Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 43, poslední: 28.9.2017 22:05:2765041.Oleje, mazání ...
Ahoj, chci se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenost s odlitím krytky víčka motoru na Jawa 634 Oilmaster. Dlouho (dva roky) se snažím víčko sehnat, ale opravdu asi nesehnatelný. Vzor - originál by mi půjčil kamarád. Nebo nevíte o někom kdo odlévá zakázkově-případně melouchem ?
Podle me... Pokud to ma jit do musea, melo by to byt stejne odflakle jak to vylezlo z fabriky. Aby az se na tom dalsi generace svezou, tak at pochopi, jak to stalo za prd. Pokud je to veteran na jezdeni a jezdil, jsem pro to do toho udelat vsechny dobove, svazarmove, kutilske upravy, ktere byli v te dobe oblibene (takove to lidove dodo know-how) aby se na tom dalo jezdit. Jako treba fajfky musi kablikem dozadu, aby do nich nelitala tolik voda :-) [Havlis] (28.9.2017 22:05:27)
Ty bláho, tady jsou slohové práce. [kriz] (27.9.2017 20:49:20)
Tak ono je potreba rozlisovat mezi ruznyma variantama:
- dobova doplnkova vybava, at uz univerzalni, nebo pro konkretni model urcena, vesmes hodnotu navysuje: zahradka na auto/nosic zavazadel na motorku, plexistit, revmaplechy, nebo klidne i sajda nebo pavik ... to jsou veci, se kteryma se to vetsinou nedodavalo, ale u kterych je bez debat, ze to k tomu proste patri. Hodnotu to vzdy navysuje, i kdyz nektere upravy jsou nevratne (treba vrtani diry do kapotaze pro pripevneni sajdy).
- dobova bezna vratna vymena za jiny, tehdy hodnotnejsi dil za ucelem zlepseni vlastnosti ... typicky ta vymena jednoklice za dvouklic, pulbubnu za celobuben, u 63x vymena bubnu za kotouc nebo vymena pevneho kotouce za plovouci. Tady to hodnoceni nemam jednoznacne, koukam na to tak, ze pokud by to melo byt vystavene v muzeu, je vhodne tam mit originalni stav, naopak pro provozovani mi prijde vhodnejsi to mit ve stavu, ve kterem s tim lidi jezdili, i kdyz to tak puvodne ve fabrice montovany nebylo.
- dobovy tuning nevratny ... vesmes pouziti veci, co primo na ten dany typ urceno nebylo a neco se musi uriznout, provrtat, dopasovat. Pouziti sportkovych riditek na panelce, svetlo z Tudora na prednim blatniku ... v muzeu by to takto byt nemelo, ale lidi to tak bezne delali, takze to nemusi vypadat zle. Jenze uz je to nevratny, takze tady by to muselo mit prave ten svuj pribeh, aby to hodnotu nesnizovalo.
- dobovy tuning vratny ... tady me napada treba opletani rukojeti dvoubarevnou buzirkou, napis "Jawa 250" na plechu predni znacky misto pismen a cislic zadni znacky, sachovnicovy potah sedacky. Tady to vnimam podobne, jako vymenu za puvodne hodnotnejsi dil; v muzeu u vyobrazeni typu to nema co delat, v provozu na vyhlidkove jizde klidne. Ale jestli to ma vetsi hodnotu s tuningem nebo bez, jasno nemam
- nahrada nesehnatelneho dilu nejakym pribuznym nebo podobnym ... tady to beru tak, ze nejlepsi je puvodni dil, o neco mensi hodnotu to ma se stejnym dilem z jineho stroje (nebo koupenym jako ND v mototechne), jeste o neco nizsi hodnota je pokud je pouzit dil trochu jiny, v te dobe take dostupny a bezne za to zamenovany (a to klidne bez uprav) ... ale melo by to byt priznane. A asi uplne nejmensi hodnotu vnimam v situaci, kdy je to novodoba replika nebo je to upravene z uplne jineho dilu. Jenze je tu samosebou ten prusvih, ze se stoupajici cenou stroje se cim dal tim vic replik nebo predelanych dilu vydava za original, aby se na tom rejzovalo :-(
- specifickou kategorii je prestavba na jiny (hodnotnejsi) typ, tam je jasne dany, ze cim vic se ta prestavba blizi originalu ciloveho typu, tim je hodnotnejsi. Ale jestli je puvodni stav, ve kterem to vyjelo z fabriky hodnotnejsi nez stav dokoncene dokonale prestavby na typ jiny, nebo je tomu naopak, to uz dost zalezi na konkretnich modelech. A na poptavce a nabidce jednotlivych typu ... a bohuzel i s timhle se dost kseftuje, viz puvodne kejvackovy motory prestaveny na perakovy.
- no a pak jsou stroje s pribehem, kde to neplati obecne pro celou radu, ale pro jeden konkretni stroj a pripadne jeho repliky. Zpravidla to souvisi s tim, kdo ho vlastnil, kdo ho jezdil, co ma za sebou a jakej kdo je do ceho fanda. A to je proste znacne individualni, nekdy az na hranici uchylnosti (je to mimo tema, ale vybavuje se mi, se drazil do plastu zality ohryzek jablka, ktere snedl M. Jackson) ... kazdopadne s hodnotou motorky jako daneho typu nebo rady to nemusi mit spolecnyho vubec nic.
[Sim] (27.9.2017 13:13:27)
Sim: vidíš, tohle bych vůbec neřešil - pokud jde o úpravu neinvazivní neboli bez potíží vratnou, potom nevidím důvod, proč to neudělat, pokud to zvedne užitnou hodnotu vozidla. Jak píše Krizoň je to plácání pantem, ale věřím, že echt takyveteránisté nad tím dokáží pindit honíka dlouhé večery...za mě jsem pro dobovej tuning nebo příběh vozidla - taky mám ve veteránu přidanej dobovej koženej potah volantu a autohodiny po dědovi, taky už mi nějakej dobrá vysvětloval, jak to mám vyndat, že to tam být nemá a že mám mít masku ne černou, ale v barvě hliníku a ne chromované filtry vzduchu, jenže pro mě je to příběh toho auta [mais] (26.9.2017 21:07:28)
Sim: Tak ja treba presne tohle provedl s Califem, po dovozu jsem dopredu hodil dvouklic. Dal jsem si tu praci s tim sehnat verzi bez ukazatele opotrebeni, a nestydim se za to. Z historickeho hlediska to neresim, podle me je historicka hodnota motorky porad stejna. Zvyseni historicke hodnoty bych tam urcite nehledal, snizeni taky ne, to mi prijde jako kecy stejnych rejpalu co za kazdou cenu musi najit skvrnu na krase. Obecne, pokud nekdo udela citlivou "dobovou upravu" protoze puvodni dil je nesehnatelny nebo zniceny, a nebo puvodni dil zakonzervuje, zdokumentuje, a ulozi, rekl bych ze se historicka hodnota spis zvysi, ale zase az za dalsich 30 let ... [Krizoň IV.] (26.9.2017 18:03:30)
[mais] > v podstate oboji; jde mi o to, ze v ne zrovna davne minulosti si covek motorku v mototechne prakticky nemoh vybirat - byl rad, kdyz si odvez aspon nejakou. A s autama to nebylo o moc lepsi. Mohl jsem si snit o skodovce 130GLX, ale pokud bych odjel se 105L, mohl jsem byt rad, ze mam aspon neco. Proste vybavenejsi verze se mezi normalni lidi moc nedostaly (a pokud jo, tak spis nahodne, nez nejak systematicky, podle poptavky), zatimco nahradni dily se daly sehnat podstatne snaz na vsechny mozny verze. Takze se proste bezne doma dobastlovaly auta i motorky, at uz na vyssi level, tak i na novejsi modely.
A ta nase debata vznikla tak, ze nekdo na nejakou panelku nedavno sehnal a domontoval dvouklicovy stit na predni brzdu. Na jednu stranu je to na tomhle typu neoriginalni dil, na stranu druhou to tam ve sve dobe takto namontoval snad kazdy, kdo se ke dvouklici mel moznost dostat. A zatimco jeden tabor tvrdil, ze tim hodnotu motorky snizil, druhy se s nima prel o to, ze se tim hodnota zvysila. A ja byl tak nekde mezi a nedokazal jsem si najit jednoznacny argumenty, abych se priklonil na jednu nebo druhou stranu.
A zrovna tak si nedokazu udelat uplne jasnou predstavu o tom, jestli by komisar mel treba zrovna takovouto upravu povazovat za pripustnou, nebo kvuli tomu nenechat motorku testaci projit.
[Krizoň IV.] > na jednu stranu jo, taky mi to takhle prijde logicky, ale zase; o tom se muzem bavit, pokud zname historii ty motorky; pokud ale nekdo treba tedka chce koupit panelku jakozto veterana, je jen na prodavajicim, jestli bude tvrdit, ze ta vymena brzdovyho stitu probehla mesic po uvedeni motorky do provozu, nebo tyden pred vyvesenim inzeratu. Dohledat to nejde, do technicaku se to (narozdil treba od vymeny motoru) nepise. Proste mas v inzeratu panelku s dvouklicem, je to z hlediska veterana zhodnoceni, nebo naopak domrveni a pro uchovani jakozto veterana do budoucna je vhodny tam vratit zpatky obycejnej jednoklic?
[Sim] (26.9.2017 17:45:24)
Sim: za ten dobový tuning se schováš, v hospodě stačí na netu dohledat podmínky testace HV a obhájit si ho. Budou stroje, které komise nebude detailně znát, nuance se najdou i u notoricky známých strojů. Třeba užovky je měly, ve své době jsem spoustu nových měl v rukou. U testovaného HV spekulovat nad vylepšením užitné hodnoty? Mám za to, že mi testují stroj k r.v. kdy byl vyroben, "hospodští" znalci s oblibou mudrují nad mou 354/58 s originál chobotem s doutníky. [ventil] (26.9.2017 17:44:40)
Kejbl: V UK se to resi tak ze dokladas historii, pokud zadas o prideleni znacky ve starem formatu. Dobovy fotky, dopisy, rodinny materialy ... Videl bych to tak ze zalezi na komisari, a na tom zda o historii ty motorky neco vis, nebo zda to je bastl bez historie. [Krizoň IV.] (26.9.2017 13:30:41)
to by mě taky zajimalo mam na 360 naroubované hranaté hlavy a valce. jak na to kouká komisař. [kejbl] (26.9.2017 12:49:09)
Sim: Rekl bych ze zalezi na tom kdy ta uprava vznikla. Pokud v dobe kdy to byla "nova" motorka, cili behem prvnich 30 let zivota, a ta uprava byla udelana hezky, tak je to dobova uprava, pokud vznikla az potom co se to prehouplo do kategorie veteranu, pak to historickou cenu nema. [Krizoň IV.] (26.9.2017 12:48:20)
Sim: chceš hodnotit cennost veterána nebo to, co je akceptovatelné jako veterán? [mais] (26.9.2017 10:59:30)
[Kuba z Neve] > spis bych to Garde (a stejne tak MBX a Rapid) prirovnal ke kalifu - zaklad stejnej jako masivni produkce, vysperkovany o par "sportovnejsich" veci. Ve vysledku to ale znamena, ze z hlediska technicky urovne, pohodli i jizdnich vlastnosti to ale ztracelo na bezne seriovky zapadni produkce te doby.

Mimochodem, takovy trochu OT tema - nedavno jsme to resili v hospode a nejak si v tom porad nedokazu udelat uplne jasno: pomerne casto se tu spekuluje nad originalitou nekterych veci u veteranu, coz je (mimo jine) jedna z podminek schvaleni na veteransky cisla. Jak se ale posuzuje dobovej "tuning"?
Proste situace, kdy to, co vyjizdelo z fabriky, bylo uz v ty dobe prekonany a na trhu byl k dispozici dil (nebo sada dilu) z hure dostupneho modelu (typicky pouze na vyvoz), jehoz namontovanim se zlepsilo chovani nebo uzitne parametry stroje?
U motorek me napada nahrada pulbubnovych kol celobubnovymi, nahrada standardni masky s bosch spinackou panelkovou s fabkou, nahrada sroubovakovych kastliku zacvakavacimi pod sedlo, nahrada zadniho svetla slza za celoplastove, doplneni brzdoveho spinace i na predni brzdu, nahrada karburatoru za modernejsi typ (treba se syticem) ... u aut me napada nahrada dvouoke masky ctyrokou, nahrada puvodniho uzaveru nadrze zamykacim, vymena zakladni palubovky za verzi s otackomerem, vymena beznych parabol za paraboly pro halogenove zarovky?

Jinak receno, pokud z panelky udelam kalifa, ale bude to porad na papirech panelky, ma z historickeho hlediska vetsi hodnotu puvodni panelka v original stavu, nebo je hodnotnejsi ta prestavba, protoze "je to kalif", bez ohledu na to, ze to neni puvodni, ale vlastne tunning?

Kde je ta hranice, co je zhodnoceni veterana prestavenim na jiny typ a co je jen montaz neoriginalnich dilu?
[Sim] (26.9.2017 10:54:30)
Garde je drahý jak čert a přitom je to sráč na stejný úrovni jako kejvačka atd. :D [Kuba z Neve] (26.9.2017 7:51:06)
Klouzec je skodovka a skodovka... z tve oblibene rady treba garde levne vubec neni [mais] (26.9.2017 6:46:14)
Ten článek ale pojednává o kouskách které jsou opravdu drahé, ne o tuctovkách kterýma se zabýváme mi. :-) [Sukin] (26.9.2017 6:42:11)
Hoši jste moc náročný mě stačejí shnilý škodovky a jsem šťastnej :D Stopětkouelkem jezdím každej den a dělá mi to hodně dobře na pinďu :D [Klouzec] (25.9.2017 21:56:19)
Mais: tak to jo, auta jsou uplne jina liga, financne. Taky mam vyhlidlou ameriku z 50 let ... [Krizoň IV.] (25.9.2017 21:49:36)
Krizoň IV.: nemyslím jen Jawa/Čz - to pro mě není předmětem touhy ani sbírání (respektive stačí mi ty tři, co mám doma), nicméně jsou auta, která mě ještě lákají, byť každý den můžu děkovat štěstěně, že mám to, co mám a ještě před deseti lety by to pro mě bylo z říše snů a to jsem si nikdy na fin situaci nemohl stěžovat... [mais] (25.9.2017 21:39:14)
Mais: "Ceskem mikrotrhu" Jak myslis ze je celosvetovy trh velky ? Jenom anglicky JawaCZ owners club ma 400 clenu ... oproti tomu na jawamanii, kde rozhodne neni kazdy kdo v cechach jezdi na jawe, mas 17300 registraci ... I kdyz sem rozhodne vsichni nechodi, porad je to mnohonasobne vic lidi nez v cele anglii. Navic jawy nejsou investicni material, pokud se nejedna o zavodni prototypy, motokrosy, a podobne ... [Krizoň IV.] (25.9.2017 18:59:28)
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/ceny-klasickych-aut-strme-padaji-investori-lovi-jinde-1337768 sice trochu mimo, ale ke Klouzkovi, doufám, že se tohle projeví i na našem českém mikrotrhu...

Klouzec: jinak na to kouká někdo, kdo má nasysleno a chce prodávat, jinak na to kouká, nevim co s prachama, tak si pořídim veterán....a úplně jinak na to kouká někdo, pro koho je to životní sen, platí hypotéku na 3+1 v paneláku, má rodinu a ze svého průměrného platu dává kačku ke kačce, aby si to mohl během pěti deseti let dopřát.. mimochodem pravděpodobně ten poslední bude největší srdcař..protože o to musí bojovat...
[mais] (25.9.2017 16:00:47)
Já ti rozumím, naštěstí na motorky užnic nesháním protože je mám v kupě, na burzách prodávám přebytky a je to kolikrát zajímavý sledovat situaci,měl jsem navíc dva funkční tachometry na péráka achtěl jsem 2500 za kus, přišel chlap a flákl s tím žeza tu cenu by měly bejt lepší, no uběhl rok-dva a tachometry došly a když jsou vidím na nich jednou tolik :D Apropo to moje krásný víčko jsem prodal teda za litránek pánovi kterej ho nemohl sehnat. Motorky jsou sranda tam je všechno zřejmý co chybí co nechybí, stav dílu se dá jakžtakž poznat, teĎ jsem kupoval motor na multikáru m22 a to je horší koníček do toho nikdo nevidí, lidi tvrdějí pohádky... [Klouzec] (25.9.2017 15:02:50)
Klouzku, ty jsi vůl:-) . Ale máš pravdu. [vwkäfer] (25.9.2017 15:01:09)
Klouzek: Je to holt o prioritach, jak moc to nekdo chce nebo nechce. Pamatuju se ze tohle vicko lezelo na aukru mesice za petistovku, a nikdo ho nechtel, nekdy kolem r 2014. Pak jsem ho zacal shanet, kdyz jsem dovezl califa, v roce 2015, a za petistovku nebylo. Pouze inzerat za 950. Tenkrat mi to prislo moc, a shanel jsem jinde, koupil jsem ho na ebay za 450 kacek. Dneska uz nejsou tak moc ze se Montymu vyplati nadelat repliky. Jenze zaroven osum stovek neni cena za kterou ho nekdo na burze vezme "do zasoby" - je to dil ktery se neopotrebuje, a osum stovek neni cena za kterou ho nekdo vezme na kseft. Cili za ty penize ho koupi skutecne jenom ten kdo to vicko zrovna shani, protoze ten kdo ho shani moc dobre vi jaky je problem ho dneska koupit. Vazne nema smysl to resit nebo se nad tim rozcilovat. [Krizoň IV.] (25.9.2017 14:42:43)
Mě se líbí jak všichni brečíte a chtěli byste všecko nejlíp zadarmo či za děkuju :D Já jsem vždycky rád že něco seženu ať to stojí cobuď když to potřebuju, dokud jsou ty věci k sehnání, co je dneska tisíc korun za dva tisíce máte jeden blbej nákup v kauflandu a za tejden to máte vyžraný, vysraný a jedete dál.. tohle aspoň netratí na hodnotě. [Klouzec] (25.9.2017 14:18:14)
verdom: taky si myslím [vena.vaclav] (25.9.2017 12:03:17)
edward: Pokud do epoxidu nasypeš hrubější hliníkový piliny (ne prach) a dá se i celkem dost, je to i docela pevný a vzhledově i váhově to má k hliníku blíž, ale musí být propláchnutý odmašťovadlem, aby nebyly mastný (nitro ředidlo atd) . Odlejval jsem takto i méně namáhaný ozubený kola k pohonu modelů. Průšvih byly bubliny, ale vakuvývěvou se dá řešit i toto. Nicméně v tomto případě by u mě vyhrála ta hliníková replika od Montyho. ;) [Verdom] (25.9.2017 11:57:31)
Epoxid je funkční řešení, ale "originál" hliník je hliník. Pokud je možnost sehnat repliku co nejvěrnější originálu a prahnul bych po co největší originalitě, bral bych hliník. [longr] (25.9.2017 11:01:20)
Nevím jak z hliníku, ale z epoxidu by to šlo odlít do formy z lukoprenu a pak nabarvit stříbrnou barvou. Rozměry se při použití epoxidu rozhodně nezmění. Vyrábím tak některé repliky knoflíků k historickým přijímačům. [edward] (25.9.2017 0:44:13)
Já doufám, že replika se vejde do 500,- s rezervou [monty] (24.9.2017 20:33:00)
Já bych 800 za to dal, když by mi ten dil chybel a sel spatne sehnat.
Co je 800 kdyz zachvilku bude maslo za 70 😂
[Ondrero] (24.9.2017 20:23:52)
nejaké je aj tu,za podobne veľký peniaz: http://www.motoren.sk/shop/detail/6434/101
píšu ale že motor 638
[passion] (24.9.2017 18:20:04)
Monty: za kolik bude cca replika? [Vasek] (24.9.2017 17:11:48)
800,- za kus hliníku do kapsy?13x [monty] (24.9.2017 16:26:47)
Já to víčko nabízel v chotusicích za 800 a každej s ním pohodil že to je drahý. [Klouzec] (24.9.2017 14:02:34)
Napsal jsem email.:-) treba se domluvime... [Vasek] (24.9.2017 12:50:00)
Mais: 3D tisk je asi zbytecna fura prace, to vicko se da vpohode nahradit treba plastovou krytkou, na jezdeni. Navic se koupit da, za posledni dva roky jsem ho videl na prodej alespon 4x v cechach, a to ho neshanim a nesleduju to nijak intenzivne. [Krizoň IV.] (24.9.2017 12:39:13)
Nebylo by aspoň dočasné řešení vytvoření 3D tisku? Nebo počkat, až bude mít Monty... [mais] (24.9.2017 12:32:40)
Mam na prodej viko motoru 634 oil s tim vickem oilmaster, a k tomu 634 nadrzku s origo olejoznakem, vypustnym ventilem, i nalevacim vickem oleje. Ale chci to prodat pouze dohromady, a jak psal Bakoun, prodava se to za raketu ... [Krizoň IV.] (24.9.2017 11:57:15)
Myslím to hliníkové víčko co je na motoru, to co zakrývá čerpadlo. Nádržku budu muset koupit co má Jawa na nové moto. Nebo kdyby někdo měl, koupím od něj. Vypadá cca takhle http://motorky.profit-bazar.cz/big.php?obrazek=49533.jpg [Vašek] (24.9.2017 11:20:33)
Jestli teda myslíš víčko nádržky. To hliník. víčko, co je na motoru se prodává za raketu. [Bakoun] (24.9.2017 10:27:40)
Těch víček je docela dost, shválně hledej díly na 477, dost 477 má jawácký víčko. [Bakoun] (24.9.2017 10:26:40)
A v prodeji budou normálně na webu ? [Vašek] (24.9.2017 9:40:31)
Repliky jsou ve výrobě , ale nejdřív po novým roce budou na prodej. Pokud ti někdo okopíruje víčko podle originálu,bude menší (a hnusný) - odlitek se vždycky zmenší při tuhnutí. [monty] (24.9.2017 8:57:19)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.4.2024 10:36:34