dokladů, které by podle té teorie šlo zase přihlásit...Chápu to dobře?
[jawar559]
(10.8.2017 14:14:12)
Jelikož tu spousta lidí facebook nemá, hodím sem odpovědi, co tam k tomuto tématu jsou od jednoho člena. Cituji: "Jen doplním, že lze od června přihlásit na černý čísla a klasický TP i vozidla bez žádných dokladů, stačí udělat testaci, veteránské doklady a značky, potom požádat o přesun do klasického registru a veteránské doklady a značky vyměnit za klasický TP a černé značky. Stejný způsob je možný i z normálního registru do historického. Nevím, jestli to byl záměr zákonodárců jak legalizovat veterány bez dokladů přes historický registr do normálního registru, nebo jen chyba v dokumentaci při schvalovacím procesu novely zákona a vyhlášek. Je možné, že tento způsob dlouho možný nebude. Zavolejte si pro informace na registr historickych vozidel, osobne jsem si tuto informaci overoval na registru historickych vozidel pro stredocesky kraj v Koline. Pokud nebude chtít úřední úkon provézt, tak lze zahájit správní řízení proti úřadu a úředníkovi, odvolat se na nadřízený úřad a dále se domáhat litery zákona a vyhlášky, případně si najmout právního zástupce." konec citace.
Takže buď je to nesprávné pochopení novely a nebo je naděje, že se někomu nahoře rozsvítilo a vyndal hlavu z kýblu a tady se už nebude kupčit s papírama a legalizovat veteránny přes Belgii a Holandsko a půjde to rozumnou a logickou cestou u nás. ;) No uvidíme.
[Verdom]
(10.8.2017 5:59:17)
atestace=prodloužení testace teď už o dva roky
[jawar559]
(9.8.2017 22:22:06)
O "atestaci" či "retestaci" se mluví obecně, ano testace to je, ale ne taková jako při "prvotestaci".
[ventil]
(9.8.2017 20:10:13)
Jawar 559, není to atestace, ale testace.
O tom, že by šlo zelené značky HV převést na bílé pochybuji, protože u nás nelze odhlášené (zrušené) vozidlo z registru znovu oživit. Podmínkou pro získání průkazu HV je vozidlo vyřazené z evidence.
Vozidlo na bílých značkách se dá testovat jako HV, kvůli pojišťovně, dostaneš z pojisky plné plnění, co stojí uvedení do stavu před havárkou, jinak se to bere tabulkově a máš smolíka se starým vozidlem defakto bez ceny.
Po novu bude testace platit na 2 roky, ale až od příštího roku, takže v.r.2018 se musí testovat. Pro auto musíš mít protokol od měření brzd z servisu, že vyhovují.
[holdas]
(9.8.2017 19:03:39)
Od testačního komisaře jsem slyšel jen o převodu bílých značek na véčka ale opačně ne. Kvůli problémům na STK, celkem dlouho jsme to řešili. Atestace je na dva roky, cena prodloužení atestace by měla být stejná, takže STK na bílé značky jen 500 a véčka 200... O pojistce tu psát ani nebudu...
[jawar559]
(9.8.2017 18:10:46)
Jasně, já jsem tomu porozuměl, to jen upřesnění pro remcálky zásadně v odsuzující v.
[ventil]
(9.8.2017 12:03:54)
ventil: Myslel jsem samozřejmě platnost testace, ne dokladů samotných. ;)
[Verdom]
(9.8.2017 11:35:22)
Zajímavý dotaz, mezi znalými veteranisty jsem delší dobu nebyl a na fcb nejedu. Pro upřesnění véčka nejsou jen na dva roky, ale platnost testace je prodloužena na dva roky.
[ventil]
(9.8.2017 10:00:28)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15