Příspěvků: 9, poslední: 18.8.2017 17:43:1064912.Elektro
Dnes mi při jízdě přestala čz dobíjet a dojel jsem tak tak na baterku.Při měření na baterce se potvrdilo, že nedobíjí. Jaké máte zkušenosti při hledání závady. Na kterých kontaktech na dynamu popř. regulátoru se měří kam až proud teče a dál třeba ne. Díky za rady.
Tak buď rád, že to nakonec byla jen taková triviální závada.
[Ota]
(18.8.2017 17:43:10)
Regulator jsem vymontoval a dal na jinou motorku a vse ok. Tak znovu uhliky, zdaly se dobre, sundal jsem stator a ejhle jeden,zivy, uhlik vykukoval jen kousek,mel z nejakeho neznameho duvodu kratsi drat a ten mu nedovolil se pritisknout radne ke komutatoru.novy uhlik a uz to jede.vlastne blbost,ale alespon jsem zjistil a pochopil plno veci kolem elektriky co me nebyly moc jasne.diky.
[Standa2]
(18.8.2017 16:25:12)
Ještě můžeš zkusit zcela vyřadit regulátor tak, že druhý koce vinutí statoru (ten, na kterej nevede vývod z živýáho uhlíku) ukostříš. Tím bude mít dynamo trvale plné buzení. Mezi oba uhlíky, resp mezi živý uhlík a kostru pak připojíš žárovku z hlavního světlometu. Při provozních otáčkách kolem 2 - 3 tis. ot/min. Musí svítit plným jasem. Moc ale nezvyšuj otáčky motoru, jinak žárovka shoří.
Pokud tenhle test dopadne dobře, hledej vadu v regulátoru.
[Ota]
(18.8.2017 12:37:04)
případně opálený spínací kontakt v regulátoru
[maspe]
(18.8.2017 7:04:33)
Většinou to bejvá regulátor nebo spálanej rotor, statory pokud maj dobrý uhlíky a nepřerušený vodiče tak bejvaj většinou v pořádku. přerušený kabely k regulátoru jednoduše propípneš multimetrem, nebo testem přes baterku s žárovičkou...
[Klouzec]
(17.8.2017 22:25:51)
Přeměřil jsem napětí mezi uhlíkama a při zvyšování otáček se zvyšovalo i napětí. Takže by to měl být regulátor, nebo někde přerušené dráty ? Když tak zkuste ještě nekdo radu z praxe.
[Standa2]
(17.8.2017 19:26:50)
Tak uhliky mam myslim ok,tend jdu promerit to napeti na uhlicich a toho Dockala ctu,ale ne vse chapu a skoro vzdy kdyz se potom tady ptam ti co znate polopate vysvetlite tak to spojeni teorie a praxe da vetsinou kladny vysledek.tak diky, treba jak jsem se jinde ptal na zapojeni dynama a regulatoru, tak diky vam na jawamanii jsem do toho pronikl.
[Standa2]
(17.8.2017 15:53:01)
Jak píše Maspe. Nejdřív zkontroluj uhlíky, jestli nejsou moc krátký (je třeba je vyměnit, pokud jsou kratší, než 8 mm) nebo jestli neváznou v šachtě nebo nejsou olámaný. Pak taky proškrábni opatrně jehlou spáry mezi lamelama na konutátoru. Nános z uhlíků na komutátoru omyj technickým benzínem, pokud to nepůjde, tak obruš proužkem jemného šmirglpapíru opásaného kolem komutátoru.
Doporučuju si nastudovat Dočkala, kde je vše podrobně popsáno tak, abys pochopil funkci jednotlivých komponent dobíjecí soustavy, bez čehož to patrně neopravíš.
[Ota]
(17.8.2017 8:07:02)
prve zkouknout uhlíky. Pak změřit napětí mezi uhlíky, musí s otáčkami růst. Pokus rostou, vzdal to regulátor, pokud ne, tak je problém v dynamu. Můžeš ho zkusit nabudit, vyčistit komutátor, proměřit dle dočkala.
[maspe]
(17.8.2017 6:27:05)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15