Příspěvků: 16, poslední: 18.8.2017 19:14:5564898.Informace
Nevíte někdo z jakého důvodu se dávají šrouby čepu kyvky zkosenou stranou směrem k rámu? Dal jsem je naopak aby tlačily větší plochou k rámu, přišlo mi to logičtější, ale třeba to má skrytý význam, který mě nenapadl tak jestli to mám přešroubit...
Jinak jeden z alternativních návodů jak sundat zarezlý čep. Po odtažení a odstrojení narvat tam co nejvíc brzdovky, horkovzduškou zahřívat, pak prudce schladit (dobrý je vzduch ve spreji, když ho otočíte vzhůru nohama stříká s toho silně zchlazená tekutina), povedlo se mi jednu stranu za stálého bušení přes kulatinku posunout cca o 4 cm - dál ani ťuk (bušeno 3 kg kalačem), čep dremelkou odřezat, bouchat na druhou stranu, zase kousek odřezat a pak to z rámu vypadne, čep sice v kyvce zůstal, ale měl jsem druhou.
Ja si myslím, že to půjde, ale jistě to budu vědět až nám konečně přijdou ty dvě retra co máme od dubna objednané a zkusím tu retro kyvku do 640 rámu.
[maspe]
(18.8.2017 19:14:55)
maspe: Takže nejde napasovat tu novou kyvku s uložením na jehlách do starýho rámu? Mám totiž na 639 kyvku trochu pokřivenou, tak jsem uvažoval, že bych jí výhledově vyměnil rovnou za tu novější, na jehlách.
[Ota]
(18.8.2017 12:39:43)
retro rámy a retro kyvky se v místě uložení trochu liší, minimálně o několik milimetrů na šířku.
[maspe]
(18.8.2017 11:48:12)
Milos634: Nové rámy 634 Retro mají ale zadní kyvku uloženou na jehlových ložiskách, tam je to něco jiného.
[Jad]
(15.8.2017 12:49:54)
hele, srandisti, všimli jste si, že to zesílení na rámu, skrz které prochází čep kyvky, má taky krátký vnitřní kužel?
průměr čepu je cca 21,9mm, díra v rámu cca 22,05mm a vnější průměr kuželového osazení na rámu je přes 24mm, takže ten kužel matice mizí přes milimetr hluboko v tom uložení. Na starých maticích je i vidět otlak od hrany toho osazení. A ne, není to tunning, je to na všech 63x-640 rámech, co máme na skladě.
[maspe]
(15.8.2017 11:02:41)
Viděl jsem to složené tak i tak. Sám jsem si myslel, že to má středit. Ale když si to tak uvědomuju, mohla by to být i pohledová úprava. Jen si nedokážu představit Jawu, kde se dělalo pouze účelně a dělat na matici další obráběcí operaci by asi neprošlo.
[longr]
(15.8.2017 9:37:02)
Milos634: A nebyly koupený normálně v železářství?
[Ota]
(15.8.2017 8:01:31)
Myslím si že vzhľad, nič iné. Videl som tieto matice aj bez kužeľa.
[Milos634]
(14.8.2017 23:55:06)
může mi někdo vysvětlit proč by dělali atypickou matici s kuželem, kdyby tam ten kužel byl k ničemu? Vzhled to nebude, to se u jawy nikdy nenosilo. Ono, já si myslím, že oni v tý fabrice nebyli úplní blbci, když to v šedesátých letech vymýšleli.
[maspe]
(14.8.2017 22:51:08)
Ano, účelem kuželů je vystředit uložení čepu v rámu. Takže ty matice otoč.
[Ota]
(14.8.2017 10:57:38)
Jo, dávat se to má těmi kužely k rámu. Ovšem nedokonalost celého řešení je stejně celkem zjevná, tohle už je jen malinko červivá třešnička na nepovedeném dortu. Ale bylo to levné a funkční.
[longr]
(14.8.2017 10:54:27)
ta díra v rámu má o 2-4 desetiny větší průměr než je průměr čepu a čep není přesně obrobený. Je tam jen k tomu, aby stáhl všechny středové díly napevno k sobě a k rámu. Pokud se dá matice k rámu rovnou stranou, čep drží jen třením ploch. Pokud kuželem a ten to "nějak" vystředí dle toho jak se potkají tolerance, tak se to nemůže hnout, bo to drží dva kužely natvrdo opřené do uložení v rámu.
[maspe]
(14.8.2017 10:41:56)
Ja som tie matice nedával skosenou stranou ku rámu, tiež som ich dal naopak. Keď som ich skúšal dávať skosenou stranou ku rámu a poriadne to stiahnuť, iba som k*rvil rám a nedalo sa to poriadne dotiahnuť. Stále bola vôľa na kyvke. Neverím že by to niečo vystredilo keďže rám je v tom mieste rovný a nemá do čoho tá matica zapadnúť.
[Milos634]
(14.8.2017 10:02:03)
Proto je důležité vše při skládání dobře máznout a pokud je maznička, domazávat. Zvlášť pokud se jezdí v zimě nebo za deště. Dobrá je na to i A00, která je jako lepidlo a nepustí vodu.
[longr]
(14.8.2017 9:47:02)
ahoj, myslim ze ucelom toho konusu je vystredenie
[marek_d]
(14.8.2017 9:34:39)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15