Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 23.8.2017 23:33:0164932.všechno ostatní
Zdar složil jsem zadní kolo z leva v tomto složení: matice - 2x podložka - napínák levý+ vymezovátko (taka ta vložka do napinaku co jde do kyvky, plochou k rozpěrce) - rozpěrka - záchyt brzdné reakce - brzdový štít - kolo(2x ložisko a mezi nimi rozpěrka 5 cm) - prachovka a do ní vsazená rozpěrka mezi kolo a rozetu - rozeta (z leva ve složení čep rozety, ložisko, prachovka s rozpěrkou co přiléhá ke kyvce) matice rozety - skrz střed jde osa, na pravé straně bez podložky nebo něčeho takového a teď k problému:zadní kolo se mi divně komíhalo tak jsem s kamarády udělal jeden víkend repas zadní kyvky a teď jsem měnil ložisko v rozetě (ložiska v zadním kole měněna před 2 roky), a vyměnil jsem i osu kola za novou. Po poskládaní a dotažení tak aby kolo nikam nechodilo s ním moc neotočím, myslím si, že je problém mezi štítem brzdy a bubnem zdá se mi hodně utopený v bubnu. Je tam nějaká rozpěrka co se dávala mezi štít a buben nebo se ten výstupek ve štítu co je cca 0,5 cm dovnitř opírá přímo o ložisko co je v kole? Záchyt reakce (1 měsíc nový byl opět ohlý do krutu) tudíž tam něco haprovalo. Když kolo povolím a nedotáhnu moc tak jde lehce, ale je tam cca 2 mm vůle. Když dotáhnu tak vůle zmizí, ale s tím i princip kola které se má točit točí... Napadá vás něco?
11mm je na zadné koleso určite špatne. Ten rozdiel 4mm ti môže buď zodrať hliník rozety, alebo oprieť brzdový štít o bubon ak povolí vnútorný krúžok ložiska pri stiahnutí osky tak ako mne. Založ 15mm. Ja som sústružil, lebo som to potreboval narýchlo. Ale ináč je bežne v eshope. Viď Otov odkaz. [passion] (23.8.2017 23:33:01)
stsspravce: ta podložka co byla na jedný straně z vnitřku ložiska je "centráž" pro rozpěrku mezi ložiskama, jinak by ti po vytažení osy spadla dolů. Nepamatuju si přesně, ale prolis na ní by měl jít na střed, prostě aby netlačil na vnitřní kroužek ložiska. Centráž je tam jen jedna, na straně, kde je v bubnu osazení pro ložisko [Marlboro] (23.8.2017 19:28:44)
Žádný podložky pod rozpěrkou být nemají. Pokud nemyslíš prachovky ložisek. Ty jsou u každého ložiska v kole a prachovka sestává vždy z tenké planžetové podložky, která se dá na ložisko, z filcového kroužku a z plechové misky. Rozpěrka má pak na jedné straně osazení - rozšíření, za které drží pod prachovkou kola, aby při demontáži kola nevypadla a neztratila se.
Pokud se nepletu, měla by tam být tato rozpěrka: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/vlozka_zd_kola_1_5_cm.html
[Ota] (23.8.2017 7:51:17)
Původně tam nebyla žádná, já tam koupil tu větší z těch co se dají koupit dneska tzn asi 11 mm. Doma ji změřím. TO passion: ty jsi s tu svoji 15mm nechal vytočit z trubky nebo někde koupil?? [stspravce] (23.8.2017 7:07:04)
Podložka-6 je len na jednej strane s prelisom dovnutra, aby sa nešúchala o vnútorný krúžok ložiska. Akú máš rozperku-10 čo je z vonku v prachovke od rozety? A či to máš dobre zložené? Pozri katalog: http://www.rajce.net/f1205708706 [passion] (23.8.2017 5:05:05)
Tak jsem vyndal ložiska a rozpěrka má cca 4,7cm. U jednoho ložiska byla rozpěrka opřená o něj a druhé (u rozety) tam mělo takovou podložku s dírou na rozpěrku je to tak správně? neměly by být ty podložky na každé straně?Prolis podložky patří správně dovnitř kola nebo ven - k ložiskům? [stspravce] (22.8.2017 22:22:30)
Či nemáš problém ako som mal ja: http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=64667
Rozperka v prachovke zadného kolesa má byť správne 15mm! Ja som tam mal rozperku z predného kolesa len 7mm a pri riadnom dotiahnutí sa časom zničilo jedno ložisko, jeho vnútorný krúžok sa uvolnil, posunul a vydralo mi aj rozetu, aj brzdový štít sa trel a drhol o bubon. Kým som si to všimol, jazdil som bohvie koľko km a vydralo mi aj štít aj bubon aj rozetu o špice. Píšem o rozperke z kat číslom 451963456122.
[passion] (22.8.2017 16:40:48)
přikláním se k tomu co píší níže - zdeformovaná rozpěrka mezi ložiskama, nebo ložiska celkově posunutý moc vpravo. Jinak vložka levýho napínáku se dává z vnější strany, ne z vnitřku [Marlboro] (22.8.2017 15:09:53)
Já si presne z tohoto duvodu vyrabim rozperky vlastni. Ty upichunuty trubicky jsou k smichu. [Ondrero] (22.8.2017 14:22:21)
Pravděpodobně krátká rozpěrka mezi ložisky kola. Tedy ona původně byla dlouhá dost, ale pokud se osa kola dotáhne příliš velkou silou, rozpěrka se trvale zdeformuje (je to jen upíchnutý kus trubičky z nočníkové oceli) a pak štít brzdy více či méně dře o buben. Mám totéž na zadním kole zetky, kde jsem to vyřešil nalepením podložky tlusté "tak akorát" na vnitřní kroužek ložiska bubnu, jako provizorní řešení to funguje už několik let, neb jednotka dočasnosti je jeden furt :)
Já si z toho vzal ponaučení nedotahovat osu kola velkou silou a rozpěrku správné délky tam dám až při další výměně ložisek.
[T. A. Jawettsson] (22.8.2017 13:20:12)
Mezi štítem brzdy a brzdovým bubnem nemá být nějaká samostatné rozpěrka - ta je již přímo součástí brzdového štítu. Pokud se ale nějak opotřebovala, tak je jistě možné přidat na osu kola další podložku (rozpěrku) mezi štít a buben o potřebné délce. Ale nejdřív si ověř, jestli není problém někde jinde - např. posunutá ložiska, zborcená rozpěrná trubička mezi ložisky v kole, apod.
To, že se ti ohýbá záchyt reakce může být patrně způsobeno to vůlí v uložení kola. Na mé 634 předchozí majitel nedal rozpěrku mezi kolo a rozetu a záchyt reakce byl taky trochu ohnutý a nálitek na něj na štítu olámaný, jak se to patrně protočilo.
[Ota] (22.8.2017 12:45:15)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15