Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Stroj me zradil 2 [kozdic](26.9.2017 12:08:44)
Příspěvků: 25, poslední: 28.9.2017 23:22:4065048.Nejede nebo nestartuje
Cau. Nedavno jsem daval prispevek,ze po generalce motoru a ujeti asi 10km se mi rozsypala prevodovka u moji 634. Po rozpuleni moto uz znam pricinu,clovek co mi motor delal tam nenalil olej a podle vseho to vypada,ze praskla vydlicka a vylamala zuby(moje domnenka).Zde prikladam foto http://kozdic.rajce.idnes.cz/Jawa_motor/
vždy napíšu na motor viditelně fixou BEZ OLEJE ! po nalití ředidlem nápis umyje... [dejvV] (28.9.2017 23:22:40)
Na silikon hadr a technickej benzín, a potom drátěnej kartáček s mosazným chlupem. [rikša] (28.9.2017 19:13:26)
člověk co mi dělal motor. Jo tak takový reklamace jsou nejlepší. Jinak mi přijde že tam chybí podložka zajištění ložiska.

Jednou jsem nastartoval motorku bez oleje v převodovce a bylo to hodně znát. To musela být super zvonkohra.
[maspe] (28.9.2017 18:10:44)
Na silikon beru brusnou houbu od 3M a namáčím jí do acetonu nebo xylenu. [70CB750] (28.9.2017 16:09:50)
Dělám to právě nožem, ale s citem, abych to nedorýpal. [longr] (27.9.2017 23:31:25)
Uplne suchy to nebylo,neco malo vyteklo,tak pul deci. Ono to melo na trojku divnej zvuk,ale rikal jsem si ,ze se to teprv zajizdi a ctyrka byla uplne tichounka,tak me nenapadlo,ze bude nejaky problem. jen pro zajimavost,jak odstranujete starej silikon z karteru?ja tam mam jen takovou tenkou vrstvicku a nejde to nicim dolu a nozem se mi to drit nechce.
Za pochvalne komenty z renovace dekuji :)
[kozdic] (27.9.2017 21:55:24)
[rikša] > ono je dost rozdil, jestli je to bez oleje jakozto s vypustenym olejem pri vymene (takze to dotedka v oleji plavalo a aspon nejakej tam zustal), nebo jestli je to bez oleje proto, ze je to cerstve slozenej motor po vycisteni (takze je to mastny jen tak, aby to slo sesadit do sebe. V prvnim pripade to (aspon zezacatku) zadny divoky pazvuky nedela, takze u motorky s rybinama si toho ani vsimnout nemusis.

[kozdic] > urcite si over, v jakem stavu mas ulozeni hrideli prevodovky - ja ted z hlavy nevim, jestli 634 ma kluzny pouzdra nebo jehlicky (a fotky mi odsud otevrti nejsou; mam pocit, ze na jedny bylo videt pouzdro, ale jistej si nejsem), ale ani jednomu nedela provoz bez oleje dobre.

[Bakoun] > jak pisu, ne ze by to mozny nebylo, ale furt si nejak nedokazu predstavit situaci, kdy by motorka zablokovanym zadnim kolem dokazala zpomalit tak, abych letel pres riditka. Tim nechci rejpat, spis te natuknout, at se rozepises o tom, co se tenkrat jak stalo.
[Sim] (27.9.2017 12:33:33)
Zjevně to vydrželo tak dlouho jen proto, že to bylo něčím trochu namazané. Kdyby to bylo nasucho, vysype se ti to po kiláku.
Pokud dávám motor do regálu, stejně do něj buď liju olej, nebo převodovku vložím vykoupanou v oleji, stejně tak pořádně mažu gufera a ložiska. Pak prostříknu olejem i spojku, než zadělám dekl.
Pokud ale konzervujete, hlavně jako konzervaci nedávejte WD ani jiné mazadla. Spojka by se pak mohla zle odvděčit.
[longr] (27.9.2017 10:56:52)
No jednou jsem schválně zkusil nastartovat čz 175 bez oleje, ale lezou z toho hrozný zvuky. [rikša] (27.9.2017 8:01:03)
Na olej jsem se podivat mel,o tom zadna. Vylamany jsou obe 19ti kolecka,tycka co po ni jezdi vydlicky je ohla a vydlicky jsou taky v haji a aby toho nebylo malo,tak mi vypadl pri jizde pastorek otackomeru ubrousil se o prim.retez. celkem si priplatim:/ [kozdic] (27.9.2017 0:09:11)
Co dodat, dopadl jsi jako starej Bajza z "Bylo nás 5" taky nenalil olej a dojezdil a nakonec své HD prodal (panu Hošťálkovi do Budějic). Tam za to ale mohla Bajzová, alias Dáša prezidentová, která mu olej převrhla a vylila. Poučení plyne z toho, kontrolovat a kontrolovat!! [čoud] (26.9.2017 22:19:41)
Dívám se na ty fotky krásná práce! No nic novou převodovku a repete, já teda do motorů po opravě lil vždycky olej a i když blil všude okolo tak to nebylo špatný protože převodovka a ložiska nerada když to i stojí suchý.. [Klouzec] (26.9.2017 20:28:13)
Sim: je to sice už pár let, ale tu hubu si pamatuju doteď. [Bakoun] (26.9.2017 17:53:01)
To muselo šustit a rachtat,to by měl skoro každý hned poznat. [Pucfol] (26.9.2017 17:27:14)
[Bakoun] > jako ne ze by to nebylo mozny, ale pokazdy, kdyz mi slo natvrdo zadni kolo, to slo "jen" do smyku. Pres riditka jsem sel jen jednou, kdyz jsem s Pionyrem najel na v trave schovany (a pritom pomerne vysoky a uzky) parez; prednim kolem jsem ho tesne minul a tak jsem ho koupil mezi zebra valce a podlahu revmaplechu ... sice jsem jel hodne pomalu, ale motorka se zastavila na miste a ja proste pokracoval. Ale zastavit motorku takhle natvrdo jen zadnim kolem? To uz bych spis veril na policejni petikvalt se zaplombovanym poslednim kvaltem ;-) [Sim] (26.9.2017 17:19:51)
ventil > Ano a svým způsobem má kozdic můj obdiv, páč to chce mít koule veřejně a narovinu takřka přiznat, že "přéčinó bela chybná elektrónka E-13" :-) [deyva] (26.9.2017 15:33:08)
Aspoň nám dal vědět co bylo přéčinó. Nafackuj si za ten olej sám. Taky vozím motory z GO s olejem, ale někdy i bez, vždy před prvním vyjetím ho proto kontroluju. [ventil] (26.9.2017 15:23:29)
Taky mám podobnou zkušenost. Je to to už spoustu let. Měl jsem jet na jeden závod pionýrů, ještě v noci jsem půlil motor a na olej jsem v tom spěchu a únavě zapomněl. Závod byla tříhodinovka. Prvních asi deset minut to fungovalo. Pak se začaly ozývat strašné zvuky z motoru, ale byl to závod, tak se jelo dál. A po dalších pár minutách se to kousklo tak natvrdo, že jsem letěl přes řidítka. Hlavní hřídel se svařila k náboj. kolečku. Vidlička, ostantí kolečka a spojka kupodivu přežily. [Bakoun] (26.9.2017 15:16:34)
Chlape, řeknu to nekorektně - to je jen tvoje chyba. To je přece základ si zkontrolovat hladinu oleje, práce na minutu, kor když ti to někdo dělal..Taky si u každýho motoru píšu, suchý, vypuštěno, bez oleje apod, protože ty následky jsou pak drahý. A zbytečný půlení a přicházení o přesahy. Nejvíc budou vyhřátý místa na předloze + futra a futro na výstupní hřídeli, záleží, kolik si toho najel na 1,2,3..Prostě všechno nový, možná pár kol bude použitelnejch, ale jestli jezdíš daleko, kup všechno nový.zdar sam559 [sam559] (26.9.2017 14:22:46)
Drahá a hloupá chyba, ale asi nebudeš první. Mně chlap, co mi dělá motory, vždycky napíše na víko tužkou OLEJ a přikreslí šipku k nalévacímu šroubu, asi už má taky svou zkušenost :) [chlup] (26.9.2017 13:56:43)
Rychlostka bez oleje, to musel být celkem rachot. Trochu draze nabytá zkušenost, ale pokud ti ten "někdo" dá ten motor znova do kupy a ty nezapomeneš na to, že kdo maže, ten jede, motorku užiješ. Ta renovace v tvém prvním dotazu nevypadá špatně. http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=64995 [Verdom] (26.9.2017 13:38:23)
No, nic proti... Ale stroj teda vlastně nezradil, ale tvoje pečlivost ano. Když všechno složím, tak zkouknu, jestli je vše tak, jak má být. A u GO motoru určitě kouknu minimálně jestli tam toho oleje je dost. Každopádně lepší taková evidentní příčina, než honit duchy a nenajít nic, co by nasvědčovalo problému. [deyva] (26.9.2017 13:33:09)
...a člověk, který na tom ujel asi 10km, tak nezkontroloval olej, jestli tam nějaký je ... Takže příčinu proč se tak stalo už znáš. Ale chybama se člověk učí. Příště se ti to už nestane. [jawa.velorex] (26.9.2017 13:31:02)
Pokud to jelo bez oleje, co spojka? Resp. lamely.
Je blbý, že i věci, co by neměly naběhlou barvu jako mají některá ta kola, mohou být načnuté a nebo poškozené a než je tam vracet, asi bude jistější je vyměnit. Mohlo to dostat celkem velkej kouř. On je rozdíl málo oleje a žádný olej.
[Verdom] (26.9.2017 13:13:56)
Teda mazec. No když se dělá motor, tak se tam olej kvůli transportu a instalaci neleje. Leje se po instalaci motoru do rámu a před prvním startem. Takže pokud si ho tam nenalil, ulel si bez něj uctihodnou vzdálenost. Došlo k vyžíhání vidlí a jejich zadrbání v kolech. Při emigraci jednoho zubu už se to mele všelijak a ta rychlostka je komplet po smrti. [Verdom] (26.9.2017 13:08:08)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,234 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15