Příspěvků: 23, poslední: 15.10.2017 7:18:2765109.všechno ostatní
Když si půjčím náklaďák od soukromýho podnikatele , abych si dovezl na zimu dřevo , potřebuju profesák ? Papíry mám C+E ještě ze školy a z vojny , ale samozřejmě profesák nemám , páč jsem zaměstnanec - úředník s razítkem a byl by mi k ničemu .Jedná se o 25 km tam a zpátky , ale kdyby mi někdo zastavil ( pomáhač a chránič ) a prudil chci vědět co a jak ..
Podle mě by mělo stačit nastavit tachograf do režimu "OUT". Ale je fakt, že v týhle oblasti už je veškerá regulace dovedená až za hranici možnýho. Kolikrát si jeden říká, jestli by nevyšel s menším trestem, kdyby toho policajta přejel, než se zpovídat z přejetí doby řízení o pár minut.
[charlie.vlcak]
(15.10.2017 7:18:27)
to je těžko říct. Důvod "když tam tachograf je, musí se používat" je pochopitelně blbost; ale dokázal řidič policajtovi říct, že jede soukromě a tudíž záznam není povinný? Nebo jiný důvod, proč by tam kotouček neměl mít, třeba že vozidlo ještě není přihlášené a tudíž nemůže být používáno k podnikání a jízda s ním tedy není výdělečná? Jestli ne, pro policajta je to jednoduchý - nedoložil dobu řízení, nazdar. A "kniha jízd" jsou dvě věci; buď záznam ve služebním autě bez tachografu (osobák co s ním jede pan ředitel) - tam je to doklad o době řízení a dodržování přestávek a platí totéž co o tachografu. I pan ředitel cestou do Drážďan musí doložit, že po si 4,5 hodinách udělal 45minutovou přestávku. Nebo "kniha jízd" může být záznam pro finančáky; ten policajta nemá co zajímat. Jo, tohle je prdel, pamatuju si jen to co opravdu potřebuju a když jedu dál, přítel na telefonu je potřebná věc.
[Kosťa]
(14.10.2017 8:04:37)
u nás na firmě se stalo, že řidič dostal pokutu, že neměl kotouček vražen v zařízení, podle vb jakmile to zařízení v autě je, musí se používat takže se zdemontovalo :-) a druhej případ nesmyslné pokuty bylo, že nebyla vyplněná kniha jízd. je to legální?
[krf]
(14.10.2017 6:57:46)
Myslim, ze ty ruzne predpisy napr. 561 neplati pouze v pripade, ze se ridi vozidlo pro soukrome ůcely a musi byt ve vlastnictvi toho ridice.Predpisy kolem rizeni vozidel jsou vecne tema vsech profesinalnich ridicu,a ac to tak nevypada casto i na skolenich ridicu si s tim poradne nevi rady.
[Standa2]
(13.10.2017 6:24:04)
Správná odpověď je hned ta první.
[petr]
(12.10.2017 23:55:48)
není to úplně pravda, ale v principu je to tak - vysvětlování a dokazování je pak na tobě, a argumenty proti pokutě se moc neuznávaj.
[Kosťa]
(12.10.2017 19:56:52)
Háček je v tom, že pokud je auto vybavený digi tachografem a ty nemáš kartu tak takový auto NESMÍŠ řídit a je jedno za jakým účelem jedeš. NEhledně na to, že ten majitel, kterej by kvůli tomu riskoval jízdu bez karty by byl blázen, za to hrozej dost velký pokuty. Jinak o prokázání činnosti 28 dní zpětně jsem přesvědčenej, že můžou vyžadovat i v soukromý jízdě, proto alespoň to čestný prohlášení.
Jasně, je minimálně pravděpodobný, že ho za tu cestu slověj, natož že narazí na tak aktivní příslušníky nebo nedej bože na odbor dopravy, ale stát se to může a já se jen snažím poradit tak, jak by to mělo být správně (alespoň podle mě :D)
[LK]
(12.10.2017 19:25:19)
tady mluvíš o něčem jiném: BAGouni zastaví profesionální auto s nákladem a v tachografu najdou záznam, že před týdnem jezdilo bez vložené karty.
[Kosťa]
(12.10.2017 19:22:25)
Hele na druhou stranu my jezdíme v Německu v rámci tzv. Schaustellerbetriebu běžně bez koleček a bez profesáku (máme německé zelené značky - osvobozené od KFZ-daně) a BAGouni s tim nemají problém. Převážíme vlastní věci, neživíme se tedy přepravou - tímpádem se to na nás nevztahuje. Tak nevidím důvod proč by se jim nedalo vysvětlit, že jízda bez tachografu byla právě pro soukromé účely...
[Vládík]
(12.10.2017 16:54:46)
Tak bych to viděl tak, že jestli je ten náklaďák bez tachografu, bude ti stačit řidičák. Pokud by měl tachograf, nebylo by lepší, aby ti to tel soukromý podnikatel dovezl sám?
[jawa.velorex]
(12.10.2017 15:16:49)
to je hezký, že on tam nepojede, ale kam jezdí to auto normálně? tachograf si to pamatuje rok.
[Kosťa]
(12.10.2017 10:04:03)
Kosťo píše 25km, pokud nebydlí na hranicích tak do reichu si pro ty jejich platanový duby nepojede :D
[Klouzec]
(12.10.2017 9:33:58)
pánové, trochu tady motáme hrušky a jabka. K řízení náklaďáku potřebuje profesionální řidič řidičák profesní průkaz doklad, že plní Nařízení vlády o pracovní době osádky vozidel. Tedy v dnešní době prakticky záznam tachografu (já jsem zrovna výjimka :-)). Pokud se nejedná o profesionála (tedy pokud není placený za řízení vozidla), nepotřebuj profesák - to jsou lidi, co potřebujou popojet s náklaďákem či autobusem, ale placený jsou podle smlouvy za něco jinýho. Třeba automechanik v servisu. A tachograf nemusí mít, pokud se jedná o soukromou jízdu; je na policajtovi, jestli mu bude věřit, že jede soukromě - sichr je, když ti provozovatel dá štempl na "žlutej kotouček" (což je dnes potvrzení formátu A4), a ty si napíšeš "kontrolbuch", třeba na zadní straně Příkazu k jízdě. A jestli má digitální tachogtraf a ty nemáš kartu, tak tě asi nebudou pokutovat, ale jemu tachograf zapíše "jízda bez karty" a bude si to rok pamatovat a on bude muset při každé kontrole vysvětlovat, proč jeho auto jezdilo po světě bez vložené karty a že to opravdu nebylo z důvodu falšování. To se zejména BAGounům v německu vysvětluje dost blbě. Takže - řidičák samozřejmě vždy (koukni jestli máš platnou lékařskou prohlídku), profesák netřeba, o tachografu podumejte.
[Kosťa]
(12.10.2017 6:33:21)
Nebyl bych tak zbytečně předposranej, normálně bych sedl a jel. Měli jsme ávii psaná byla na mě a když byla kontrola tak neříkali nic, tachograf měla, nakonec jsem ho vymontoval. Spíš aby to auto bylo v dobrým technickým stavu abys někoho nezabil až pojedeš s pěti tunama buku z kopce a prošlápneš trubky :D
[Klouzec]
(11.10.2017 23:57:59)
Odborné vyjádření respektuju, mě to zajímá taky, protože jsem poslal mladýho ke známému rozšířit papíry o A,T,C a tu kartu nebo kolečko doma zmínil.
[ventil]
(11.10.2017 20:55:14)
resp. znám. Jiným řešením je doplnění dat u digi tachografu (snad to v tomto případě lze) nebo vypsání "žlutého kolečka" či vypsání 28 koleček s proškrtnutou činností na zadní straně v grafu u analogu...
[LK]
(11.10.2017 20:50:56)
ventil: Jiný řešení neznám, když nemáš zaměstnavatele, kterej ti vystaví potvrzení. Bylo mi to tak i řečeno v CDVZ (které na rozdíl např. od česmadu považuji za skutečné odborníky)... Nebo jak bys to chtěl řešit ty?
Ovšem nejde o dokazování, že jede soukromou jízdu, ale o doložení činnosti 28 dní zpětně.
[LK]
(11.10.2017 20:40:17)
Kniha jízd Pčr nezajímá, snad finančák a to nevím jistě, prokázání že jedu pro svou potřebu na základě čestného prohlášení? No nevím.
[ventil]
(11.10.2017 20:21:46)
A nestačila by kniha jízd tzn.papir-kontrola vozidla před jizdou,doba jízdy a účel jizdy?konec jizdy při delší jízdě bezpečnostní prestavka.Knihu jízdy by měl mít majitel vozidla pro případnou kontrolu se strany PČR.
[ambassador]
(11.10.2017 20:16:18)
ano stačí ř.p. s příslušnou skupinou a správně bys měl mít ještě napsaný alespoň čestný prohlášení, že jsi v kontrolovatelném období neřídil vozidlo spadající pod 561 ... a jak už bylo psáno, pokud půjde o vozidlo s digi tachografem, tak musíš mít kartu...
[LK]
(11.10.2017 18:50:06)
Stačí řidičák k vozidlu,profesák je pro placenou jízdu
[gepin npk]
(11.10.2017 14:24:20)
Ale bude asi potřebovat kartu nebo kolečko do tachografu
[ventil]
(11.10.2017 12:46:52)
K soukromým jízdám pro vlastní potřebu profesák nepotřebuješ. Ten potřebují jen řidiči z povolání, kteří se řízením náklaďáků živí.
[Ota]
(11.10.2017 11:26:05)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15