Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Babeta [constantine](9.8.2017 21:39:48)
Příspěvků: 30, poslední: 11.8.2017 18:40:4464886.Informace
Zdravím pokoušel jsem se zde na webu dopátrat jak ono to je s Doklady na Babetu ovšem nic konkretního.
Mám možnost koupit od kohosi nevěrohodného za pár šušňů jednorychlostní babetu. Ovšem má to háček

Na krku není štítek ani vyražené žádne VIN vlastně žádné číslo jsem nenašl.
Koukal jsem že na netu jde koupit štítek. Ten postačí pro legalizaci? Nebo je to složitější? Slyšel jsem něco o kartičce asi nejaky typový list. Ten se dá též někde sehnat?

Chtěl bych to mít tak nějak v pořádku.
JZ: Vim o tom, ale ja z dotazu tak nejak pochopil ze tam chce dat dvourychlostni z B210, aby to jelo. Coz by byla prestavba. [Krizoň IV.] (11.8.2017 18:40:44)
Krizoň: ad výměna motoru - výměna motoru se považuje za přestabu, jen pokud se jedná o motor jiného typu. Takže pokud se mění za shodný v rámci typové řady, žádné dobrozdání netřeba. Navíc toto dobrozdání zákon vyžaduje proto, aby daná úprava NEbyla přestavbou. Pokud ovšem není, je potřeba ověřit technickou způsobilost bastlu jinak.

Nicméně na pojišťovnu, pokud je číslo motoru bráno jako identifikátor, tak je nutné změnu nahlásit.
[JZ] (11.8.2017 17:00:24)
Jer250: precti si cely zakon od zacatku do konce. Kdybyc to sem mel hazet, bude to na dve strany. Vyrobce necha od ministerstva schvalit technickou zpusobilost k provozu daneho typu vozidla, a nasledne vystavuje potvrzeni o tom ze konkretni vozidlo s danym cislem ramu se shoduje s danym schvalenym typem. Coz je presne to co stoji na karticce kterou tak tvrdosijne odmitas.
http://img.motorkari.cz/upload/images/databaze/2013-01/536367.jpg?208098
[Krizoň IV.] (11.8.2017 15:54:56)
Jo, tohle všechno víme, ale stále zůstává nejasná ta část "c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem."

Tedy co je myšleno "technickou způsobilostí" a co je "způsobem stanovený tímto zákonem".
To hledám...
[Jer250] (11.8.2017 13:56:04)
Jer250: Zakon 56/2001 sb. Aktualizovane zneni treba zde https://www.mesec.cz/zakony/zakon-o-podminkach-provozu-vozidel/f2162303/

Na mopedy se vztahuje paragraf 89 ktery rika

(10) Vozidla, na která se nevztahovala povinnost registrace podle právních předpisů platných do účinnosti tohoto zákona, musí být zaregistrována v registru silničních vozidel nejpozději ve lhůtě tří let od účinnosti tohoto zákona. Pokud takovým vozidlem je dvoukolový moped nebo motokolo (vozidla patřící do kategorie L podle přílohy tohoto zákona) nebo pracovní stroj samojízdný (vozidlo patřící do kategorie S podle přílohy tohoto zákona), registruje se jen na žádost vlastníka. Na dvoukolový moped kategorie L1 a LA nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38 odst. 1 písm. b), c), e) a f) a § 39 a na motokolo kategorie LM a pracovní stroj samojízdný nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38 odst. 1 písm. b) až f) a § 39.

body pismena b c e f znamenaji zapis do registru, pripevnenou SPZ, platnou technickou, a spravne udaje v registru.

Nicmene pro mopedy plati pismeno a - (1) Provozovatel silničního vozidla nesmí provozovat na pozemních komunikacích vozidlo,

a) které je technicky nezpůsobilé k provozu,

A vozidlo je technicky nezpusobile k provozu pokud c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem.

Jak jsem psal - pokud neprokazes ze moped byl vyrobeny pred rokem 2001, mas povinnost ho zaregistrovat a provozovat se znackou. A mas povinnost prokazat ze vozidlo je schvaleno pro provoz v CR, pokud tak neucinis, vozidlo je nezpusobile k provozu.
[Krizoň IV.] (11.8.2017 8:42:47)
Krizoň IV.: no a ve kterém zákoně to stojí? Já to nemůžu najít... [Jer250] (10.8.2017 22:32:42)
fk: tyjo, to si myslim ze jsi v neresitelne situaci. Tohle by mel povolit vyrobce (toho casu v likvidaci) nebo pokus o prestavbu a individualni schvaleni (nerealne u dvoutatku) [Krizoň IV.] (10.8.2017 19:56:09)
Přifařím se k dotazu. Mám 1-rychlostní babetu, sotva jede. V zelené kartě mám uvedeno číslo motoru, a typ Babetta 207. Spz to samozřejmě nemá. Chtěl bych vyměnit motor. Kam mám nahlkásit výměnu motoru ? Nebo jinak, co všechno musím udělat, abych s vyměněným motorem mohl legálně jezdit ? [fk] (10.8.2017 19:45:11)
Jer250: v zakone stoji ze musis dolozit technickou zpusobilost vozidla, bez vyjimky kazdeho. pokud neni schvalene, nesmi na silnici. tecka. Pokud nedolozis rok vyroby, musis babettu zaregistrovat, dostanes TP a znacku. bez toho nesmis na silnici. druha tecka. Jasne ze je to prasiva babetta nebo stadion, a nikdo to v CR neresi, ale o to nejde. At se kazdy rozhodne podle sebe, jak moc mu prijde velke riziko toho ze bude potrestan za nedodrzovani zakona, a jak moc velky postih to pro nej bude. Ale at k tomu rozhodnuti ma pravdive podklady !!! [Krizoň IV.] (10.8.2017 19:25:36)
Krizoň IV.: no a ve kterém zákoně stojí, že musím dokládat způsobilost typu nebo rok výroby a pod.? Na to to má snad výrobní štítek ne? V dnešní době už není problém padělat ani ten, ale teď se dostáváme zpět k zásadní skutečnosti - je to bezcenná babetta co z kopce jede 50 km/h...takže kdo by to řešil?
Nevím, myslím, že pokud chce někdo někoho popotahovat, tak musí mít v zákoně jasně řečeno za co a o této kartičce tu jsou zatím jen spekulace.
[Jer250] (10.8.2017 18:16:54)
Pánové nejsem si jist jestli neplácnu nesmysl.Není tedy důkazem homologace právě výrobní štítek? [Pierre] (10.8.2017 18:00:21)
JZ: Jenze pojistovna ti vystavi zelenou kartu naprosto na cokoli, a homologace ji nezajima. Ostatne, pojistis i vozidla co nejsou homologovana (dovozy z USA)

Co se karticky tyce, nemyslim si ze ma status verejne listiny, kdysi se to nekde resilo, diky tomu ze to neni verejna listina ani neni porizeni jeji kopie padelani verejne listiny.
[Krizoň IV.] (10.8.2017 16:54:46)
Krizoň: já bych postupoval takto: rok výroby dokazuje například štítek, z toho vyplývá, že vozidlo nemusí být registrováno.
A pokud si policista myslí, že se nejdná o homologované vozidlo, tak vzhledem k tomu, že pojišťovna vydala zelenou kartu (proti výrobci a typu), která sedí se štítkem, tak se dá dovozovat, že pravdu nemá.
Teď mě napadá: ORV má statut veřejné listiny (falšování a pozměňování je trestné). Všude se tu píše, jak se "kartička" přepisuje, kopíruje... Jsme si skutešně jisti, že taktéž nebyla zákonem označena za veřejnou listinu?
[JZ] (10.8.2017 16:27:58)
Jer250: Bylo to na webu MDCR, ale web predelali, a ten stary odkaz neplati. Nicmene, ja netvrdim ze to musis vozit sebou. Ja tvrdim ze musis byt schopen dolozit ze moped je vyrobeny pred rokem 2001, timpadem nepodleha registraci (a proto sebou OTP nemas) a je schvaleny pro provoz na verejne komunikaci. But to muzes dolozit na miste (kartickou, ktera slouzi jako prukaz zpusobilosti typu) a nebo to muzes dokazovat na uradu ve spravnim rizeni. Pokud tak neucinis, dostanes pokutu za jizdu neregistrovanym vozidlem bez OTP. Pokud te napada zpusob jak to dokazat bez toho aniz bys mel prukaz zpusobilosti typu, sem s nim ... [Krizoň IV.] (10.8.2017 16:15:40)
Krizoň IV.: může to dohledat podle čísla rámu, to je na té kartě u mopedů místo SPZ.
Ale nejlepší bude, když mi sem hodíš odkaz nebo zkopíruješ citaci ze zákona, kde je jasně uvedena povinnost tuhle kartu vozit s sebou. Osvědčení o registraci vozidla je něco jiného, než průkaz způsobilosti typu.
[Jer250] (10.8.2017 15:10:13)
neřešto to, prostě k provozování babetty potřebuješ průkaz způsobilosti typu a povinné ručení. Pokud ten původní průkaz způsobilosti typu nemáš tak ti ho za nějaký obnos vystaví MotoMax ale už to nebude papirová kartička ale zalaminová kartička velikosti malého technického průkazu (výpis technického osvědčení vozidla) a k tomu něco jako velký techničák u auta (technické osvědčení vozidla). Je ještě třetí varinta a to že babetta je registrovaná a má SPZ, osvědčení o registraci vozidla I. (malej TP) a osvědčení o registraci vozidla II. (velký TP)+ pov. ručení. Pokud něco z toho nemáš tak nemáš na silnici co dělat.
Hromada lidi co jezdi na dovezecných strojích ze zahraničí (puch, tomos atd.) Nemají nic kromě povinného ručení. V momentě kdy se něco stane tak to je jak kdyby jeli s jakýmkoliv jiným vozidlem které nemá technický průkaz (auto, náklaďák, kamion)
[Dawid] (10.8.2017 14:59:04)
Jer250: Jenze na zelene karte k mopedu neni SPZ, a ani si policajt z registru nedohleda zda je vozidlo pojisteno, protoze moped v registru neni. Ale o to nejde, ta originalni karticka proste je platna, protoze byla vystavena vyrobcem dle tehdejsi legislativy, vyrobce tim ucinil nejaky pravni ukon, a karticka je timpadem platny doklad. Tim je to dane. To jak snadne je karticku padelat, a to ze policajt nema sanci na silnici poznat zda je to original nebo ne, a musel by se pripadne obratit na soudniho znalce, je naprosto irelevantni.

Navic nejde o tu puvodni karticku, ale primarne o to ze k provozovani mopedu NESTACI zelena kartu jak jsi psal. V pripade ze se na moped vztahuje vyjimka z registrace, mel bys byt schopen toto prokazat. Ano, dneska na to policajti kaslou, vidi babettu / stadiona / jawettu, a neresi to automaticky. To ale neznamena ze tu povinnost nemas.
[Krizoň IV.] (10.8.2017 14:55:03)
Krizoň IV.: Nesmysly? Zelená karta má jedinečné číslo (a mimo jiné je na ní vytištěna SPZ), na základě kterého si policajti v registru najdou jestli je vozidlo skutečně pojištěno nebo ne. A když si ji náhodou zapomeneš, tak si z registru stejně zjistí jestli je pojištěno nebo ne.
Zatímco ten kus papíru nemá absolutně žádný podklad, na základě kterého by se mohlo zjistit kde jsi ho vzal. Není tam žádné číslo, razítko (krom razítka dávno neexistující prodejny, což je k ničemu). Takže znovu se ptám - jakou má tahle kartička právní způsobilost? A opět si odpovídám, žádnou...
[Jer250] (10.8.2017 14:42:34)
Jer250: Takze podle tebe i zelena karta neni zadny doklad, protoze si ji muze na tiskarne vytisknout kdokoli, a timpadem ani neni treba ji vozit (protoze policajti vedi ze si ji muzes vytisknout kdyz bude treba, a ani ji nebudou kontrolovat ?) Sorry chlape, ale placas nesmysly ... To ze puvodni karticka od vyrobce byla na obyc kusu ctvrtky je irelevantni, je to doklad jako kazdy jiny. [Krizoň IV.] (10.8.2017 13:34:45)
Krizoň IV.: jaký pak doklad je cosi vytištěného na čtvrtce? ORV má razítko, vodoznak, hologram. Kus papíru co si kde kdo může vytisknout někde v tiskárně není žádný doklad. Policajti to dobře ví a naposledy to po mě chtěli před 10 lety. Já už tu kartu dávno nemám, rozpadla se... [Jer250] (10.8.2017 12:57:55)
Běžná praxe je taková, že si seženeš starý třeba i poškozený rám s originálním štítkem (třeba i částěčně poškoženým). Ten přenýtuješ na svůj stroj. (popřípadě podle něj ud��láš náhradní štítek za ten poškozený). Tudíž víš, že nikdo jiný se stejným číslem rámu už nejezdí (pokud si neudělal náhradní štítek).
Pokud by došlo k nějakému problému, tak ten originální štítek máš "v ruce" ty a ten druhý člověk jen repliku.
[dawid] (10.8.2017 10:54:43)
Motomax má údajně povolení Ministerstva dopravy vydávat duplikáty osvědčení na Babetty. Dříve to měli uvedené i na stránkách. [elevator] (10.8.2017 9:27:04)
ad motomax: nejsem si uplne 100% jisty ze to je legalni, myslim ze distributor sam za sebe muze vystavit potvrzeni akorat na stroje co prodal. Stroje vyrobene v minulosti by mel dolozit vyrobce, a mopedy s.r.o. jsou v likvidaci, pochybuji ze neco dolozi. Ale to vem cert, beru jako fakt ze motomax je/byl distributor babetty, a to co vystavil bylo skutecne potvrzeni o technicke zpusobilosti.

Jer250: sam to pises, mas povinnost predlozit osvedceni o registraci. To nemas, proc ho nemas ? Protoze na babettu se vztahuje vyjimka. Jses schopen dolozit ze na tvoji babettu se skutecne vztahuje vyjimka ? Nejses ? Pak mas problem, nepredlozil jsi OTP pri kontrole ... A dukazni bremeno je razem na tvoji strane. Jasne, muzes to poslat do spravniho rizeni, a vyjimku dokazovat zpetne. Otazka je zda tech usetrenych par kacek za potencialni komplikace stoji ...
[Krizoň IV.] (10.8.2017 9:11:17)
Kladivo na motorkare na strane 17 uvadi, ze ridic musi pri kontrole predlozit doklad, kterym vyrobce doklada technickou zpusobilost vozidla. Na dalsi strane je karticka k Babette vyfocena. Motomax ti tu kartu doda vyplnenou s tvymi udaji a razitkem, na dalsim papire jsou uvedeny podrobnejsi technicke udaje a dostanes na to i uctenku:-) Toto se tyka stroju uvedenych do provozu pred 2001, ty nejsou registrovany (na zadost vlastnika ale mohou byt). U novejsich stroju to je jinak. [jc3] (10.8.2017 9:05:05)
Krizoň IV.: Motomax legálně vystaví Technické osvědčení a Výpis o technickém osvědčení. Takže o žádný podvod se nejedná. https://www.mylms.cz/text-technicak-na-babettu/ [elevator] (10.8.2017 8:41:02)
Babetta potřebuje jenom pojistku...nic víc. V zákoně stojí, že řidič musí při kontrole předložit ŘP, osvědčení o registraci a pojistku, tím myslím je to jasně dané. [Jer250] (10.8.2017 8:33:12)
To by me zajimalo co Motomax Hodonin vlastne vystavi. TP pro babettu neexistuje (s vyjimkou kusu dobrovolne prihlasenych) a vyrobce nejsou, dovozce novych babett taky ne. Spis mi to prijde jako klasicky podvod, tvari se oficialne a vystavi tu samou kopii karticky co koupis jinde. Skutecne legalni potvrzeni o schvaleni k provozu vystavi nejblizsi urad obce s rozsirenou pravomoci.

Kazdopadne karticka jako takova netreba, ale musis byt schopen dolozit ze se jedna o moped homologovany pro silnicni provoz v CR, k cemuz slouzi prave karticka.

Co se samotneho cista tyce, taky mam za to ze babetta cislo ramu nema, pouze cislo motoru a stitek
[Krizoň IV.] (10.8.2017 7:56:56)
Kup štítek, podle výrobního čísla motoru vytipuj rok výroby a obojí na štítek vyraž. Pojisti to a jezdi. Pokud vím, tak ta kartička vyloženě povinná není, ale kvůli aktivním pitomcům by bylo lepší si ji obstarat. [Pajka] (10.8.2017 7:05:09)
Mam pocit, ze Babetta cislo ramu vyrazene nema. Stitek musi byt, legalni duplikat karticky ti udela Motomax Hodonin podle cisla ramu. [jc3] (9.8.2017 23:04:37)
Jednoduchá rada, nekupuj za pár šušňů od nevěrohodného když to chceš mít tak nějak vše čisté. To si chceš v.č. vymyslet? Kolega koupil pěknou stodolovku za čtverku i s dobovou fakturou o koupi. [ventil] (9.8.2017 22:20:18)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15