Příspěvků: 18, poslední: 10.9.2017 8:16:2664981.Elektro
Čau chlapi. Potřeboval bych poradit. O víkendu jsem sprovoznil motorku. Pořád svítila kontrolka dobíjení. Měl jsem podezření na rotor. Vyskoušel jsem nabudit dynamo očistit kontakty na relé a motorka dobíjela. Vše šlapalo jak Švýcary.Včera jsem přijel domů zhasl motor. Ráno nastartoval a kontrolka svítí. Když přidám plyn tak světýlko zeslabuje relé se nesepne. Relé je dvocivkové magneto 75w dynamo a rotor 45w. Když nové relé tak jaké. Uhlíky mám nové.
zbytečná averze k AEV, jet bez baterky taky jde. To se víc bojím vape :c) taky ale bezdůvodně :-D faktem je že oboje nepřežije jaderný záření :-D ale to je mimo a jestli má někdo rád mekanický relé tak jedno v hajzlu mam doma a jedno nám umřelo v polsku na zetce :-D kvalitët doživající klasiky
[krf]
(10.9.2017 8:16:26)
Relé stavěné na vyšší výkon, než dynamo nevadí, pokud se dodrží příkon spotřebičů s ohledem na výkon dynama.
[Ota]
(9.9.2017 20:00:54)
Zdravím, taky si myslím, že by relé nemělo být na 75W a dynamo na 45W. Obráceně by to šlo,ale takto je to asi špatně....
[Pepino]
(9.9.2017 12:52:03)
Chlapi porucha odstraněna. Závada byla špatně ukostřený uhlík. Přišel jsem na to když jsem zkoušel živý uhlík přes žárovku. Nechápu že to nekostřilo když klec od uhlíku je přinýtovaná přes pertynax k dynamu. Vyvedl jsem přímo od uhlíku kostru a vše je ok. Všem moc děkuji za příspěvky.
[Čiza]
(8.9.2017 16:36:07)
Čiza: Když to vždy jezdilo, tak to musí jezdit dál - to by vždy vše fungovalo nemohly by praskat žárovky atp.. Prostě se to rozbilo - smutný příběh.
[maspe]
(7.9.2017 19:41:36)
Děkuju za příspěvky. Rotor je čistej jak mimino. Dynamo spálený také neni. Nemám odběr který překračuje vatáž dynama. Tu žárovku na uhlík zkusím zítra. Uhlíky jsou nové a jezdí pěkně. Dnes jsem nabuzoval. Relé mám usazené pod krytem na horním šroubu motoru ze strany od baterky. Nechtěl jsem aby ta krabice byla vidět. Relé vždy šlapalo perfektně pak bylo pod vodou před 20 lety je trochu zoxidované ale kontakty očištěné 800 papírem. Co nechápu že 3 dny jezdím vše ok pak ráno skočím na páku a červená záře.
[Čiza]
(6.9.2017 20:23:01)
Přesto že mám na dvou motorkách jednocívkové relé (a zatím spokojenost) tak kdyby náhodou :) mám už i doma AEV a pokud by klasika odešla tak ho tam montuju. Co jsem tak sbíral vědomosti jak to zapojit tak mám dojem že tam bylo i nějaké nouzové řešení (propojení) v případě poruchy na dojetí ? Momentálně to nemám u sebe tak z hlavy nevím -
[skvarek]
(6.9.2017 16:25:03)
Taky mam AEV a od té doby bez problemu.Co jsem se stim mechanickym relé natrápil 😃
[Viky250]
(6.9.2017 14:39:43)
Taky mi na 487 AEV regulátor bez problémů funguje. Oproti mechnickému se na něm neopalují kontakty a nemusí se seřizovat.
[Bakoun]
(6.9.2017 11:53:18)
rovněž potvrzuju, AEV jsem dával asi 3x místo původních jednocívkových, u všech motorek bylo pak problémech
[pajiks]
(6.9.2017 11:52:27)
AEV za šest stovek mi nepřijde nijaká drahota. Na mnoha motorkách super zkušenost. Já bych se spíš podíval na rotor toho 45W dynama když bylo provozováno s regem na 75W. Tipnul bych si že šlo do kopru vinutí, bude spálené na škvarek, jak jsem to mnohokrát viděl. To žádné rego ani uhlíky nespraví.
[Chong]
(6.9.2017 10:59:26)
Trochu zbytečná averze k AEV, dal jsem ho zkušeně na čezetu a skončily problémy, provozuju i VAPE (2x) a mám svatej pokoj taky.
[ventil]
(6.9.2017 10:06:24)
Zdeněk: Nemáš tak úplně pravdu, třeba na ČZtách 477/487 letělo mechanický relé hodně daleko a od tý doby, co sme dali AEV se na dobíjení nesáhlo. Líp to reguluje a když se v kastlíku dobře uloží, ani netrpí na vibrace. U mechanickýho relátka sem se až divil, co všecko se v něm uklepávalo a jak často se do něj muselo sahat.
Ale než cokoliv kupovat nové, změřit napětí a kouknout do relátka, jestli se nelepí kontakty.
[Borderer]
(6.9.2017 9:48:49)
Vypadalo to celkem blbě, ale bazmek pod nádrží jsem používal a byl i celkem spolehlivej. ;) http://www.jawamania.info/Files/moto/239820/Vrana_1.jpg
Nicméně dnes ve všem, s čím se jezdí je vape a svatej pokoj. A dá se s tím jezdit i v noci, bo to na nejsilnější žárovku konečně i trochu svítí. ;) Pokud se vytluče baterka, taky není problém, frčí to i bez ní.
[Verdom]
(6.9.2017 8:39:31)
ja si take pridam, do AEV bych neinvestoval, kdyz pouzivat klasicke dynamo, tak ponechat mechanicke rele. Urcite ale dvoucivkove, umistit ven, idealne pod nadrz. Kdyz se dobre seridi, daji se nove uhliky, ocisti kontakty a predevsim zajisti bezvadne ukostreni vsech relevantnich komponentu, je dobijeni naprosto spolehlive.
Pozn. pro AEV ne. Je drahe, kdyz se poskodi tak to nema reseni, proste nejedes a predvsim prijdes o moznost nouzove jet bez baterky. Proste bud to postavit original (lacino) nebo rovnou koupit vape.
[Zdeněk]
(6.9.2017 8:26:30)
Dalsi rady jsou o nekolik stranek drive, taky jsem resil a nakonec to byla blbovinka, uhlik byl dostatecne dlouhy,ale dratek nejak kratky a zssmodrchal se tak za nepoustel uhlik uplne dolu.
[Standa2]
(6.9.2017 8:07:07)
Než začneš cokoliv bezhlavě měnit, je nutno nejdřív důkladně diagnostikovat, kde je problém. Nejdříve změř napětí na uhlíkách, jak radí Maspe. Pokud napětí nebude stoupat, zaměř se na kontrolu uhlíků, zda jsou dostatečně dlouhé (musí být dlouhé alespoň 8 mm), zda celou plochou doléhají ke komutátoru, zda nemají oštípané styčné plochy s komutátorem, jestli neváznou v šachtách a jestli nejsou vyhřáté jejich přítlačné pružiny. Komutátor by pak neměl být příliš znečištěný od nánosu z uhlíků, pokud je, demontuj stator a komutátor omyj hadrem namočeným v benzínu, když to nepomůže, tak ho opásej proužkem jemného šmirglpapíru a obruš. Pak vhodnou jehlou proškrábni spáry mezi lamelami a před montáží statoru opět důkladně omyj benzínem. Pokud ani pak nebude napětí na uhlíkách stoupat, zkus ukostřit svorku M, čímž dynamo bude neustále buzeno naplno. Pak opět měř napětí na uhlíkách a můžeš k uhlíkům zkusit připojit žárovku z hlavního světlometu, která musí při provozních otáčkách svítit plným jasem (pozor, moc nezvyšuj otáčky, jinak se přepálí). Pokud tato zkouška dopadne dobře, dynamo je v pořádku a problém je v regulátoru. I ten bych se ještě pokusil seřídit - např. dle Dočkala, neboť dvoucívkové regulátory bývají celkem spolehlivé.
[Ota]
(6.9.2017 7:45:47)
když řešit tak tam dát AEV. Jediný relevantní údaj je napětí na uhlíkách. Pokud přeleze 6,5V a stejně regulátor nesepne uhlík k baterce, tak je tam něco špatně.
[maspe]
(5.9.2017 21:47:17)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,234 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15