Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 26, poslední: 26.8.2017 12:41:1164931.Oleje, mazání ...
prosím jaké máte zkušenosti s těmito dvěma oleji, který je lepší, apod. Děkuji
mažu m2t 1:25-1:30 a dokud jsem v polsku nezačal brát 4T 15w40, tak sem měl vejfuky jen mastný a hnědý a motorka po zahřátí skoro nekouřila... po tom polským mazutu motorka hulí jako dobytek a z výfuků se sypou šutry, ale čistit se mi to nechce :-D protože krásně drží spoje [krf] (26.8.2017 12:41:11)
Hele, myslíte že na fóru motokár, nebo motokrosů taky takhle šíleně řeší olej, jestli je takovej nebo makovej? [mais] (26.8.2017 8:06:25)
Používám Motul 510, TSF, Lavio. Poměr daný výrobcem. Tyto oleje hlavně kvůli lenosti čistit laufy a motor od karbonu a s ohledem na ty, co jedou za mnou, abych je neudusil, bo Jawu umaže cokoli motorového. Viz Sucháčova cesta kolem globusu. Jen čtyřtaktní oleje, co nejsou určeny ke spalování, po sobě zanechávají humus, který je za čas třeba řešit. Popř udělají na svíčce při bohatší směsi karbonový vodivý svod a jiskra je ta tam. A k tématu, garden olej je určitě horší jak TSF, jelikož nemá jen mazat, ale i brzy zdegradovat a neotravovat zahradní jezírka atd. Dělá ho carline a parametrově je TSFku blízko, ale díky specializaci na zahradní techniku bych sáhl raději po tom TSF. [Verdom] (23.8.2017 16:30:08)
Dávám Lavio a jsem spokojený. Moc nekouří a je levný. Na cestě, když mi dojde zásoba, většinou používám M2T.
Používal jsem i TSF, ale už je drahé. Kdysi jsme na husqvarňácký olej pro garden techniku přidřeli Vari frézu.
Do pincka a staďáka leju cca 1:25-1:33, do ostatního s jehlama 1:33-1:40.
[longr] (23.8.2017 13:36:33)
Já mažu Mogulem TS, a to z důvodu T.A.Jawettssonem zmíněné viskozity. Moderní oleje ála TSF jsou taková "vodička" - jde to i cítit subjektivně, když se zaštěrchá flaškou, zatímco TS odpovídá pocitově (co se týče hustoty) těm olejům používaným v době slávy našich strojů - M2T, M6A - viskozita tuším SAE 40? O mazání nejde, kde o to vymezování vůlí atd. - ty jsou u prehistorického vzducháče jiné, než u moderního vodou chlazeného motoru. Jediné, co mi na tom vadí, že to TSko víc hulí - teda mě to nevadí, ale může to vadit těm co jedou za mnou a může to přispět k nějaké nebezpečné situaci (snaha co nejdřív předjet atd.), ale zas na frekventovaných silnicích toho moc nenajedu... Co se týče zahradních olejů, tak to fakt nebrat - můžou degradovat z důvodu té biologické odbouratelnosti... [Peterson] (23.8.2017 10:53:43)
holdas: U Jeřichy ho taky kupuju, když ho mají stáčený. Bohužel tomu tak není vždy. [Ota] (23.8.2017 10:45:03)
Akorat ted sakra nemuzu najit, jak jsem se vlastne k ty informaci dostal. [Bakoun] (23.8.2017 9:29:10)
Holdas, Krizon: je to preznaceny Orlen a vyslovene tam bylo udane predredeny olej. [Bakoun] (23.8.2017 9:18:46)
Holdas : Muze bejt, ja proti laviu vesmes nic nemam, akorat ho nemam po ruce. TSF kupuju v praze u kmocha za tech 1200/10l. Resit dopravu lavia mi za tech usetrenejch par kacek nestoji ... [Krizoň IV.] (23.8.2017 9:02:10)
Krizoň, Lavio je zrovna v akci, takže vyjde litr na 90,- Kč, při odběru 10 litrů. http://www.lavio.cz/e-shop/oleje/motorove-oleje/pro-motocykly/pro-moto-2t-motory/104/lavio-moto-synt-2t-3.html#tabs . Dopravu neřeším, jezdím jak přes Ostravu, tak přes Pardubice. TSF měl nejlevnější Jeřicha v Kolíně.
Bakoun, není předředěný, ale má předřeďovací složku.
[holdas] (23.8.2017 8:24:53)
Bakoun: Mas nekde produktovy list lavia ? Rekl bych ze viskozita bude plusminus stejna jako u TSFka.

Holdas: TSFo dneska stoji 120 kacek za litr, pokud koupis 10l barel.
[Krizoň IV.] (23.8.2017 8:00:15)
Jinak k porovnání Mogulu TSF a TS mohu říct tolik. Mogul TSF používám do 639, kde dokončuji záběh. TS používám do vylítaný 634 kvůli nižší ceně. Oběma oleji mažu v poměru 1:50, přičemž TS znatelně více kouří a smrdí. Mažou snad oba dva dobře:-) [Ota] (23.8.2017 7:59:14)
Já zrovna včera kupoval za 90Kč Mogul Alfa https://eshop.paramo.cz/produkty/KatalogovyList.aspx?kodproduktu=V531363 specifikace má víc, než dostatečnou a cena ještě lepší jak TSF. Jinak k tomu co píše Ota bych jenom dodal, že směs přes zimu nenechávám ani v zahradní technice, natož v motorce-nejen kvůli oleje, ale v dnešní době hlavně kvůli benzinu, takže vylít a na jaře čerstvá směs. [jaw250] (23.8.2017 7:27:18)
Protože Lavio je předředěný olej. Jde tuhle informaci najít v technických listech. Takže je potřeba ho dát trošku víc. Vyjel jsem 10 l Mogul TS a už ho nekoupím, smrdí, hulí a z výfuku to kape. Takže zůstanu u Lavia nebo Mogulu TSF, ten má větší viskozitu a míň hulí. [Bakoun] (23.8.2017 7:24:46)
Krizoň IV.: nižší bod vzplanutí TSFka je bezesporu výhodou kvůli nižšímu karbonování při nižších teplotách. Ale tebou zmíněná vyšší viskozita TS je dle mě přínosnější - zetku jsem zajížděl na Lavio, což je bezesporu výborný olej, žel na můj vkus příliš řídký. Po záběhu, když se motor uvolnil, jsem přešel na TS a motor se znatelně ztišil. Olej nemá v motoru jen mazací funkci (byť ta je bezesporu nejdůležitější), ale také má za ůkol vymezit vůle, které jsou u jawích motorů zemědělské. [T. A. Jawettsson] (23.8.2017 7:11:12)
Ja používám taky do všecho od motorovky přes křoviňák po Jawu 250 Mountfield kolem 1:33 a bez problémů... [Pavel] (23.8.2017 7:08:59)
používám do všeho tohle když to maj v akci https://www.mountfield.cz/olej-do-2t-motoru-mogul-alfa-2t-1-l-1phm1045?utm_campaign=zbozi_produkty&utm_medium=cpc&utm_source=zbozi to znamená emzety, babety, simsoni, motorová pila, elektrocentrála, pionýr, zatím vše jezdí, mažu radši víc než míň, do kejvaček a podobných krámů leju klasický levný m2t a to v hojném množstv, podle mě záleží na množství ne na značce, když ho dáš málo je zle, dobrej poměr se pozná podle čoudu z vejfuku - čoudíš mažeš :D [Klouzec] (22.8.2017 22:27:46)
Krizoň, TS je lepší pro staré stroje s klikou uloženou v bronzových futrech, je to minerál. TSF je pro novější stroje s kuličkovými ložisky, je to polosyntetika. TSF jsem jezdil, pokud se dal sehnat do 120,- Kč na litr, potom jsem přešel na Lavio, není rozdíl ve vlastnostech mazání. Hlavní u těchto našich starých mašin je množství oleje, dané výrobcem motoru. Homeopatické poměry jsou smrtící. Osobně kývačky nemažu pod 1:30, futrové pod 1:25. Na ty futra je lepší viskóznější minerál.
Zásadně nechci rozpoutat diskuzi o mazání 2T motorů, každý by si to měl odzkoušet a optimalizovat.
Na kývačce 7000km, olej TSF, není výfukový systém znatelně zakarbonovaný.
Robot 3000 km, olej TS, není výfuk znatelně zakarbonovaný.
ČZ 455 3000 km, olej Lavio motosynt 2T, není výfuk znatelně zakarbonovaný.
[holdas] (22.8.2017 22:15:15)
LK: Jak jsem psal nize, TSF ma teplotu vzplanuti 100 stupnu, TS 220 stupnu. TSF se ve vyfuku zapali i po kilomeru jizdy na pul plynu. Nikdy jsem nevidel jedinou vyhodu TSka, krome toho ze je o necely tri stovky na barel levnejsi. Leda snad ze ma vyssi kinematickou viskozitu, cili by teoreticky mohl mene protekat v PAL oilmasteru ... [Krizoň IV.] (22.8.2017 21:26:15)
i když teď budu objednávat dalších 10L 2T oleje, tak bych se rád nechal poučit, v čem je výhoda TSF [LK] (22.8.2017 21:14:45)
jezdím dlouhodobě TS a v podstatě bez problému... při šudlačkách to teda pak občas kápne z vejfuku, ale když se tomu trochu naloží, tak se to vyčistí :D [LK] (22.8.2017 21:10:14)
Tsf splnuje jaso fd a ma o dost nizsi teplotu vzplanuti nez ts [Krizoň IV.] (22.8.2017 21:05:00)
TSF je modrý, TS přírodně hnědý... [holdas] (22.8.2017 20:36:24)
Tiež sa niečo opýtam. Je nejaký viditeľný rozdiel medzi TSF a TS? Mal som jednu fľašu TS a nekarbonoval, mali pravdu v popise. On iba vytekal z výfukov keď stála na stojane. Dve krásne jazierka pod motorkou :D [Milos634] (22.8.2017 20:10:55)
Po všem možném laborování jsem začal do všeho dávat to TSF - na olej do zahradní techniky se mi lehce lízl Stadec :( Za mně to TSF je OK - doporučil jsem ho i kámošovi a je nadmíru spokojen. ALE každý hájí svou značku - fůra lidí haní M2Téčko a někdo zas na něho nedá dopustit a jezdí jen na něj a je spokojený :). [skvarek] (22.8.2017 17:39:51)
Do motorky určitě TSF. Oleje určené pro zahradní techniku bývají biologicky odbouratelné a tudíž nestabilní. Při delším stání motorky (např. přes zimu) se směsí benzínu a takového oleje v nádrži může teoreticky dojít vlivem biogegradace oleje ke snížení jeho mazacích schopností a následně k zadření motoru. [Ota] (22.8.2017 12:52:57)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,219 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15