Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Vhodný převodový olej [Milekk](18.9.2017 19:17:16)
Příspěvků: 22, poslední: 25.9.2017 11:47:5865025.Informace
Zdravím vespolek, mám dotaz k Jawě 250/353, chci se zeptat jestli mi neporadíte hustější převodový olej. Zatím se mi nechce půlit motor, jde velmi pěkně, ale bohužel středové těsnění mezi kartery už nestojí za nic...
Díky za rady...
[skvarek] > u nekterych kejvacek musi motor ven (nebo aspon prizvednout v drzakach - a tim si stejne nepomuzes, bo vejfuky i plecharina musi dolu), u jinejch je mezi motorem a ramem mista spoustu, takze to chce resit podle konkretni motorky. [Sim] (25.9.2017 11:47:58)
Když už bych to měl jen omatlat povenku tak se k tomu stejně pořádně nedostanu a jepší motor ven. A když už by byl motor venku tak JEN ho přetěsnit není zas taková věda to už ALE je na tazateli jak si s tím poradí :-) [skvarek] (20.9.2017 16:43:35)
Muíste dodržet pracovní postup, já to dělám přesně tak jak píšou v návodu, vše dokonale odmastím, pokud chci rozebíratelný spoj tak jednu půlku přejedu mastným prstem, po té nanesu trochu tmelu, složím motor a nesešroubovávám na krev ale s citem jen lehce, dotáhnu druhý den, vše těsní. [Klouzec] (20.9.2017 13:43:50)
No mje zkušenost z některých ČZ motorů, ať to uděláš jak chceš stejně to teče. [Sukin] (20.9.2017 11:01:56)
jen teda nevidím problém v tom, zprava rozpůlit a složit motor. Pokud se to udělá jak má, tak se nemá co v motoru změnit. Jsem zase zastáncem toho, že když se v něčem hrabu, tak to radši udělám pořádně, než to řešit za měsíc znova. Ono jízda po naolejované gumě není zrovna komfortní, i když s vlastnostmi jawy to není moc změna.

Ale jinak lepidlo s perlinkou taky doporučuju. Jako bonus se sníží těžiště.
[maspe] (20.9.2017 10:53:02)
Možná by to ještě mohl přetáhnout lepidlem s perlinkou :-D [No_-_name] (20.9.2017 10:19:12)
Přece bychom nevyndávali motor z auta, nesundávali hlavu a neměnili jedno těsnění, když to drželo až do konce, ne? ;) [longr] (20.9.2017 10:15:32)
Máme doma top gasket od Retechu. Je to drahý špás a rychle tuhne. Ale lepeníčko je to luxusní. U oltcita prolínalo těsněníčko vratné trubky oleje z hlav. Žádný tlak, jen spádový odtok. Stačilo sundat víko vahadel, místo zevnitř otřít hadrem, prstem máznout a drželo to až do smrti auta. Ani kapička. Ten tmel je kvalitní a pružný jako guma a drží i na nedokonale odmaštěném povrchu. [longr] (20.9.2017 10:13:59)
Mě by zajímalo jak omatláte motor bez vyndání když přesně pod mezerou mezi blokama je rám :D Jednou jsem v dílně motor z ogara a ten byl dokonale oblepenej tekutým kovem kol dokola kvůli lenosti to půlit, taky je špatně když šetříte na silikonech a koupíte lukopreny, pauliny a podobný srágory který rozleptá biosložka [Klouzec] (19.9.2017 23:20:59)
Tady jsou všichni vždycky ochotní půliči. Taky se řídím zásadou, že nevrtám do toho, co fachčí. Pokud to prolíná na malé části, zalepil bych to. Pokud je to celé v háji, pak jasně, omatlávat to nemá smysl a bude půlit. [longr] (19.9.2017 21:14:43)
Na mém motoru byl napatlaný vespod epoxid a to v dost tlusté vrstvě. Asi to fungovalo dobře, ale dostat to lepilo z motoru při renovaci bylo neskutečné peklo. [edward] (19.9.2017 19:35:41)
Hele a co to jen vyndat z rámu a nechat kartery svařit k sobě, když už taková technika?Má to jednu výhodu,je to na pořád. [Pierre] (19.9.2017 16:47:01)
Na jednu stranu je to pretesneny za odpoledne, na stranu druhou se snazim ridit pravidlem "co dobre funguje, do toho radsi nehrabej" ... takze esi uvnitr vsechno slape jak ma, nebal bych se omatlani silikonem zvenku. Zkazit tim nemas co, pokud pouzijes sedivej motorovej silikon, nebude to bez blizsiho zkoumani ani videt, ani bych kvuli tomu motor z ramu nevyndaval.

V principu je to za hodinku hotovy, ale pakarna je, esi ti olej prolina i studenej - chce to, aby tmel stihnul zvulkanizovat driv, nez na nej olej zacne tlacit.

Jinak jsem uz videl i zvenku silikonem prilepenej (a napustenej) textilni pasek asi 16 mm siroky, to jako "docasna" (s jednotkou docasnosti jeden furt) oprava musi fungovat spolehlive.

Akorat Murphy klepe na dvere, takze pokud to bude podle nej, par dni po tomhle uspesnem pretesneni ti neco zachroupa uvnitr a budes stejne pulit :-D
[Sim] (19.9.2017 14:57:46)
Já bych to klidně zalepil zvenku. Očistit, odmastit a přelepit. U převodovky to vydrží. Nemá smysl takhle těsnit klikovku, tam to většinou prostřelí. [longr] (19.9.2017 14:09:07)
Rozpůlit a přetěsnit je na pár hodin a máš pokoj. [Pierre] (19.9.2017 13:24:59)
pp44 neni olej ale tekutá vazelína... [Klouzec] (19.9.2017 11:31:55)
Existuje PP 44, kde přímo v technickém listě uvádějí: "PARAMO PP 44 je vhodný pro převodovky zejména starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky, které vyžadují oleje s viskozitou buď z
funkčních důvodů (tlumení hluku), nebo pro snížení netěsnosti při teplotách nad 5 °C." Ale co na to třeba spojka, těžko říct...
[Jad] (19.9.2017 11:25:10)
já teda nevím, ale přetěsnit skříň 354 dokázala i holka, co motor nikdy nepůlila, za odpoledne. U 250 to je ještě jednodušší. [maspe] (19.9.2017 6:49:01)
zima je dlouhá a přetěsnit to je na den práce včetně dvaciáše po řízkových hodech :-D [krf] (18.9.2017 22:03:04)
já bych to z rámu ani netahal.11x [monty] (18.9.2017 20:22:35)
Měl jsem stejnej problém na panelce. Odmastil jsem to, omatlal silikonem a opatrně abych to nestrhnul dal do rámu. Už je to tam víc jak 10 let a drží to. [Hlade] (18.9.2017 19:59:24)
Hustší olej fakt nepomůže, když je teplej, stejně teče.12x

Ale z nouze a lenosti bych položil motorku na bok,zvenku blok odmastil,osmirkoval a zapatlal lepidlem (tmelem)
Může to fungovat,nebude to vidět, a není tím co zkazit.
[monty] (18.9.2017 19:27:44)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,063 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.4.2024 15:36:38