Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
JAWA 350/639 Chopper [Čigin](18.9.2017 16:49:59)
Příspěvků: 6, poslední: 20.9.2017 8:50:2865024.Elektro
Ahoj, chtěl jsem zprovoznit svoji Jalowici a a bohužel jsem se dostal do stadia, kdy otočím klíčkem a stne se mi toto: Kontrolka neutrálu svítí ale kontrolka dobíjení baterie ne. Motor lze nastartovat a všechny spotřebiče normálně fungují, jen kontrola dobíjení ne. Nereaguje ani na změnu otáček. Mám zapalování VAPE s regulátorem R67. Žárovička je dobrá a kabeláž také. Nevíte kde by mohl být zakopaný pes? Díky
6V vape resi absenci kontrolky dobijeni externim rele, mozna by bylo levnejsi se podivat zda se neda sehnat i v 12V verzi. [Krizoň IV.] (20.9.2017 8:50:28)
zajímavý, porucha dobíjení vape je hodně málo pravděpodobná, nemá vliv na jízdu a ještě jde celkem snadno zpozorovat i za jízdy bez indikace. Pokud dobíjení funguje, tak dávat stovky korun za rozsvícenou žárovku, jejíž význam je mizivý je docela zajímavé. [maspe] (20.9.2017 8:39:37)
Tak jsem to proměřil a je to v regulátoru. Takže budu objednávat nový. [Čigin] (19.9.2017 19:22:02)
Hmm, tak jsem se nestrefil. Spletl jsem si to s R04. Tím pádem mojí níže uvedenou reakci neberte v potaz:-) [Ota] (19.9.2017 12:41:55)
Ota se poněkud "uťal" protože R67 je regulátor pro 1f alternátor s permanentními magnety. Odpoj od regulátoru vodič - jednopólový konektor, který vede ke kontrolce nabíjení. Zapni zapalování,konec vodiče ukostři a žárovka dobíjení se musí rozsvítit. Když se kontrolka nerozsvítí, tak musíš hledat, zda je kontrolka napájená z plusu nebo u kontrolky není někde odpojený vodič k regulátoru. Pokud se rozsvítí, tak je v regulátoru poškozený obvod kontroly dobíjení. [Milan(OHC)] (19.9.2017 8:14:08)
R67? Tzn., že máš klasickej alternátor PAL Magneton. Zkoušel jsi proměřit, jestli ti to opravdu dobíjí? To je první věc, kterou musíš udělat. Jestli ano, tak zkontroluj, jestli ty dráty k žárovce dobíjení jsou správně zapojený - jestli např. nevypadl nějakej konektor nebo není zoxidovanej. Pokud to nedobíjí, tak měř napětí přímo na alternátoru mezi svorkami X, Y a Z. V otáčkách bys měl naměřit mezi libovolnými dvěma z těchto svorek napětí cca. 12 - 14 V střídavých. mezi kteroukoliv z těchto fázových svorek a svorkou 86 (uzel alternátoru) bys měl naměřit napětí zhruba poloviční. Dále změř proud, který teče do rotoru při stojícím motoru a zapnutém zapalování (buzení rotoru). Měly by to být cca. 2 A. Tak zjistíš, jestli je chyba v alternátoru nebo v regulátoru. Pokud do rotoru proud neteče, můžeš ho tam zkusit zapojit přímo z baterky mezi uhlíky. pokud ani tak nepoteče, nejspíš ti upadnul drátek od sběrného kroužku na rotoru, což se občas stane. Mělo by to jít přiletovat, i když už ten spoj bude vždy náchylnější na opětovné přerušení za provozu vlivem odstředivé síly na něj působící. [Ota] (19.9.2017 7:53:33)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15